Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wielkość spalania disel+lpg
Autor Wiadomość
4x4camper 
stary wyga


Twój sprzęt: w budowie..
Dołączył: 22 Wrz 2008
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Puławy
Wysłany: 2022-10-23, 20:44   Wielkość spalania disel+lpg

Znalazłem takie zestawienie :

BMW 530 d 8,5 l ON 3,8 l ON + 5,3 l LPG
Seat Altea 2,0 TDI 8,5 l ON 6,1 l ON + 3,6 l LPG
Renault Laguna 1,9 DCi 6,5 l ON 3,5 l ON + 3,5 l LPG
Renault Trafic 2,0 DCi 115 11 l ON 6,3 l ON + 6 l LPG
Mercedes Sprinter 2,2 14 l ON 8 l ON + 7 l LPG
VW Crafter 2,0 TDI 109 KM 11,8 l ON 8,4 l ON + 3,9 l LPG
Opel Combo 1,3 CDTi 4,8 l ON 2,8 l ON + 2 l LPG
Mercedes Kamper 2,9 14 l ON 7 l ON + 7 l LPG
Iveco Daily 2,8 17 l ON 10,4 l ON + 6,7 l LPG
Iveco Daily 3,0 15 l ON 10 l ON + 5 l LPG
Renault Trafic 1,9 100 7,7 l ON 4,1 l ON + 3,9 l LPG
VW LT 35 2,8 10 l ON 6,3 l ON + 3,3 l LPG
Fiat Ducato 3,0 12 l ON 9 l ON + 4 l LPG
Toyota Hilux 2,5 10 l ON 6,6 l ON + 3,8 l LPG
Mitsubischi Pajero 3,2 12 l ON 4,5 l ON + 8 l LPG
Traktor Zetor 75 KM 6,2 l ON 4,2 l ON + 1,8 l LPG
Traktor John Deere 130 KM 14 l ON 7 l ON + 7l LPG
Scania G420 35l ON 24,5 l ON + 11,5 LPG
IVECO TRAKKER 410 6X6 43 l ON 29 l ON + 18 l LPG
Scania R420 35,5 l ON 25,5 l ON + 11,5 l LPG
MAN TGL 12.240 20 l ON 10 l ON + 14 l LPG
MAN TGL 12.240 25 l ON 15 l ON + 15 l LPG
Renault Premium 450 DXi 36 l ON 27 l ON + 12 l LPG
Volvo FH 12 380 43 l ON 33 l ON + 12 l LPG


I mam pytanie. Czy wartości spalania samego on jest zgodna w tym zestawieniu z autami które posiadacie??

Mój sprinter przy 3tonach na oponach 265/75r16 pali 8,5l Jazda przepisowa

Dzięki za wszystkie info
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 316/17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-10-23, 22:11   

pytanie: czy ktoś na forum ma dołożoną instalację LPG do Diesel-a?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Majek 
początkujący forumowicz
optymista

Twój sprzęt: Benimar 440UP
Nazwa załogi: SMOOth
Dołączył: 09 Wrz 2009
Piwa: 2/29
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2022-10-23, 22:25   

Mam BMW 530D. U mnie spalanie 7,5-8,2
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/602
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2022-10-23, 23:10   

4x4camper napisał/a:
Fiat Ducato 3,0 12

Musiałbym deptać 130 km/h na autostradzie :shock: - średnie zużycie 9- 9,5 l
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aviator 
stary wyga


Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Sie 2017
Piwa: 45/131
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2022-10-24, 00:50   

Sprinter 2,2 ale to integra, pomiędzy 9-14 a średnio 10-12 w zależności od wiatru
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2022-10-24, 04:30   

Średnie spalania
Ducato 2,3 kontener - 10,5
Citroen Jumper 3,0 bus -8,5
Renault Master 3,0 kamper półintegra -9,5
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 316/17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-10-24, 08:11   

mi mój kamper po 3,5 tyś km po Chorwacji, Czarnogórze oraz Bośni i Hecegowinie na komputerze pokazał 8,4l/100km.
pewnie faktycznie wyszło więcej około 9l/100km, ale Czarnogórę nazwałem krajem czwartego biegu, bo nawet nie było gdzie wrzucić piąty.

wydaje mi się, że to zestawienie jest porównaniem zużycia paliwa pojazdów z silnikiem wysokoprężnym i po wstawieniu instalacji LPG.
takie rozwiązanie jest bardzo rzadkie nawet wśród przewoźników, gdzie są największe przebiegi i oszczędności byłyby największe.

kiedyś chyba, jak mnie pamięć nie myli, umieszczałem już na forum podobne dane.

porównianie ON+LPG 1.png
Plik ściągnięto 5 raz(y) 85,67 KB

porównianie ON+LPG 2.png
Plik ściągnięto 6 raz(y) 94,81 KB

porównianie ON+LPG.png
Plik ściągnięto 4 raz(y) 89,14 KB

_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
4x4camper 
stary wyga


Twój sprzęt: w budowie..
Dołączył: 22 Wrz 2008
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Puławy
Wysłany: 2022-10-26, 16:21   

Dziękuję za informację o spalaniu.
Ja jestem zadowolony ze spalania mojej padliny ,ale jestem niezadowolony z ceny ON i postanowiłem zagazować go lpg, Test w niedziele 700km

poz
Tolo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 316/17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-10-26, 21:28   

jaką instalację wstawiłeś:

- monofuel – polega na przerobieniu silników wysokoprężnych na niskoprężne

- dualfuel – olej napędowy podawany jest w ilości umożliwiającej inicjację samozapłonu w cylindrze (5-30%), a resztę energii podaje się w paliwie gazowym. takie rozwiązanie oprócz montażu instalacji zasilania LPG wymaga systemu ograniczającego dawkę oleju napędowego

- diesel gaz – wzbogacenie zasysanego powietrza.

Dualfuel.png
to jest schemat instalacji dualfuel
Plik ściągnięto 399 raz(y) 188,52 KB

_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piasek1 
weteran

Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2020
Piwa: 30/25
Skąd: Piotrków Kujawski
Wysłany: 2022-10-27, 08:13   

Z 10 lat temu była fala gazowania diesli (cieżarówek) na LPG ale jakoś to szybko wyginęło przez niską cenę ON. Dzisiaj przewoźnicy płaczą na jej absurdalne ceny ale nie są skorzy do gazowania flot przez ogromną niepewność rynku, działalności, legislacyjnej głupoty rządzących...
Pojawiają się co jakiś czas jakieś nieśmiałe próby z LNG ale to dalej sztuka dla sztuki. Koszty infrastruktury niezbędnej mają się tak do ekonomii całego przedsięwzięcia jak te durne elektryki z dopłatami - do ekologii
_________________
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=36109
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Matheus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2022-10-27, 08:15   

Ja bym chętnie dorzucił gaz do mojego diesla ale ciężko znaleźć info jak zrobić to sensownie z dieslu z mechaniczną pompą wtryskową na linkę. Główna zaleta dla mnie to zwiększenie zasięgu i zwiększenie mocy :wyszczerzony:
_________________

Renault Carrier - autobus kamper


eMQbatek

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
4x4camper 
stary wyga


Twój sprzęt: w budowie..
Dołączył: 22 Wrz 2008
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Puławy
Wysłany: 2022-10-27, 08:59   

Kolego Matheus jesteś w dobrej sytuacji bo układ do pompy jest banalnie prosty
Czysto analgowy
Trzeba znaleść gażnik gazowy BLOSS zmienić gwizdek przyspieszyć wtrysk o 1stopień

Ja na vito 638 2,3d bez turbo zeszłem na 3l ON i 4lpg

Niestety teraz mam komputery slery i muszę kombinować

poz
tolo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Matheus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2022-10-27, 09:28   

4x4camper napisał/a:
Trzeba znaleść gażnik gazowy BLOSS zmienić gwizdek przyspieszyć wtrysk o 1stopień

co to znaczy zmienić gwizdek? w sensie na co? jak dobrać?

I zasadnicze pytanie, jak blos zachowa się przy turbo.
_________________

Renault Carrier - autobus kamper


eMQbatek

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
4x4camper 
stary wyga


Twój sprzęt: w budowie..
Dołączył: 22 Wrz 2008
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Puławy
Wysłany: 2022-10-27, 09:36   

Zmienić gwizdek- zmienić kształt szczeliny dozującej
Jak masz turbo to linka od pompy wysterowuje zawór proporcjonalny np zrobiony a blossa
BLOSS robi tylko w silnikach wolnossących
Wejście do układu przed turbiną


poz
tolo
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piasek1 
weteran

Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2020
Piwa: 30/25
Skąd: Piotrków Kujawski
Wysłany: 2022-10-27, 17:28   

Matheus, przy Twioim gabarycie inwestycja zwróci się po pierwszym dalszym wypadzie poza tym przy DMC jakim dysponujesz masz pole do popisu. Większość camperów w zasadzie już balansuje na granicy DMC a gdzie tu jeszcze ciężką stalową butlę na LPG tu dokładać.
_________________
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=36109
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***