| Przesunięty przez: Świstak 2020-06-17, 06:25
 | Opony wielozezonowe | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | SlawekEwa   Kombatant
 Slawek Dehler
 
  
 Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
 Nazwa załogi: Fendziaszki
 Pomógł: 29 razy
 Dołączył: 10 Lut 2007
 Piwa: 242/614
 Skąd: z głębokiego buszu
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-11-30, 09:11 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Voku napisał/a: |  	  | przód nie wytrzymał jednego sezonu. | 
 Czy opony zużyły się równomiernie , czy jednostronnie?
 |  
				| _________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Voku   zaawansowany
 
 Twój sprzęt: Dethleffs
 Nazwa załogi: Nasz Karawaniang
 Dołączył: 01 Lip 2016
 Piwa: 16/8
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-12-01, 17:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Opony Falkeny 225/75/16 przejechały około 20-23tys możliwe że wykończyły je południowe temperatury |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | papamila   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: ROLLER TEAM
 Nazwa załogi: papamila
 Pomógł: 27 razy
 Dołączył: 16 Cze 2007
 Piwa: 121/5
 Skąd: Trójmiasto i okolica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-12-01, 17:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | generalnie we fiatopodobnych na przodzie 15 nie wytrzymywały wiecej niż 55-60 tys km.
 Z tym że mówie o oponach typowo letnich,
 były i micheliny agilis i vancocamper
 Te drugie maja grubszy bieżnik i wizualnie lepiej  wygladały niż michelin z drobnym bieżnikiem.
 
 Może problem w nawierzchni po której jeździłeś,
 Kolega na ostrym szwedzko - fińskim asfalcie "dojechał" dobrze wygladające opony
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | sterciu   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: Karmann Colorado 650
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 30 Gru 2008
 Piwa: 72/16
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-12-01, 19:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam jeszcze na aucie GoodYear Cargo Vector 2 , opony z 2018 roku , przesiadam się z tego syfu na zimowe w zimie i letnie w lecie (te drugie już kupiłem). GoodYear ma 3PMSF oznaczenie , ale co z tego , jak popada deszcz to lepiej na tym nie wyjezdzać nigdzie...  tracą przyczepność w takich sytuacjach gdzie nie powinno mieć to miejsca wogóle... w zeszłą zimę jak wjechałem w głęboki śnieg, tak ledwo wyjechałem z niego... Opony z wysokością bieżnika 7mm , w tym sezonie zaczeły się lamelki odrywać z bieżnika... może faktycznie oponom tym też nie służą klimaty południowe , bieżnik żuzyty równomiernie... |  
				| _________________ Pozdr. Marcin
 |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Voku   zaawansowany
 
 Twój sprzęt: Dethleffs
 Nazwa załogi: Nasz Karawaniang
 Dołączył: 01 Lip 2016
 Piwa: 16/8
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-12-01, 20:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | To moje Falkeny wielosezon Przód i tył 23tys przejechane
 
 Poniżej też Michelin Algis po 40tys
 
 
 
	
		| 20221123_130138.jpg Falkeny Przód po 23tys
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 6 raz(y) 976,57 KB |  
 
	
		| 20221123_130119.jpg Falkeny Tył po 23tys
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 6 raz(y) 602,29 KB |  
 
	
		| IMG_20211202_110659.jpg Michelin Agilis tył po 40tys
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 7 raz(y) 1,83 MB |  
 
	
		| IMG_20211202_110609.jpg Michelin Agilis przód po 40tys
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 6 raz(y) 1,93 MB |  
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | sterciu   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: Karmann Colorado 650
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 30 Gru 2008
 Piwa: 72/16
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-12-01, 21:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Voku napisał/a: |  	  | To moje Falkeny wielosezon Przód i tył 23tys przejechane
 
 | 
 
 Ja  rozważałem zakup zimówek Falken , ale chyba odpuszczę i... no własnie i... i co... przeskok cenowy spory ale chyba kupie Conti zimowe. Tylko ja mam durny rozmiar 215/60/17C...
 
 
 Wracając do moich wielosezonowych GoodYearów... U mnie przód ma 7mm,  ale do zeszłego roku jeżdził od momentu załozenia nowej opony na tylnej osi , tył ma 5,5mm który wcześniej jeżdził na przedniej osi... kpl jest po przebiegu około 40kkm, jak wrzucę zimówki na felgi to wtedy po demontazu wielosezonowych , jak nie zapomnę przed ich utylizacją  , to zrobię fotki jak rwało bieżnik w nich...
 |  
				| _________________ Pozdr. Marcin
 |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Voku   zaawansowany
 
 Twój sprzęt: Dethleffs
 Nazwa załogi: Nasz Karawaniang
 Dołączył: 01 Lip 2016
 Piwa: 16/8
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-12-01, 22:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja kupiłem teraz zimowe Falkeny. Ale one będą jeździć może 4 miesiące  Na lato zakładam z powrotem Falkeny wielosezonowe i Poniżej zimowe Falkeny, wydają się dość ciche, albo to takie wrażenie nowych opon.
 
 
 
	
		| 20221122_130501.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 9 raz(y) 1,09 MB |  
 
	
		| 20221122_130858.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 10 raz(y) 1,42 MB |  
 |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | sterciu   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: Karmann Colorado 650
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 30 Gru 2008
 Piwa: 72/16
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-12-04, 18:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziś pozmieniałem koła w osobówkach na zimowe i okazało się, że mam dwie opony zimowe takie jak potrzebuje w piwnicy , pozostały mi z autolawety , więc wywaliłem dwie wielosezonowe i załozyłem zimówki , teraz jeszcze dwie muszę dokupic zimowe. 
 A wielosezonowe Goodyeary wyglądają tak, DOT 2018 , wysokośc bieżnika w jednej 5,5mm , w drugiej 4,8mm , jeżdziły w tym sezonie na tylnej osi , przednie są z wyższym bieżnikiem ale tak samo postrzępione (na razie zostały na aucie na tylnej osi) :
 
 Pierwsza opona od lewej na pierwszej fotce to z koła zapasowego gdzie załozyłem też inną oponę przy okazji.
 
 
   
 4,8mm
 
   
 5,5mm
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 Przejechane na tych oponach nie 40kkm jak pisałem wcześniej a dokładnie co do kilometra 36 271km
  . 
 Opona która jeżdziła z tyłu po stronie gdzie jest zbiornik na czystą wodę się zużyła bardziej...
 |  
				| _________________ Pozdr. Marcin
 |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | krzlac   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 13 Paź 2011
 Piwa: 144/6
 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-12-04, 19:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | A te w lepszym stanie zakładacie na tył czy na przód? Bo są dwie szkoły. |  
				| _________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
 http://www.wilex.com.pl
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | sterciu   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: Karmann Colorado 650
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 30 Gru 2008
 Piwa: 72/16
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2022-12-04, 20:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jako , że trochę kiedyś (jakieś ponad 10 lat temu)  szkoliłem jako instruktor techniki jazdy to zawsze zalecało się aby lepsze opony dawać na tył. Jednak osobiście pomimo iż sam zalecałem tak , to nie stosuję się do tego i lepsze opony daję na przód (jeżdzę głownie autami z napędem na przód), po pierwsze aby wszystkie równomiernie się zużywały , krótsza droga hamowania była , lepsza trakcja była, aqaplaning , to przód robi ślad w wodzie a tył tylko po nim przejzdza...  przy zimówkach , w śniegu wolę też , aby miało co wgryzać się w niego i lepiej ciągnąć w głębokim śniegu... Może też na to ma wpływ , iż trochę poślizgałem się na płycie poślizgowej i możliwe , piszę "możliwe" iż w razie potrzeby był bym bardziej w stanie opanować pojazd z uciekającym tyłem niż przeciętny kierowca. Ogólnie to u mnie zwykle opony są rotowane , przód/tył stąd mam wszystkie mniej więcej z jednakowym bieżnikiem. W kamperze przed wyjazdem wakacyjnym na południe przerzuciłem koła przód na tył , bo juz te opony na przodzie nie wyglądały zbyt dobrze , zresztą to są własnie te dwie z fotek. 
 Zakładanie lepszych opon na tył tłumaczyło się tym iż , zapewnione jest lepsze utrzymanie toru jazdy , uniknąc nadsterowności czyli uciekaniu tyłu który może doprowadzić nawet do obrócenia pojazdu wokół własnej osi... W razie "uciekania" tyłu gorsze w skutkach mogłoby być uderzenie boczne , niz uderzenie czołowe (przy gorszych przednich oponach),  gdzie w nowych autach jest masa systemów bezpieczeństwa redukujących skutki uderzenia przodem.
 
 Także możńa powiedzieć , iż zaprzeczam sam sobie, dlatego polecałbym zakładanie lepszych opon na tył
  . |  
				| _________________ Pozdr. Marcin
 |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | maro88pl   zaawansowany
 
 Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 11 Lis 2023
 Piwa: 23/47
 Skąd: Bełchatów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2023-11-29, 13:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odkopię trochę temat i zapytam o opony typowo zimowe. 
 Panowie czy ktoś takie Nokiany testował w swoim kamperze? Zastanawiam się nad nimi do mojego Pilota na Ducato
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | orkaaa   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Chausson 627 GA
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 04 Cze 2017
 Piwa: 67/2
 Skąd: kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2023-11-29, 15:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli jeździsz zimą lepiej mieć zimówki i łańcuchy. Zimówka jest ok na ubity śnieg ale jak wjedziesz w sypki i pod górkę tylko łańcuchy. Kilka razy wyciągnąłem kampera dzięki łańcuchom. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | maro88pl   zaawansowany
 
 Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 11 Lis 2023
 Piwa: 23/47
 Skąd: Bełchatów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2023-11-29, 20:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wiem, wiem. Łancuchy będą na wyjazdy w bardziej strome rejony   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Komplecik   Kombatant
 
 Twój sprzęt: Adriianna
 Nazwa załogi: Kompleciki :)
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 13 Cze 2011
 Piwa: 364/717
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2023-11-29, 23:17 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | maro88pl napisał/a: |  	  | Odkopię trochę temat i zapytam o opony typowo zimowe. 
 Panowie czy ktoś takie Nokiany testował w swoim kamperze? Zastanawiam się nad nimi do mojego Pilota na Ducato
 
 Obrazek
 | 
 
 Miałem takie nokiany w poprzednim kamperze były ok, szersze troszkę 225
 Ogłoszenia podają ceny jak by ze złota były, ja kupiłem nowe roczne z fakturą 1400zł, teraz to jakaś abstrakcja
   |  
				| _________________ komplet
 |  
				|  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | MAZUREK   stary wyga
 gitarzysta-chałturnik, wędkarz
 
  
 Twój sprzęt: CARTHAGO T 40 CHIC 2,8 JTD
 Nazwa załogi: LECH i GRAŻYNA
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 02 Lip 2007
 Piwa: 23/174
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2023-12-01, 13:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam takie Nokiany od 2 sezonów zimowych, jeżdżę 2 - 3 razy zimą w góry na narty (Alpy i Tatry) i nie miałem problemów. Oczywiście zawsze mam łańcuchy chociaż dawno już ich nie używałem   |  
				| _________________ 
  Staram się pisać poprawnie po polsku. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      |  |