|
|
Remonty mojego Hymera 525. |
Autor |
Wiadomość |
MER-lin
stary wyga
Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Paź 2009 Piwa: 44/9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-01-24, 10:59
|
|
|
Z tym kątownikiem dałeś mi do myślenia. Wiosną muszę zajrzeć do swojego, czy nie wymaga jakiejś interwencji. |
|
|
|
|
MAWI
Kombatant
Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 99/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2015-01-24, 11:11
|
|
|
Mirek jak się sprawdza pomysł z prostownikami. A co do garażu to zazdraszczam |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
|
2mirek
doświadczony pisarz Pasionat turystyki i historii
Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011 Piwa: 7/7 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2015-01-29, 00:06
|
|
|
Dziękuję wam koledzy za szacunek i wzajemnie.
Prostowniki na razie sprawdzają się znakomicie,- dziekuję.
Na belkę leciało zawsze błoto przez kilkanaście lat jak jeździł on w niemczech.
I takie są tego efekty.
Dlatego Chlapacze to rzecz bardzo ważna w tym aucie.
Przypominam że ja założyłem je z przodu i z tyłu i wszystkich do tego namawiam.
O Tobie Tadeusz myślałem nawet kilka dni temu że obiecaliśmy sobie, że czasem popływamy.
Chyba Cię ściągnołem myślami.
Zał. fotkę sprzed kilku lat.
Ten jacht zrobiłem prawie samodzielnie, a przyczepę w 100% sam.
Jest ocynkowana cała ogniowo w Cynkowni we Wieluniu.
Pozdrawiam
Jach 04.jpg W drodze nad jeziora. |
|
Plik ściągnięto 49 raz(y) 82,84 KB |
|
_________________ Mirek
|
|
|
|
|
|
2mirek
doświadczony pisarz Pasionat turystyki i historii
Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011 Piwa: 7/7 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2017-09-01, 23:37
|
|
|
Witam!Dawno tutaj nie byłem zaniedbałem tą stronę.Troszkę znowu ulepszałem mojego kamperka.
Przede wszystkim pozakładałem oświetlenie ledowe, a i bym zapomniał moje pasy brązowo srebrne na kamperze były bardzo wypłowiałe zwłaszcza z jednej strony, postanowiłem to naprawić i razem z lakiernikiem pomalowaliśmy go z trzech stron. ale porobię fotki i nadal będę opisywał co z moim Hymerkiem można jeszcze porobić.
Pozdrawiam Was koledzy.
1476439460669.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4261 raz(y) 18,78 KB |
1476443823235.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4261 raz(y) 13,59 KB |
1476719208578.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4261 raz(y) 22 KB |
|
_________________ Mirek
|
Ostatnio zmieniony przez 2mirek 2018-08-18, 23:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
2mirek
doświadczony pisarz Pasionat turystyki i historii
Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011 Piwa: 7/7 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2017-10-11, 10:38
|
|
|
Podaje linka do przepisów jaką przyczepę kto może ciągnąć to częsty temat poruszany przez nas. Jak go znalazłem od razu pomyślałem żeby go gdzieś tu wkleić.
https://allegro.pl/artykul/holowanie-przyczepy-na-co-zwrocic-uwage-58587?bi_s=internal&bi_c=pokrowiec%20na%20przyczep%C4%99%20kempingowa&bi_m=search-artTeaser
Coraz częściej chcemy być mobilni, a urlop pragniemy spędzać w miejscu, które nam się spodoba. Idealnym rozwiązaniem jest podróżowanie z przyczepą kampingową, zwłaszcza w okresie wakacyjnym. Trzeba jednak wcześniej zapoznać się z możliwościami holowania przyczepy i obowiązującymi przepisami.
Przed wakacyjnym wyjazdem wielu kierowców zastanawia się, czy prawo jazdy, które posiada, uprawnia go do kierowania zestawem: samochód osobowy plus przyczepa. Istnieje wiele błędnych opinii na ten temat i nie do końca sprecyzowanych przepisów. Na ogół posiadamy prawo jazdy kategorii B i za swoim autem chcemy ciągnąć przyczepę o masie całkowitej do 3,5 t.
Kilka niezbędnych pojęć, które warto znać
DMC – dopuszczalna masa całkowita pojazdu (samochodu lub przyczepy). Jest to wartość określona w dokumentach (m.in. w dowodzie rejestracyjnym) i wyrażana w kilogramach. Oznacza masę własną auta lub przyczepy wraz z maksymalnym dopuszczalnym obciążeniem.
Rzeczywista masa pojazdu – masa pojazdu wraz z obciążeniem. Jeśli podróżujemy z przyczepą, rzeczywista masa pojazdu powinna być wyższa od rzeczywistej masy ciągniętej przyczepy.
Masa własna – masa pojazdu bez ładunku, podana jest m.in. w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.
Ładowność – maksymalna masa ładunku, jakim możemy obciążyć samochód lub przyczepę.
Zespół pojazdów – to auto wraz z przyczepą.
Przyczepa lekka – przyczepa o dopuszczalnej masie całkowitej, która nie przekracza 750 kg.
Rodzaje przyczep
Przyczepy są bardzo różne. Możemy wybrać małą, tzw. lekką, o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 750 kg. Taka przyczepa nie musi i na ogół nie posiada hamulca najazdowego. Znacznie większe przyczepy o DMC powyżej 750 kg obowiązkowo muszą być wyposażone w hamulec najazdowy. Aby prowadzić samochód z przyczepą lekką, potrzebne jest jedynie jazdy kategorii B, należy jednak sprawdzić w dokumentach samochodu, jaką przyczepę nasz samochód może ciągnąć. Takie informacje znajdziemy w dowodzie rejestracyjnym pojazdu w określonych rubrykach. Jaką przyczepę może ciągnąć posiadacz kategorii B? Przyjrzyjmy się rubrykom (poszczególne wartości określone są w kilogramach):
F.1 – to maksymalna masa całkowita pojazdu.
O.1 – maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem.
O.2 – maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca.
Zmiany w przepisach
Po 19 stycznia 2013 roku pojawiły się nowe możliwości dla kierowców z prawem jazdy kategorii B, którzy chcą podróżować z przyczepą. Umożliwiają one kierowanie zespołem pojazdów o masie do 4250 kg. Wynika to z faktu, że nowe samochody mogą mieć masę całkowitą równą 3500 kg plus do tego ciężar przyczepki lekkiej 750 kg, co daje w sumie 4250 kg. Sprawa się komplikuje, jeśli przyczepa waży więcej niż 750 kg. Wówczas, mając zwykłe prawo jazdy kategorii B, możemy ją ciągnąć, ale tylko pod warunkiem, że DMC zespołu pojazdów (auta oraz przyczepy) nie będzie większe niż 3500 kg. Zostało również wprowadzone nowe uprawnienie – kategoria B96 – które pozwala na kierowanie zespołem pojazdów o masie do 4250 kg bez względu na masę przyczepki, pod warunkiem, że auto holujące przyczepę ma o 33% wyższą masę od przyczepy holowanej. Nie można małym, miejskim autem, które waży np. około 1200 kg, ciągnąć przyczepy o ciężarze 2500 kg. Poza tym przyczepa powyżej 750 kilogramów musi posiadać hamulec najazdowy. W wielu krajach, by zdobyć takie uprawnienie, wystarczy przejść krótki kurs, natomiast w Polsce trzeba zdać egzamin. Jest to taki sam egzamin, jak na kategorię B+E, jednak żeby do niego podejść, nie trzeba kończyć kursu – wystarczy założyć profil kierowcy w wydziale komunikacji.
O czym należy pamiętać, podróżując z przyczepą?
Jadąc samochodem o DMC 3500 kg i ciągnąc lekką przyczepkę o maksymalnej DMC 750 kg, będziemy musieli uiścić opłatę VIATOLL. Nie obowiązuje ona, gdy masa zestawu jest mniejsza lub równa 3500 kg. Najbardziej ryzykowne jest ciągnięcie przyczepy o rzeczywistej masie całkowitej większej niż dopuszczalna. W tym przypadku grozi mandat w wysokości nawet 300 zł. Jak ciągnąć przyczepę? Przede wszystkim należy stosować się do przepisów ruchu drogowego. Podczas jazdy samochodem z przyczepą obowiązują inne prędkości niż podczas poruszania się samochodem bez niej. W Polsce obowiązują następujące ograniczenia:
Poza terenem zabudowanym, droga jednojezdniowa – 70 km/h.
Poza terenem zabudowanym, droga dwujezdniowa – 80 km/h.
Droga ekspresowa (dwujezdniowa) – 80 km/h.
Autostrada – 80 km/h.
POZDRAWIAM. |
_________________ Mirek
|
|
|
|
|
2mirek
doświadczony pisarz Pasionat turystyki i historii
Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011 Piwa: 7/7 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2022-01-11, 21:39
|
|
|
Rok 2020 2021
Założyłem zamówiony i wyspawany dodatkowy zbiornik paliwa.
Pojemność ok 83 l.
Cała ta operacja wyniosła mnie ok. 1500zł.
Dużo myślenia i pracy.
Zapomniałem... Przy tych pracach pod spodem autka znów zrobiłem renowację zabezpieczenia podwozia. Parę butelek białego i czarnego bitexu. tych kosztów już nie będę doliczał.
Zresztą cały czas robię przy nim jakieś drobiazgi albo pracę, której później nie pamiętam. Także cyferki które później piszę w TOTAL, są i tak zawsze troszkę zaniżone, ale przecież nie o to chodzi.
Aha, zrobiłem też renowację- wymianę dolnego wspornika lewego resora
Czas, no cóż robiłem to razem chyba min 8 godz.
Koszta pasek blachy 4 mm ileś tam kupiłem go już 3 lata temu a zrobiłem to dopiero na jesień 21" patrz fot-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Z moich wyliczeń poj. tego zbiornika to
ok. 81 litrów.
Wymiary albowiem to
94 dł x 44 szer.x 22 centymetrów wysok. to poj 90.992 l.
Minus występ (w tym miejscu jest na dole drugi tłumik
wydechu ) 10 x22 x44.- 9.68. l.
Wychodzi mi że poj. zbiornika jest 81,3 litra.
No to auta jak pali 13 to można już 620 km przejechać.
Plus 70 litrów chyba zb. fabryczny to razem 1160 km.
Koszty zbiornika to blacha niby po znajomości 500 zł
Spawanie kolega - niby darmo, plus montaż swoimi siłami.
Myślę że jak ktoś miałby mi to tanio zrobić to suma 1500 zł
była by naprawdę niską kwotą.
20211014_123413.jpg Uchwyt resora dolny lewy,- wycięty |
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,35 MB |
20211012_110807.jpg Uchwyt resora dolny lewy ,,zgniły,, |
|
Plik ściągnięto 7 raz(y) 176,68 KB |
20211014_153544.jpg Ten uchwyt został jeszcze zmodyfikowany i wspawany. |
|
Plik ściągnięto 6 raz(y) 355,67 KB |
Zbiornik paliwa , przykręcony do auta .jpg
|
|
Plik ściągnięto 6 raz(y) 808,93 KB |
Zbiornik paliwa nr 2.jpg Dodatkowy bak po wyspawaniu |
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 565,66 KB |
Zbiornik paliwa, nanoszenie struktury.jpg Nanoszenie struktury na zbiornik, który będzie wyglądał zewn. tak jak pierwszy zbiornik. Za wystające uchwyty będzie przykręcony bak do podwozia. Bak leży do,, góry nogami,, |
|
Plik ściągnięto 6 raz(y) 779,81 KB |
|
_________________ Mirek
|
Ostatnio zmieniony przez 2mirek 2022-01-30, 14:46, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
SZEJK
weteran
Twój sprzęt: Fiat Dukato 2,8 JTD BAVARIA
Nazwa załogi: Grab Klan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Piwa: 204/263 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2022-01-11, 22:07
|
|
|
Super że ciągle chce Ci się naprawiać i modernizować twojego kamperka, wygląda bardzo ładnie.
Piwko leci jak nic |
_________________ Pozdrawiam SZEJK
Ten co zna swoją wartość, nigdy nie będzie niszczył innych, by budować siebie.
Dr. Mateusz Grzesiak
Moje poprzednie i aktualna karawana:
|
|
|
|
|
2mirek
doświadczony pisarz Pasionat turystyki i historii
Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011 Piwa: 7/7 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2022-01-13, 22:18
|
|
|
SZEJK,- dziękuję Ci , piwko smakuje.
Niestety nie dołączyłem fot po wspawaniu i wielokrotnym pomalowaniu, ale możecie mi wieżyć iż wygląda to naprawdę jak oryginał.
W tym roku będę wygłuszał kabinę swojego Fiata.
Mam pewne pomysły i przemyślenia.
Wszyscy, którzy mają ten typ aut narzekają na duży hałas.
Ja też. większość kolegów pisze, iż ich wygłuszenia, raczej dużo nie dały,
dlatego przygotowuję się do tego b. starannie. Jak wyjdzie zobaczymy.
Mirek.
ps. Dzisiaj był u mnie rzeczoznawca. Staram się o zarejestrowanie mojego autka jako
zabytek. W tym bowiem będzie miał 30 latek. |
_________________ Mirek
|
|
|
|
|
|
FilipDucato
trochę już popisał
Twój sprzęt: Peugeot J5 z 88r.
Dołączył: 20 Maj 2021 Piwa: 2/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2022-06-04, 22:42
|
|
|
Super renowacje robisz. Jakieś nowe wieści? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|