Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przekaźnik zasilania? części mieszkalnej
Autor Wiadomość
Darson 
Kombatant


Twój sprzęt: MCLOUIS 252, MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 196/101
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2023-09-02, 17:52   Przekaźnik zasilania? części mieszkalnej

Mam taki problem.
Gdy akumulator części mieszkalnej jest pełny, bo ładuje się, gdy jestem w domu, to wszystko jest ok. W czasie podróży akumulator się rozładowuje. Lodówka chodzi cały czas.
I po dniu, bądź dwóch słyszę klapiący przekaźnik.
Zapala się lampka lodówki i gaśnie.
Tak jakby napięcie przychodziło, gdy przekaźnik złapie i brakowało, gdy przekaźnik puszcza.
Pytanie, czy ktoś się spotkał z takim problemem ? Co może być powodem ?
1. zepsuty przekaźnik
2. brak ładowania
3. słaby akumulator, który pomimo ładowania, nie trzyma pojemności (mea culpa, bo jeszcze nie wymieniłem)
Klapie ten przekaźnik z foty nr 1.
Drugie zdjęcie to chyba nazwa całości ?

IMG-20230902-WA0002.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 107,94 KB

IMG-20230902-WA0001.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 102,73 KB

_________________
Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.

Darson ®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jarro73 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Roller Team Pegaso
Dołączył: 30 Sie 2021
Piwa: 1/3
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2023-09-04, 07:44   

Po pierwsze to sprawdź czy akumulator części mieszkalnej jest ładowany w czasie jazdy czy tylko jak jesteś podpięty pod 230V.
Po drugie to jak ta lodówką jest podpięta. Czy tak jak powinna czyli sterowanie na stałe, a zasilanie grzałki po uruchomieniu silnika.
Po trzecie to sprawdziłbym taką ogólną kondycję akumulatora hotelowego czyli jak utrzymuje napięcie po odłączeniu zasilania 230v.
Wszystkie 3 punkty do sprawdzenia zwykłym multimetrem. 😉
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
Kombatant


Twój sprzęt: MCLOUIS 252, MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 196/101
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2023-09-12, 22:31   

Po uruchomieniu silnika napięcie na akumulatorze się podnosi. Czyli ładuje.
Nie mam pojęcia, jak lodówka jest podpięta. Sądzę, że fabrycznie.
Jak to sprawdzić, czy sterowanie tak, a zasilanie grzałki, inaczej ?
Akumulator po naładowaniu trzyma. Ale jak długo, tego raczej miernikiem nie sprawdzę.
Nie wiem, po ilu dniach napięcie może spaść np. 1V na nie używanym akku ?
Gdy parkuję, to podłączam do zasilania. Wtedy jest naładowany na full.
Podczas wyjazdu, po 2-3 dniach występują objawy, jak pisałem w pierwszym poście.
_________________
Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.

Darson ®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
Kombatant


Twój sprzęt: MCLOUIS 252, MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 196/101
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2023-10-28, 09:31   

Jarro73 napisał/a:
Po drugie to jak ta lodówką jest podpięta. Czy tak jak powinna czyli sterowanie na stałe, a zasilanie grzałki po uruchomieniu silnika

Wracam do tematu, bo nie ruszyłem tego jeszcze.
Rozumiem, że w takim razie powinny być dwa osobne obwody. Jeden do sterowania a drugi do zasilania.
Czy trzeba wyjmować lodówkę, by się dostać do puszki podłączeniowej ?
_________________
Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.

Darson ®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jackdruid 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Peugeot J5 AUTOSTAR
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2022
Postawił 5 piw(a)
Skąd: opolskie
Wysłany: 2023-10-28, 13:36   

Darson napisał/a:
Jarro73 napisał/a:
Po drugie to jak ta lodówką jest podpięta. Czy tak jak powinna czyli sterowanie na stałe, a zasilanie grzałki po uruchomieniu silnika

Wracam do tematu, bo nie ruszyłem tego jeszcze.
Rozumiem, że w takim razie powinny być dwa osobne obwody. Jeden do sterowania a drugi do zasilania.
Czy trzeba wyjmować lodówkę, by się dostać do puszki podłączeniowej ?

Cześć , trochę niejasno wytłumaczyłeś , w jakiej sytuacji ten przekaźnik ci cyka. Jeżeli podczas postoju ,to ewidentnie masz żle podłaczone jego wzbudzenie , bo powinien on się przełączać tylko przy włączonym silniku ( lub włączonym zapłonie ,jężeli masz już przerobione zasilanie , powinno być z alternatora). Jeżeli natomiast problem występuje podczas jazdy to musisz sprawdzić sam przekaźnik ( u mnie losowo lodówka raz działała podczas jazdy , ale często się wyłączała) . Wyprowadziłem zasilanie lodówki na zewnętrzny przekaźnik 40A , który załączany jest sygnałem ze stacyjki i po problemie ( w lodówce mam podczas jazdy temperaturę ok 5stopni)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***