 |
|
Jaki akumulator na zasilanie? |
Autor |
Wiadomość |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 313/16 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2023-12-25, 20:39
|
|
|
dzięki za porady |
_________________
 |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 501/29 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2023-12-25, 21:05
|
|
|
Cyryl napisał/a: | Jeżdżę cały rok, kamper stoi najdłużej dwa tygodnie, mam panel słoneczny mały 150W.
Z tego co piszesz przy mojej eksploatacji powinien się sprawdzić. |
No właśnie nie. Jeśli używasz cały rok i w dodatku masz panel 150W to tym bardziej AGM się nie sprawdzi i jeszcze szybciej go zajedziesz.
Panel 150W jest dla akumulatora 100Ah w miarę wystarczający jedynie w okresie letnim , kiedy słońca więcej i dzień długi. Dla 200Ah to mało nawet w lecie. W okresie od jesieni do wiosny zakładam, że aku będzie większość czasu nie doładowany lub mocno rozładowany , czyli proces degradacji będzie postępował praktycznie ciągle.
Cyryl napisał/a: |
Jakie jest inne wyjście?
Dodam, że w schowku nie ma miejsca na większy, więc mam dwa takiej wielkości. |
Wyjście jest tylko jedno , LiFePO4 ........ innego nie ma
W obecnej chwili nic innego się w kamperach nie montuje . Dla LiFePO4 jest obojętne w jakim stopniu naładowania jest , jak długo to trwa i jakim prądem jest rozładowywany.
Poza tym jest 4x lżejszy i 2x mniejszy (mam na myśli same ogniwa bez obudowy) od AGM'a i będzie służył 20x dłużej .
Oczywiście za chwilę zapewne ktoś napisze, że AGM'a używa już 10lat i dalej mu działa , ale będzie to w chwili obecnej bez znaczenia.
Jak uzywa 10 lat to znaczy że kupił go przynajmniej 10 lat temu , a wtedy te akumulatory to było zupełnie co innego.
Teraz obowiązuje zasada 2xE (Ekologia i Ekonomia) i AGM , którego kupisz dzisiaj będziesz w kamperze używał pierwszy rok w miarę normalnie, w drugim poczujesz że nie ma go już z 30% ....... a w trzecim go wywalisz |
|
|
|
 |
przemo.d
zaawansowany
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 26/117 Skąd: Piaseczno

|
Wysłany: 2023-12-25, 21:48
|
|
|
Jak w samej nazwie aukcji widać : jest to podróbka firmy "krzak" baterii CSB lub SSB ...:) nie spodziewasz się chyba po tym cudów, jaka cena taki towar ...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
adaml61
weteran

Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 161/125 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2023-12-26, 06:26
|
|
|
joko napisał/a: | którego kupisz dzisiaj będziesz w kamperze używał pierwszy rok w miarę normalnie, w drugim poczujesz że nie ma go już z 30% ....... a w trzecim go wywalisz | Z mojego doświadczenia , miałem 200 Ah AGM , żadne nie wytrzymały dłużej niż 2 sezony (nie 2 lata ) Zmieniłem 2 razy czyli ok 2500 zł , byłby LiFePo4 i święty spokój na lata . |
|
|
|
 |
desperos
trochę już popisał
Twój sprzęt: Hymercamp 55 1990 i Eura Mobil 1994
Nazwa załogi: Zdzichu Hymer
Dołączył: 18 Lip 2010 Postawił 5 piw(a) Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2024-01-23, 07:27
|
|
|
orkaaa napisał/a: | A faktycznie to może jednak z tego akumulatora będzie pożytek. |
Akumulator doszedł po ok 2 miesiącach bez szwanku . Przyszedł troszke rozładowany i według wskazań kulometru TK15 przy pierwszym ładowaniu przyjął delikatnie ponad 100 Ah.
Pierwszy wyjazd z nowym akumulatorem mam za sobą i jestem zadowolony. jakiegoś wielkiego poboru z niego nie było bo tylko nadmuch z trumy, ładowanie telefonów i tv ale przez dwie doby udało się z niego wyssać 75 Ah. Zobaczymy jak będzie się sprawował dalej ale jak za 1033 zł to uważam, że zakup jest ok nawet jeżeli będzie miał 150 zamiast deklarowanych 200 Ah. |
|
|
|
 |
jacek2214
doświadczony pisarz
Nazwa załogi: sadza
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2021 Piwa: 4/2 Skąd: czluchow
|
Wysłany: 2024-01-23, 11:14
|
|
|
Podaj co to za aku |
_________________ Anita i Jacek |
|
|
|
 |
desperos
trochę już popisał
Twój sprzęt: Hymercamp 55 1990 i Eura Mobil 1994
Nazwa załogi: Zdzichu Hymer
Dołączył: 18 Lip 2010 Postawił 5 piw(a) Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2024-01-23, 12:47
|
|
|
jacek2214 napisał/a: | Podaj co to za aku |
edit_805.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 15 raz(y) 31,38 KB |
|
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 62/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2024-01-23, 21:19
|
|
|
Musisz go skalibrować . Jak masz TK 15 to naładuj na full ustaw pojemność 200 Ah i rozładuj do końca. Jak masz przetwornicę to warto przy okazji sprawdzić przy jakim natężeniu odcina Bms. Koniecznie także sprawdź czy bms odcina ładowanie gdy temp akumulatora poniżej zera. Warto to wiedzieć aby potem nie zniszczyć lifepo4. |
|
|
|
 |
desperos
trochę już popisał
Twój sprzęt: Hymercamp 55 1990 i Eura Mobil 1994
Nazwa załogi: Zdzichu Hymer
Dołączył: 18 Lip 2010 Postawił 5 piw(a) Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2024-01-24, 08:37
|
|
|
orkaaa napisał/a: | Musisz go skalibrować . Jak masz TK 15 to naładuj na full ustaw pojemność 200 Ah i rozładuj do końca. Jak masz przetwornicę to warto przy okazji sprawdzić przy jakim natężeniu odcina Bms. Koniecznie także sprawdź czy bms odcina ładowanie gdy temp akumulatora poniżej zera. Warto to wiedzieć aby potem nie zniszczyć lifepo4. |
TK 15 jest skalibrowany na 200 Ah i planuję potestować w weekend jego pojemność rzeczywistą. Przetwornicy nie mam zainstalowanej w kamperku bo nie mam takiej potrzeby. Jeżeli chodzi o blokadę ładowania poniżej 0°C to wątpię aby ta funkcja była w tym akumulatorze jednak akumulator nie jest zamontowany na stałe i jego wyciągnięcie trwa ok minuty więc zabieram go domu. Wyjazdów zimowych nie mam zbyt wiele więc szkoda żeby akumulator siedział bez powodu w niskich temperaturach. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|