Ducato - wspomaganie w kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
Camper Diem
Kombatant

Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Piwa: 49/65 Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
|
Wysłany: 2012-06-07, 09:47
|
|
|
kaimar napisał/a: | Samochody użytkowe 20 letnie powinny być już dawno na złomie. |
o tym powinien decydować stan techniczny, a nie wiek |
_________________ Camper Diem! |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2012-06-07, 10:20
|
|
|
affa napisał/a: | o tym powinien decydować stan techniczny, a nie wiek |
Napisałem trochę skrótem myślowym. Chodziło mi założenia producentów. Przy projektowaniu samochodów producent zakłada określoną żywotność pojazdu. Na przykład w popularnych osobowych są to 3 lata i 100 tysięcy kilometrów dla pierwszego właściciela. W tym czasie samochód jest objęty gwarancją.
Po tym czasie następuje "sypnięcie się" wielu elementów typu amortyzatory, łożyska itd.
Po czym auto przejmuje drugi właściciel który robi kolejne 100.000 km przez 3 lata.
Po sześciu latach autko ma 200 tysięcy kilometrów i producent najchętniej widzi je na złomie. To nic że auto jest jeszcze całkiem sprawne. Ale wystarcza defekt elektronik, a tej we współczesnych autach nie brakuje, i okazuje się że dana centralka elektroniczna jest dostępna tylko w sieci producenta, nie ma zamienników, a jej cena zbliża się do wartości rynkowej pojazdu. A w sieci producenta na 100% jest już następca danego modelu. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
majsterus
zaawansowany

Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2012-06-07, 10:24
|
|
|
powiedział co wiedział...
żadna ustawa nie mówi o tym że 20 letni pojazd ma być na złomie.
mam J5 z 93 roku - bez grama rdzy..
owszem produkuje się części do pojazdów mających dużo więcej niż 20 lat - przykład mercedes. można zamówić nowy element blacharski w fabryce.
kupiłem przesuwkę 5 biegu w serwisie fiata do kampera z 88r - nowa, oryginalna, więc chyba się produkuje....
wspomaganie w ducao/J5 było ale tylko w wersji 2,5TD czyli największej, a jazda takim autem to przyjemność. Kamper bez wspomagania ciężko się prowadzi. J5 jak załaduje na ponad tone na skrzynie kręci się jak w osobówce.
musisz poszukać od tej wersji silnikowej do roku 93. |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/602 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2012-06-07, 11:13
|
|
|
majsterus napisał/a: | musisz poszukać od tej wersji silnikowej do roku 93 |
Coś do wspomagania 1.9TD mam |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2012-06-07, 11:42
|
|
|
majsterus napisał/a: | owszem produkuje się części do pojazdów mających dużo więcej niż 20 lat - przykład mercedes. można zamówić nowy element... |
Nie żebym chciał dyskutować na ten temat, tylko jako ciekawostka, tak dla rozluźnienia dyskusji
Dwa ramiona wycieraczek, bez wycieraczek, tylko ramiona do mercedesa 170 Va 51-52 rok produkcji 400E. Uszczelka tylnej szyby - dużo mniejsza niż w 126p 1600 zł. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
Camper Diem
Kombatant

Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Piwa: 49/65 Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
|
Wysłany: 2012-06-07, 11:50
|
|
|
kaimar napisał/a: | Ale wystarcza defekt elektronik, a tej we współczesnych autach nie brakuje, |
ale mówimy o samochodach 20-letnich |
_________________ Camper Diem! |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2012-06-07, 15:43
|
|
|
affa napisał/a: | ale mówimy o samochodach 20-letnich |
Właśnie , właśnie
Na początku lat 90 elektronika szeroko weszła do samochodów - gaźniki były zastępowane wtryskiem , same gaźniki dostały elektroniczne sterowanie, ABS w wyższej klasie to był już standard. Nie wspomnę już o kosmicznych deskach rozdzielczych. Tak, tak Panowie, lata lecą. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
Camper Diem
Kombatant

Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Piwa: 49/65 Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
|
Wysłany: 2012-06-07, 19:06
|
|
|
kaimar, najpierw piszesz o złomowaniu 20-letnich użytkowych, czym narażasz się właścicielom użytkowych 20-latków, którzy nie potrzebują super wypasionej fury, ale trochę zawodnego, ale sprawdzonego mułka... a później piszesz o gaźnikach, abs-ach i kosmicznych deskach rozdzielczych? do właścicieli 20-letnich diesli w stylu retro? |
_________________ Camper Diem! |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2012-06-07, 19:26
|
|
|
affa napisał/a: | czym narażasz się właścicielom użytkowych 20-latków |
Niestety, wiedziałem że to jest temat drażliwy dla wielu. Zostawmy temat - bo nie rozumiesz moich intencji - a w pisaniu nie jestem specjalnie komunikatywny.
Natomiast wracając do wspomagania to proponuję skorzystać z EPER-a:
http://eper.fiatklubpolska.pl/navi?FORCED=TRUE
Można dokładnie przeanalizować różnice pomiędzy wersjami ze wspomaganiem i bez.
Uwaga: EPER chodzi tylko pod Explorerem |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
bercik
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: DcatoII Pilote
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2013 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-03-11, 22:09
|
|
|
Witam. Zdecydowałem się dołożyć wspomaganie do mojego ducato I z 92r 1,9td, mam prawie wszystkie potrzebne części ,ale mam problem gdzie można założyć pompę .Morze ktoś z kolegów zakładał wspomaganie do tego silnika i podpowie jakieś patenty. poz. Bercik |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-03-11, 22:22
|
|
|
bercik, pokusiłbym się na elektryczną |
_________________
 |
|
|
|
 |
bercik
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: DcatoII Pilote
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2013 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-03-11, 22:30
|
|
|
Rozważałem taką opcje ale mam wszystko do hydraulicznej |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/602 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2014-03-11, 22:46
|
|
|
Poszukaj na portalach ogłoszeniowych zdjęć kompletnych silników 1.9TD i tam zobaczysz miejsce mocowania pompy. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-03-11, 22:55
|
|
|
Ja mam J5 i o ile się orientuje to tam są różnice w wale korbowym przy wspomaganiu.Jak jest w ducato to nie wiem,muszą się wypowiedzieć znawcy tematu.Elektryczna pompa chyba łatwiejsza do zamontowania.Ale jak masz cały komplet i wszystko pasuje przy silniku to może szkoda robić dodatkowe koszty. |
_________________
 |
|
|
|
 |
2mirek
doświadczony pisarz Pasionat turystyki i historii

Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011 Piwa: 7/7 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2022-10-11, 23:50
|
|
|
Witam!
Ja też chciałbym założyć wspomaganie do ducato 280,
ale nie wiem nic o tym jakich części i ile kosztują i kto mógłby mi w tym pomóc.
Jeżeli ktoś zechciał by mi podpowiedzieć ot będę zobowiązany bardzo;
Pozdrawiam 2mirek |
_________________ Mirek
 |
|
|
|
 |
|