Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Banan
2021-12-16, 21:34
KONIEC PRZERab. BLASZAKÓW NA KAMPERY ? +opowieści fantastów
Autor Wiadomość
slavia 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Crafter I, obecnie Crafter II
Nazwa załogi: AJRA
Dołączył: 23 Lut 2017
Otrzymał 9 piw(a)
Skąd: Międzyzdroje
Wysłany: 2023-07-06, 00:29   

Po wielu rozmowach dostałem taką oto informację dotyczącą VW Craftera z VW Group Polska - Centrum Informacji VW Dostawcze.

"Dzień dobry,

informuję, że jest możliwość zarejestrowania modelu Crafter jako samochód osobowy, ale po przebudowie na samochód wieloosobowy tzn. max 9 osobowy licząc z kierowcą, przez autoryzowaną firmę zabudowującą, która posiada stosowną homologację jako samochód osobowy kat. M1. Na przykład firmy zabudowujące M...............lub V...................i.

Można również skonfigurować Crafter Furgon bez przegrody, należy dostawić opcję „Bez ściany działowej (ZT0)” (następuje to bez zmiany homologacji, ma standardowo homologację ciężarową kategorii N1 czyli do 3,5t).
W razie dodatkowych pytań zapraszam do kontaktu.

Pozdrawiam
N........ S........"

Zaciekawiło mnie, że VW Group Polska posiada możliwość zarejestrowania samochodu ciężarowego N1, bez ściany grodziowej. Czyli jak to jest z naszymi przepisami? Ciężarowy musi mieć ścianę czy nie? Ot ciekawostka.

Poza tym jak widać, napisali, że w przypadku VW, to firmy prywatne ww mają homologację na samochody osobowe. Czyli te firmy wystawiają homologację, a nie producent. Z tego tak wynika.

Wykropkowałem nazwy firm, ale jak ktoś będzie tego potrzebował to napiszę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
YAN 
weteran


Twój sprzęt: Trafic 2,0 115 dci 2007
Dołączył: 23 Wrz 2011
Piwa: 33/18
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2023-07-06, 06:47   

Producenci samochodów nie produkują takich samochodów jak karetki, karawany czy policyjne "suki". Bazą jest samochód ciężarowy a przebudową zajmują się specjalistyczne firmy zmieniające przeznaczenie na np. osobowy. Historia mojego samochodu z książki pojazdu : 1. producent Renault samochód ciężarowy 3 osoby. 2. Kupuje firma lisingowa pod konkretnego klienta i przerabia taka firma na autobus 10 osób/ktoś wygrywa przetarg na przewóz osób na dializy NFZ/. 3. Po trzech latach ktoś wygryza go z interesu nie przedłużają mu umowy ujmuje jedno siedzenie przerabia na 9 osobowy / kategoria prawa jazdy łatwiej sprzedać/. 4. Kupuje ja ujmuję trzy siedzenia przerabiam na 6 osobowy. To jest w karcie pojazdu. Wczoraj załatwiałem sprawy w Wydz. Komunikacji i spytałem przy okazji jak zmienić do trzech osób / wiem że potrzeba papier z okręgowej stacji diagnostycznej/ doradzili żeby wstrzymać się z miesiąc bo wejdą nowe wytyczne w takich sprawach. Ciekawe czy przepisy się zaostrza czy coś popuszczą,
_________________
Yan
Mam swój mały świat hen za morzem smutków, za górami marzeń tam.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11537
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
voice 
weteran
Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły


Twój sprzęt: Bürstner Lyseo T 710
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Piwa: 20/21
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2023-12-11, 17:32   

Panowie, dzidsiaj dostałem taką informację odnosnie montażu struktur sprzedawanych przez Motoblend.

Dzień dobry,

zgodnie z otrzymaną dziś informacją od przedstawiciela Instytutu Transportu Samochodowego z początkiem stycznia 2024roku zmienia się Interpretacja przepisu po stronie ITS i dokonywanie zmian technicznych zgodnie z deklarowaną dotychczas procedurą nie będzie możliwe.
Dlatego bardzo prosimy wszystkich klientów których zaawansowanie w wykonaniu zabudowy na to pozwala, aby dokończyli formalności związane ze zmianą ilości miejsc przed końcem bieżącego roku.
Przypominamy, że procedura związana ze zmianą ilości miejsc jest niezależna względem procedury zmiany przeznaczenia pojazdu na specjalny kempingowy i te dwie procedury można przeprowadzić niezależnie.
Obecnie pracujemy nad dostosowaniem procedur do aktualnych wymagań stawianych nam przez ITS, ale ze względu na szereg niezależnych od nas czynników na obecną chwilę nie możemy zadeklarować kiedy kwestie formalne pozwolą ponownie na legalizację struktur w 2024 roku.


Więc jak ktos ma to ma czas do końca roku bo na obecnych zasadach nie będzie można zmoenić ilości moiejsc.
_________________
Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Meyer 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020
Piwa: 11/6
Skąd: Mazovia
Wysłany: 2023-12-11, 18:56   

obowiązkowe zainstalowanie co najmniej dwóch wiatraków Siemensa
Ciekawe kto tak kocha wolnych ludzi?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 444/328
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2023-12-12, 09:00   

Meyer napisał/a:
obowiązkowe zainstalowanie co najmniej dwóch wiatraków Siemensa
Ciekawe kto tak kocha wolnych ludzi?


Czekaj bo nie wiem: jak to się ma do tematu wątku o przerabianiu blaszaków na kampery??? :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/481
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2023-12-12, 10:05   

LukF napisał/a:
Czekaj bo nie wiem

no jak to nie wiesz :shock: kolega Meyer jest lobbystą energii odnawialnej w kamperach :haha:
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Meyer 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily
Dołączył: 27 Cze 2020
Piwa: 11/6
Skąd: Mazovia
Wysłany: 2024-03-22, 22:50   

https://youtu.be/m9O_AgpoS7U?si=qkd1VqaylCrfOADg
Czy to jest normalne?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2024-03-27, 23:44   

W tym kraju nic nie jest normalne, ale zasadniczo ja się dziwię ze te struktury kotwiczne tak gladko przechodzily. Jest regulacja - oczywiście unijna - obowiazujaca rowniez w Polsce i tam jest tak rozrysowany fotel samochodowy, ze nikt by na te struktury nie spojrzał
Żeby nie bylo, to dodam ze w norwegii zrobilem identyczną lawke i wywalili mnie z tym z przegladu, chociaz wczesniej pytalem mailowo czy to wystarczy.
Wczesniej wystarczylo, pozniej juz przestalo. Wiec to samo samo co w Pl. Pewnie w calej unii wcześniej czy później.
Rozumiem ze wiadomo jeszcze na co sie to zmienilo?
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***