  | 
               
                  
            
                   
				  
                  
                | 
                            
          
         		            
 
	
			| 
		Black Lion na bazie Peugeota Boxera L4H3 | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Sergij  		  
		 
         początkujący forumowicz
  
                  Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3 
                  Dołączył: 09 Maj 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Polska, Lubuskie 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 2023-07-09, 11:38   Black Lion na bazie Peugeota Boxera L4H3
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć!     
 
 
Pora rozpocząć własny temat, w którym opiszę moją przeróbkę kampera i zadam pytania bardziej doświadczonym kolegom.
 
 
Wstępne dane furgonetki:
 
Peugeot Boxer 2017, w pięknym ciemnym brązie.
 
Silnik 2.0 163 KM z manualną skrzynią biegów.
 
Przebieg w momencie zakupu: 204 tys. km.
 
 
 
 
 
Dobrze wyposażone:
 
- automatyczna klimatyzacja
 
- czujniki parkowania tył + kamera cofania
 
- Tempomat
 
- nawigacja na ekranie dotykowym
 
- pneumatyczny fotel kierowcy
 
 
Z minusów:
 
- martwa skrzynia biegów
 
- padła pompa wtryskowa
 
 
Co już zostało zrobione:
 
- naprawiona skrzynia biegów
 
- wymieniona pompa wtryskowa
 
- wymienione opony
 
- wymieniony olej i wszystkie filtry
 
 
W planach jest przerobienie go na kampera dla dwóch osób + w przyszłości możliwość rozbudowy o miejsce dla 1-2 dzieci.
 
Większość prac planuję wykonać sam, ale niektóre części zamontuję w wyspecjalizowanych warsztatach (np. konstrukcja kotwiąca do krzeseł czy podłączenie autonomicznego grzejnika).
 
 
Póki co widzę taki plan pracy:
 
1. Montaż szyb bocznych w drzwiach przesuwnych i części pasażerskiej
 
- Kupiłem już dwa okna 900x500 chińskiego producenta TYTXRV (są bardzo podobne konstrukcyjnie do okien Tern Overland)
 
 
2. Montaż wentylatorów na dachu, jeden z przodu w części dziennej, drugi z tyłu w sypialni.
 
- Kupiłem już dwa wentylatory TYTXRV (w konfiguracji maksymalnej, z czujnikiem deszczu itp.), na początku myślałem o MaxxFan, ale cena mnie odstraszyła
 
 
3. Ocieplenie furgonetki + częściowe wygłuszenie
 
- Planuję zacząć od podłogi (będzie konstrukcja z drewna + XPS + cienka warstwa izolacji z aluminium). Od góry planuję okleić go sklejką 12mm.
 
- Planuję przykleić na ścianach gumowe maty 19mm. bitmat na wszystkich płaszczyznach prostych
 
- Do wygłuszenia dachu dodatkowo użyj pasków bitmaty, które przykleję wzdłuż dachu (nie wiem czy jest sens kleić też wygłuszenie na podłodze?)
 
- Ocieplę też strop matami gumowymi 19mm.
 
 
Dalsze plany obejmują instalację elektryczną, wodno-kanalizacyjną i inne.
 
 
Czy wszystko robię we właściwej kolejności?   
 
Będę zadowolony ze wszystkich zaleceń, tk. To moja pierwsza praca budowlana w takim rozmiarze.   
 
 
Układ przyszłego kampera:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dziękuję za zainteresowanie moim tematem!
 
 
PS Przepraszam za mój polski, to nie jest mój język ojczysty, ale próbuję się go nauczyć.    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 decumanus  		  
		 
         weteran
  
  
                  Twój sprzęt: Ducato 2007 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 45/24 Skąd: Bielsko Biała :D 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2023-07-09, 14:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               19 mm armacella to nie jest wystarczająco dużo, a kosztuje sporo. Ja bym dał 6mm na kleju w spraju (wersja bez kleju swietnie sie naciaga), na to jakaś wełnę poliestrowa, i zakryc to wszystko sklejka. Co się zaś tyczy pr,yszlego potomstwa, to zaplanuj miejsce na fotele drugiego rzędu tak żeby się potem wszystko zmieściło. Np fotele z okb/mobiframe mozna zasadniczo  zamontować tylko w jednym miejscu. Rozlicz to dobrze. Nie powinieneś mieć problemów, bo zwykla ławka do używania stołu jest mniejsza niż taka z pasami, więc nawet pomimo zostawienia grodzi, nie będzie ciasno.
 
R | 
             
						
				_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
 
 
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
 
"immposible" is not a fact - it is an opinion
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 Sergij  		  
		 
         początkujący forumowicz
  
                  Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3 
                  Dołączył: 09 Maj 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Polska, Lubuskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2023-07-09, 16:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | decumanus napisał/a: | 	 		  19 mm armacella to nie jest wystarczająco dużo, a kosztuje sporo. Ja bym dał 6mm na kleju w spraju (wersja bez kleju swietnie sie naciaga), na to jakaś wełnę poliestrowa, i zakryc to wszystko sklejka. Co się zaś tyczy pr,yszlego potomstwa, to zaplanuj miejsce na fotele drugiego rzędu tak żeby się potem wszystko zmieściło. Np fotele z okb/mobiframe mozna zasadniczo  zamontować tylko w jednym miejscu. Rozlicz to dobrze. Nie powinieneś mieć problemów, bo zwykla ławka do używania stołu jest mniejsza niż taka z pasami, więc nawet pomimo zostawienia grodzi, nie będzie ciasno.
 
R | 	  
 
 
Dla materiałów izolacyjnych:
 
Chciałbym zastosować jak najłatwiejsze w montażu, a jednocześnie niepalne i dające normalną izolację termiczną, myślę że gumowe maty są do tego odpowiednią opcją.
 
Cena z pewnością będzie droższa, ale to nie jest straszne.
 
 
Wiem o konstrukcji kotwiącej, że montowana jest tylko w jednym miejscu, mocowana od dołu do ramy samochodu.
 
Rozważam zakup tej konstrukcji kotwicznej:
 
 
https://pitstopcamper.com/it/ancoraggio-cinture-sicurezza/14278-strutt-anc-cint-x-combi-h-1265mm-mm-con-cinture-montate.html
 
 
ponieważ Planuję zamontować chińskie "Truma Combi D" aka JP Heater.
 
 
Dziękuję! | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 SlawekEwa  		  
		 
         Kombatant Slawek Dehler
  
  
                  Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD 
                  Nazwa załogi: Fendziaszki 
                  Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 242/614 Skąd: z głębokiego buszu 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2023-07-09, 19:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Sergij napisał/a: | 	 		  | Wiem o konstrukcji kotwiącej, że montowana jest tylko w jednym miejscu, mocowana od dołu do ramy samochodu. | 	  
 
Twój samochód nie ma ramy     
 
Kontener ,laweta, skrzyniowy ma     | 
             
						
				_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 Sergij  		  
		 
         początkujący forumowicz
  
                  Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3 
                  Dołączył: 09 Maj 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Polska, Lubuskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2023-07-09, 21:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | SlawekEwa napisał/a: | 	 		   	  | Sergij napisał/a: | 	 		  | Wiem o konstrukcji kotwiącej, że montowana jest tylko w jednym miejscu, mocowana od dołu do ramy samochodu. | 	  
 
Twój samochód nie ma ramy     
 
Kontener ,laweta, skrzyniowy ma     | 	  
 
 
Pomyliłem się, miałem na myśli ciała poprzeczne.     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 decumanus  		  
		 
         weteran
  
  
                  Twój sprzęt: Ducato 2007 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 45/24 Skąd: Bielsko Biała :D 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2023-07-10, 02:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Sergij napisał/a: | 	 		  
 
 
Pomyliłem się, miałem na myśli ciała poprzeczne.     | 	  
 
 
Do podłużnicy są  montowane te stelaże. Też użyłbym zwrotu "do ramy". Mam podobny w garażu, można to było montować w pewnym zakresie przód-tył.
 
 
Te maty rzeczywiście są stosunkowo łatwe w instalacji, ale zrob sobie test i rozwiń rolkę w ducato rozgrzanym na słońcu, bo one rozgrzane "smierdza" 
 
R | 
             
						
				_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
 
 
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
 
"immposible" is not a fact - it is an opinion
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 kubas72  		  
		 
         doświadczony pisarz
  
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lut 2021 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2023-07-13, 07:01   Re: Black Lion na bazie Peugeota Boxera L4H3
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Sergij napisał/a: | 	 		  Cześć!     
 
 
 
3. Ocieplenie furgonetki + częściowe wygłuszenie
 
- Planuję zacząć od podłogi (będzie konstrukcja z drewna + XPS + cienka warstwa izolacji z aluminium). Od góry planuję okleić go sklejką 12mm. | 	  
 
 
Zamiast zwykłego XPS-a zastosuj płyty PIR, zaoszczędzisz sobie pracy przy tej izolacji z Al. Ponieważ ta płyta jest już nią oklejona, przy tym świetnie się obrabia (piłuje, szlifuje)
 
Nie oszczędzaj na izolacji podłogi i sufitu. Masz duże auto. Ja w swoim vanie H2 zastosowałem izolację na podłodze 7 cm i sufit 4 cm. Przynajmniej w gorące dni nie będzie tak upiornie gorąco. Trzymam kciuki aby wystarczyło Tobie determinacji aby zakończyć projekt z sukcesem. Oczywiście będę obserwował postępy. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 Sergij  		  
		 
         początkujący forumowicz
  
                  Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3 
                  Dołączył: 09 Maj 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Polska, Lubuskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2023-07-13, 15:47   Re: Black Lion na bazie Peugeota Boxera L4H3
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kubas72 napisał/a: | 	 		   	  | Sergij napisał/a: | 	 		  Cześć!     
 
 
 
3. Ocieplenie furgonetki + częściowe wygłuszenie
 
- Planuję zacząć od podłogi (będzie konstrukcja z drewna + XPS + cienka warstwa izolacji z aluminium). Od góry planuję okleić go sklejką 12mm. | 	  
 
 
Zamiast zwykłego XPS-a zastosuj płyty PIR, zaoszczędzisz sobie pracy przy tej izolacji z Al. Ponieważ ta płyta jest już nią oklejona, przy tym świetnie się obrabia (piłuje, szlifuje)
 
Nie oszczędzaj na izolacji podłogi i sufitu. Masz duże auto. Ja w swoim vanie H2 zastosowałem izolację na podłodze 7 cm i sufit 4 cm. Przynajmniej w gorące dni nie będzie tak upiornie gorąco. Trzymam kciuki aby wystarczyło Tobie determinacji aby zakończyć projekt z sukcesem. Oczywiście będę obserwował postępy. | 	  
 
 
Cześć!
 
A jaka jest warstwa aluminium na tych płytach PIR?
 
Widziałem, że tam aluminium jest rozdarte jak papier.
 
 
Dziękuję za zainteresowanie moim projektem. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 Sergij  		  
		 
         początkujący forumowicz
  
                  Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3 
                  Dołączył: 09 Maj 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Polska, Lubuskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2023-07-13, 15:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Chińskie okna już czekają na montaż.
 
Ale jedno okno przyszło z wadą, zainstaluję je po lewej stronie.
 
 
 
 
 
 
  | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 decumanus  		  
		 
         weteran
  
  
                  Twój sprzęt: Ducato 2007 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 45/24 Skąd: Bielsko Biała :D 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2023-07-16, 18:44   Re: Black Lion na bazie Peugeota Boxera L4H3
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Sergij napisał/a: | 	 		  
 
 
Cześć!
 
A jaka jest warstwa aluminium na tych płytach PIR?
 
Widziałem, że tam aluminium jest rozdarte jak papier.
 
 
Dziękuję za zainteresowanie moim projektem. | 	  
 
 
Te warstwy Alu są bardziej cienkie, nie muszą być grube. Uwaga kolegi sluszna, zwłaszcza sufit powinien być docieplony bez kompromisów, bo latem to tam slonce grzeje najbardziej, a zima to własnie pod sufitem zbiera się ciepłe powietrze i różnica temp miedzy wewn i zewn jest największą . A jak wiadomo strumien cieplny jest wprost proporcjonalny do różnicy temperatur.
 
R | 
             
						
				_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
 
 
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
 
"immposible" is not a fact - it is an opinion
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 decumanus  		  
		 
         weteran
  
  
                  Twój sprzęt: Ducato 2007 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 45/24 Skąd: Bielsko Biała :D 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2023-07-16, 18:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Okno ma aluminiowa ramę? Wyklepalbym i tyle, ale zastanowiłbym się nad montowaniem tego okna na tą uszczelkę. Mam w dachu szyberdach webasto 300 i olałem oryginalna uszczelkę (której z reszta nie mialem) i wkleiłem je na klej do karoserii, albo do szyb samochodowych - nie pamiętam. To pewniejszy sposób i trwaly.
 
R | 
             
						
				_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
 
 
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
 
"immposible" is not a fact - it is an opinion
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 Sergij  		  
		 
         początkujący forumowicz
  
                  Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3 
                  Dołączył: 09 Maj 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Polska, Lubuskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2023-07-17, 05:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | decumanus napisał/a: | 	 		  Okno ma aluminiowa ramę? Wyklepalbym i tyle, ale zastanowiłbym się nad montowaniem tego okna na tą uszczelkę. Mam w dachu szyberdach webasto 300 i olałem oryginalna uszczelkę (której z reszta nie mialem) i wkleiłem je na klej do karoserii, albo do szyb samochodowych - nie pamiętam. To pewniejszy sposób i trwaly.
 
R | 	  
 
 
Próbowałem uderzać gumowym młotkiem, ale bezskutecznie.
 
Nie próbowałem uderzać mocniej, aluminium nie jest tak mocne, jak wygląda i jest pomalowane.
 
 
Przed montażem usunę gumę wokół ramy, użyję tylko Sika 710. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 Sergij  		  
		 
         początkujący forumowicz
  
                  Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3 
                  Dołączył: 09 Maj 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Polska, Lubuskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2023-07-29, 05:47   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               szukam porady co mam zrobić ze starą podłogą?
 
Mam zainstalowaną fabryczną podłogę, ale jest przyklejona do metalu.
 
 
Rozumiem, że nie ma sposobu, aby to ładnie usunąć? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      
         
		 BikerB  		  
		 
         doświadczony pisarz
  
                  Twój sprzęt: L4H2 2015 
                  Dołączył: 02 Lip 2021 Piwa: 6/1 Skąd: UK 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2023-07-29, 10:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam
 
szczerze watpie ze to "fabryczna" podloga co nie zmienia faktu ze ona jest.
 
zdemontowac da sie wszystko -kwestia nakladow 
 
jesli ja musiabym to zrobic to 
 
podloga lezy na wygarbieniach ,w ducato leza one w jednej lini , plunge saw (nie wiem jak to jest po polsku) i tne sklejke na waskie paski potem je wyrywam , przynajmniej pierwsze 2-3 , a potem mozna kolejna za pomoca air saw odcinac w sumie to nawet nozem sie da odginajac paski sklejki , blaszana podloga w sevelach jest wklesla (ok 5 mm) wiec jesli ktos nie dociazyl podlogi podczas klejenia to najslabiej bedzie sie trzymala posrodku 
 
resztki kleju scinasz nozem , dlutem etc.
 
 
co do izolacji -wiekszosc campervanow konwertowanych  w malych manufakturach jezdzi z izolacja 8-10mm, wiekszosc pudelkowatych camperow jest zrobiona z sandwicha ktory ma 20 mm pianki tak wiec ...
 
co do wygluszenia bo jedna sprawa jest pianka (armacell) a druga bitumiczne maty gluszace te dodo mats sa starsznie cizekie 
 
 
masz vana z najmiejsza ladownoscia - przemysl wszytko ,kazdy kilogram bo przekroczysz wage | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
	| Wyświetl szczegóły | 
    
   
	  | 
    
      
         
      
         
		 Sergij  		  
		 
         początkujący forumowicz
  
                  Twój sprzęt: Peugeot Boxer L4H3 
                  Dołączył: 09 Maj 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Polska, Lubuskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2023-07-29, 13:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | BikerB napisał/a: | 	 		  witam
 
szczerze watpie ze to "fabryczna" podloga co nie zmienia faktu ze ona jest.
 
zdemontowac da sie wszystko -kwestia nakladow 
 
jesli ja musiabym to zrobic to 
 
podloga lezy na wygarbieniach ,w ducato leza one w jednej lini , plunge saw (nie wiem jak to jest po polsku) i tne sklejke na waskie paski potem je wyrywam , przynajmniej pierwsze 2-3 , a potem mozna kolejna za pomoca air saw odcinac w sumie to nawet nozem sie da odginajac paski sklejki , blaszana podloga w sevelach jest wklesla (ok 5 mm) wiec jesli ktos nie dociazyl podlogi podczas klejenia to najslabiej bedzie sie trzymala posrodku 
 
resztki kleju scinasz nozem , dlutem etc.
 
 
co do izolacji -wiekszosc campervanow konwertowanych  w malych manufakturach jezdzi z izolacja 8-10mm, wiekszosc pudelkowatych camperow jest zrobiona z sandwicha ktory ma 20 mm pianki tak wiec ...
 
co do wygluszenia bo jedna sprawa jest pianka (armacell) a druga bitumiczne maty gluszace te dodo mats sa starsznie cizekie 
 
 
masz vana z najmiejsza ladownoscia - przemysl wszytko ,kazdy kilogram bo przekroczysz wage | 	  
 
 
Niestety nie mam takiej piły, ale zrozumiałem zasadę, spróbuję spiłować tę płytę OSB wyrzynarką elektryczną lub multitoolem, a następnie oderwać ją na kawałki.
 
 
Dziękuję!
 
 
p.s. co do izolacji, poproszę o radę trochę później, ale i tak dzięki!
 
 
W tej chwili priorytetem jest:
 
- usunąć starą podłogę i przygotować podłogę do montażu ławki
 
- ustawić ławkę
 
- zainstalować okna
 
- zamontować szyberdachy
 
- wykonać nową podłogę z ociepleniem | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
      
         
      | 
         
       | 
    
 
    
      Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
  | 
       Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
 
  | 
    
 
      
 |