 |
|
Holowanie w stylu brytyjskim |
Autor |
Wiadomość |
bert
weteran

Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 131/4 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2023-03-11, 16:37
|
|
|
Matheus napisał/a: | https://40ton.net/navara-holowala-vivaro-przez-pol-europy-ta-kontrola-mogla-zaskoczyc-obie-strony/ |
niech ktoś wskaże jaki przepis powiada, że hol ma mieć homologację, nawet w Niemczech. Mam 3 niemieckie hole (sztywne) używane w służbach państwowych Niemiec (straż pożarna i THW) i żaden z nich nie ma homologacji.
W opowiadanej sytuacji kwestią jest
a- masa holowanego pojazdu vs masa holującego
i przedewszystkim
b- holowanie po autostradzie |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
 |
|
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2023-03-14, 20:57
|
|
|
cytat z artykułu
Jaka jest praktyka? Brak jest doniesień o karach nakładanych przez policję czy GITD za jazdę kamperami powyżej 80 km/h (oczywiście tam, gdzie wolno tak jeździć osobówkami) – wygląda więc na to, że polskie służby nadzorujące ruch drogowy przyjęły taką interpretację przepisów.
tego artykułu.
https://www.google.com/ur...ksohgTJRc3Y8htV |
_________________
 |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 313/16 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2023-03-14, 21:14
|
|
|
bert napisał/a: | Matheus napisał/a: | https://40ton.net/navara-holowala-vivaro-przez-pol-europy-ta-kontrola-mogla-zaskoczyc-obie-strony/ |
niech ktoś wskaże jaki przepis powiada, że hol ma mieć homologację, nawet w Niemczech... |
musisz spytać w Federalnym Urzędzie Transportu Towarowego (BAG) w Muster.
https://www.balm.bund.de/DE/Home/home_node.html |
_________________
 |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 500/29 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2023-03-14, 23:56
|
|
|
darek 61 napisał/a: | cytat z artykułu
Jaka jest praktyka? Brak jest doniesień o karach nakładanych przez policję czy GITD za jazdę kamperami powyżej 80 km/h (oczywiście tam, gdzie wolno tak jeździć osobówkami) – wygląda więc na to, że polskie służby nadzorujące ruch drogowy przyjęły taką interpretację przepisów.
|
Tak było , jest i będzie. Problem ograniczenia prędkości dla kamperów nigdy w rzeczywistości nie istniał i jest to jedynie problem wirtualny przywoływany czasami ..... co ciekawe ..... przez właścicieli kamperów powyżej 3,5t ...... pewnie z zazdrości
Jeśli w Polsce, w której ryzykujemy punktami karnymi problemu nie ma to tym bardziej nie ma go za granicą . |
|
|
|
 |
bert
weteran

Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 131/4 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2023-03-15, 07:35
|
|
|
joko napisał/a: | darek 61 napisał/a: | cytat z artykułu
Jaka jest praktyka? Brak jest doniesień o karach nakładanych przez policję czy GITD za jazdę kamperami powyżej 80 km/h (oczywiście tam, gdzie wolno tak jeździć osobówkami) – wygląda więc na to, że polskie służby nadzorujące ruch drogowy przyjęły taką interpretację przepisów.
|
Tak było , jest i będzie. Problem ograniczenia prędkości dla kamperów nigdy w rzeczywistości nie istniał i jest to jedynie problem wirtualny przywoływany czasami ..... co ciekawe ..... przez właścicieli kamperów powyżej 3,5t ...... pewnie z zazdrości
Jeśli w Polsce, w której ryzykujemy punktami karnymi problemu nie ma to tym bardziej nie ma go za granicą . |
a nie przychodzi Ci do głowy, że auta ze styropianu, listewek i cienkiego plastisu (ew blaszki na puszki do piwa) rozpadają się jak domek z kart w razie byle dzwonu, ale to tak na marginesie przepisów i ich genezy.
każdy ma swoje przekonania - jakie chce - ba nawet nadwagowy kamper jawi się jako: żaden problem
Cicho wiem, sam mam jednego do 3.5 i dopóki do niego nie wsiądę to się nawet mieści w tym 3.5 ale tylko dopóki
To, że służby nie reagują... przeciętny ze "służby" po prostu nie bierze na co dzień pod uwagę tej części przepisów, ba większość z nich nawet tego nie ogarnia.
Ale ci co likwidują wypadki wiedzą, biegli wiedzą, pewnie i diabli wiedzą...
a diabeł podobno grasuje w szczegółach
ciągnik rolniczy też ma określoną w przepisach V-max. Czy to, że są ciągniki które mogą fabrycznie jechać znacznie szybciej zwalnia je z przepisu podstawowego?
No nie.
Problemem jest to co określa DR |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
 |
Ostatnio zmieniony przez bert 2023-03-15, 07:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bert
weteran

Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 131/4 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2023-03-15, 07:38
|
|
|
Cyryl napisał/a: | bert napisał/a: | Matheus napisał/a: | https://40ton.net/navara-holowala-vivaro-przez-pol-europy-ta-kontrola-mogla-zaskoczyc-obie-strony/ |
niech ktoś wskaże jaki przepis powiada, że hol ma mieć homologację, nawet w Niemczech... |
musisz spytać w Federalnym Urzędzie Transportu Towarowego (BAG) w Muster.
https://www.balm.bund.de/DE/Home/home_node.html |
wolę nie... brzydzę się urzędami, korespondencja z nimi mi uwłacza
a poza tym po niemcowni jeżdżę z rzadka, bo i po co. Za to znam (+ tamtejsze forum też) takich co za swoimi ciężarówkami holują różne sprzęta).
Tam utrzymują, że nie ma podstawy. |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
 |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 313/16 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2023-03-15, 13:59
|
|
|
no tak, ale nie masz pewności na wiążącą odpowiedź.
więc albo brzydzisz się i jesteś w niewiedzy, albo zasięgasz pewnej informacji przełamując obrzydzenie.
moim zdaniem tamtejsze fora są tak samo wiarygodne jak nasze. może być to prawda, może nie.
ale zawsze możesz tam zadać to samo pytanie, czekam na odpowiedź z zainteresowaniem, bo choć po Niemczech teraz jeżdżę rzadko i nie mam nic do holowania, to ciekawi mnie odpowiedź. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 358/496 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2023-03-15, 17:28
|
|
|
To tak wracając do tytułu wątku...
Dla rozwiania wątpliwości, czy można, czy nie można, znalazłem akurat artykuł na ten temat.
Link do materiałów źródłowych tekst i grafikę skopiowałem dla potomnych, by nie zaginął w czeluściach netu za jakiś czas.
Wnioski chyba nasuwają się same
AutoŚwiat napisał/a: | Opel Vivaro na czas transportu stał się... przyczepką
Chociaż niemieccy policjanci patrolujący autostrady widzieli w życiu różne nietypowe sytuacje i rozwiązania stosowane przez kierowców, to jednak ten przypadek raczej zaskoczył także ich. Jak się okazało, kierowca Nissana Navary jechał z doczepionym Oplem Vivaro, który holowany był za pomocą dyszla domowej roboty.
Na autostradzie A38 niemieccy policjanci zatrzymali do kontroli Nissana Navarę. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że pickup holował dużego Opla Vivaro. Funkcjonariuszy zaskoczyło to, że niemieckie auto nie zostało umieszczone na przyczepie, ale samo pełniło jej rolę.
Już po przyjrzeniu się temu nietypowemu zestawowi na jaw wyszło, że Vivaro był przymocowany do haka w Nissanie za pomocą dyszla domowej roboty. Co więcej, z tyłu Opla umieszczono bagażnik rowerowy, którego zadaniem było jedynie pełnienie funkcji tylnego oświetlenia — wiązka elektryczna poprowadzona była od złącza w Nissanie aż do bagażnika rowerowego.
Jak można się domyślać, niemieccy policjanci nie znaleźli zrozumienia dla innowacyjnej konstrukcji i wstrzymali transport Opla Vivaro, który rozpoczął się w Wielkiej Brytanii, a miał zakończyć się w Ukrainie. Mundurowi mieli zastrzeżenia m.in. do braku hamulca najazdowego i stabilności całego zestawu. W efekcie transport zakończył swoją podróż w strefie serwisowej Eichsfeld Süd. Z kolei kierowca musiał wpłacić kaucję i pomyśleć o zorganizowaniu transportu zgodnego z przepisami. |
Materiały graficzne i cytowany tekst pochodzą ze strony: auto-swiat.pl
1.png
|
 |
Plik ściągnięto 1 raz(y) 588,99 KB |
2.png
|
 |
Plik ściągnięto 4 raz(y) 735,61 KB |
|
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 313/16 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2023-03-15, 17:36
|
|
|
to jest ten sam tekst co wcześniej przytoczony z 40ton. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|