Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kamper 4x4 jaki?
Autor Wiadomość
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 183/134
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2024-05-11, 16:43   

Dobrze ,że ich w końcu wyciągneli bo.......zabrakłoby im wody . Ciurla spod korka wlewu przez większość filmu :haha: :haha: :haha:
Nie mam zupełnie doświadczenia w off-roadowym kamperowaniu ale czy tylko ja mam wrażenie że straszne z nich niemoty ? :-P
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 194/422
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-05-11, 16:52   

Janusszr napisał/a:

Robią to pod publikę. Wyreżyserowane to jest.

Podobnie myślę
Wyświetlenia i subskrypcja o tym mówi :szeroki_usmiech zdaje się że to topienie jest przyjemne :haha:
:ok

Screenshot_20240511_165045.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 137,46 KB

_________________
komplet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 216/485
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2024-05-11, 18:47   

Komplecik napisał/a:
Wyświetlenia i subskrypcja o tym mówi

ile kto kasy zarobi na You Tubie- jak chcesz zarabiać rób to dobrze :chytry
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 194/422
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-05-11, 21:31   

SlawekEwa napisał/a:
Komplecik napisał/a:
Wyświetlenia i subskrypcja o tym mówi

ile kto kasy zarobi na You Tubie- jak chcesz zarabiać rób to dobrze :chytry

Sławku przecież to oczywista oczywistość :szeroki_usmiech
:spoko
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 460/25
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-05-11, 23:59   

Trochę się temat rozpływa , a szkoda bo całkiem sympatyczny.

Rozkminiam to od czasu jak Komplecik zapodał i coraz bardziej mi się to podoba.
Do tego stopnia , że zdążyłem już pooglądać , popróbować i pojeździć dwoma egzemplarzami F150 . Jeden w wersji Super Cab (czyli tzw. półtorej kabiny) drugi Crew Cab (podwójna kabina).
Pierwszy z silnikiem 3,5 Ecoboost V6 , drugi 5.0 V8 Coyote.
Ponadto wrzuciłem sobie autko w wersji z podwójną kabiną (zgodnie z rysunkami wymiarowymi) na 3D i wrysowałem (na razie bryłowo) zabudowę jaką bym na tym widział.

Wnioski mam póki co następujące :

1. Ford F150 okazuje się być interesującą bazą do zabudowy kamperowej i da się na nim zbudować kampera , który będzie posiadał przestrzeń użytkową zbliżoną do tej jaką posiada długa (7,5m) półintegra.
2. Pod zabudowę najbardziej nadaje się wersja Crew Cab (podwójna kabina) z najdłuższą dostępną paką , bo takie autko posiada rozstaw osi 399cm (tylko 4cm mniej jak najdłuższe Ducato) i mozna w tej wersji znaleźć taki, który będzie miał DMC 3500kg . Wersje z pojedynczą lub półtorej kabiny mają mniejszy rozstaw osi i DMC pomiędzy 2900, a 3200kg . Dodatkowo wersja półtorej kabiny nie posiada słupków bocznych pomiędzy przednimi a tylnymi drzwiami (tylne drzwi to wiatrołapy) , co mocno utrudnia, a wręcz uniemożliwia wykonanie zabudowy.
3. Aby możliwe było wykonanie przejścia z kabiny do zabudowy potrzebna jest wersja z biegami przy kierownicy i dwoma siedzeniami z przodu z demontowalnym podłokietnikiem środkowym (lub z 3-cim fotelem z przodu , który również można zdemontować.
4. Jeśli chodzi o kompromis parametrów , ekonomii jazdy i niezawodności to najlepszym silnikiem jest 5.0 V8 Coyote, bo nie "deptany" (co w kamperze jest raczej normą) jest najbardziej ekonomiczny , a dodatkowo najbardziej bezproblemowo i najtaniej można do tego silnika założyć gaz (jest wtedy tańszy w eksploatacji od dieselka w Ducato)
5. W wykonaniu standardowym samochód ma tak dobre właściwości terenowe, że do zastosowań o jakich myślę jest 2x za dobry . Po dołożeniu większych kół z terenowymi oponami, oraz założeniu lift'u z amortyzatorami Fox'a staje się rasową terenówką.
6. Wersje od roku 2015 (13-ta generacja) mają już kabiny wykonane w całości z aluminium i po zdemontowaniu paki , odcięciu tylnej części kabiny (2-gi rząd siedzeń), oraz wycięciu części dachu w przedniej części, dostajemy bazę która będzie ważyć w okolicach 1900kg , czyli coś koło tego co waży Ducato w wersji rama z kabiną .
7. F150 jest sporo niższy od Ducato (ok.190cm) więc po zabudowaniu pełnowymiarowej alkowy kamperek będzie miał wysokość półintegry , co w powiązaniu z nieporównywalnie lepszym zawieszeniem przełoży się z pewnością na wiele lepsze prowadzenie .
8. Zrobienie spania w alkowie zwalnia nam sporą część przestrzeni w tylnej części kampera, przez co kamper może być krótszy od półintegry, ale z podobną ilością miejsca.
Ten model który próbnie narysowałem ma dokładnie 695cm długości , a mieści w sobie dokładnie to co mam w mojej półintegrze 7,65m, różnica tylko taka, że spanie zamiast na łóżku poprzecznym jest w alkowie . Ponieważ kabina w F150 jest niższa i jest niższej osadzona względem podłogi to wejście do alkowy jest o kilka centymetrów niższe niż do łóżka poprzecznego w półintegrze (nie jest potrzebna żadna drabinka, co najwyżej pojedynczy stopień ).

Zapraszam do dalszej merytorycznej dyskusji :spoko

20240512_000820.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 35,79 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 460/25
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-05-12, 00:38   

W stanach robią takie coś , tyle że to na F550 ...... ale daje pogląd :spoko

Różnica taka, że nie wiedzieć po co zostawili tylną część kabiny i tylne siedzenia, ograniczając przestrzeń zabudowy. Jeśli jest tam przejście do zabudowy to do kibelka i lodówki gonią tylko ci z tyłu :haha:
Dla mnie marnotrawstwo przestrzeni :ok

earthroamer-xv-lts-2.jpg
Plik ściągnięto 272 raz(y) 322,85 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 460/25
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-05-12, 00:45   

A tu widać jak to daje sobie radę poza asfaltem .
Jest też o amorkach Fox'a, które do kamperka jak znalazł ....... żeby kieliszków nie porozbijać w drodze na miejscówkę :szeroki_usmiech

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
peja76 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Roller team
Dołączył: 21 Sty 2023
Piwa: 6/14
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 2024-05-12, 08:38   

JOKO dobra robota :pifko należy się jak nic.
Ja mam Pickupa na oponach terenowych AT i powiem szczerze że jak się zjadą to ich już nie chcę :wyszczerzony:
Ty chciałeś zabudowę na stałe połączyć z kabiną?
:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 460/25
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-05-12, 10:34   

peja76 napisał/a:

Ty chciałeś zabudowę na stałe połączyć z kabiną?


Tak, zabudowa stała , podobnie jak w tym kamperku, którego na pierwszej stronie wątku pokazał Komplecik (tylko w nieco innej technologii, nie z sandwich'a).
Myślę, że jeśli zależy nam na uzyskaniu odpowiednio dużej przestrzeni to tylko takie rozwiązanie ma sens.
Te kapsułki na pickup'a mnie osobiście nie do końca przekonują. Zalety mają w/g mnie tylko dwie, możliwość pozostawienia na miejscówce i używanie samego samochodu do poruszania się po okolicy, oraz możliwość korzystania z pickupa do innych celów. Reszta cech to raczej wady (małe, brzydkie , brak przejścia z kabiny, nie proporcjonalnie wysokie, itp.)
Budując kamperka ze stałą zabudową mamy prawie dwa razy więcej przestrzeni do wykorzystania przy podobnych gabarytach zewnętrznych, a możliwość zdejmowania zabudowy w sprzęcie mającym spore możliwości terenowe jest mniej przydatna , bo raczej nikt nie będzie budki zostawiał na dzikiej miejscówce , żeby pojechać na zakupy :spoko
To jest dobre na kempingu (podobnie jak z przyczepą kempingową), ale z kolei takim sprzętem na kemping toż to niefart :ok

Ford F150 , podobnie jak większość pickup'ów jest zabudowany na ramie, więc postawienie na tym czegokolwiek nie stanowi problemu . Paka oczywiście wylatuje bo zabiera cenne miejsce , kilogramy i wysokość :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
peja76 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Roller team
Dołączył: 21 Sty 2023
Piwa: 6/14
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 2024-05-12, 11:02   

joko napisał/a:
peja76 napisał/a:

Ty chciałeś zabudowę na stałe połączyć z kabiną?


Tak, zabudowa stała , podobnie jak w tym kamperku, którego na pierwszej stronie wątku pokazał Komplecik (tylko w nieco innej technologii, nie z sandwich'a).
Myślę, że jeśli zależy nam na uzyskaniu odpowiednio dużej przestrzeni to tylko takie rozwiązanie ma sens.
Te kapsułki na pickup'a mnie osobiście nie do końca przekonują. Zalety mają w/g mnie tylko dwie, możliwość pozostawienia na miejscówce i używanie samego samochodu do poruszania się po okolicy, oraz możliwość korzystania z pickupa do innych celów. Reszta cech to raczej wady (małe, brzydkie , brak przejścia z kabiny, nie proporcjonalnie wysokie, itp.)
Budując kamperka ze stałą zabudową mamy prawie dwa razy więcej przestrzeni do wykorzystania przy podobnych gabarytach zewnętrznych, a możliwość zdejmowania zabudowy w sprzęcie mającym spore możliwości terenowe jest mniej przydatna , bo raczej nikt nie będzie budki zostawiał na dzikiej miejscówce , żeby pojechać na zakupy :spoko
To jest dobre na kempingu (podobnie jak z przyczepą kempingową), ale z kolei takim sprzętem na kemping toż to niefart :ok

Ford F150 , podobnie jak większość pickup'ów jest zabudowany na ramie, więc postawienie na tym czegokolwiek nie stanowi problemu . Paka oczywiście wylatuje bo zabiera cenne miejsce , kilogramy i wysokość :spoko



O jakiej technologi myślisz?

Ze wzystkim co napsałeś pełna zgoda :ok

Najbardziej interesuje mnie jak połączyć kabinę z zabudową :?: Rama w Pickupach jak by to powedzieć jast bardzo giętka :wyszczerzony: i pracuje, więc kabina jak ma być na stałe połączona z zabudową to musi być to mądrze wykonane, już widziałem jeden taki projekt i po jednym wyjeżdzie zaczeły robić się cuda, na łączeniu kabiny z zabudową wszystko pękało, dodatkowo kabina jest na poduszkach a paka już nie, więc dalej też muszą być taki poduszki. Jak dla mnie największe wyzwanie to połączenie zabudowy z kabiną. Widziałem na targach taki projekt ale nie pomyślałem żeby się przyjżeć jak to rozwiązali :gwm
:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 194/422
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-05-12, 11:32   

joko napisał/a:
Trochę się temat rozpływa , a szkoda bo całkiem sympatyczny.

Rozkminiam to od czasu jak Komplecik zapodał i coraz bardziej mi się to podoba.
Do tego stopnia , że zdążyłem już pooglądać , popróbować i pojeździć


Rozpływa rozpływa bo, bo 90% z nas jeździ w innym stylu i temat terenowy traktuje jako ciekawostkę, może jako 2 trzeci kamper w domu, :haha:
Ale widzę joko Faktycznie się zajawiłeś chwała Ci za to, służymy wszelką pomocą ;) :haha:
:spoko
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 460/25
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-05-12, 12:36   

peja76 napisał/a:


O jakiej technologi myślisz?

Ze wzystkim co napsałeś pełna zgoda :ok

Najbardziej interesuje mnie jak połączyć kabinę z zabudową :?: Rama w Pickupach jak by to powedzieć jast bardzo giętka :wyszczerzony: i pracuje, więc kabina jak ma być na stałe połączona z zabudową to musi być to mądrze wykonane, już widziałem jeden taki projekt i po jednym wyjeżdzie zaczeły robić się cuda, na łączeniu kabiny z zabudową wszystko pękało, dodatkowo kabina jest na poduszkach a paka już nie, więc dalej też muszą być taki poduszki. Jak dla mnie największe wyzwanie to połączenie zabudowy z kabiną. Widziałem na targach taki projekt ale nie pomyślałem żeby się przyjżeć jak to rozwiązali :gwm
:spoko


Właśnie dlatego nie sandwitch.
Najprościej mówiąc wykonanie tak jak nadwozia samonośne z amelinium :wyszczerzony:
Elementy łączone metodą lotniczą , najbardziej odporną na wszelkie cykliczne siły skręcające i zginające ...... czyli nit + klej
Ocieplenie i wykończenie środka jedną z metod jaką robi się to w blaszakach.
Z zewnątrz lakier tak jak na nadwoziu, czyli spójna całość bez białego laminatu , którego nie znoszę :spoko
Zabudowa mocowana do ramy podobnie jak kabina na poduszkach , a styk zabudowy z nadwoziem pasowało by na jakichś uszczelkach (głównie dach pod alkową i łączenia poszerzeń zabudowy do nadwozia)
Zauważ , że w tych amerykańskich konstrukcjach alkowa wisi nad dachem kabiny i nie jest z nią połaczona , zapewne ze względu własnie na to, że kabina i zabudowa pracuja oddzielnie .(a pojazd jest mocno terenowy, więc narażony na duże siły skręcające)

W tym rozwiązaniu , które mnie się podoba alkowa musi być połączona z dachem kabiny bo tam bardzo istotnym elementem jest to przejście pomiedzy . Żeby to miało ręce i nogi, to dach musi być wycięty , a łózko podnoszone, bo inaczej to pozostaje przejście jak do psiej budy :-P

Ten samochód który pokazał Komplecik też oglądałem na żywo i tam zabudowa jest z sandwicha i zamontowana na sztywno z kabiną. Wykonanie naprawdę ładne , natomiast nie wiem jak to będzie się zachowywało w przyszłości. Na razie pojazd w budowie , więc pewnie wyjdzie dopiero " w praniu" :mrgreen:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
peja76 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Roller team
Dołączył: 21 Sty 2023
Piwa: 6/14
Skąd: Oborniki Wlkp
Wysłany: 2024-05-12, 13:18   

joko napisał/a:
peja76 napisał/a:


O jakiej technologi myślisz?

Ze wzystkim co napsałeś pełna zgoda :ok

Najbardziej interesuje mnie jak połączyć kabinę z zabudową :?: Rama w Pickupach jak by to powedzieć jast bardzo giętka :wyszczerzony: i pracuje, więc kabina jak ma być na stałe połączona z zabudową to musi być to mądrze wykonane, już widziałem jeden taki projekt i po jednym wyjeżdzie zaczeły robić się cuda, na łączeniu kabiny z zabudową wszystko pękało, dodatkowo kabina jest na poduszkach a paka już nie, więc dalej też muszą być taki poduszki. Jak dla mnie największe wyzwanie to połączenie zabudowy z kabiną. Widziałem na targach taki projekt ale nie pomyślałem żeby się przyjżeć jak to rozwiązali :gwm
:spoko


Właśnie dlatego nie sandwitch.
Najprościej mówiąc wykonanie tak jak nadwozia samonośne z amelinium :wyszczerzony:
Elementy łączone metodą lotniczą , najbardziej odporną na wszelkie cykliczne siły skręcające i zginające ...... czyli nit + klej
Ocieplenie i wykończenie środka jedną z metod jaką robi się to w blaszakach.
Z zewnątrz lakier tak jak na nadwoziu, czyli spójna całość bez białego laminatu , którego nie znoszę :spoko
Zabudowa mocowana do ramy podobnie jak kabina na poduszkach , a styk zabudowy z nadwoziem pasowało by na jakichś uszczelkach (głównie dach pod alkową i łączenia poszerzeń zabudowy do nadwozia)
Zauważ , że w tych amerykańskich konstrukcjach alkowa wisi nad dachem kabiny i nie jest z nią połaczona , zapewne ze względu własnie na to, że kabina i zabudowa pracuja oddzielnie .(a pojazd jest mocno terenowy, więc narażony na duże siły skręcające)

W tym rozwiązaniu , które mnie się podoba alkowa musi być połączona z dachem kabiny bo tam bardzo istotnym elementem jest to przejście pomiedzy . Żeby to miało ręce i nogi, to dach musi być wycięty , a łózko podnoszone, bo inaczej to pozostaje przejście jak do psiej budy :-P

Ten samochód który pokazał Komplecik też oglądałem na żywo i tam zabudowa jest z sandwicha i zamontowana na sztywno z kabiną. Wykonanie naprawdę ładne , natomiast nie wiem jak to będzie się zachowywało w przyszłości. Na razie pojazd w budowie , więc pewnie wyjdzie dopiero " w praniu" :mrgreen:



Ciiekawe to wszystko co piszesz i koncepcja wydaje Mi się dobra, nawet lepsza od tego co byłeś oglądać. Jak mam być szczery to też coś takiego chodziło Mi kiedyś po głowie :wyszczerzony: temu tak pytam :ok

Tak ciekawostka już z mojej branży, łączenie róznych metali za pomocą kleju i nitów nie tylko stosuje się w lotnictwie, większość aut z grupy premuim tak jest budowana. Na zdjęciu masz ćwiartkę Audi Q8 i zaznaczyłem łaczenia nit plus klej. Łączenie podłużnicy aluminiowej z metalowym słupkiem jest za pomocą właśnie takiej metody.

Poświęciłem się i zrobiłem też fotkę na jakich poduszkach zamontowana jest kabina Pickupa, oczywiście to do tych co nie znają tematu 8-)


Jeszcze jedno pytanie, co z rejestracją :?: to już nie jest pickup.....

20240512_114241.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 800,57 KB

20240512_131146.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 679,7 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 460/25
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2024-05-12, 13:25   

Komplecik napisał/a:

Rozpływa rozpływa bo, bo 90% z nas jeździ w innym stylu i temat terenowy traktuje jako ciekawostkę, może jako 2 trzeci kamper w domu, :haha:


Ale ja właśnie nie traktuję tego rozwiązania jak typowo terenowego, rozmawialiśmy już Robert o tym.
To ma być normalny kamper , ale postawiony na lepszej bazie niż Ducato czy Transit .
Te własności terenowe to miły dodatek , który ma umożliwić bezproblemowy wjazd tam gdzie Ducatem bym nawet nie próbował.

Tak obserwuję co się w ostatnim czasie dzieje w temacie karawaningu i coraz bardziej przekonuję się co do tego, że uterenowiony kamper zaczyna mieć sens.
Teraz wszędzie gdzie jest fajnie a gdzie da się dojechać zwykłym , są dzikie tłumy.
Jedynym rozwiązaniem na spokój i prywatność jest wjechać tam gdzie większość nie może :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 216/485
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2024-05-12, 13:44   

joko napisał/a:
Właśnie dlatego nie sandwitch.

To może taka płyta i łączenie metodą spawania min 12:38

_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***