|
|
Swap silnika w Ducato I |
Autor |
Wiadomość |
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 35/15 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2022-12-28, 17:10
|
|
|
Na szybko zrobionym ściągaczem zdjąłem koło z wału, niestety tuleja ani drgnie. W zasadzie nie ma jak jej złapać. Jest na to jakiś sposób, czy po prostu podcinać szlifierką i po kawałku kruszyć i usuwać? Zapieczenie jest pewnie tylko na początku tulei.
Otwór w kole zębatym piątki ma rysy honownicze jak w cylindrach. W tym otworze i na tulei widać zatarcie.
IMG_20221228_153243.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 1,19 MB |
IMG_20221228_161506.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 222,33 KB |
IMG_20221228_161629.jpg
|
|
Plik ściągnięto 8 raz(y) 198,82 KB |
IMG_20221228_162537.jpg
|
|
Plik ściągnięto 12 raz(y) 177,58 KB |
|
|
|
|
|
adaml61
weteran
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 142/106 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2022-12-28, 20:37
|
|
|
Przyczyna , za niski stan oleju . W wielu skrzyniach , piątki padają z powodu niskiego stanu oleju , na pewno ktoś wyciągał półoś i nie dolał oleju do stanu . |
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 35/15 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-01-15, 23:33
|
|
|
Znalazłem ciekawy opis swapu, nawet dwóch swapów, na stronie:
https://talbotoc.com/upgrade-from-2-5d-to-2-8td-t34431.html
Główny swap opisał Słoweniec Pubi2cv - zdjęcie ze srebrną matą wygłuszającą, drugi swap wykonał Litwin fiat14ducato - zdjęcie z czarną matą wygłuszającą.
Tak w skrócie:
-fiat14ducato przesunął silnik w stronę skrzyni biegów jakieś 8mm. Dzięki temu nie musiał skracać dłuższej - prawej półosi, lewą skrócił o 28 mm. Zrezygnował z intercoolera, bo miał zamiar założyć klimę, zostawił wspomaganie.
-Pubi2cv nie kombinował z przesuwaniem silnika, więc musiał skrócić dłuższą - prawą półoś o 9mm oraz krótszą o 20mm. Wyrzucił pompę wspomagania, ale wstawił intercooler.
WNIOSEK: Zawieszenie silnika z prawej strony (czerwone zakreślenie) to komplet części z Ducato2, zawieszenie z lewej strony (zielone zakreślenie) to komplet z Ducato1. Żadnego spawania i przeróbek podłużnic. Po prostu wszystko pasuje i nie jest to przypadek - tak wymyślił to konstruktor. Oprócz skracania półosi reszta to ślusarska dłubanina.
foto1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 54 raz(y) 495,2 KB |
foto2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 57 raz(y) 1,03 MB |
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 35/15 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-01-15, 23:53
|
|
|
EDIT - 21.04.2024
Aby silnik zawisł na oryginalnych mocowaniach trzeba dokonać (dwóch) trzech kluczowych modyfikacji:
1. wymiana podstawy filtra oleju + chłodnica oleju (trzeba zastosować komplet z Ducato1 - 2.5D)
2. modyfikacja rury łączącej turbo z rurą wydechową(trzeba ją przeciąć, obrócić o 180 st i zespawać)
3. Skrócenie ramienia zaczepu linki na skrzyni biegów
yohnell z naszego forum:
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=30661
nie zmodyfikował tej rury, więc musiał przesunąć silnik do przodu, a to pociągnęło za sobą między innymi cięcie i spawanie lewej podłużnicy. Poza tym ktoś mu wcisnął podstawę filtra oleju od iveco daily, w którym filtr jest skierowany ku dołowi, co w nisko zawieszonym ducato może stanowić problem.[/i]
foto6.jpg
|
|
Plik ściągnięto 9 raz(y) 193,76 KB |
foto3.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 214,98 KB |
foto4.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 206,71 KB |
foto5.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 186,24 KB |
14c.jpg
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 840,54 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez Rumburak 2024-04-23, 14:33, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 35/15 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-01-16, 00:15
|
|
|
A co u mnie? Sprawdzone ciśnienie sprężania - wyszło zadawalająco. Wymiana uszczelki pod głowicą + wymiana uszczelnień trzonków zaworów, zweryfikowanie turbo, rozebrana i skręcona skrzynia biegów (wszystkie części wymyte i zweryfikowane, uszczelnienia nowe, luzy na łożyskach ok, komplet 5 w używce zamontowany, newralgiczny trzeci bieg ma jeszcze 0,8mm luzu między synchronizatorem a kołem zębatym... jeszcze trochę pożyje), uszczelnienie wału głównego silnika, nowe kompletne sprzęgło.
Zostało jeszcze parę rzeczy. Zbieram siły na wiosnę, bo niestety będę musiał robić swap przed garażem.
foto7.jpg
|
|
Plik ściągnięto 13 raz(y) 1,03 MB |
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
SZEJK
weteran
Twój sprzęt: Fiat Dukato 2,8 JTD BAVARIA
Nazwa załogi: Grab Klan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Piwa: 205/265 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2024-01-16, 21:52
|
|
|
Rumburak - rozpracowałeś wszystko ze szczegółami gotowizna dla następnych śmiałków.
Piwko leci jak nic |
_________________ Pozdrawiam SZEJK
Ten co zna swoją wartość, nigdy nie będzie niszczył innych, by budować siebie.
Dr. Mateusz Grzesiak
Moje poprzednie i aktualna karawana:
|
|
|
|
|
Rudiger
doświadczony pisarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2023 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: z warsztatu
|
Wysłany: 2024-01-16, 22:38
|
|
|
A nie dało by się tam jakoś poprawić smarowania 5-ki? Z tego co pamiętam chyba w Lagunach do ścianki skrzyni był przymocowany zbieracz oleju/rynienka która zbierała rozpryśnięty olej i kierowała na 5 bieg właśnie. |
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 35/15 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-01-16, 23:22
|
|
|
Taka rynienka jest w tej skrzyni ( 20KM58 ) i dokładnie działa tak, jak opisałeś. W moim przypadku do zatarcia piątki doszło najprawdopodobniej z zaniedbania. Przypuszczam, że przy wymianie półosi nie uzupełniono oleju, choć możliwe, że jakiś paproch dostał się między tuleję a koło 5 biegu. |
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 35/15 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-03-07, 09:57
|
|
|
Pospawałem nowy wspornik lewego zawieszenia ( od skrzyni biegów). Dla pewności wspawałem przez środek pręt o średnicy 16mm.
Cel: Przesunąć silnik o 9 mm.
1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 921,48 KB |
2a.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 689,95 KB |
3a.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 798,07 KB |
4a.jpg
|
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 933,28 KB |
5a.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,43 MB |
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 35/15 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-03-07, 11:06
|
|
|
Modyfikacja prawej poduszki (od strony silnika) - przesunięcie mocowania o 9mm. Przygotowane do spawania.
2a.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,72 MB |
2b.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,49 MB |
|
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 35/15 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-03-10, 21:15
|
|
|
Modyfikacja rury łączącej turbo z rurą wydechową. Przecięta, obrócona o 180st i zespawana. Zużyłem dwie i pół elektrody 2,5mm do spawania żeliwa na zimno. Ostatni raz elektrodą spawałem chyba z 15 lat temu... Poszło nieźle, przynajmniej z wyglądu. Spawałem po około 1cm raz z jednej, raz z drugiej strony.
Cel: wydech nie będzie skierowany w ściną grodziową.
3a.jpg
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 754,82 KB |
3b.jpg
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 822,97 KB |
3c.jpg
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 756,57 KB |
3d.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 696,22 KB |
3e.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 951,59 KB |
|
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 35/15 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-03-10, 21:32
|
|
|
Rezygnuję ze wspomagania. Trzeba zaślepić miejsce po pompie wspomagania. Tak sobie to wymyśliłem, robię z tego co mam w warsztacie - aluminium i stal czarna. Kulisty łepek śruby zamkowej dociska zaślepkę dokładnie w środek otworu po pompie. Płaskownik lekko sprężynuje zapewniając stały docisk. Pomalowane i uszczelnione silikonem. Jak by co, można łatwo zdemontować i poprawić.
4a.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1 raz(y) 1017,74 KB |
4b.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 888,91 KB |
4c.jpg
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 1,04 MB |
4d.jpg
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 996,15 KB |
|
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-03-11, 07:39
|
|
|
miałem pierwszego kampera bez wspomagania kierownicy - nigdy więcej.
manewrowania na kempingu, miejscówce często w grząskim podłożu z minimalnymi prędkościami (a czasem trzeba z braku możliwości zakręcić w miejscu) to katorga.
ja bym nie zrezygnował. |
_________________
|
|
|
|
|
|
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2024-03-11, 15:31
|
|
|
Założy, opony 205 szybko dadzą o sobie znać
nawet 195 to mortęga bez wspomagania.
Ten mechanizm się nie sprawdzi. Tutaj musi być sztywna pokrywa. |
|
|
|
|
|
Rumburak
zaawansowany
Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 35/15 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2024-03-11, 19:38
|
|
|
Dziękuję za troskę. 6 lat jeździłem bez wspomagania i zdecydowałem, że nie chcę tego zmieniać. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|