Zatarta pompa wody Ducato 92r. 2.5D |
Autor |
Wiadomość |
Bim
Kombatant Jacek

Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 134/101 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2022-10-24, 14:32
|
|
|
Odpisałewm na wiadomość sprawdź organoleptycznie półoś nie powinna mieć luzu, łożysko zlokalizujesz od strony obudowy silnika
Największe bicia ma podczas podjazdów pod górę na płaskim to wyczujesz jak zmniejszysz gaz do drgania ustają
Prawie szystko da się zrobić w drodze pod warunkiem ,że dysponujesz odpowiednimi kluczami .
przy wymianie tego łożyska oby nie trzeba mieć nasadkę do odkręsania półosi nr 41 i wymienić razem z uszczelniaczem półosi i obowiązkowo sprawdzić stan oleju w skrzyni biegów |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2022-10-24, 16:18
|
|
|
mmf napisał/a: | Tak temat ogarnięty i jeszcze raz dziękuje za pomoc
Nie do końca wszystko się udało, poduszka pod silnikiem musiała się przesunąć przy jej przykręcaniu i silnik przenosi dziwne wibracje na całe auto przy pewnych obrotach i przy skręcie w lewo…
Mam nadzieje ze wrócimy bez kłopotu i prosto w Polsce do fachowca.
Pozdrawiamy forumowiczów z Elafonisos w Grecji.
Marcin & Kasia |
Czy przed wymianą pompy drgania były? |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
mmf
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: HYMER CAMP 57
Nazwa załogi: M13
Dołączył: 22 Paź 2016 Piwa: 2/13 Skąd: Wleń
|
Wysłany: 2022-11-07, 09:00
|
|
|
Sławku, przed wymianą nie było drgań, po wymianie pompy dopiero to się zadziało. Po powrocie do domu, wjechałem na kanał i to poduszka silnika obijała o obudowę metalową przykręcona do podłużnicy. Nie wiem dlaczego silnik po wymianie pomp przesunął się około 2-3cm w lewa stronę.
Teraz mam na spokojnie czas, to wszystko muszę ogarnąć przed następnym sezonem.
Dziękuje i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2022-11-07, 18:01
|
|
|
Poluzuj poduszkę , przejedź kilkanaście metrów wprzód i w do tyłu bez zatrzymywania kampera przy użycia hamulców, dokręć poduszkę i " będzie Pan zadowolony" |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
mmf
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: HYMER CAMP 57
Nazwa załogi: M13
Dołączył: 22 Paź 2016 Piwa: 2/13 Skąd: Wleń
|
Wysłany: 2023-07-21, 08:10
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | Poluzuj poduszkę , przejedź kilkanaście metrów wprzód i w do tyłu bez zatrzymywania kampera przy użycia hamulców, dokręć poduszkę i " będzie Pan zadowolony" |
Miną prawie rok od ostatniej wyprawy i tak konkretnie podszedłem do tematu wszystkich poduszek, całego układu hamulcowego i nie tylko... Czas przygotować Osiołka do kolejnej wyprawy.
Przyczyną tych stuków i drgań był niestety zły montaż górnej poduszki przy pompie wymieniając wszystkie poduchy, mój mechanik zauważył iż ta górna odkręcana przy wymianie pompy była przesunięta o około 3 cm i wkręcona w drugi nagwintowany zestaw otworów w karoserii
Całe szczęście, że nie narobiło się więcej kłopotów, przeguby przetrwały i szczęśliwie wróciłem z Grecji
Jeszcze raz dziękuje Wszystkim i Tobie Sławku za pomoc |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2023-07-21, 08:14
|
|
|
mmf napisał/a: | i wkręcona w drugi nagwintowany zestaw otworów w karoserii |
ten drugi zestaw otworów jest do zamontowania silnika o innej pojemności. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
mmf
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: HYMER CAMP 57
Nazwa załogi: M13
Dołączył: 22 Paź 2016 Piwa: 2/13 Skąd: Wleń
|
Wysłany: 2023-07-21, 08:25
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | mmf napisał/a: | i wkręcona w drugi nagwintowany zestaw otworów w karoserii |
ten drugi zestaw otworów jest do zamontowania silnika o innej pojemności. |
Teraz to już wiem
całe życie się uczę i ....
Dzięki Forum i takim Dobrym Duszom jak Ty, Bim, Anras i innym Kolegom jest łatwiej "żyć"
Dziękuję |
|
|
|
 |
Suburban
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014 Piwa: 1/6 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-10-02, 19:27
|
|
|
Cześć! Odświeżam temat.
Spotkała mnie taka sama awaria jak opisana wyżej.
Czy ma ktoś może tego pdfa?
Albo mógł by mi wysłać same strony o pompie wody?
Czy dam radę to wymienić w trasie?
Czy trzeba ściągać pasek rozrządu?
Fiat Ducato 2.5D bez turbo i bez wspomagania.
03.10.1989
Czy możliwe że do tego auta są 2różne pompy? |
_________________ Brum Brum Brum,
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|