Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
DC/DC
Autor Wiadomość
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 460/25
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2023-10-28, 23:18   

No i jak się temat finalnie zakończył ?
Ogarnąłeś ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 194/422
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-10-29, 05:24   

joko napisał/a:
No i jak się temat finalnie zakończył ?
Ogarnąłeś ?

Czekam na serwisanta aż będzie miał chwilę. :-/ masz rację działa to dziwnie :-/
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
peja76 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Roller team
Dołączył: 21 Sty 2023
Piwa: 6/14
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 2023-11-01, 19:42   

Komplecik napisał/a:
joko napisał/a:
No i jak się temat finalnie zakończył ?
Ogarnąłeś ?

Czekam na serwisanta aż będzie miał chwilę. :-/ masz rację działa to dziwnie :-/


Witaj w klubie :spoko też tak mam.
Tylko u mnie LifePo4 jest jako trzecim aku, taki do zabawy, ładowanie ma prosto z Alternatora ładowarką DCDC Orion 30A, taki drugi obwód zabudowy. Jak nie włączę świateł to ładowania brak, ale też tak było jak nie miałem tego lifePo4, jak jechałem bez świateł to prąd uciekał z aku zabudowy i praktycznie od początku jeżdzę na światłach i wtedy jest ok.
Najlepsze jest to że jak podłączę kampera pod 230v to LifePo4 który ma ładowanie z Alternatora przez Oriona to też się ładuje, normalnie czary, już dwóch magików rozłożyło ręce :(
Będę obserwował temat, Powodzenia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 460/25
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2023-11-01, 20:34   

peja76 napisał/a:

Najlepsze jest to że jak podłączę kampera pod 230v to LifePo4 który ma ładowanie z Alternatora przez Oriona to też się ładuje, normalnie czary, już dwóch magików rozłożyło ręce :(
Będę obserwował temat, Powodzenia.


To nie czary to "elektryczność " :szeroki_usmiech
Nie znam tej metody z "rozkładaniem rąk" , ale jak się znam na medycynie, to do robót z prądem lepszy od magika jest chyba elektryk (do 12V wystarczy zwykły nawet bez uprawnień) :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
peja76 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Roller team
Dołączył: 21 Sty 2023
Piwa: 6/14
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 2023-11-01, 22:05   

joko napisał/a:
peja76 napisał/a:

Najlepsze jest to że jak podłączę kampera pod 230v to LifePo4 który ma ładowanie z Alternatora przez Oriona to też się ładuje, normalnie czary, już dwóch magików rozłożyło ręce :(
Będę obserwował temat, Powodzenia.


To nie czary to "elektryczność " :szeroki_usmiech
Nie znam tej metody z "rozkładaniem rąk" , ale jak się znam na medycynie, to do robót z prądem lepszy od magika jest chyba elektryk (do 12V wystarczy zwykły nawet bez uprawnień) :spoko


Nie znam się na medycynie :wyszczerzony: ale z tego co mnie życie nauczyło to w elektryce nieraz magik jest lepszy od elektryka i to nawet tego z uprawnieniami, wiele razy sie już o tym przekonałem tym bardziej w naszych sprzętach, większość tych co się znają na 12v to pojęcia nie ma o naszych sprzętach. Jak gdzieś jestem w servisie lub sklepie z sprzętem karawaningowym to sprzedający też nie wiedzą co sprzedają, a na mnie patrzą jak :diabelski_usmiech i co ja od nich chcę, przedtem nikt takich pytań nie zadawał :spoko Nie wspomnę o biedakach co kupili nowe sprzęty a u sprzedawcy nikt im nie wytłumaczył jak tą nową elektronikę używać/ustawiać.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 460/25
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2023-11-02, 00:56   

peja76 napisał/a:
z tego co mnie życie nauczyło to w elektryce nieraz magik jest lepszy od elektryka i to nawet tego z uprawnieniami


No chyba raczej nie , skoro jak sam piszesz, dwóch magików uznało za czary fakt, że po podłączeniu do 230V (a tym samym uruchomieniu ładowarki AC/DC zabudowy) zaczyna ładować się aku LiFePO4 podłączony jak twierdzisz jedynie do obwodu alternatora (czyli obwodu aku rozruchowego) poprzez ładowarkę DC/DC.
Średnio ogarnięty elektryk wziął by do ręki miernik i szybko stwierdził, że prąd ładujący LiFePO4 pochodzi z ładowarki AC/DC zabudowy , a do LiFePO4 dostaje się najprawdopodobniej poprzez przełącznik akumulatorów (zabudowa/rozruch) w elektrobloku (lub inną drogą o której montujący tego Oriona i LiFePO4 nie miał nawet pojęcia).

Zarówno Ty jak i Komplecik problem macie z ładowarką DC/DC jak sądzę właśnie z powodu tego dodatkowego obwodu jaki powstaje na przełączniku akumulatorów zabudowa/rozruch w elektrobloku.
Jeśli wejście ładowarki DC/DC macie podłączone do alternatora/aku rozruchowego, a wyjście do LiFePO4, który podłączony jest do obwodu zabudowy, to w sytuacji kiedy elektroblok przełaczy się na ładowanie zabudowy , następuję połączenie wejścia z wyjściem ładowarki DC/DC i wszystko się krzaczy. Fakt że przy włączonych światłach w samochodzie to działa a bez nie może wynikać z tego, że światła wywołują na tyle duże obciążenie , że elektroblok odłacza aku zabudowy (bo ma ustawiony priorytet na ładowanie z alternatora aku rozruchowego w pierwszej kolejności) i przerywa ten bypass.

Oczywiście są to moje przypuszczenia oparte jedynie na bardzo lakonicznym opisie problemu i aby stwierdzić coś na pewno , trzeba by znać dokładny schemat połączeń elektryki w Waszych kamperach, oraz dokonać fizycznie kilku pomiarów . Nie ma w tym żadnej magii, ani czarów , ale pojęcie o pojęciu jakieś trzeba mieć.
Komplecik czeka na serwisanta (i słusznie), a Tobie radzę zastąpić dwóch magików , jednym fachowcem :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 194/422
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-11-02, 06:59   

orkaaa napisał/a:
Mam tak samo i te same objawy. Sam instalowałem i wiem dlaczego tak działa. Po pierwsze nadal masz podpiętą oryginalną linię zasilania. To ona daje chwilami te 50 A. Dzieje się tak wtedy gdy alternator ładuje na maxa aku samochodowy.
Ja zostawiłem to celowo aby w razie czego / awarii dc/dc/ mieć alternatywę. Dla lifepo4 nie ma znaczenia jakie jest źródło zasilania czy alternator czy solar czy słupek.
Jeżeli potrzebujesz świateł aby włączyć ładowarkę dc dc to …znaczy że dc dc nie oszukuje jednak alternatora albo parametry ładowarki są źle ustawione!!!
Mnie nie chciało się / nie wiedziałem jak sprawnie przejść przewodami z alternatora do dc/dc dlatego podpiąłem są bezpośrednio do przewodów akumulatora samochodowego. I tu sprawa prosta. Aby zmusić alternator do pracy / przy pełnym aku samochodowym / trzeba samochód obciążyć / światła/ .
Ja używam Oriona 30 A i zgodnie ze schematem minus powinien być bezpośrednio z alternatora do ładowarki a plus z alternatora przez akumulator samochodowy do ładowarki . I wówczas ładowarka powinna uruchomić się po włączeniu silnika przy parametrach napięcia jakie podamy. Tu piszę teoretycznie bo takiego połączenia bezpośredniego nie robiłem ale ma to sens. Alternator wykrywa pobór mocy / lodówka / i ładuje nawet gdy aku samochodowy jest full.
U mnie można w aplikacji zmieniać parametry prądu z alternatora / akumulatora samochodowego/ przy jakich chcemy aby ładowarka startowała. Stąd jeżeli wszystkie połączenia są ok to może trzeba w ładowarce ustawić właściwe parametry. A tak swoją drogą te 20 A to trochę mało . Skoro 10 A konsumuje lodówka to zostaje tylko 10 A na akumulator … będzie się ładował i ładował .
Jak ogarniesz temat to pisz gdzie był problem i jak rozwiązałeś to może i u siebie jeszcze raz przerobię zasilanie dc dc.


joko , jest nas 3 a może i więcej
_________________
komplet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
peja76 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Roller team
Dołączył: 21 Sty 2023
Piwa: 6/14
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 2023-11-02, 08:16   

joko napisał/a:
peja76 napisał/a:
z tego co mnie życie nauczyło to w elektryce nieraz magik jest lepszy od elektryka i to nawet tego z uprawnieniami


No chyba raczej nie , skoro jak sam piszesz, dwóch magików uznało za czary fakt, że po podłączeniu do 230V (a tym samym uruchomieniu ładowarki AC/DC zabudowy) zaczyna ładować się aku LiFePO4 podłączony jak twierdzisz jedynie do obwodu alternatora (czyli obwodu aku rozruchowego) poprzez ładowarkę DC/DC.
Średnio ogarnięty elektryk wziął by do ręki miernik i szybko stwierdził, że prąd ładujący LiFePO4 pochodzi z ładowarki AC/DC zabudowy , a do LiFePO4 dostaje się najprawdopodobniej poprzez przełącznik akumulatorów (zabudowa/rozruch) w elektrobloku (lub inną drogą o której montujący tego Oriona i LiFePO4 nie miał nawet pojęcia).

Zarówno Ty jak i Komplecik problem macie z ładowarką DC/DC jak sądzę właśnie z powodu tego dodatkowego obwodu jaki powstaje na przełączniku akumulatorów zabudowa/rozruch w elektrobloku.
Jeśli wejście ładowarki DC/DC macie podłączone do alternatora/aku rozruchowego, a wyjście do LiFePO4, który podłączony jest do obwodu zabudowy, to w sytuacji kiedy elektroblok przełaczy się na ładowanie zabudowy , następuję połączenie wejścia z wyjściem ładowarki DC/DC i wszystko się krzaczy. Fakt że przy włączonych światłach w samochodzie to działa a bez nie może wynikać z tego, że światła wywołują na tyle duże obciążenie , że elektroblok odłacza aku zabudowy (bo ma ustawiony priorytet na ładowanie z alternatora aku rozruchowego w pierwszej kolejności) i przerywa ten bypass.

Oczywiście są to moje przypuszczenia oparte jedynie na bardzo lakonicznym opisie problemu i aby stwierdzić coś na pewno , trzeba by znać dokładny schemat połączeń elektryki w Waszych kamperach, oraz dokonać fizycznie kilku pomiarów . Nie ma w tym żadnej magii, ani czarów , ale pojęcie o pojęciu jakieś trzeba mieć.
Komplecik czeka na serwisanta (i słusznie), a Tobie radzę zastąpić dwóch magików , jednym fachowcem :spoko


Chyba znasz tych moich magików lub sam nim jesteś :-P bo to co piszesz to jak bym ich słyszał, Ja też to wiem co napisałeś. Jak bym miał schemat to było by po temacie, a tak jesteśmy jak to napisałeś w krzakach :wyszczerzony: :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/177
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2023-11-02, 09:38   

w tej chwili wiekszosc aut ma napięcie na alternatorze zalezne od włączonych odbiorników. Bardzo prawdopodobne że ten przetwornik DCDC ma pomiar napięcia wejściowego (nie chce mi się szukać w dokumentacji - sprawdzcie jak macie) aby rozpoczac ladowanie gdy alternator pracuje...
A włączenie świateł podwyższa napięcie ładowania. Moja odpowiedz jest bez zagłębiania się w elektrykę
Waszych aut i bez sprawdzenia dokumentacji DCD, ale jest prawdziwa dlaniektórych zestawów :)

PS. proponuje zmierzyć czy po włączeniu świateł rośnie napiecie na alternatorze....
PS2. jak pisał Joko, podłączenie z EB też utrudnia diagnostykę - może testowo odłączyć od silnika EB....
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 194/422
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-11-02, 14:19   

peja76 napisał/a:


Chyba znasz tych moich magików lub sam nim jesteś :-P bo to co piszesz to jak bym ich słyszał, Ja też to wiem co napisałeś. Jak bym miał schemat to było by po temacie, a tak jesteśmy jak to napisałeś w krzakach :wyszczerzony: :spoko


Wiesz nie ma co skakać :szeroki_usmiech joko w dobrej wierze naprowadza i podpowiada nam byśmy się nie sfajczyli, wiem na pewno że tylko Hymer ma prawdziwie od początku do końca zaprojektowaną instalacje i pewnie tam w instrukcji obslugi odnajdziemy jej schemat reszta to jak się udo kable rzucone gdzie jest miejsce prowadzone po łatwiznie, szukać schematów do tych wydumek no powodzenia.
Serwisant który w dużym salonie kamperowym w Polsce ma na codzień do czynienia z wszelakiej maści przerobkami montazami kminił instalacje w moim kamperze, patrzę na Twój profil masz takiego samego wspaniałego kampera np.
Wszystko można zrobić trzeba się na tym znać lub się uczyć i poznać, ja bardziej traktuje kampera jak narzędzie chce mieć w nim przydatne rzeczy ale bez przesady doktoratu nie będę z tego pisał bo na różne tego typu zachcianki by ich się nauczyć życia braknie więc zapraszam chłopa z serwisu targuje bo w tym jestem specjalistą :haha: i już rozkminka mi jest potrzebna o tyle o ile nic więcej.
Samemu coś wymyślać trzeba się liczyć z tym że się udo alb nie :szeroki_usmiech
:spoko
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
peja76 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Roller team
Dołączył: 21 Sty 2023
Piwa: 6/14
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 2023-11-02, 18:08   

Komplecik napisał/a:
peja76 napisał/a:


Chyba znasz tych moich magików lub sam nim jesteś :-P bo to co piszesz to jak bym ich słyszał, Ja też to wiem co napisałeś. Jak bym miał schemat to było by po temacie, a tak jesteśmy jak to napisałeś w krzakach :wyszczerzony: :spoko


Wiesz nie ma co skakać :szeroki_usmiech joko w dobrej wierze naprowadza i podpowiada nam byśmy się nie sfajczyli,

Ale to wszystko co piszę to z przymrużeniem oka, jeżeli kolegę joko uraziłem to przepraszam :bukiet: każdy ma inne poczucie humoru, Mi od pewnego czasu takie się trzyma i nawet dobrze się z tym czuję :wyszczerzony:




Wszystko można zrobić trzeba się na tym znać lub się uczyć i poznać, ja bardziej traktuje kampera jak narzędzie chce mieć w nim przydatne rzeczy ale bez przesady doktoratu nie będę z tego pisał bo na różne tego typu zachcianki by ich się nauczyć życia braknie więc zapraszam chłopa z serwisu targuje bo w tym jestem specjalistą :haha: i już rozkminka mi jest potrzebna o tyle o ile nic więcej.

Całkowicie się z tobą zgadzam :ok




Samemu coś wymyślać trzeba się liczyć z tym że się udo alb nie :szeroki_usmiech
:spoko


Jak my użytkownicy nic nie wymyślimy to raczej na innych nie można liczyć.

Jak zamontowałem aku/ładowarkę i porobiło się jak porobiło to na początku nie powiem ale trochę spanikowałem, po czasie i testach nic się nie dzieje i jestem spokojniejszy, ale jednak spał bym spokojniej jak bym Mi ktoś powiedział że może tak być, lub popraw to i to lub dokup i będzie ok. Tak to jednak człowiek myśli.

Ps. co do HYMERA to jest mój wymarzony sprzęt, nie piszę tu o wyglądzie ale o tym jak jest zrobiony, wykończenia, detale...... ach
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***