Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wielkość spalania disel+lpg
Autor Wiadomość
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 502/29
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-11-17, 23:33   

4x4camper napisał/a:
Ciekawe spojrzenie na elektryki disle wodór



Nareszcie! Koniec Samochodów Elektrycznych! Wdrażają Porządne Rozwiązanie - Analiza Ator Motoryzacja


https://www.youtube.com/watch?v=4kboZm575nk


Kolejny dobitny przykład na to , że na tematy techniczne nie powinni wypowiadać się ludzie , którzy nie mają o tym pojęcia.
Ator wypowiadający się na tematy ekonomiczne czy geopolityczne jest do posłuchania, natomiast takimi audycjami strzela sobie chłopina w kolanko.
Opowiedział o wszystkim , nawet o badaniu wody , ale nic zgodnego z wykrzyczanym tematem audycji .
"Nareszcie! Koniec Samochodów Elektrycznych! Wdrażają Porządne Rozwiązanie "

Jaki koniec elektryków i z powodu jakiego "porządnego" rozwiązania ? Że niby technologia wodorowa, w/g tego pana ma być gwoździem do trumny elektryków ? :shock: ....... toż przecież samochód z napędem wodorowym to pełnokrwisty ELEKTRYK ! :haha:
Jedyne co go odróżnia od tego co mniej świadoma część ludzi uznaje za "elektryka" to to, że poza baterią (tak, tak, samochód wodorowy też ma baterię :spoko ), posiada range extendera w formie wodorowego ogniwa paliwowego i zbiornik wodoru do jego zasilania .

Rozwój technologii wodorowej to bardzo dobry kierunek i sam, jako zwolennik napędów elektrycznych mu kibicuję .
Technologia wodorowa wpisuje się w to o czym tu na forum kilka razy pisałem w różnych wątkach w których temat samochodów elektrycznych był poruszany mianowicie w to , że przyszłość motoryzacji jest ELEKTRYCZNA i tego już nikt i nic nie zmieni (i dobrze bo jest to technologia najbardziej wydajna i ekonomiczna)
Rozwojowi i postępowi będą podlegać nadal napędy elektryczne (silniki), ale szczególnie źródła prądu do ich zasilania .
Samochód przyszłości to samochód elektryczny , a czy prąd do jego zasilania będzie pochodził z wodoru, OZE, czy reaktora zimnej fuzji to już tylko kwestia postępu technologicznego .

Samochód wodorowy jest do tego stopnia pokrewny z bateryjnym elektrykiem, że producenci samochodów już od dawna projektują i budują elektryki tak, aby były gotowe "na wodór" , kiedy tylko ta technologia będzie już gotowa do masowego użycia.

Ator widać nie jest tego świadomy , bo miesza napęd wodorowy na ogniwach paliwowych z użyciem wodoru do zasilania silników spalinowych , a jak wiedzą już dzisiaj nawet średnio wyedukowane dzieci (po chemii i fizyce) to drugie rozwiązanie pozbawione jest ekonomicznego sensu.

Na koniec jeszcze taka dygresja, że nie było by dzisiaj mowy o użyciu wodoru do "napędu" samochodów, gdyby wcześniej bateryjne elektryki nie weszły do seryjnej produkcji i masowego użytku , bo cała ta technologia napędu elektrycznego (silniki, sterowanie, rekuperacja, etc.etc.etc.) nie miały by możliwości się rozwinąć.

Każdy kto dzisiaj ma choćby trochę wiedzy i rozeznania w temacie dobrze wie, że wszelkie próby modyfikacji czy wymyślania na nowo napędu spalinowego , to tylko próba reanimacji trupa :ok

Jedynym problemem, który dzisiaj powstrzymuje jeszcze od masowego użycia wodorowych ogniw paliwowych do zasilania elektryków , to ich koszt .
Nie ma jeszcze pewnej i taniej technologii wytwarzania tzw. "stosów" ogniw paliwowych i robi się to nadal trochę "ręcznie" i na małą skalę (stąd wysoka cena jednostkowa)
Jest kilka firm, które pracują nad technologią masowej produkcji stosów i prędzej czy później na pewno się im to uda.

Są już również plany wytwarzania modułów wodorowych w formie zamienników dla baterii w obecnych elektrykach . Będą one wykonane tak jak tradycyjna bateria (taka sama obudowa i przyłącza), ale w środku zamiast samych ogniw bateryjnych będzie mniejsza bateria o mniejszej pojemności, oraz ogniwo wodorowe wraz z układem sterującym .
Kiedy przyjdzie czas na regenerację czy wymianę baterii w posiadanym elektryku, taki pakiet będzie sensowną opcją . Stara bateria pójdzie do recyklingu, a autko dostanie nowe życie i w prosty sposób z bateryjnego elektryka zmieni się w samochód z napędem wodorowym :ok
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2022-11-18, 10:20   

Cytat:
Kiedy przyjdzie czas na regenerację czy wymianę baterii......

To może już będą dostępne bloki baterii diamentowych. I to by było to, jedna bateria na pokolenia, a zmienia się tylko nadwozie :szeroki_usmiech
https://www.chip.pl/2021/...diamond-battery
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 316/17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-11-18, 12:54   

joko napisał/a:
...toż przecież samochód z napędem wodorowym to pełnokrwisty ELEKTRYK ! ...


dodałbym, że lokomotywa spalinowa SM 42 (1963–1993) jest również pełnokrwistym elektrykiem, bo silnik spalinowy napędzał prądnicę, a ta cztery silniki trakcyjne na wózkach - jeden silnik na jedną oś.

Sm42-916.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 253,27 KB

_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 94/193
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2022-11-18, 13:37   

4x4camper napisał/a:
Ciekawe spojrzenie na elektryki disle wodór



Nareszcie! Koniec Samochodów Elektrycznych! Wdrażają Porządne Rozwiązanie - Analiza Ator Motoryzacja


https://www.youtube.com/watch?v=4kboZm575nk


jakby to powiedzieć...
to właśnie silnik spalinowy od ponad 100 lat jest "ersatzem" jeśli chodzi o napęd
pojazdów, bo jako taki się kompletnie do tego nie nadaje...
Jedynie dlatego istnieje, że baterie się zbyt wolno rozwijały i tu
ludzie mają pole do popisu...
Jakby super akumulatory, chociażby Litowe, istniały ponad 100 lat temu to gwarantuje
tobie, że o pojazdach spalinowych dowiedziałbyś się w muzeum motoryzacji i dziwiłbyś się
"co za debil wymyślił coś takiego!"
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
4x4camper 
stary wyga


Twój sprzęt: w budowie..
Dołączył: 22 Wrz 2008
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Puławy
Wysłany: 2022-11-18, 16:28   

Jakby super akumulatory,"

dobre


Jakby nie dopłacano do elektryków z moich podatków to temat by umarł.
Zeby komuś dopłacać to komuś trzeba zaje....ć

Komuchy w koloratkach swoich pieniędzy nie mają.

Jakby nie upier..lono patentu na gażnik gazowy. gdzie auto amerykańskie V8 paliło 1,2l/100km

link

https://fuel-efficient-vehicles.org/energy-news/?page_id=986








jakby - pierd........
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piasek1 
weteran

Twój sprzęt: W638 V230TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2020
Piwa: 30/25
Skąd: Piotrków Kujawski
Wysłany: 2022-11-18, 18:19   

Nie zmienia to jednak faktu że taka ciężarówka napędzana dieslem i emitujaca sporo bo to przecież pali pod 30/100 może być w każdej chwili przerobiona na zasilanie LPG czy wodorowe nie ujmując jej niczego z użytkowości. Czyli już, teraz, od ręki, jesteśmy w stanie znacząco obniżyć jej emisje i zredukować zużycie ON. Mazda skutecznie udowadnia że silnik spalinowy jeszcze wiele może i w żadnym wypadku nie jest to wskrzeszanie trupa.
Elektryfikacja tego to niestety konieczność zbudowania całego pojazdu właściwie od podstaw bo i napęd musimy zapewnić odpowiednio mocny i znacznie większą nośność ramy aby była w stanie pomieścić z 500kWh baterii. Nie wspominając nawet skąd oni tyle ich wezmą skoro do tej garstki elektryków dzisiaj już ich nie mają.
To ogromny ciężar rodzący cały szereg nowych problemów jak naciski na oś/koło a co za tym idzie masa zestawu a na pewno ograniczenie tonażu użytkowego.
Burza mózgów na parę lat gwarantowana ... a na końcu twój/mój/nasz sąsiad i tak wrzuci kolejną oponę do pieca

A propos...
dzisiaj właśnie walnąłem 800km firmówką. Firma-Radom-Lublin-Warszawa-firma. 10h20min, wlane po powrocie 48L co daje równe 6/100 z ładunkiem 400kg na pace. Elektryk dzisiaj... niestety nie doleciałby do pierwszego z przystanków (Radomia 331km) bez dłuższego postoju na doładowanie gdzieś po drodze po czym na miejscu w Radomiu mógłbym zamówić taxę żeby mnie zawiozła dalej a zawartość "paki" auta nadać na kuriera żeby mi to na firmę zawiózł. W takim trybie użytkowania niestety ale elektryki to dalej sztuka dla sztuki.
_________________
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=36109
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
4x4camper 
stary wyga


Twój sprzęt: w budowie..
Dołączył: 22 Wrz 2008
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Puławy
Wysłany: 2022-11-18, 19:46   

Należy zadać retoryczne pytanie .Dlaczego nie ma dopłat do zagazowania dizla ?
Odpowiedź helmut by nie zarobił.

tyle
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 502/29
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-11-18, 20:07   

Piasek1 napisał/a:
Nie zmienia to jednak faktu że taka ciężarówka napędzana dieslem i emitujaca sporo bo to przecież pali pod 30/100 może być w każdej chwili przerobiona na zasilanie LPG czy wodorowe nie ujmując jej niczego z użytkowości. Czyli już, teraz, od ręki, jesteśmy w stanie znacząco obniżyć jej emisje i zredukować zużycie ON.


Nie zmienia to jednak faktu , że są do działania doraźne , na chwilę i wyłącznie po to , aby sprzęt będący już w użytkowaniu i ten jeszcze produkowany stał się bardziej ekonomiczny i mniej uciążliwy dla środowiska. Wszystkie te pomysły z gazem czy wodorem spalanym w diesel'u , jakieś udoskonalenia dotychczasowych rozwiązań jak np. silnik 5-cio suwowy, itp. to takie łatki , mające za zadanie trochę poprawić technologię , która staje się reliktem ....... więc jeśli nie jest to wskrzeszanie nieboszczyka, to już na pewno przeciąganie agonii :spoko
Nie neguję tych rozwiązań i uważam je generalnie za pozytywne, ale zostawiam je tym, dla których przyszłość jeszcze nie nadeszła ;)

Pomysł spalania wodoru w silniku spalinowym w sytuacji, kiedy jego zamiana na prąd i zasilanie nim silnika elektrycznego daje 6-cio krotnie lepszy efekt energetyczny , to na pewno nie jest pomysł na przyszłość, a jedynie rozwiązanie tymczasowe wynikające z tego, że po świecie jeżdżą miliony pojazdów z takimi silnikami i nie jest realne , aby je nagle zezłomować i wymienić na te lepsze.

Z tym wodorem w spalinówkach to jest tak, jakby w epoce pary, u progu wejścia w erę silnika spalinowego, ktoś usilnie broniąc się przed nowym zaproponował , aby zamiast pchać się w te spalinówki ......... moczyć przed użyciem węgiel w ropie :haha: :haha:
Pojazdy spalinowe musiały być budowane od podstaw , do nich potrzeba było stworzyć całą siec stancji benzynowych , pobudować rafinerie i wiele innych bzdur...... a tak, mając gotowe , porządne parowozy, wystarczyło skropić hałdę ropą i hajcowało by się aż miło :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 502/29
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-11-18, 20:20   

4x4camper napisał/a:
Dlaczego nie ma dopłat do zagazowania dizla ?


Bo z założenia wspiera i dotuje się postęp i rozwój , a nie tuptanie w miejscu.
Ja nie życzę sobie aby z moich podatków , ktoś komuś finansował zabawki, które za kilka lat tak czy tak wylądują na śmietniku.

Zamiast finansować sąsiadowi możliwość klepania mi pod oknem swoim GTI przez kolejne kilka lat, osobiście wolę sam "łyknąć" co nieco z jego podatków :bigok

Już Ci Tolku kiedyś napisałem, że pomimo iż oboje myślimy w pewnych kwestiach podobnie, to Ty tylko na wszystko "nadajesz" i marudzisz , chociaż na nic nie masz wpływu , a i tak wszystko co Ci się nie podoba prędzej czy później Cię dotknie.
Mnie się również wiele rzeczy nie podoba, o wielu dobrze wiem skąd się biorą i po co są, ale zmieniam tylko to na co mam wpływ i możliwości............ pozostałe zamiast się na nie obrażać, wykorzystuję :bajer
Ostatnio zmieniony przez joko 2022-11-18, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 316/17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-11-18, 20:41   

Piasek1 napisał/a:
...bo to przecież pali pod 30/100...


to trochę nieaktualne, bo takie zużycie paliwa miały ciągniki siodłowe z początku XXI wieku, czyli przed 20 laty.
współczesne ciągniki siodłowe z naczepą załadowane max, czyli DMC - 40t w jeździe poza miastem, ale nie autostradzie zużywają 26 l/100 km max.

rekord 23,29 l/100 km Scania Euro 6.

https://www.truck.pl/pl/a...-generacje,1651

jeżeli przyjmiemy, że trzon transportu stanowią pojazdy w wieku 10-5 lat i nie jeżdżą cały czas z maksymalnym obciążeniem, to za średnie zużycie paliwa można przyjąć 25 l/ 100km.


odpowiadam na pytanie niezadane: dlaczego LPG do silników wysokoprężnych nie przyjęło się szeroko w transporcie?

1. zakładając taką instalację traci się gwarancje producenta.
jeszcze żaden producent nie stosuje fabrycznej instalacji LPG, przynajmniej w Polsce.

2. na koszty transportu mają duży wpływ opłaty drogowe, a te zależne są od stopnia emisji spalin silnika pojazdu, czyli jakie spełnia normy EURO.
najniższa stawka opłat w tej chwili jest za EURO 5 i więcej (EURO 6).
w przypadku montażu instalacji LPG np. do silnika EURO 5 norma euro staje się niewiadomą, więc trzeba uzyskać certyfikat dla auta lub płacić za EURO 5 bez tego, bo producent daje homologację na EURO 5 tylko z silnikiem spalinowym, w razie wykrycia trzeba liczyć się z grzywną.
lub spadamy do normy EURO 0 i płacimy dużo więcej, ale zgodnie z prawem.

3. sprawa serwisu. w transporcie z prawdziwego zdarzenia dominuje wielka siódemka: MB, DAF, MAN, Scania, Volvo, Renault i Iveco. w każdym kraju, w każdym regionie Europy jest serwis, który może nam naprawić auto (ceny bywają różne, ale naprawy są wykonalne). w przypadku pojazdu z instalacją LPG sieć tych serwisów praktycznie nie istnieje.
gdy zlecenia transportowe są zagrożone karami za nieterminowe dostawy, a trzeba pamiętać, że spora część fabryk przeszła na system bez magazynowy i towar z samochodu idzie od razu na taśmę produkcyjną, mało jest przewoźników chcących ryzykować.

4. warunki zleceń transportowych. część zleceniodawców w zleceniu zaznacza sobie, że transport musi być wykonywany pojazdami będącymi na gwarancji i tutaj mając pojazd z instalacją LPG wypadamy z gry.
powiedzmy wysyłamy samochód w eksport nie mając importu i w czasie jazdy tego pojazdu spedytor szuka dla niego ładunku na powrót, pojazd z instalację LPG drastycznie ogranicza jego możliwości.

5. waga. trzeba pamiętać, że część ładunków wozimy na granicy prawa i nie chodzi tu tylko o wagę całościową, ale naciski na oś. jeżeli wozimy takie ładunki jak płyty gipsowo-kartonowe lub płyty wiórowe lub meblowe ładuje się je prawie pod sufit, co oznacza, że ładujący i kierowca nie mają możliwości przesunięcia ładunku ani do przodu, ani do tyłu. to nie silos, czy wywrotka, gdzie przed wjazdem na wagę można podnieść nieco kiper i odciążając oś napędową i dociążając osie naczepy. pojazd co prawda mieści się spokojnie w 40t (dopuszczalna waga zespołu pojazdów na drogach), ale najbardziej obciążona oś napędowa jest na granicy. dopuszczalny nacisk na oś napędową na drogach krajowych to 10t, a na autostradach i ekspresówkach 11,5t, a tu dostajemy dodatkowe obciążenie na tą oś. przy obecnych grzywnach za przeładowanie lub za duży nacisk na oś, dodatkowe dociążanie osi napędowej jest bardzo ryzykowne.

podsumowując:
wstawienie instalacji LPG do ciężarówki z silnikiem diesel-a daje oszczędności, które jednak nie rekompensują strat czy uciążliwości wynikających z tej instalacji.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/602
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2022-11-18, 20:52   

Cała nadzieja amatorów pojazdów spalinowych w prezesie :bajer
https://forsal.pl/swiat/unia-europejska/artykuly/8586369,zakaz-rejestracji-samochodow-spalinowych-w-ue.html
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 316/17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-11-18, 20:53   

4x4camper napisał/a:
...Jakby nie dopłacano do elektryków z moich podatków to temat by umarł....


Renault Clio cena 68-108 tyś zł,

Renault Zoe cena 124 tyś zł.

gdzie jest ta dopłata?

przypomnę, że pojazd elektryczny to brak układu wydechowego, zasilania, chłodzenia, a silnik to tylko stojan i wirnik, dochodzą co prawda baterie, ale moim zdaniem samochód elektryczny powinien być znacząco tańszy od podobnego z silnikiem spalinowym.

wydaje mi się, że producenci korzystając z mody i potrzeb ekologii windując ceny takich samochodów ponad miarę.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 502/29
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-11-18, 21:26   

Cyryl napisał/a:
joko napisał/a:
...toż przecież samochód z napędem wodorowym to pełnokrwisty ELEKTRYK ! ...


dodałbym, że lokomotywa spalinowa SM 42 (1963–1993) jest również pełnokrwistym elektrykiem, bo silnik spalinowy napędzał prądnicę, a ta cztery silniki trakcyjne na wózkach - jeden silnik na jedną oś.


Lokomotywa spalinowa jest raczej hybrydą szeregową :spoko .......... ale jest to idealny i wręcz modelowy przykład wyższości napędu elektrycznego nad spalinowym .
Jej konstrukcja jest taka a nie inna właśnie dlatego, że jej konstruktorzy od dawna wiedzieli, że jest to rozwiązanie prostsze, sprawniejsze i wiele ekonomiczniejsze.
Nie ma takiego diesel'a, ani takiego sprzęgła , które by przeniosło z niego napęd, aby ruszyć taką lokomotywę z podpiętymi do niej 50-cioma wagonami z węglem ...... a nawet jakby był to spalanie takiego składu było by kilka razy większe .

Podobną konfigurację , czyli hybrydę szeregową rozważamy właśnie w wątku pt. "Kamper elektryczny". Jest to oczywiście również rozwiązanie tymczasowe , ale w przeciwieństwie do wynalazków z gazowaniem diesel'a czy zasilaniem go wodorem , to stawia sprawy z powrotem z głowy na nogi. Silnik (silniki) elektryczne na koła , a źródło prądu do ich zasilania zależnie od aktualnych możliwości , konkretnych potrzeb i postępu technologicznego.
Jest to rozwiązanie idealne również do ciężarówek . Wiadomo, że w chwili obecnej bateryjna ciężarówka elektryczna to temat ciężki i zamiast się na to silić, należało by pójść w kierunku tej lokomotywy. Na pewno takie rozwiązanie było by i ekonomiczniejsze w eksploatacji i bardziej ekologiczne . W przyszłości przejście na ogniwa wodorowe , reaktory zimnej fuzji czy co tam ludzie wymyślą, było by proste i nie skomplikowane . Samochód z napędem zostaje bez zmian a wymieniamy tylko źródło prądu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
4x4camper 
stary wyga


Twój sprzęt: w budowie..
Dołączył: 22 Wrz 2008
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Puławy
Wysłany: 2022-11-18, 21:29   

joko napisał/a:
4x4camper napisał/a:
Dlaczego nie ma dopłat do zagazowania dizla ?

Ja nie życzę sobie aby z moich podatków , ktoś komuś finansował zabawki, które za kilka lat tak czy tak wylądują na śmietniku.


święte słowa kolego swięte słowa
Ja też sobie nie życzę
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 502/29
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2022-11-18, 21:37   

SlawekEwa napisał/a:
Cała nadzieja amatorów pojazdów spalinowych w prezesie :bajer
https://forsal.pl/swiat/unia-europejska/artykuly/8586369,zakaz-rejestracji-samochodow-spalinowych-w-ue.html


Jak prezes się za to zabrał i będzie o to osobiście zabiegał w unii, to należy się spodziewać , że termin wprowadzenia zakazu zostanie przesunięty na pewno o kilka lat ......... wstecz :szeroki_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***