Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 316/17 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-12-12, 08:55 O dużych pojazdach
pierwsza rzecz:
od 1 stycznia 2021 r. wszystkie pojazdy ciężkie (pojazdy do transportu towarów i osób) muszą umieścić na swoim pojeździe oznaczenie sygnalizacyjne, tak aby było widoczne po bokach i z tyłu pojazdu. wymagana na terenie Francji od 1 stycznia 2021r dla wszystkich pojazdów pow. 3,5 t w terenach zabudowanych (to dla tych posiadających kampery powyżej 3,5 t DMC.
te naklejki mają ostrzec innych o martwych polach widzenia kierowcy takiego pojazdu.
problem w tym, że tego przepisu nie poprzedzała kampania informacyjna i większość użytkowników dróg nie ma pojęcia co one znaczą.
druga rzecz:
w Polsce zespoły pojazdów ciągnik siodłowy naczepa mają dopuszczalną długość 16,5 m, natomiast od wczoraj w Niemczech po decyzji ostatniego landu - Meklemburgia-Pomorze Przednie dopuszczone są do ruchu zespoły pojazdów ciągnik naczepa o długości 17,88 m.
jakie to ma dla nas znaczenie?
otóż wózek naczepy jest w tym samym miejscu co tradycyjnej naczepy, więc ma ona większy o 1,3 m zwis tylny. powoduje to większe zachodzenie tyłu szczególnie podczas skrętów przy małych prędkościach.
więc jeżeli przed skrzyżowaniem stoi obok nas pojazd z naczepą/przyczepą lub autobus, on skręca a my jedziemy prosto, to tył tej naczepy/naczepy, autobusu może zahaczyć o nasz pojazd, a przy takiej naczepie szczególnie.
download.jpg
Plik ściągnięto 449 raz(y) 9,45 KB
29903226_foto04871.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 144,31 KB
71uPn4AXJQL.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 176,96 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez Cyryl 2023-12-12, 21:52, w całości zmieniany 1 raz
Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Piwa: 141/471 Skąd: z Nienacka
Wysłany: 2023-12-12, 17:32
Cyryl napisał/a:
od 1 stycznia 2021 r. wszystkie pojazdy ciężkie (pojazdy do transportu towarów i osób) muszą umieścić na swoim pojeździe oznaczenie sygnalizacyjne, tak aby było widoczne po bokach i z tyłu pojazdu. wymagana na terenie Francji od 1 stycznia 2021r dla wszystkich pojazdów pow. 3,5 t w terenach zabudowanych (to dla tych posiadających kampery powyżej 3,5 t DMC.
te naklejki mają ostrzec innych o martwych polach widzenia kierowcy takiego pojazdu.
problem w tym, że tego przepisu nie poprzedzała kampania informacyjna i większość użytkowników dróg nie ma pojęcia co one znaczą.
Kurcze. Powiem szczerze, że nie widziałem takiej naklejki na żadnym krajowym ani zagranicznym kamperze (tych powyżej 3,5t oczywiście) .
Twój sprzęt: Ape 50
Nazwa załogi: gryz3k Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Wrz 2010 Piwa: 565/303 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2023-12-12, 18:07
Pawcio napisał/a:
Cyryl napisał/a:
od 1 stycznia 2021 r. wszystkie pojazdy ciężkie (pojazdy do transportu towarów i osób) muszą umieścić na swoim pojeździe oznaczenie sygnalizacyjne, tak aby było widoczne po bokach i z tyłu pojazdu. wymagana na terenie Francji od 1 stycznia 2021r dla wszystkich pojazdów pow. 3,5 t w terenach zabudowanych (to dla tych posiadających kampery powyżej 3,5 t DMC.
te naklejki mają ostrzec innych o martwych polach widzenia kierowcy takiego pojazdu.
problem w tym, że tego przepisu nie poprzedzała kampania informacyjna i większość użytkowników dróg nie ma pojęcia co one znaczą.
Kurcze. Powiem szczerze, że nie widziałem takiej naklejki na żadnym krajowym ani zagranicznym kamperze (tych powyżej 3,5t oczywiście) .
Ja Pawciu widziałem wielokrotnie np we Francji. Ta naklejka jest powszechna na zachodzie.
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r. Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 85/8 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-12-12, 18:39
Z tego co widzę na filmie to kierowcy busa żadna naklejka by nie pomogła - widział przecież, że autobus będzie skręcał w prawo a i tak wepchał mu się "pod nóż". A ta naczepa z "przydatkiem" w ogóle nie powinna być dopuszczona do ruchu moim zdaniem. Bo ten dziwoląg jak w piosence "równo wszystko wymiecie co mu wlezie na tory" - choćby auta jadące z naprzeciwka na drodze dwukierunkowej.
Nie wiem jak jest obecnie ale mnie na kursie daaaawno temu uczono zachowania się w pobliżu pojazdów z długim zwisem tylnym. PS nie mylić ze zwisem przednim - czyli.... krawatem
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 316/17 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-12-12, 21:49
Kazik II napisał/a:
...A ta naczepa z "przydatkiem" w ogóle nie powinna być dopuszczona do ruchu moim zdaniem...
tutaj mamy dwie rzeczy:
1. w Niemczech taki zespół pojazdów jest dopuszczony do ruchu bez żadnych dodatkowych warunków.
w Polsce - nie.
2. ale w każdym kraju mogą po drogach poruszać się mogą pojazdy ponadnormatywne.
w tym przypadku wystarczy zezwolenie III kategorii.
dla pojazdów
- o naciskach na osie i RMC nie większej od dopuszczalnych,
- o szerokości do 3,2m,
- o długości do 15m dla jednego pojazdu, 23m dla zespołu pojazdów,
- o wysokości do 4,3m.
obowiązuje na drogach publicznych.
wydawane przez starosta właściwy ze względu na siedzibę wnioskodawcy albo miejsce rozpoczęcia przejazdu lub naczelnik urzędu celnego przy wjeździe na terytorium RP (prowizja dla UC 12%).
koszt do 2400 zł.
czas oczekiwania do 3 dni.
termin ważności:
1 miesiąc,
6 miesięcy,
12 miesięcy,
24 miesięcy.
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 162/128 Skąd: LUBUSKIE- FSD
Wysłany: 2023-12-20, 21:08
Kazik II napisał/a:
A ta naczepa z "przydatkiem" w ogóle nie powinna być dopuszczona do ruchu moim zdaniem
Te według tego rozumowania , większość auto transporterów , naczep z skrętnymi osiami , nie powinno wyjeżdżać na drogi .I co z tego że masz pojazd prawidłowo oznakowany , jak prawie nikt na to nie zwraca uwagi . Jedziesz z ładunkiem 3m szerokości , potrafią cię wyprzedzić i stanąć przed ładunkiem , co z tego że masz tablicę z tyłu pojazd nadbiega , przy skręcie w lew stajesz na środku skrzyżowania , a tu obok po prawej stronie staje osobówka i kierowca żdziwiony dlaczego ty nie jedziesz . i skrzyżowanie zablokowane . Jedynie respekt czują jak jedziesz długi . Ale to jest wina sposobu szkolenia ,prawie żaden instruktor nie zwraca uwagi kursantowi że ciężarówka ścina tyłem zakręty , że potrzebuje czasu na włączenie się do ruch , że ma ograniczoną widoczność , przecież on czy ona siedzi wysoko i wszystko widzi , że 40 T rozpędzonych nie staje w miejscu .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum