Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Oryginalne halogeny Nowy Ducato Jumper Boxer - montaż
Autor Wiadomość
raffa 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: 2011/12 Fiat Ducato x250 Natural Power (CNG)
Nazwa załogi: #the_green_vanper
Dołączył: 05 Kwi 2020
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2023-07-25, 02:17   

Faktycznie, to zawsze jakiś pomysł z używką :) Dzięki :)

Na allegro jest trochę zdjęć i oglądając je mam wrażenie, że na klej są te w x290, a w x250 jest zatrzask i wkręty.

Jeden zamówiony, zobaczę, co przyjdzie :) wiem, jak to wygląda u mnie, więc mam porównanie. Nówki zawsze można zamówić, jak się z tymi nie uda.

Ja się swoim MESem bez problemu łączę do komputera body, zerknę w wolnej chwili co i jak. No ale u mnie jest w ogóle inna bajka, nie jestem pewien, czy komputer body mam taki sam, jak w dieslach... :D

Niby mam czujnik zewnętrznej temperatury w lusterku, ale nic nie wyświetla. Próbowałem go aktywować sposobem z netu i się nie dało (co sugeruje, że komputer może być inny), ale muszę spróbować jeszcze innych możliwości. Może dziś :)

Spróbowałem: MES pokazuje uszkodzenie czujnika (high signal), czyli zdaje sobie sprawę z tego, że on tam jest, ale nadal - na wyświetlaczu nie ma --C :D

Najwyższy czas polubić zagadki :D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 216/485
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2023-07-25, 08:31   

raffa napisał/a:
MES pokazuje uszkodzenie czujnika (high signal),

może być przerwa w obwodzie :bajer
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
raffa 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: 2011/12 Fiat Ducato x250 Natural Power (CNG)
Nazwa załogi: #the_green_vanper
Dołączył: 05 Kwi 2020
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2023-07-25, 19:38   

Tak podejrzewam, będę rozbierał, może uda się wczwartek, może dopiero w weekend, bo na razie pada. Zacznę od wtyczki pod stopniem, przy okazji wymienię sobie uszczelkę drzwi, bo leży i czeka na okazję :D

Jak nie tam, to standardowo na przejściu z drzwi do kabiny.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2023-07-27, 18:20   

raffa napisał/a:
...

Ja się swoim MESem bez problemu łączę do komputera body
...

A ja właśnie mam z tym problem nie wiedzieć dlaczego.
Kupiłem jesienią Ducato'13 bo czasami mój kombi to za mało.
Dołożyłem i aktywowałem tempomat, wyłączyłem sygnalizator dźwiękowy nie zapiętego pasa, miałem na ekranie wszystkie parametry ect.
.
Ostatnio chciałem się podłączyć i niestety, nie może nawiązać połączenia.
Mam chyba 6 różnokolorowych wtyczek, i nic.
Kupiłem ELM327 ale on też nie nawiązuje połączenia.
Diabli wiedzą o co kaman.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
raffa 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: 2011/12 Fiat Ducato x250 Natural Power (CNG)
Nazwa załogi: #the_green_vanper
Dołączył: 05 Kwi 2020
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2023-07-27, 18:49   

Ja mam oryginalnego MESa i wtyczkę STN na bluetooth, która rok temu była polecana do Ducato. Teraz na stronie z opisem ma tylko Ford...

Chciałem sprawdzić poduszki, bo po kablu KKL to był jedyny moduł, do którego nie umiałem się połączyć. I okazało się, że też się nie łączy. Kupiłem więc żółtą przejściówkę od tego samego sprzedawcy, co MES.
I to samo. Napisałem więc do niego, żeby potwierdzić, że dobrze rozumiem to, co jest napisane na stronie MES. Potwiedził, że STN powinien łączyć się bez przejściówki.

No i wychodzi na to, że po prostu czasami się nie łączy, a zaraz potem już tak. Bez przejściówki.
Trzeba próbować do skutku. Głupota trochę i nie do końca rozumiem czym to jest spowodowane. Czasami jest tak, że nie łączy się kilka razy z rzędu, a innym odwrotnie...

Teraz był upgrade do wersji 5.1, muszę zobaczyć, może to coś poprawiło.

Z niektórymi chińskimi ELMami jest tak, że trzeba wylutować / przelutować jakiś opornik. I podobno też działa.

Wracając do tematu - zamówiłem narożnik zderzaka z uchwytem i uszkodzonym halogenem - przed zamówieniem jak to u szrociarza - zadzwoniłem potwierdzić, czy mają. Potwierdzili. A po zamówieniu anulowali, że nie mają towaru...

Drugi narożnik wliczając koszt wysyłki jest w cenie nowej podstawki. Więc chyba sobie odpuszczę używki ;)

Tej 'przedłużki' wiązki też nie mogę namierzyć w sensownej cenie, muszę sprawdzić, czy ta końcówka hermetyczna jest standardowa, jeśli jest, to sam sobie zrobię :) Jak nie, to utnę i założę standardowe końcówki hermetyczne. Tylko pewnie będzie trochę więcej zabawy, wygodniej byłoby to było robić z kanału.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
voice 
weteran
Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły


Twój sprzęt: Bürstner Lyseo T 710
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Piwa: 20/21
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2023-07-27, 19:45   

raffa napisał/a:

Teraz był upgrade do wersji 5.1, muszę zobaczyć, może to coś poprawiło.


Ja ma rejestrowaną wersję 4.8 i łachy się bez problemu z tym, że nie elm-em tylko KKL -em
i zasada jest jedna. najpierw łączymy się z BSI bez żadnych przejściówek.
jak wchodzimy w odpowiedni kalkulator program sam nam powie jakiej przejściówki użyć.
_________________
Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2023-07-27, 20:17   

voice napisał/a:
...
najpierw łączymy się z BSI bez żadnych przejściówek.
jak wchodzimy w odpowiedni kalkulator program sam nam powie jakiej przejściówki użyć.

Tak dokładnie robiłem, ale spróbuję jeszcze raz.
.
Raffa, który rocznik zderzaka szukasz? Mam 2014 stan idealny cały biały, połysk, grill srebrny ale diabli pamiętają czy tam halogeny były...
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
raffa 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: 2011/12 Fiat Ducato x250 Natural Power (CNG)
Nazwa załogi: #the_green_vanper
Dołączył: 05 Kwi 2020
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2023-07-27, 21:36   

Moja buda jest z 2011 roku, ale zderzaka nie chcę wymieniać, tylko te uchwyty do halogenów mi są potrzebne. Zderzak i listwy chcę zostawić czarne (z tyłu i tak mam czarny stalowy zderzak pod kontenerem). Samochód będzie docelowo gdzieś między szarym a zielonym, żeby łatwiej się schować w naturze, bo ten czerwony... jeszcze ktoś mnie pomyli z lisem, albo innym pawianem :D
Ostatnio zmieniony przez raffa 2023-07-27, 22:13, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2023-07-27, 22:04   

Zerknę czy w swoim zderzaku na regale, oczekującym na lepsze czasy są zamontowane te uchwyty do halolampek. Jak są, to wyślę ci extra, byleby miało coś zastosowanie.
Przypomnij mi się proszę w sobotę rano, to pojadę do szwagrowej stodoły i sprawdzę.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
raffa 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: 2011/12 Fiat Ducato x250 Natural Power (CNG)
Nazwa załogi: #the_green_vanper
Dołączył: 05 Kwi 2020
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2023-07-27, 22:22   

Dzięki, przypomnę się w sobotę :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
raffa 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: 2011/12 Fiat Ducato x250 Natural Power (CNG)
Nazwa załogi: #the_green_vanper
Dołączył: 05 Kwi 2020
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2023-07-29, 01:48   

Socale napisał/a:

Przypomnij mi się proszę w sobotę rano, to pojadę do szwagrowej stodoły i sprawdzę.


@Socale to się przypominam w sobotę ;) już po północy :D

Z góry dziekuję ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2023-07-29, 21:42   

No nie widziałem przypomnienia bo nie było mnie na forumie, ale za to byłem w szwagrowej stodole :idea Niestety to jest zderzak "bieda edyszyn" nie ma nawet wciskanych zaślepek, tylko wnęka na halogeny jest jednolita. Trza by było otwornicą dziurę wyciąć i rzeźbić. Ale tak jak pisałem, jest w świetnym stanie , lakier fabryczny jak śnieg ale no i trochę kurzu od góry naleciało bo on u góry na regale sobie leży i czeka na lepsze czasy.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
raffa 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: 2011/12 Fiat Ducato x250 Natural Power (CNG)
Nazwa załogi: #the_green_vanper
Dołączył: 05 Kwi 2020
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2023-07-29, 23:10   

Dzięki wielkie za pamięć i sprawdzenie. Czyli dokładnie tak samo, jak u mnie: zaślepione na stałe...

Mi na lakierze nie zależy. Ale jak znam życie, w związku z tym, że sporo ludzi teraz przerabia dostawczaki na kampery, a najwięcej z nich jest w białym kolorze, to wrzuć gdzieś jakieś ogłoszenie, chętny pewnie się znajdzie :)

Więc jak napisałeś, zostaje otwornica :D Dziś walczyłem z czymś innym, ale jutro zanurkuję pod przedni zderzak i sprawdzę wtyczki. Potem średnica (żeby się nie okazało, że one jakieś za duże... :D Jakieś otwornice mam, a jak nie będzie pasować, to będzie trzeba dokupić :)

No i potem pozostałe zakupy: te trzymadła czy tam oprawki, automat do dziennych, przekaźnik, dorobienie przedłużek... i na koniec włącznik na konsolę, żeby sprawdzić, czy działa a jak nie, to odesłać :D

Raz jeszcze dzięki, pozdrowienia :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
raffa 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: 2011/12 Fiat Ducato x250 Natural Power (CNG)
Nazwa załogi: #the_green_vanper
Dołączył: 05 Kwi 2020
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2023-08-09, 03:37   

Dobra, robię oddzielny wpis, ale udało mi się to trochę usystematyzować.

W Ducato x250 podobno poliftowym (buda ostatnie dni 2011 roku) są wiązki poprowadzone od BCM pod zderzak. Wiszą sobie na plastikowym zaczepie w każdym narożniku, mniej więcej na wysokości najbardziej wystającego punktu. Są idealnie widoczne od spodu. Z prawej są dwie, ale interesuje nas tylko żeńska końcówka (nie wiem, co jest w męskiej - ale może kiedyś się dowiem). W lewym jest jedna, też żeńska.

Do tego są potrzebne przedłużki o numerze części 1349972080 (takie jak linkował Gewehr). Jak się nie uda ich znaleźć, to można sobie zrobić samemu, na stronę potrzebujemy przewód 2x1,5 mm, długość ok. 30 - 35 cm (jeszcze nie zrobiłem, więc nie wiem dokładnie), 2 męskie końcówki hermetyczne (standard, sprawdzałem), kawałek peszla albo izolacji.

Do powieszenia halogenów w fabrycznym zderzaku potrzebne są ramki mocowane od tyłu na zatrzask i dwa wkręty. Ramki mają następujące numery części: lewa: 1348456080, prawa: 1348455080. W ramach oszczędności można szukać narożników zderzaków na allegro czy olx (jak sugerował Socale), ale ja znalazłem taniej tylko jeden, którego jak się okazało nie było. Drugi z przesyłką był prawie w cenie nowej ramki. I jeszcze byłaby z nim zabawa, bo w środku na zardzewiałe śruby siedział uszkodzony halogen. A za cenę pozostałych to już można było kupić nową ramkę i lampę.

Potrzebujemy również dwóch lamp przeciwmgłowych (jeśli chcemy montować oryginalne). Są takie same, mają numer 370407486. Występują też w innych modelach FIATa, czy Alfy / Lancii, ale tam mogą mieć inne (dodatkowe) mocowanie. Jest trochę używek :) Są też zamienniki popularnych producentów oświetlenia samochodowego.

Alternatywnie możemy kupić w PL albo u Chińczyka zestaw 2 w 1: światło przeciwmgłowe + światła dzienne. Ale uwaga: wielu sprzedawców sprzedaje zestawy do x290 jako te do x250, a one NIE PASUJĄ (są większe i mają inne mocowanie - dwa zaczepy / uszy na każdą stronę, w x250 jest po jednym na stronę i podparcie od dołu). Więc szukam kolejnego zestawu...

Jak ktoś chce razem z dziennymi (jak ja), to w takim przypadku będzie musiał kupić również automat do świateł dziennych i zamontować go przez bezpiecznik (ja kupiłem zwykły 40 A przekaźnik z podstawką, już 'okablowany' jako automat do dziennych) na polskim portalu na a. Będę musiał dorobić trochę kabli i podłączyć: do plusa po stacyjce, do plusa pozycyjnych, do plusa dziennych i do masy. Opiszę dokładnie punkty i długości jak skończę. Przypominam, że wg obowiązującego w PL prawa dzienne mają się włączać po włączeniu zapłonu i wyłączać w momencie włączenia świateł pozycyjnych (stąd takie podłączenia).

Do działania świateł przeciwmgłowych potrzebny jest jeszcze przekaźnik w skrzynce bezpieczników (tej w silniku) do gniazda R14. Przekaźnik jest czteropinowy, wąski, fiatowski, np. Bosch 0332011007. Ma 30 A. I jeszcze bezpiecznik 15 A w tej samej skrzynce oznaczony numerem 30. U mnie bezpiecznik był - założyłem, że obsługuje jeszcze coś innego.

Do sterowania potrzebny jest panel awaryjnych z guzikiem do świateł przeciwmgłowych przednich. Numeru nie podam, bo jest ich milion w zależności od dodatkowych opcji (ogrzewana szyba, ASR, etc) - można też zapolować na używkę, można też zrobić jeden z dwóch - ale to wymaga umiejętności lutowania i zabawy).

I potem już tylko programowanie w MES: jak napisałem wyżej, w moim oryginalnym MESie wersja 5.1 w Body dla Panda 2010 Natural Power w ustawieniach.

Oczywiście konieczne jest również wywiercenie otworów w zderzaku - w x250 nie jest to wsadzana zaślepka jak w x290, tylko jeden, przepraszam za słowo, wytrysk do formy. Myślę, że otwornica da radę. Na razie nie wiercę, mam nadzieję na znalezienie kompletu przeciwmgłowe + dzienne :) I wtedy będę znał średnicę.

Po zaprogramowaniu sprawdziłem oczywiście, czy działa. Do testów można sobie wygodnie wyciągnąć wiązkę do góry :) Widać tymczasowe podłączenie w lewym dolnym rogu i ekran z MESa, na którym testowałem działanie (już w Ducato).

No o potem to się można cieszyć ze świecenia, które nie oślepia we mgle :D

2023-08-02 20.38.18.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 1,41 MB

Test.JPG
Plik ściągnięto 3 raz(y) 108,94 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***