Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mercedes Sprinter "Miecia" - powolna budowa
Autor Wiadomość
hrys 
zaawansowany
w camperze jestem wolny


Twój sprzęt: VW T4
Nazwa załogi: marys
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: lublin
Wysłany: 2023-06-12, 06:39   

Znałem Sprinter Miecia, ale to był James Cook
California i to ten figurował na forum jako
Sprinter Miecia. 🤠
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
voice 
weteran
Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły


Twój sprzęt: Bürstner Lyseo T 710
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Gru 2012
Piwa: 20/21
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2023-06-14, 22:18   

Mavv napisał/a:
Mój wątek wylądował na 5 stronie :lol:
Mała aktualizacja - kamper Mieczysław ma nowe DMC.

A jak Ci się to udało zrobić ??
_________________
Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/48
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2024-04-09, 02:41   

voice napisał/a:
Mavv napisał/a:
Mój wątek wylądował na 5 stronie :lol:
Mała aktualizacja - kamper Mieczysław ma nowe DMC.

A jak Ci się to udało zrobić ??


Minęło trochę czasu. Albo nie widziałem powiadomienia o odpowiedzi albo mi umknęło.

Już wyjasniam.

W Irlandii to pewnie wygląda nieco prościej i inaczej niż w Polsce. Moje kroki były takie. Po pierwsze musiałem sobie zrobić C1.
Następnie poprzez firmę wykonującą usługi up/downplatingu dowiedziałem się, na co mogę sobie pozwolić. Aczkolwiek od jakiegoś czasu irlandzcy rzeczoznawcy mają również taką możliwość. Ale do rzeczy. Firma ta na podstawie tabliczki znamionowej i oględzin stanu faktycznego pojazdu (mnóstwo zdjęć im wysłałem) określa, do jakiego DMC mogę podnieść kampera. U mnie mogłem 3850kg beż żadnych modyfikacji i 4050kg po zamontowaniu poduszek pneumatycznych. Oczywiście takie poduszki zamontowałem.
Po montażu znowu zdjęcia do nich wraz z certyfikatami pneumatyki. Na ich podstawie firma ta zrobiła mi nową tabliczkę znamionową, którą musiałem umieścić (nie zakrywając) obok pierwotnej. Z tak przygotowanym pojazdem udałem się po opinię już irlandzkiego rzeczoznawcy. Ten wystawił raport potwierdzający modyfikację i dopuszczenie do poruszania się po drogach. Oczywiście po przejściu przeglądu technicznego.
Ostatnia rzecz to wspomniany nowy przegląd techniczny. Po zaliczeniu wniosek o nowy dowód rejestracyjny.
Ostatni krok po powiadomienie ubezpieczyciela o modyfikacji pojazdu.

Co ciekawe - nie ma możliwości zmiany DMC blaszaka. Można dopiero wtedy, jeśli ów blaszak zmienia swoje przeznaczenie. Podobnie można zmienić DMC dowolnego kampera (jeśli w danym modelu jest taka możliwość).
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***