|
|
Prawo Jazdy B (możlie) że pojedziemy do 4,250 lub 4,5 tony |
Autor |
Wiadomość |
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-03-02, 08:40
|
|
|
majsterus napisał/a: | Będzie to tylko dotyczyło pojazdów zasilanych ogniwami. Są on cięższe. A sprzedać trzeba. Niemiec chce zarobić |
popatrz a na rynku europejski elektryczne pojazdy produkowane w Niemczech ustępują ilościowo pojazdom elektrycznym z USA i Korei, a ostatnio nawet Dacia depcze im po piętach.
czyli ci inni produkują charytatywnie? |
_________________
|
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 73/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2024-03-02, 11:46
|
|
|
majsterus napisał/a: | Będzie to tylko dotyczyło pojazdów zasilanych ogniwami. Są on cięższe. A sprzedać trzeba. Niemiec chce zarobić |
"Zwiększenie limitu masy powinno dotyczyć samochodów kempingowych i ambulansów, niezależnie od rodzaju napędu."
Coś chyba nie doczytałeś. |
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 73/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2024-03-02, 11:50
|
|
|
mischka napisał/a: | majsterus napisał/a: | Ponieważ zakończy się to mandatem i zakazem dalszej jazdy. |
Sugerujesz że wszyscy jeżdżą grzecznie nie przekraczając dmc? Tu na forum są opisane sytuacje w których po zapłaceniu mandatu kamperowcy jechali dalej, tak że nie wiem po co ta histeria. |
To zależy od kraju i humoru policjanta. A jak pojedzie dalej to do następnego kraju albo.....do następnej kontroli. |
|
|
|
|
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 114/123 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2024-03-02, 13:40
|
|
|
Kazik II, ile takich kontroli miałeś? |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 73/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2024-03-02, 18:52
|
|
|
mischka napisał/a: | Kazik II, ile takich kontroli miałeś? |
Chyba trochę bagatelizujesz sprawę.
Różnie to podają różne źródła, ale ostrzeżenie, że we Francji mogą zakazać dalszej jazdy powtarza się wielokrotnie. Gdzie indziej bywa, że albo zrzucisz nadwagę albo nie jedziesz dalej.Tak czy owak w niektórych krajach jest to traktowane dość łagodnie ale w innych kosztuje słono. Oczywiście zależy to od stopnia przeładowania.przeładowanie kampera kary |
|
|
|
|
|
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2024-03-02, 21:14
|
|
|
Kazik II napisał/a: | ["Zwiększenie limitu masy powinno dotyczyć samochodów kempingowych i ambulansów, niezależnie od rodzaju napędu." |
Słowo klucz - powinno -
Nie ma szans. 3,5t to magiczna cyfra.
Ale lud żyje nadzieją...jak i obietnicami władzy :D |
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 460/25 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2024-03-02, 22:19
|
|
|
Przeszło bez uwag w pierwszym czytaniu w PE , więc raczej 100% że będzie ostatecznie klepnięte bez zmian.
4.25t na B dla wszystkich bezemisyjnych (EV, wodór) , oraz dla ambulansów i samochodów kempingowych niezależnie od rodzaju napędu.
Jak klepną ostatecznie to będzie dopiero połowa tematu bo to dopiero dyrektywa na podstawie której każde z krajów członkowskich będzie musiało uchwalić swoje przepisy .
Jak to będzie już prawem to korzyść dla kupujących nowe , a strata dla posiadaczy tych do 3,5t.
Przy takich przepisach produkcja i sprzedaż kamperów z homologacją do 3,5t stanie się niszowa , a używane stracą na wartości.
Podniesienie DMC w używanych będzie moim zdaniem mało realne, nawet jak ktoś będzie w stanie podeprzeć się jakąś homologacją , bo nie jest to w interesie ustawodawcy.
Kampery do 3,5t będą traktowane przez kupujących tak jak teraz są traktowane te z DMC 2.8 czy 3.0 , czyli jako mocno problematyczne.
Przypuszczam również, że po wejściu tych nowych przepisów poważniej będzie traktowane przeważenie i skończy się przymykanie oczu na kampery .
Zastanawiam się co z Viatoll'em bo skoro osobowe elektryki do 4,25t na B nie będą podlegały , to kampery i ambulanse też nie powinny bo to jest regulacja w/g tych samych przepisów. |
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 183/134 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2024-03-02, 22:20
|
|
|
majsterus napisał/a: |
Ale lud żyje nadzieją...jak i obietnicami władzy :D |
Widać subtelną chyba różnicę po tych ośmiu latach |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 460/25 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2024-03-03, 08:48
|
|
|
MILUŚ napisał/a: | majsterus napisał/a: |
Ale lud żyje nadzieją...jak i obietnicami władzy :D |
Widać subtelną chyba różnicę po tych ośmiu latach |
Teraz zapewne dyrektywy unijne będą realizowane w 120%
To może się rozpędzą i podniosą do 4,5t, albo nawet na okrągło do 5t |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 447/330 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2024-03-04, 14:50
|
|
|
joko napisał/a: | MILUŚ napisał/a: | majsterus napisał/a: |
Ale lud żyje nadzieją...jak i obietnicami władzy :D |
Widać subtelną chyba różnicę po tych ośmiu latach |
Teraz zapewne dyrektywy unijne będą realizowane w 120%
To może się rozpędzą i podniosą do 4,5t, albo nawet na okrągło do 5t |
Brawo. Starczyło tylko władzę zmienić i już mamy (obiecane) lepiej |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|