| Zmiana tarcz hamulcowych w Ducato 2.3 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | siwydaniel   początkujący forumowicz
 
 Twój sprzęt: Adria Matrix 680
 Dołączył: 20 Lis 2023
 Postawił 1 piw(a)
 Skąd: Wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2023-12-29, 19:01   Zmiana tarcz hamulcowych w Ducato 2.3 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z tego co się orientuję w Ducato 2.3 jest tarcza hamulcowa z przodu 280 mm. Teoretycznie jest to największa tarcza w tym modelu, gdyż tylko 3.0 mialy wiekszą tarczę. Niestety podmiana na tarczę z 3.0 nie wchodzi w rachubę bo wiąże się ze zmianą rozstawu śrub z 5x118 na 5x130 co spowoduje potrzebę zmian felg. Czy jest jakiś patent na lepsze hamulce w Ducato 2.3? Pojezdzilłem trochę po Austrii i przy wadze ponad 3 tony i zjazdach po serpentynach mój układ hamulcowy nie daje rady.  Trasa Grosslockner i 48 km serpentyn okazała się zbyt wymagająca. Zaznaczam, ze tarcze i klocki są perfekt, pompa i płyn hamulcowy również. Może jakieś rozwiązania lub porady?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | kimtop   Kombatant
 
 Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 18 Wrz 2007
 Piwa: 144/44
 Skąd: Opoczno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2023-12-29, 20:10 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | siwydaniel napisał/a: |  	  | Może jakieś rozwiązania lub porady? | 
 Hamowanie silnikiem?
 |  
				| _________________ Pozdrawiam.
 Polak gorszego sortu
 
 Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
 Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Gewehr   weteran
 
  
 Pomógł: 39 razy
 Dołączył: 30 Paź 2013
 Piwa: 226/114
 Skąd: AmWarsztat.pl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2023-12-29, 20:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Montuje swoim klientom ATE, lub Textary i nie ma problemu. Są to w 99% kampery;) Tarcza i klocek zawsze z tej samej firmy! Albo masz najtańszą chińszczyznę, albo zlą technikę jazdy. Co tam masz zamontowane?
 Mikoda ma nawiercane i frezowane. Możesz je założyć i sprawdzić. Są głośne i trzeba dobrać odpowiednie klocki, bo nie z każdymi dają radę.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | jacek2214   zaawansowany
 
 Nazwa załogi: sadza
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 15 Sie 2021
 Piwa: 4/2
 Skąd: czluchow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2023-12-30, 08:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pocwiczyc technike hamowania silnikiem i damy rade. |  
				| _________________ Anita i Jacek
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | WaldekR   weteran
 
 Twój sprzęt: Challenger/Ducato/98
 Nazwa załogi: Waldek i Wiesia
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 08 Lut 2022
 Piwa: 24/65
 Skąd: Przasnysz oklice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2023-12-30, 10:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Stosować starą zasadę z przed wielu wielu lat, kiedy nikt nie słyszał o ABS i innych wynalazkach. Na jakim biegu wjeżdżałeś na takim i zjeżdżaj.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | siwydaniel   początkujący forumowicz
 
 Twój sprzęt: Adria Matrix 680
 Dołączył: 20 Lis 2023
 Postawił 1 piw(a)
 Skąd: Wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2023-12-30, 16:04 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kimtop napisał/a: |  	  |  	  | siwydaniel napisał/a: |  	  | Może jakieś rozwiązania lub porady? | 
 Hamowanie silnikiem?
 | 
 
 Oczywiście stosuję, ale uwierz że podczas zjazdu nawet na 1 biegu napędza się bardzo, bardzo szybko. Raczej z techniką nie mam problemu (choć mistrzem nie jestem). Na tych trasach naprawdę czujesz smród klocków, tarcz, spalonej gumy jadących samochodów
  . Sam oglądałem z żoną Niemca, których zjezdzal z płomieniami wydobywającym się z klocków hamulcowych….. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | siwydaniel   początkujący forumowicz
 
 Twój sprzęt: Adria Matrix 680
 Dołączył: 20 Lis 2023
 Postawił 1 piw(a)
 Skąd: Wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2023-12-30, 16:19 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Gewehr napisał/a: |  	  | Montuje swoim klientom ATE, lub Textary i nie ma problemu. Są to w 99% kampery;) Tarcza i klocek zawsze z tej samej firmy! Albo masz najtańszą chińszczyznę, albo zlą technikę jazdy. Co tam masz zamontowane?
 Mikoda ma nawiercane i frezowane. Możesz je założyć i sprawdzić. Są głośne i trzeba dobrać odpowiednie klocki, bo nie z każdymi dają radę.
 | 
 
 Jak dobrze pamietam to tarcze Bosch, klocków nie pamietam. We Fiacie Punto II przekładałem tarcze+zaciski z modelu Fiat Punto GT pierwszej wersji (bo pasowało P&P) i dopiero te auto hamowało. W Ducato raczej nie ma takiej opcji
 Mikode znam, stosuje w osobówce tylko nie wiem czy chce w kamperze słyszeć te buczenie podczas hamowania. Chociaż jeżeli nic innego nie ma to wole hamować z buczeniem
  . Możliwe że zestaw ATE rozwiązałby ten problem
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Gewehr   weteran
 
  
 Pomógł: 39 razy
 Dołączył: 30 Paź 2013
 Piwa: 226/114
 Skąd: AmWarsztat.pl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2023-12-30, 18:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Części Boscha, to do kosza. Teraz to jest chiński badziew. ATE bardzo łatwo pokrzywić, tylko dla świadomych użytkownków. Pamiętaj o tym. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Rudiger   doświadczony pisarz
 
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 12 Wrz 2023
 Otrzymał 8 piw(a)
 Skąd: z warsztatu
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2023-12-30, 19:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak dumam - może nie bez powodu w większym silnikowo modelu (czyt.jeszcze bardziej przeładowany) dali większe tarcze? Może jak kamper waży ponad 3T to jednak coś jest na rzeczy. W osobówkach można dokupić bardziej efektywne klocki np.do sportu . Ale obawiam się, że może być problem z takim patentem do busa. Wiem, że kiedyś w MINTEX można było zamówić klocki robione na zamówienie.
 Bo jak nie, to pozostaje ci tylko takie rozwiązanie do chłodzenia
   
 http://www.czarprlu.pl/wp...13/detale22.jpg
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | SlawekEwa   Kombatant
 Slawek Dehler
 
  
 Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
 Nazwa załogi: Fendziaszki
 Pomógł: 29 razy
 Dołączył: 10 Lut 2007
 Piwa: 242/614
 Skąd: z głębokiego buszu
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2023-12-31, 09:29 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Rudiger napisał/a: |  	  | Tak dumam - może nie bez powodu w większym silnikowo modelu (czyt.jeszcze bardziej przeładowany) dali większe tarcze? Może jak kamper waży ponad 3T to jednak coś jest na rzeczy. | 
 Dobrze dumasz, dopiero Ducato Maxi z silnikiem 3.0 ma dobre hamulce, półosie, przeguby , zawieszenie i teoretycznie też dmc 3,5t
   |  
				| _________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Skoczek   początkujący forumowicz
 
 Twój sprzęt: Jumper 3.0hdi
 Dołączył: 04 Sty 2013
 Postawił 13 piw(a)
 Skąd: kuj-pom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2024-01-01, 12:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jumper z silnikiem 3.0 na kołach 15 też ma tarcze 280mm i podczas zjazdów w Alpach niestety  śmierdziały hamulce. A starałem się maksymalnie hamować silnikiem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | SlawekEwa   Kombatant
 Slawek Dehler
 
  
 Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
 Nazwa załogi: Fendziaszki
 Pomógł: 29 razy
 Dołączył: 10 Lut 2007
 Piwa: 242/614
 Skąd: z głębokiego buszu
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2024-01-01, 12:53 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Skoczek napisał/a: |  	  | umper z silnikiem 3.0 na kołach 15 też ma tarcze 280mm i podczas zjazdów w Alpach niestety śmierdziały hamulce. | 
 Pisałem o MAXI
   |  
				| _________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Rudiger   doświadczony pisarz
 
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 12 Wrz 2023
 Otrzymał 8 piw(a)
 Skąd: z warsztatu
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Rudiger   doświadczony pisarz
 
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 12 Wrz 2023
 Otrzymał 8 piw(a)
 Skąd: z warsztatu
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2024-01-01, 13:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mając umiejętności manualne można zrobić większe wloty z żywicy lub aluminium, pasujące np. do zderzaka - nawet jeśli będzie to wymagało wycięcia jakiś większych otworów w w/w. 
 Trzeba pamiętać tylko o 3 ważnych sprawach
 1. Rura pomiędzy lejkiem a zwrotnicą musi być neoprenowa, ze spiralą stalową. Jest to rura odporna na warunki atmosferyczne i zginanie. Te alu rurki po tygodniu będą w strzępach.
 2. Doprowadzenie powietrza na tarczę wentylowaną musi być wykonane jak najbliżej osi obrotu tarczy a nie na boczną powierzchnię tarczy. Bo tarcza wentylowana działa jak wentylator odśrodkowy - zasysa powietrze środkiem a wyrzuca przez te otwory na obwodzie.
 3. Często przy takich instalacjach trzeba rurę zamocować do wahacza aby pracowała razem z nim. Nie robimy tego trytytkami bo się się szybko przetrze materiał rury. Trzeba wykonać swego rodzaju prawidła trzymające rurę (foto poniżej).
 
 tu kilka zdjęć z takich pomysłów, można klikać, nie bać się, to moja strona. Tam akurat były nadmuchy do bębnów i na tarcze lite a a więc nadmuch był na boczną powierzchnię tarczy. Przez 4 lata startowania w zawodach nie zabiłem małych litych tarcz a więc coś to dawało jednak
   
 http://www.czarprlu.pl/wp...art19/lr404.jpg
 http://www.czarprlu.pl/wp...art19/lr403.jpg
 http://www.czarprlu.pl/wp...art19/lr405.jpg
 http://www.czarprlu.pl/wp...art20/lr421.jpg
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
	| Wyświetl szczegóły | 
   
	|  | 
      
         
      | siwydaniel   początkujący forumowicz
 
 Twój sprzęt: Adria Matrix 680
 Dołączył: 20 Lis 2023
 Postawił 1 piw(a)
 Skąd: Wielkopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2024-01-03, 13:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Daniel, rozumiem, że masz z tyłu tarczobębny a nie bębny? 
 Tak, mam tarczoębny.
 A pomysł z kierownicami powietrza wydaje się słuszny
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      |  |