|
|
Jakie ciśnienie w kołach |
Autor |
Wiadomość |
less11
trochę już popisał
Twój sprzęt: Mobilvetta KEA i67
Dołączył: 24 Sie 2016 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2024-02-16, 21:13 Jakie ciśnienie w kołach
|
|
|
Mam integrę na Ducato z 2021 r., DMC 3500 kg. Kamper kupiony jako nowy, wyjechał na oponach Michelin Agilis wersja kamperowa. Wg wklejki od producenta kamepra zalecane ciśnienie to 5,5 atm przód i tył. W tym roku po raz pierwszy wybrałem się kamperem na narty co wymagało zakupu opon zimowych. Kupiłem komplet opon wzmacnianych (C) o nośności przewyższającej oryginalne opony. Okazało się jednak że maksymalne ciśnienie dla tych opon t 4,75 atm.
Jak sprawdziłem oryginalne Micheliny na których kamper wyjechał z fabryki to również mają max 4,75 atm mimo że są specjalne kamerowe a producent zaleca ciśnienie 5,5 atm.
Na jakich ciśnieniach w oponach Wy jeździcie w podobnych kamperach? |
|
|
|
|
papamila
Kombatant
Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2024-02-16, 21:38
|
|
|
Ciśnienie stosuj takie jak zaleca producent danej opony
„C” to opona wzmacniana, nośność wagowa to inny parametr (114-118) |
|
|
|
|
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 194/422 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-02-16, 21:51
|
|
|
Jeżdżę koło 5tki nie doktoryzuje się |
_________________ komplet |
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/81 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-02-16, 22:41
|
|
|
papamila napisał/a: | Ciśnienie stosuj takie jak zaleca producent danej opony
„C” to opona wzmacniana, nośność wagowa to inny parametr (114-118) |
W moich samochodach ciśnienie w oponach jest podawane na tabliczce umieszczonej na słupku drzwi kierowcy. W osobówkach jest zmienne w zależności od obciążenia tyłu samochodu. W kamperze jest stałe. Przód 3,5 bara, tyl 5,5.
I kto tutaj ma rację? Producent opon, czy samochodów? Ja stosuję się do zaleceń producenta samochodu.
Czy nie jest przypadkiem tak, że na oponie podawane jest maksymalne ciśnienie która ta opona toleruje? |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 73/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2024-02-17, 12:53
|
|
|
Najlepszym rozwiązaniem będzie chyba kierowanie się ciśnieniem podawanym przez producenta podwozia - w tym wypadku fiata ducato. U mnie producent kampera też podaje na tył ciśnienie 5,5. Takich opon nigdzie nie znalazłem w ofercie. Tak czy owak trochę za niskie ciśnienie w oponach na pewno nie grozi niczym poważnym. A wystrzał opony nabitej za dużo może się bardzo źle skończyć. Widziałem kiedyś zdjęcia kampera w którym pękła tylna opona w czasie jazdy. Cała łazienka zdemolowana od spodu. |
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/81 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-02-17, 14:06
|
|
|
A czy przypadkiem nie jest tak, że opona z niskim ciśnieniem grzeje się ponad miarę i jest narażona bardziej na uszkodzenie? |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
drwoy
zaawansowany Woytek
Twój sprzęt: Hymer T 572c
Nazwa załogi: Kamperik
Dołączył: 15 Gru 2015 Piwa: 6/40 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2024-02-17, 19:31
|
|
|
Mam także te opony. W sieci na stronie michelina ciśnienie dla tych gum 4,5 i 5,5 i tak stosuję. |
_________________ Pozdrawiam Woytek
------------------------------------------------
Wyższe wykształcenie może mieć każdy, podstawowe niekoniecznie. |
|
|
|
|
Hymer 33
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hymer 578
Nazwa załogi: AZ
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Mar 2018 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 2024-02-17, 20:46
|
|
|
kup opony do kamperów . One mają 5,5 |
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 73/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2024-02-17, 21:33
|
|
|
Janusszr napisał/a: | A czy przypadkiem nie jest tak, że opona z niskim ciśnieniem grzeje się ponad miarę i jest narażona bardziej na uszkodzenie? |
Kolega Less zgłasza problem, bo ma założone opony do 4,75 a na producent kampera podaje ciśnienie 5,5. Jeśli mamy do wyboru nabić powyżej dopuszczalnego dla danej opony ciśnienia to już lepiej mieć trochę za mało niż za dużo. Nie słyszałem o przypadku a by z powodu ciśnienia za małego o kilkanaście procent opona uległa uszkodzeniu. Może się szybciej zużywać. U mnie producent kampera zaleca 5,5 bar na tył, chociaż na słupku mam 4,8 tył i 4,5 przód. Daję z tyłu 5 i więcej nie zamierzam. Lepiej szybciej zużyć opony niż mieć jej resztki w łazience. |
|
|
|
|
|
adaml61
weteran
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 142/106 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2024-02-18, 08:38
|
|
|
Wszyscy co macie dylemat ile, tyle co na oponie ,czy tyle ile na zabudowie , max tyle co na oponie . Zimą to za wysokie ciśnienie nic nie zrobi , ale latem przyrost cisnienia jest duży .Producent opony wziął to pod uwagę ,jak dacie więcej niż na oponie , to po rozgrzaniu będzie w granicznym zakresie , a to najkródsza droga do wystrzału. Sprawcie sobie latem przed startem i po przejechaniu 100km . N zimnym kole będzie to producenta opony ,na ciepłym zbliżone do podanego dla nadwozia . A jak chcecie mieć spokój napompujcie koła azotem i zniknie dylemat ciepłej i zimnej opony . Chyba większość z was zauważyła że wystrzały opon w ciężarówkach są w lecie . Jedna z znanych mi firm transportowych przeszła na azot i wystrzały się skończyły . |
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/81 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-02-18, 08:50
|
|
|
Na stronie - https://rankomat.pl/samochod/cisnienie-w-oponach
znalazłem taką opinię - Jakie są wady i zalety niskiego ciśnienia w oponach?
Niskie ciśnienie w oponach ma o więcej wad niż zalet. Plusem jest poprawa komfortu jazdy, którą odczuwają kierowcy poruszający się z niższym ciśnieniem niż zalecane.
Za to dużym minusem jest spadek bezpieczeństwa jazdy. Badania wskazują, że spadek ciśnienia o 0,5 bara wydłuża drogę hamowania o 4 metry. Ponadto na skutek zbyt małego ciśnienia opona się odkształca (nie są odkształcenia widoczne gołym okiem) i może wystrzelić w trakcie jazdy. Obniżone ciśnienie wpływa także negatywnie na ekonomikę samochodu, ponieważ zmniejsza trwałość bieżnika i powoduje wzrost zużycia paliwa. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 139/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2024-02-18, 09:44
|
|
|
Ja trzymam z tyłu 4,7atm.Po rozgrzaniu czujniki ciśnienia pokazują 5,5 -5,7atm.Na autostradzie w Grecji pokazały mi nawet 6,3atm.
Co najciekawsze to koła mam napompowane azotem |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/81 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-02-18, 14:27
|
|
|
Temat mnie na tyle zainteresował, że pofatygowałem się do garażu aby sprawdzić, ile powietrza można dmuchnąć w moje opony. Opony może nie są z najwyższej półki(z takimi kupiłem kampera- firma słowacka Barum), ale można w nie dmuchnąć 86PSI, 594kPa co daje 5,94 bara. Nośność 1250kg. Wychodzi na to, że jednak można kupić opony które pompujemy zgodnie z zaleceniami producenta auta. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 73/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2024-02-18, 18:54
|
|
|
Janusz, rzeczywiście ciekawe te opony. Możesz podać jakieś bliższe dane jak rozmiary tych opon i inne pozwalające je zidentyfikować i poszukać? |
|
|
|
|
less11
trochę już popisał
Twój sprzęt: Mobilvetta KEA i67
Dołączył: 24 Sie 2016 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2024-02-18, 19:09
|
|
|
Hymer 33 napisał/a: | kup opony do kamperów . One mają 5,5 |
Ale właśnie oryginalne mam Michelin Agilis CP z wielki napisem "Camper" z boku, a i tak mają 475 kPa (4,75 bar) maksymalnie. Już bardzie kamperowych się nie da chyba |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|