 |
|
Przesunięty przez: Świstak 2020-06-17, 07:25 |
Opony wielozezonowe |
Autor |
Wiadomość |
Voku
zaawansowany

Twój sprzęt: Dethleffs
Nazwa załogi: Nasz Karawaniang
Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 2/7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2022-11-29, 22:28
|
|
|
A ja zmieniłem wielosezonowe na zimowe, przód nie wytrzymał jednego sezonu. Na drugą zimę słabo się już nadają, zostawiam je na lato. |
|
|
|
 |
mischka
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 101/96 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2022-11-30, 07:17
|
|
|
Jaki producent i ile kilometrów przejechały? |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 191/441 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2022-11-30, 09:11
|
|
|
Voku napisał/a: | przód nie wytrzymał jednego sezonu. |
Czy opony zużyły się równomiernie , czy jednostronnie? |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
 |
|
|
|
 |
Voku
zaawansowany

Twój sprzęt: Dethleffs
Nazwa załogi: Nasz Karawaniang
Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 2/7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2022-12-01, 17:27
|
|
|
Opony Falkeny 225/75/16 przejechały około 20-23tys możliwe że wykończyły je południowe temperatury |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 25 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 118/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2022-12-01, 17:39
|
|
|
generalnie we fiatopodobnych
na przodzie 15 nie wytrzymywały wiecej niż 55-60 tys km.
Z tym że mówie o oponach typowo letnich,
były i micheliny agilis i vancocamper
Te drugie maja grubszy bieżnik i wizualnie lepiej wygladały niż michelin z drobnym bieżnikiem.
Może problem w nawierzchni po której jeździłeś,
Kolega na ostrym szwedzko - fińskim asfalcie "dojechał" dobrze wygladające opony |
|
|
|
 |
sterciu
zaawansowany

Twój sprzęt: Karmann Colorado 650
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2008 Piwa: 13/7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-12-01, 19:36
|
|
|
Ja mam jeszcze na aucie GoodYear Cargo Vector 2 , opony z 2018 roku , przesiadam się z tego syfu na zimowe w zimie i letnie w lecie (te drugie już kupiłem). GoodYear ma 3PMSF oznaczenie , ale co z tego , jak popada deszcz to lepiej na tym nie wyjezdzać nigdzie... tracą przyczepność w takich sytuacjach gdzie nie powinno mieć to miejsca wogóle... w zeszłą zimę jak wjechałem w głęboki śnieg, tak ledwo wyjechałem z niego... Opony z wysokością bieżnika 7mm , w tym sezonie zaczeły się lamelki odrywać z bieżnika... może faktycznie oponom tym też nie służą klimaty południowe , bieżnik żuzyty równomiernie... |
_________________ Pozdr. Marcin |
|
|
|
|
 |
Voku
zaawansowany

Twój sprzęt: Dethleffs
Nazwa załogi: Nasz Karawaniang
Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 2/7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2022-12-01, 20:11
|
|
|
To moje Falkeny wielosezon
Przód i tył 23tys przejechane
Poniżej też Michelin Algis po 40tys
20221123_130138.jpg Falkeny Przód po 23tys |
 |
Plik ściągnięto 2 raz(y) 976,57 KB |
20221123_130119.jpg Falkeny Tył po 23tys |
 |
Plik ściągnięto 2 raz(y) 602,29 KB |
IMG_20211202_110659.jpg Michelin Agilis tył po 40tys |
 |
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,83 MB |
IMG_20211202_110609.jpg Michelin Agilis przód po 40tys |
 |
Plik ściągnięto 4 raz(y) 1,93 MB |
|
|
|
|
 |
sterciu
zaawansowany

Twój sprzęt: Karmann Colorado 650
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2008 Piwa: 13/7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-12-01, 21:05
|
|
|
Voku napisał/a: | To moje Falkeny wielosezon
Przód i tył 23tys przejechane
|
Ja rozważałem zakup zimówek Falken , ale chyba odpuszczę i... no własnie i... i co... przeskok cenowy spory ale chyba kupie Conti zimowe. Tylko ja mam durny rozmiar 215/60/17C...
Wracając do moich wielosezonowych GoodYearów... U mnie przód ma 7mm, ale do zeszłego roku jeżdził od momentu załozenia nowej opony na tylnej osi , tył ma 5,5mm który wcześniej jeżdził na przedniej osi... kpl jest po przebiegu około 40kkm, jak wrzucę zimówki na felgi to wtedy po demontazu wielosezonowych , jak nie zapomnę przed ich utylizacją , to zrobię fotki jak rwało bieżnik w nich... |
_________________ Pozdr. Marcin |
|
|
|
|
 |
Voku
zaawansowany

Twój sprzęt: Dethleffs
Nazwa załogi: Nasz Karawaniang
Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 2/7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2022-12-01, 22:21
|
|
|
Ja kupiłem teraz zimowe Falkeny. Ale one będą jeździć może 4 miesiące Na lato zakładam z powrotem Falkeny wielosezonowe i
Poniżej zimowe Falkeny, wydają się dość ciche, albo to takie wrażenie nowych opon.
20221122_130501.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 5 raz(y) 1,09 MB |
20221122_130858.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 3 raz(y) 1,42 MB |
|
|
|
|
|
 |
sterciu
zaawansowany

Twój sprzęt: Karmann Colorado 650
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2008 Piwa: 13/7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-12-04, 18:30
|
|
|
Dziś pozmieniałem koła w osobówkach na zimowe i okazało się, że mam dwie opony zimowe takie jak potrzebuje w piwnicy , pozostały mi z autolawety , więc wywaliłem dwie wielosezonowe i załozyłem zimówki , teraz jeszcze dwie muszę dokupic zimowe.
A wielosezonowe Goodyeary wyglądają tak, DOT 2018 , wysokośc bieżnika w jednej 5,5mm , w drugiej 4,8mm , jeżdziły w tym sezonie na tylnej osi , przednie są z wyższym bieżnikiem ale tak samo postrzępione (na razie zostały na aucie na tylnej osi) :
Pierwsza opona od lewej na pierwszej fotce to z koła zapasowego gdzie załozyłem też inną oponę przy okazji.
4,8mm
5,5mm
Przejechane na tych oponach nie 40kkm jak pisałem wcześniej a dokładnie co do kilometra 36 271km .
Opona która jeżdziła z tyłu po stronie gdzie jest zbiornik na czystą wodę się zużyła bardziej... |
_________________ Pozdr. Marcin |
|
|
|
|
 |
krzlac
Kombatant

Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 83/4 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2022-12-04, 19:41
|
|
|
A te w lepszym stanie zakładacie na tył czy na przód? Bo są dwie szkoły. |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
 |
|
|
|
 |
sterciu
zaawansowany

Twój sprzęt: Karmann Colorado 650
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2008 Piwa: 13/7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-12-04, 20:41
|
|
|
Jako , że trochę kiedyś (jakieś ponad 10 lat temu) szkoliłem jako instruktor techniki jazdy to zawsze zalecało się aby lepsze opony dawać na tył. Jednak osobiście pomimo iż sam zalecałem tak , to nie stosuję się do tego i lepsze opony daję na przód (jeżdzę głownie autami z napędem na przód), po pierwsze aby wszystkie równomiernie się zużywały , krótsza droga hamowania była , lepsza trakcja była, aqaplaning , to przód robi ślad w wodzie a tył tylko po nim przejzdza... przy zimówkach , w śniegu wolę też , aby miało co wgryzać się w niego i lepiej ciągnąć w głębokim śniegu... Może też na to ma wpływ , iż trochę poślizgałem się na płycie poślizgowej i możliwe , piszę "możliwe" iż w razie potrzeby był bym bardziej w stanie opanować pojazd z uciekającym tyłem niż przeciętny kierowca. Ogólnie to u mnie zwykle opony są rotowane , przód/tył stąd mam wszystkie mniej więcej z jednakowym bieżnikiem. W kamperze przed wyjazdem wakacyjnym na południe przerzuciłem koła przód na tył , bo juz te opony na przodzie nie wyglądały zbyt dobrze , zresztą to są własnie te dwie z fotek.
Zakładanie lepszych opon na tył tłumaczyło się tym iż , zapewnione jest lepsze utrzymanie toru jazdy , uniknąc nadsterowności czyli uciekaniu tyłu który może doprowadzić nawet do obrócenia pojazdu wokół własnej osi... W razie "uciekania" tyłu gorsze w skutkach mogłoby być uderzenie boczne , niz uderzenie czołowe (przy gorszych przednich oponach), gdzie w nowych autach jest masa systemów bezpieczeństwa redukujących skutki uderzenia przodem.
Także możńa powiedzieć , iż zaprzeczam sam sobie, dlatego polecałbym zakładanie lepszych opon na tył . |
_________________ Pozdr. Marcin |
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|