 |
|
B544 - zmiany pod LiFePo4 |
Autor |
Wiadomość |
wacko_jacko
początkujący forumowicz
Dołączył: 31 Maj 2017 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 2023-06-05, 17:54 B544 - zmiany pod LiFePo4
|
|
|
Witam,
Posiadam Hymer'ka Clasicc B544 z 2001 roku z ELEKTROBLOCK'iem EBL 99. Rok temu dolozylem do niego panele (2x 175W Victron + kontroler Lumiax 30A) i przetwornice AZO 2000w/1100w z ECO MODE. Wszystko podlaczone prosto pod baterie AGM 100ah. Dokupilem tez C-system PP 10, ktory zalozylem dzieki waszej pomocy.
Aktualnie system obsluguje oswietlanie, lodowke 230v i router mobilny. W zwiazku z tym, ze lodowka ma duze zapotrzebowanie na prad i apetyt rosnie w miare jedzenia (w planach TV i inne urzadzenia), planuje zlozyc wlasna bateria LiFePo4 (280Ah), a w przyszlosci dolozyc paneli (prawdopodobnie kolejne dwa 175w + zmiana kontrolera). Z tego co juz sie dowiedzialem przydaloby sie dolozyc ladowarke DC-DC i ladowarke 230v kompatybilna z LiFePo4, bo ta z Elektroblock'a nie obsluzy nowej baterii. Czy ktos moze podpowiedziec czy dobrym tropem ide i na co zwrocic uwage? |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 61/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2023-06-05, 20:45
|
|
|
Ładowarka dc dc jest Ci potrzebna tylko wówczas gdy alternator nie daje stabilnego prądu lub daje go za mało / tak jest przy inteligentnych alternatorach/ . Jeżeli alternator daje stabilny prąd to będzie także ładował lifepo4.
Drugi przypadek gdy jest instalowana dc dc to sytuacja gdy ze względu na słaby bms chcemy ograniczyć prąd ładowania z alternatora.
Kupując akumulator koniecznie sprawdź parametry bms prad ładowania i rozładowania. Najlepiej gdyby to było chociaż 50/150 A.
Co do ładowarki 230/12 być może też nie musisz nic kupować. Jeżeli ładuje ona AGM to naładuje też lifepo4. Może trochę wolniej ale naładuje. Najpierw testy potem zakup. |
|
|
|
 |
wacko_jacko
początkujący forumowicz
Dołączył: 31 Maj 2017 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 2023-06-05, 21:37
|
|
|
Szczerze to tak właśnie myślałem, że dobry BMS zrobi tutaj robotę. W końcu to on kontroluje jaki prąd wchodzi i wychodzi z aku. Co do ładowarki, to jest opcja przestawienia jej z AGM na GEL - gdzieś czytałem że ładowanie w trybie GEL lepiej wpływa na LiFePo4.
Jeśli chodzi o BMS to myślałem o tym modelu - JK-B2A8S20P + 4x ogniwa po 280Ah. Z moich wyliczeń to wejdzie pod fotel. |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 61/2 Skąd: kielce
|
|
|
|
 |
wacko_jacko
początkujący forumowicz
Dołączył: 31 Maj 2017 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 2023-06-06, 13:07
|
|
|
Model ktory podalem ma juz w sobie aktywny balanser, miedzy innymi dlatego go wybralem. Swoja droga rozumiem, ze z kazdej strony musze dodac bezpieczniki zeby zabezpieczyc baterie? |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|