|
|
DC/DC |
Autor |
Wiadomość |
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 460/25 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2023-10-28, 23:18
|
|
|
No i jak się temat finalnie zakończył ?
Ogarnąłeś ? |
|
|
|
|
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 194/422 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-10-29, 05:24
|
|
|
joko napisał/a: | No i jak się temat finalnie zakończył ?
Ogarnąłeś ? |
Czekam na serwisanta aż będzie miał chwilę. masz rację działa to dziwnie |
_________________ komplet |
|
|
|
|
peja76
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Roller team
Dołączył: 21 Sty 2023 Piwa: 6/14 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 2023-11-01, 19:42
|
|
|
Komplecik napisał/a: | joko napisał/a: | No i jak się temat finalnie zakończył ?
Ogarnąłeś ? |
Czekam na serwisanta aż będzie miał chwilę. masz rację działa to dziwnie |
Witaj w klubie też tak mam.
Tylko u mnie LifePo4 jest jako trzecim aku, taki do zabawy, ładowanie ma prosto z Alternatora ładowarką DCDC Orion 30A, taki drugi obwód zabudowy. Jak nie włączę świateł to ładowania brak, ale też tak było jak nie miałem tego lifePo4, jak jechałem bez świateł to prąd uciekał z aku zabudowy i praktycznie od początku jeżdzę na światłach i wtedy jest ok.
Najlepsze jest to że jak podłączę kampera pod 230v to LifePo4 który ma ładowanie z Alternatora przez Oriona to też się ładuje, normalnie czary, już dwóch magików rozłożyło ręce
Będę obserwował temat, Powodzenia. |
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 460/25 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2023-11-01, 20:34
|
|
|
peja76 napisał/a: |
Najlepsze jest to że jak podłączę kampera pod 230v to LifePo4 który ma ładowanie z Alternatora przez Oriona to też się ładuje, normalnie czary, już dwóch magików rozłożyło ręce
Będę obserwował temat, Powodzenia. |
To nie czary to "elektryczność "
Nie znam tej metody z "rozkładaniem rąk" , ale jak się znam na medycynie, to do robót z prądem lepszy od magika jest chyba elektryk (do 12V wystarczy zwykły nawet bez uprawnień) |
|
|
|
|
peja76
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Roller team
Dołączył: 21 Sty 2023 Piwa: 6/14 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 2023-11-01, 22:05
|
|
|
joko napisał/a: | peja76 napisał/a: |
Najlepsze jest to że jak podłączę kampera pod 230v to LifePo4 który ma ładowanie z Alternatora przez Oriona to też się ładuje, normalnie czary, już dwóch magików rozłożyło ręce
Będę obserwował temat, Powodzenia. |
To nie czary to "elektryczność "
Nie znam tej metody z "rozkładaniem rąk" , ale jak się znam na medycynie, to do robót z prądem lepszy od magika jest chyba elektryk (do 12V wystarczy zwykły nawet bez uprawnień) |
Nie znam się na medycynie ale z tego co mnie życie nauczyło to w elektryce nieraz magik jest lepszy od elektryka i to nawet tego z uprawnieniami, wiele razy sie już o tym przekonałem tym bardziej w naszych sprzętach, większość tych co się znają na 12v to pojęcia nie ma o naszych sprzętach. Jak gdzieś jestem w servisie lub sklepie z sprzętem karawaningowym to sprzedający też nie wiedzą co sprzedają, a na mnie patrzą jak i co ja od nich chcę, przedtem nikt takich pytań nie zadawał Nie wspomnę o biedakach co kupili nowe sprzęty a u sprzedawcy nikt im nie wytłumaczył jak tą nową elektronikę używać/ustawiać. |
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 460/25 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2023-11-02, 00:56
|
|
|
peja76 napisał/a: | z tego co mnie życie nauczyło to w elektryce nieraz magik jest lepszy od elektryka i to nawet tego z uprawnieniami |
No chyba raczej nie , skoro jak sam piszesz, dwóch magików uznało za czary fakt, że po podłączeniu do 230V (a tym samym uruchomieniu ładowarki AC/DC zabudowy) zaczyna ładować się aku LiFePO4 podłączony jak twierdzisz jedynie do obwodu alternatora (czyli obwodu aku rozruchowego) poprzez ładowarkę DC/DC.
Średnio ogarnięty elektryk wziął by do ręki miernik i szybko stwierdził, że prąd ładujący LiFePO4 pochodzi z ładowarki AC/DC zabudowy , a do LiFePO4 dostaje się najprawdopodobniej poprzez przełącznik akumulatorów (zabudowa/rozruch) w elektrobloku (lub inną drogą o której montujący tego Oriona i LiFePO4 nie miał nawet pojęcia).
Zarówno Ty jak i Komplecik problem macie z ładowarką DC/DC jak sądzę właśnie z powodu tego dodatkowego obwodu jaki powstaje na przełączniku akumulatorów zabudowa/rozruch w elektrobloku.
Jeśli wejście ładowarki DC/DC macie podłączone do alternatora/aku rozruchowego, a wyjście do LiFePO4, który podłączony jest do obwodu zabudowy, to w sytuacji kiedy elektroblok przełaczy się na ładowanie zabudowy , następuję połączenie wejścia z wyjściem ładowarki DC/DC i wszystko się krzaczy. Fakt że przy włączonych światłach w samochodzie to działa a bez nie może wynikać z tego, że światła wywołują na tyle duże obciążenie , że elektroblok odłacza aku zabudowy (bo ma ustawiony priorytet na ładowanie z alternatora aku rozruchowego w pierwszej kolejności) i przerywa ten bypass.
Oczywiście są to moje przypuszczenia oparte jedynie na bardzo lakonicznym opisie problemu i aby stwierdzić coś na pewno , trzeba by znać dokładny schemat połączeń elektryki w Waszych kamperach, oraz dokonać fizycznie kilku pomiarów . Nie ma w tym żadnej magii, ani czarów , ale pojęcie o pojęciu jakieś trzeba mieć.
Komplecik czeka na serwisanta (i słusznie), a Tobie radzę zastąpić dwóch magików , jednym fachowcem |
|
|
|
|
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 194/422 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-11-02, 06:59
|
|
|
orkaaa napisał/a: | Mam tak samo i te same objawy. Sam instalowałem i wiem dlaczego tak działa. Po pierwsze nadal masz podpiętą oryginalną linię zasilania. To ona daje chwilami te 50 A. Dzieje się tak wtedy gdy alternator ładuje na maxa aku samochodowy.
Ja zostawiłem to celowo aby w razie czego / awarii dc/dc/ mieć alternatywę. Dla lifepo4 nie ma znaczenia jakie jest źródło zasilania czy alternator czy solar czy słupek.
Jeżeli potrzebujesz świateł aby włączyć ładowarkę dc dc to …znaczy że dc dc nie oszukuje jednak alternatora albo parametry ładowarki są źle ustawione!!!
Mnie nie chciało się / nie wiedziałem jak sprawnie przejść przewodami z alternatora do dc/dc dlatego podpiąłem są bezpośrednio do przewodów akumulatora samochodowego. I tu sprawa prosta. Aby zmusić alternator do pracy / przy pełnym aku samochodowym / trzeba samochód obciążyć / światła/ .
Ja używam Oriona 30 A i zgodnie ze schematem minus powinien być bezpośrednio z alternatora do ładowarki a plus z alternatora przez akumulator samochodowy do ładowarki . I wówczas ładowarka powinna uruchomić się po włączeniu silnika przy parametrach napięcia jakie podamy. Tu piszę teoretycznie bo takiego połączenia bezpośredniego nie robiłem ale ma to sens. Alternator wykrywa pobór mocy / lodówka / i ładuje nawet gdy aku samochodowy jest full.
U mnie można w aplikacji zmieniać parametry prądu z alternatora / akumulatora samochodowego/ przy jakich chcemy aby ładowarka startowała. Stąd jeżeli wszystkie połączenia są ok to może trzeba w ładowarce ustawić właściwe parametry. A tak swoją drogą te 20 A to trochę mało . Skoro 10 A konsumuje lodówka to zostaje tylko 10 A na akumulator … będzie się ładował i ładował .
Jak ogarniesz temat to pisz gdzie był problem i jak rozwiązałeś to może i u siebie jeszcze raz przerobię zasilanie dc dc. |
joko , jest nas 3 a może i więcej |
_________________ komplet |
|
|
|
|
|
peja76
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Roller team
Dołączył: 21 Sty 2023 Piwa: 6/14 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 2023-11-02, 08:16
|
|
|
joko napisał/a: | peja76 napisał/a: | z tego co mnie życie nauczyło to w elektryce nieraz magik jest lepszy od elektryka i to nawet tego z uprawnieniami |
No chyba raczej nie , skoro jak sam piszesz, dwóch magików uznało za czary fakt, że po podłączeniu do 230V (a tym samym uruchomieniu ładowarki AC/DC zabudowy) zaczyna ładować się aku LiFePO4 podłączony jak twierdzisz jedynie do obwodu alternatora (czyli obwodu aku rozruchowego) poprzez ładowarkę DC/DC.
Średnio ogarnięty elektryk wziął by do ręki miernik i szybko stwierdził, że prąd ładujący LiFePO4 pochodzi z ładowarki AC/DC zabudowy , a do LiFePO4 dostaje się najprawdopodobniej poprzez przełącznik akumulatorów (zabudowa/rozruch) w elektrobloku (lub inną drogą o której montujący tego Oriona i LiFePO4 nie miał nawet pojęcia).
Zarówno Ty jak i Komplecik problem macie z ładowarką DC/DC jak sądzę właśnie z powodu tego dodatkowego obwodu jaki powstaje na przełączniku akumulatorów zabudowa/rozruch w elektrobloku.
Jeśli wejście ładowarki DC/DC macie podłączone do alternatora/aku rozruchowego, a wyjście do LiFePO4, który podłączony jest do obwodu zabudowy, to w sytuacji kiedy elektroblok przełaczy się na ładowanie zabudowy , następuję połączenie wejścia z wyjściem ładowarki DC/DC i wszystko się krzaczy. Fakt że przy włączonych światłach w samochodzie to działa a bez nie może wynikać z tego, że światła wywołują na tyle duże obciążenie , że elektroblok odłacza aku zabudowy (bo ma ustawiony priorytet na ładowanie z alternatora aku rozruchowego w pierwszej kolejności) i przerywa ten bypass.
Oczywiście są to moje przypuszczenia oparte jedynie na bardzo lakonicznym opisie problemu i aby stwierdzić coś na pewno , trzeba by znać dokładny schemat połączeń elektryki w Waszych kamperach, oraz dokonać fizycznie kilku pomiarów . Nie ma w tym żadnej magii, ani czarów , ale pojęcie o pojęciu jakieś trzeba mieć.
Komplecik czeka na serwisanta (i słusznie), a Tobie radzę zastąpić dwóch magików , jednym fachowcem |
Chyba znasz tych moich magików lub sam nim jesteś bo to co piszesz to jak bym ich słyszał, Ja też to wiem co napisałeś. Jak bym miał schemat to było by po temacie, a tak jesteśmy jak to napisałeś w krzakach |
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/177 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2023-11-02, 09:38
|
|
|
w tej chwili wiekszosc aut ma napięcie na alternatorze zalezne od włączonych odbiorników. Bardzo prawdopodobne że ten przetwornik DCDC ma pomiar napięcia wejściowego (nie chce mi się szukać w dokumentacji - sprawdzcie jak macie) aby rozpoczac ladowanie gdy alternator pracuje...
A włączenie świateł podwyższa napięcie ładowania. Moja odpowiedz jest bez zagłębiania się w elektrykę
Waszych aut i bez sprawdzenia dokumentacji DCD, ale jest prawdziwa dlaniektórych zestawów
PS. proponuje zmierzyć czy po włączeniu świateł rośnie napiecie na alternatorze....
PS2. jak pisał Joko, podłączenie z EB też utrudnia diagnostykę - może testowo odłączyć od silnika EB.... |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
|
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 194/422 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-11-02, 14:19
|
|
|
peja76 napisał/a: |
Chyba znasz tych moich magików lub sam nim jesteś bo to co piszesz to jak bym ich słyszał, Ja też to wiem co napisałeś. Jak bym miał schemat to było by po temacie, a tak jesteśmy jak to napisałeś w krzakach |
Wiesz nie ma co skakać joko w dobrej wierze naprowadza i podpowiada nam byśmy się nie sfajczyli, wiem na pewno że tylko Hymer ma prawdziwie od początku do końca zaprojektowaną instalacje i pewnie tam w instrukcji obslugi odnajdziemy jej schemat reszta to jak się udo kable rzucone gdzie jest miejsce prowadzone po łatwiznie, szukać schematów do tych wydumek no powodzenia.
Serwisant który w dużym salonie kamperowym w Polsce ma na codzień do czynienia z wszelakiej maści przerobkami montazami kminił instalacje w moim kamperze, patrzę na Twój profil masz takiego samego wspaniałego kampera np.
Wszystko można zrobić trzeba się na tym znać lub się uczyć i poznać, ja bardziej traktuje kampera jak narzędzie chce mieć w nim przydatne rzeczy ale bez przesady doktoratu nie będę z tego pisał bo na różne tego typu zachcianki by ich się nauczyć życia braknie więc zapraszam chłopa z serwisu targuje bo w tym jestem specjalistą i już rozkminka mi jest potrzebna o tyle o ile nic więcej.
Samemu coś wymyślać trzeba się liczyć z tym że się udo alb nie
|
_________________ komplet |
|
|
|
|
peja76
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Roller team
Dołączył: 21 Sty 2023 Piwa: 6/14 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 2023-11-02, 18:08
|
|
|
Komplecik napisał/a: | peja76 napisał/a: |
Chyba znasz tych moich magików lub sam nim jesteś bo to co piszesz to jak bym ich słyszał, Ja też to wiem co napisałeś. Jak bym miał schemat to było by po temacie, a tak jesteśmy jak to napisałeś w krzakach |
Wiesz nie ma co skakać joko w dobrej wierze naprowadza i podpowiada nam byśmy się nie sfajczyli,
Ale to wszystko co piszę to z przymrużeniem oka, jeżeli kolegę joko uraziłem to przepraszam każdy ma inne poczucie humoru, Mi od pewnego czasu takie się trzyma i nawet dobrze się z tym czuję
Wszystko można zrobić trzeba się na tym znać lub się uczyć i poznać, ja bardziej traktuje kampera jak narzędzie chce mieć w nim przydatne rzeczy ale bez przesady doktoratu nie będę z tego pisał bo na różne tego typu zachcianki by ich się nauczyć życia braknie więc zapraszam chłopa z serwisu targuje bo w tym jestem specjalistą i już rozkminka mi jest potrzebna o tyle o ile nic więcej.
Całkowicie się z tobą zgadzam
Samemu coś wymyślać trzeba się liczyć z tym że się udo alb nie
|
Jak my użytkownicy nic nie wymyślimy to raczej na innych nie można liczyć.
Jak zamontowałem aku/ładowarkę i porobiło się jak porobiło to na początku nie powiem ale trochę spanikowałem, po czasie i testach nic się nie dzieje i jestem spokojniejszy, ale jednak spał bym spokojniej jak bym Mi ktoś powiedział że może tak być, lub popraw to i to lub dokup i będzie ok. Tak to jednak człowiek myśli.
Ps. co do HYMERA to jest mój wymarzony sprzęt, nie piszę tu o wyglądzie ale o tym jak jest zrobiony, wykończenia, detale...... ach |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|