Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato - wspomaganie w kierownicy
Autor Wiadomość
Camper Diem 
Kombatant


Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Wrz 2007
Piwa: 49/65
Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
Wysłany: 2012-06-07, 09:47   

kaimar napisał/a:
Samochody użytkowe 20 letnie powinny być już dawno na złomie.

o tym powinien decydować stan techniczny, a nie wiek :spoko
_________________
Camper Diem!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2012-06-07, 10:20   

affa napisał/a:
o tym powinien decydować stan techniczny, a nie wiek


Napisałem trochę skrótem myślowym. Chodziło mi założenia producentów. Przy projektowaniu samochodów producent zakłada określoną żywotność pojazdu. Na przykład w popularnych osobowych są to 3 lata i 100 tysięcy kilometrów dla pierwszego właściciela. W tym czasie samochód jest objęty gwarancją.
Po tym czasie następuje "sypnięcie się" wielu elementów typu amortyzatory, łożyska itd.
Po czym auto przejmuje drugi właściciel który robi kolejne 100.000 km przez 3 lata.
Po sześciu latach autko ma 200 tysięcy kilometrów i producent najchętniej widzi je na złomie. To nic że auto jest jeszcze całkiem sprawne. Ale wystarcza defekt elektronik, a tej we współczesnych autach nie brakuje, i okazuje się że dana centralka elektroniczna jest dostępna tylko w sieci producenta, nie ma zamienników, a jej cena zbliża się do wartości rynkowej pojazdu. A w sieci producenta na 100% jest już następca danego modelu.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2012-06-07, 10:24   

powiedział co wiedział...

żadna ustawa nie mówi o tym że 20 letni pojazd ma być na złomie.
mam J5 z 93 roku - bez grama rdzy..

owszem produkuje się części do pojazdów mających dużo więcej niż 20 lat - przykład mercedes. można zamówić nowy element blacharski w fabryce.

kupiłem przesuwkę 5 biegu w serwisie fiata do kampera z 88r - nowa, oryginalna, więc chyba się produkuje....


wspomaganie w ducao/J5 było ale tylko w wersji 2,5TD czyli największej, a jazda takim autem to przyjemność. Kamper bez wspomagania ciężko się prowadzi. J5 jak załaduje na ponad tone na skrzynie kręci się jak w osobówce.

musisz poszukać od tej wersji silnikowej do roku 93.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/602
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2012-06-07, 11:13   

majsterus napisał/a:
musisz poszukać od tej wersji silnikowej do roku 93

Coś do wspomagania 1.9TD mam :roll:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2012-06-07, 11:42   

majsterus napisał/a:
owszem produkuje się części do pojazdów mających dużo więcej niż 20 lat - przykład mercedes. można zamówić nowy element...


Nie żebym chciał dyskutować na ten temat, tylko jako ciekawostka, tak dla rozluźnienia dyskusji :haha:

Dwa ramiona wycieraczek, bez wycieraczek, tylko ramiona do mercedesa 170 Va 51-52 rok produkcji 400E. Uszczelka tylnej szyby - dużo mniejsza niż w 126p 1600 zł.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camper Diem 
Kombatant


Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Wrz 2007
Piwa: 49/65
Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
Wysłany: 2012-06-07, 11:50   

kaimar napisał/a:
Ale wystarcza defekt elektronik, a tej we współczesnych autach nie brakuje,

ale mówimy o samochodach 20-letnich :)
_________________
Camper Diem!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2012-06-07, 15:43   

affa napisał/a:
ale mówimy o samochodach 20-letnich


Właśnie , właśnie :spoko
Na początku lat 90 elektronika szeroko weszła do samochodów - gaźniki były zastępowane wtryskiem , same gaźniki dostały elektroniczne sterowanie, ABS w wyższej klasie to był już standard. Nie wspomnę już o kosmicznych deskach rozdzielczych. Tak, tak Panowie, lata lecą.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camper Diem 
Kombatant


Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Wrz 2007
Piwa: 49/65
Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
Wysłany: 2012-06-07, 19:06   

kaimar, najpierw piszesz o złomowaniu 20-letnich użytkowych, czym narażasz się właścicielom użytkowych 20-latków, którzy nie potrzebują super wypasionej fury, ale trochę zawodnego, ale sprawdzonego mułka... a później piszesz o gaźnikach, abs-ach i kosmicznych deskach rozdzielczych? do właścicieli 20-letnich diesli w stylu retro?
_________________
Camper Diem!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2012-06-07, 19:26   

affa napisał/a:
czym narażasz się właścicielom użytkowych 20-latków


Niestety, wiedziałem że to jest temat drażliwy dla wielu. Zostawmy temat - bo nie rozumiesz moich intencji - a w pisaniu nie jestem specjalnie komunikatywny.

Natomiast wracając do wspomagania to proponuję skorzystać z EPER-a:

http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?FORCED=TRUE

Można dokładnie przeanalizować różnice pomiędzy wersjami ze wspomaganiem i bez.
Uwaga: EPER chodzi tylko pod Explorerem
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bercik 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: DcatoII Pilote
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2013
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-03-11, 22:09   

Witam. Zdecydowałem się dołożyć wspomaganie do mojego ducato I z 92r 1,9td, mam prawie wszystkie potrzebne części ,ale mam problem gdzie można założyć pompę .Morze ktoś z kolegów zakładał wspomaganie do tego silnika i podpowie jakieś patenty. poz. Bercik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-11, 22:22   

bercik, pokusiłbym się na elektryczną
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bercik 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: DcatoII Pilote
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2013
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-03-11, 22:30   

Rozważałem taką opcje ale mam wszystko do hydraulicznej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/602
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2014-03-11, 22:46   

Poszukaj na portalach ogłoszeniowych zdjęć kompletnych silników 1.9TD i tam zobaczysz miejsce mocowania pompy.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-11, 22:55   

Ja mam J5 i o ile się orientuje to tam są różnice w wale korbowym przy wspomaganiu.Jak jest w ducato to nie wiem,muszą się wypowiedzieć znawcy tematu.Elektryczna pompa chyba łatwiejsza do zamontowania.Ale jak masz cały komplet i wszystko pasuje przy silniku to może szkoda robić dodatkowe koszty.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz
Pasionat turystyki i historii


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 7/7
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2022-10-11, 23:50   

Witam!
Ja też chciałbym założyć wspomaganie do ducato 280,
ale nie wiem nic o tym jakich części i ile kosztują i kto mógłby mi w tym pomóc.
Jeżeli ktoś zechciał by mi podpowiedzieć ot będę zobowiązany bardzo;
Pozdrawiam 2mirek
_________________
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***