|
|
Bybobil Ducato L3H2 2.3 |
Autor |
Wiadomość |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 27 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 219/497 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2023-04-03, 14:22
|
|
|
MisioKRAK napisał/a: | decumanus napisał/a: | kupiłem cyrixa-li i on już nie łączył jak nie wykrywał napięcia po stacyjce, |
To chyba coś źle podpinałeś... u mnie działa... |
Dlatego zapytałem z tym cyrixem-li, bo u mnie tak jak u MisiaKRAKA działa poprawnie.
Co do DRL to w kamperze z D całą noc na kempingu świeciły pod pokrowcem po podłączeniu do słupka |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
|
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 44/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2023-04-03, 16:51
|
|
|
Meyer napisał/a: | Jeśli chodzi o tracera na 2 akumulatory to coś mi się przypomina ze w karcie technicznej jest że 2 tego samego rodzaju aku. Nie dam sobie niczego uciąć ale przed zakupem sprawdź. |
Ja pamiętam że na różne, pamiętam też ze brałem z instrukcji do niego ustawienia profilu User w swoim, bo do lfp domyślnie nie miał.
Ale też nic sobie nie dam uciąć.
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 44/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2023-04-03, 17:32
|
|
|
Rozruchowy musi być kwasiak, a zabudowy jest wybór
jest uwaga ze musza być na tym samym poziomie napięcia, no ale zakładamy że się prawie pokrywają....
R
edit
a ten AES to jak dziala? trzeba do tego specjalna lodowke? ma zuzywac nadmiar pradu z solarow na chlodzenie...
obraz_2023-04-03_183003994.png
|
|
Plik ściągnięto 10 raz(y) 391,33 KB |
obraz_2023-04-03_190001083.png
|
|
Plik ściągnięto 10 raz(y) 158,05 KB |
|
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
|
voice
weteran Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły
Twój sprzęt: Pilote G650 Essentiel
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Piwa: 20/21 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 2023-04-03, 21:14
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | voice napisał/a: | proponowałbym Ci zainstalować TAKI moduł, |
Mam pytanie: czy taki moduł zadziała tylko na włączonej stacyjce? |
Odpowiadam, Nie moduł nie działa po włączeniu stacyjki, działa na zasadzie D+ czyli jak moduł wykryje zwiększone napięcie np:13V ( można sobie próg ustawić) to wtedy działa.
Czyli możesz mieć włączoną stacyjkę ale światła nie będą działać, jak zapalisz silnik moduł wykryje zwiększone napięcie - ładowanie i zapala światła |
_________________ Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
|
|
|
|
|
Meyer
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020 Piwa: 11/7 Skąd: Mazovia
|
Wysłany: 2023-04-03, 21:38
|
|
|
Cytat: | Rozruchowy musi być kwasiak, a zabudowy jest wybór
jest uwaga ze musza być na tym samym poziomie napięcia, no ale zakładamy że się prawie pokrywają.... |
Wygląda na to że masz rację.
Jest możliwośc ustawienia parametrów.
Gdzieś w głowie została wątpliwość wynikająca z zdania o tym samym poziomie napięcia. |
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 44/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2023-04-04, 00:14
|
|
|
Ok. Już wiem że AES mnie nie interesuje.
System AES jest odpowiedzialny za automatyczny wybór źródła zasilania. Dokonywany wybór zawsze priorytetyzuje najbardziej wydajne źródło. W pierwszej kolejności wybiera on zasilanie sieciowe – oczywiście jedynie w przypadku jeżeli jest ono aktualnie dostępne. Ma to kluczowe znaczenie dla oszczędności gazu, które w razie potrzeby umożliwia całkowitą niezależność od energii elektrycznej. Z kolei zasilanie 12 V, aby nie obciążać akumulatora, wybierane jest wyłącznie podczas jazdy. W przypadku zgaśnięcia, płomień zostaje powtórnie zapalony za pomocą elektronicznego układu ponownego zapłonu. Ponadto system AES daje także możliwość ręcznego ustawienia źródła.
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 44/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2023-04-13, 08:16
|
|
|
A tymczasem...
R
jedyny mankament, że nie są to demony światłości
SmartSelect_20230413_090934_Gallery.jpg Lampa na przod.. albo tyl... |
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 406,41 KB |
SmartSelect_20230413_090948_Gallery.jpg
|
|
Plik ściągnięto 7 raz(y) 402,66 KB |
SmartSelect_20230413_091128_Gallery.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 259,52 KB |
SmartSelect_20230413_093933_Gallery.jpg
|
|
Plik ściągnięto 7 raz(y) 512,56 KB |
SmartSelect_20230413_093921_Gallery.jpg
|
|
Plik ściągnięto 8 raz(y) 668,88 KB |
|
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 44/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2023-05-13, 07:44
|
|
|
Teaser... grubsza sprawa....
R
SmartSelect_20230513_084406_Gallery.jpg
|
|
Plik ściągnięto 5 raz(y) 525,5 KB |
|
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 44/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2023-05-23, 14:31
|
|
|
Rozmyślam nad wymianą zbiornika na większy, mam 70, pod ławkę wejdzie max 100 l. Ok 80x50x35...
Znalazłem
taki
Użytkuje to ktoś?
R
Jednak wezmę ten
Chyba nawet ten sam jest na broszurze w OKB. W załączniku screen.
SmartSelect_20230523_145228_Opera.jpg Tanszy |
|
Plik ściągnięto 6 raz(y) 131,51 KB |
SmartSelect_20230523_161501_Drive.jpg Lepszy |
|
Plik ściągnięto 10 raz(y) 363,28 KB |
|
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
|
kubas72
doświadczony pisarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lut 2021 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2023-05-25, 06:14
|
|
|
Na tegorocznym złocie na Służewcu był kampervan, który miał ten niebieski zbiornik na wodę.
Pękł w miejscu mocowania pasów i sporo wody poszło do wnętrza. Chyba nie nadaje się do pojazdu. Najprawdopodobniej jest wrażliwy na wstrząsy. |
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 44/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2023-05-25, 08:01
|
|
|
kubas72 napisał/a: | Chyba nie nadaje się do pojazdu. Najprawdopodobniej jest wrażliwy na wstrząsy. |
Dzięki za czujność, na szczęście wybrałem tradycyjny, przyjdzie dziś. teraz musze tylko wyrzeźbić wskaźnik wody w postaci sondy z drutów, i dowiedziałem się ze musze jakieś tranzystory stosować, żeby zmniejszyć prad, inaczej zajdzie elektroliza i zrobi się wodór
Wcześniej miałem takie uchylne pływaczki w liczbie stuk 5, ale okazuje się że one potrafią delikatnie hałasować jak się zabuja kamperem. a poza tym wymagają dziurawienia zbiornika... nie chce już tego robić... Nie chce się potem zastanawiać, czy coś mi gdzieś cieknie...
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 44/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2023-05-25, 12:13 renowacja dachu w ducato
|
|
|
Troche z innej beczki, ponieważ planuje zamontować klime 12v, dojdzie przy okazji do renowacji powłok lakierniczych dachu, a w przypadku ducato 2006-7 raczej ich przywrócenia od zera.
Baza odchodzi płatami, podejrzewam ze najlepszy w jej usunięciu będzie myjka ciśnieniowa- o ile wiem tak sie robi.
Ale co potem, nie chciałbym przesadzać z papierem ściernym, bo oryginalny ocynk na dachu ma się dobrze, tylko podkład zamienił się w puder...
Zamierzam malować na biało, w maksymalnym połysku, żeby się mniej brudziło i bardziej światło odbijało.
Czy mam jakieś inne opcje niż akryl 2k i lakier bezbarwny?
Podobno PU daje gładką powierzchnię, ale może zżółknie?
NIe wiem czy dawać podkład epoksydowy na ten - mam nadzieje - dość dobrze wyczyszczony ocynk...
Troche mnie tez przeraza idea szlifowania całego dachu drugi raz pod bezbarwny...
macie jakieś rady i doświadczenia?
R
SmartSelect_20230525_132854_Gallery.jpg Zdjęcie dachu |
|
Plik ściągnięto 7 raz(y) 945,38 KB |
|
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2023-05-25, 13:54
|
|
|
Cytat: | wskaźnik wody w postaci sondy z drutów |
Miałem takie samo podejście (nie dziurawić) i zamontowałem druty w korku, no i zong! Druty w całości gołe różnej długości, i to błąd. Skraplająca się para na spodniej części korka łączy je wszystkie i wszystkie świecą = nie ma żadnej kontroli nad ilością. Radzono mi by je zaizolować lub wkręcić wkręty w bok zbiornika i do nich podpiąć kabelki. Przemyśl więc co będzie lepsze. |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 44/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2023-05-25, 14:00
|
|
|
Zakładałem, że będą w opaskach termokurczliwych, nie wiem co na to Panstwowy Zaklad Higieny... ale o korku nie pomyslalem ze tam sie bedą zwierać...
THX
R
Włodo miałem nadzieje żę podpowiesz w sprawie malowania, w końcu swoje dwa już malowałeś :D
doczytałem Twój wątek, izolacja koszulkami pomogła? |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2023-05-25, 14:49
|
|
|
Mogę coś podpowiedzieć, tylko to moje, amatora ! podpowiedzi, nie wiem czy tak sztuka lakiernicza przewiduje. Wnioski jakieś wyciągniesz, a ja najwyżej dostanę burę od lakierników
Naprawa nadwozia.
-odtłuścić zmywaczem do silikonu by nie wcierać tłuszczu przy szlifowaniu
-szlifować p.150 z przejściem na lakier
-odpylić, przemyć zmywaczem do silikonu
-pokryć gruntem epoksydowym, 1 warstwa
-utwardzony grunt zmatować czerwoną włókniną lub p.180 na gotowo p.240
-odpylić i przemyć
-jeżeli kładziemy następną szpachlę to poprzednia musi być przeszlifowana p 180-240 na krzyż
-końcowe szlifowanie pod pokład akrylowy p.320
-farba
I jeszcze parę słów:
-na rdzę podkład reaktywny + podkład epoksydowy ( nie akrylowy bo się nie chwyci)
-szpachla ew. żywica z włóknem zależy od ubytków, szlif p. 15-180-240-340
-podkład epoksydowy
-podkład akrylowy
-farba
-Smart Primer Spray - na przeszlifki
Szpachla, podkład akrylowy chłonie wodę ! zakaz szlifowania na mokro.
Wszystko co luźne i utlenione musisz usunąć, blacha musi być przygotowana tak by materiały mogły się do niej przykleić.
Tyle słów, zweryfikuj wiadomość na forach malarskich, oni są fachowcy
[quote] izolacja koszulkami pomogła?[quote]
Nic jeszcze nie zrobiłem, nie mogę wjechać na kanał, a muszę zdemontować zbiornik, jest pod autem. |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|