Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
zewnętrzna osłona termiczna kabiny
Autor Wiadomość
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-11-15, 15:25   

No właśnie te zdjęcia są nie do porównania bo kamera zmienia odcień w zależności od intensywności temperatury.

Szkoda że nie zaznaczyłeś punktów pomiaru
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kompi 
zaawansowany

Dołączył: 06 Lut 2016
Piwa: 7/11
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2021-11-15, 17:01   

prusiak napisał/a:

Może jakość zdjęć nie powala ale wnioski wyciągnijcie sami. :ok


Super. Fotki wystarczające do wyciągnięcia wniosków. Dziękuję
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2021-11-15, 18:04   

Jakich wniosków, możesz je opisać ?
Ja widzę kolor/temperaturę osłony szyby taką samą jak kolor/temperaturę ściany bocznej, to wynikało by, że ściana ma taką izolację jak osłona na szybę. Dalej, kolor górnej części szyby przedniej, nie osłonięty osłoną, ma taki sam kolor jak drzwi wejściowe i boczne okienka. To co tu można wymyślić, szyba przednia pojedyncza, okna podwójne, drzwi z samej blachy ???
Nie mam doświadczenia z termowizją, więc może źle interpretuję zdjęcia, poproszę o opis co widzimy bardziej doświadczonych.
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prusiak 
zaawansowany


Twój sprzęt: Adria Sport A 660 SP
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2020
Piwa: 44/19
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2021-11-15, 18:30   

Tak myślałem, że troche trzeba dopowiedzieć.
Zdjęcia faktycznie nie pokazują takiej samej skali ciepła na obu kamperach.

Załóżmy że oba kampery mają taką samą izolację w ścianach. Zależało mi tylko na tym, aby pokazać jak bardzo "ucieka" ciepło przez szyby w szoferce. Na pierwszym zdjęciu spora różnica w temperaturze ściana-szyba. Na drugim kamperze jest pokrowiec i tej różnicy już takiej nie ma. Tak więc pokrowiec izoluje podobnie jak ściana.
Z tego co jeszcze zauważyłem dokładnie przyglądając się miejscom gdzie ucieka ciepło to: uszczelki drzwi, szczególnie szoferki i miejsce styku przedniej szyby z alkową. A od środka zimne miejsca to doły drzwi i przegroda silnika (niestety tych miejsc sobie nie zapisałem).

Moje badanie miało tylko pokazać że jednak warto zaopatrzyć się w taki pokrowiec, szczególnie na zimę.
_________________
---> :D <---
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
Kombatant


Twój sprzęt: MCLOUIS 252, MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 197/104
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2021-11-15, 19:49   

wlodo napisał/a:
Nie mam doświadczenia z termowizją, więc może źle interpretuję zdjęcia,
prusiak napisał/a:
Załóżmy że oba kampery mają taką samą izolację w ścianach

Ten wyżej ma wyrażnie lepszą izolację ścian albo ... temperatura zwewnętrzna podczas robienia zdjęcia jest niższa. Stąd większa różnica przy porównaniu temperatur.
Zdjęcia musiały by być robione w tym samym czasie a auta obok siebie.
_________________
Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.

Darson ®
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prusiak 
zaawansowany


Twój sprzęt: Adria Sport A 660 SP
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2020
Piwa: 44/19
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2021-11-15, 21:40   

Darson napisał/a:
Zdjęcia musiały by być robione w tym samym czasie a auta obok siebie.


Zdjęcia robione w tym samym czasie, auta obok siebie....
Nie patrzcie na kolory pomiędzy kamperami bo to nie oto chodzi. Kamera dostosowuje kolory do zakresu temperatur w kadrze. Podobny efekt zrobi zwykły aparat gdy dostosuje przysłonę do jaśniejszego obiektu, reszte przyciemni. Tu jest podobnie. Zostawcie to. Chodzi tylko o różnice na oknach szoferki do scian kampera !!!
Pojedynczo patrzcie na kampera !!!
_________________
---> :D <---
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
PLopaPL 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2024-10-24, 10:25   

Odświeżymy sprawę...

Czy ktoś ma porównanie komfortu termicznego przy zastosowaniu maty wyłącznie na szyby a maty pełnej na szoferkę?

Kolejne pytanie, jak wypada pełna mata firmy Zeker względem np kompletu od Hindermanna czy np Brunnera
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2024-10-24, 11:01   

Jak zapewne wiesz kamper nie jest do końca poprawnie ocieplony. CO z tego że część mieszkalna ma piankę czy styropian. Metalowa kabina kierowcy nie ma żadnego ocieplenia. Zakrywanie szyb ok ale przydało by sie chociaż zasłaniać drzwi bo tam też sie wychładza. Dodatkowo skrapla sie woda w całej szoferce.
Ja opisywałem to kiedyś. Używam grubą matę wkładaną zaraz przed siedzeniami. Czyli odgradzam siedzenia od reszty zimnej kabiny. Sprawdza sie bardzo dobrze. Zakładam "prawdziwe" maty na szybę na zewnątrz. Jest ok . Szyby prawie nie parują. Wiadomo że nie zawsze poprawnie przylega. Mam też pokrowiec na całą kabinę ale to użyłem może kilka razy zimą. Po prostu jest za duży i upierdliwy w przechowywaniu. Szczególnie jak jest mokry lub w śniegu.
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
PLopaPL 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2024-10-24, 11:08   

EwaMarek napisał/a:
Jak zapewne wiesz kamper nie jest do końca poprawnie ocieplony. CO z tego że część mieszkalna ma piankę czy styropian. Metalowa kabina kierowcy nie ma żadnego ocieplenia. Zakrywanie szyb ok ale przydało by sie chociaż zasłaniać drzwi bo tam też sie wychładza. Dodatkowo skrapla sie woda w całej szoferce.
Ja opisywałem to kiedyś. Używam grubą matę wkładaną zaraz przed siedzeniami. Czyli odgradzam siedzenia od reszty zimnej kabiny. Sprawdza sie bardzo dobrze. Zakładam "prawdziwe" maty na szybę na zewnątrz. Jest ok . Szyby prawie nie parują. Wiadomo że nie zawsze poprawnie przylega. Mam też pokrowiec na całą kabinę ale to użyłem może kilka razy zimą. Po prostu jest za duży i upierdliwy w przechowywaniu. Szczególnie jak jest mokry lub w śniegu.


Przy zakupie campera otrzymałem osłonę termiczną na szybę. Chodzi mi właśnie o to, czy warto kupować pełną osłonę i zakładać na drzwi i maskę
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2024-10-24, 11:17   

Odpowiedź na to pytanie zależy od Ciebie. Opisałem wcześniej - kabina jest zimna więc czym lepsza dodatkowa izolacja tym lepiej. Ale trzeba sobie policzyć kg i miejsce w kamperze - czy warto...
Dla porównania - zobacz jak zwykłe auto szybko sie wychładza po nagrzaniu. Kamper trzyma nagromadzone ciepło dłużej. Niestety sporo zimna wlatuje czy ucieka przez szyby i blachę kabiny.
Pamiętam że w starych moich kamperach była gruba zasłona która super izolowała kabinę od reszty. Tylko że układ był inny i nie było odwracanych foteli. Teraz muszę używać kabinę kierowcy jako cześć mieszkalną więc czym większa izolacja tym lepiej.

Maty wewnętrzne przyklejane na przyssawki nie używam od prawie 18 lat :-) to jest po prostu porażka.
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
PLopaPL 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2024-10-24, 22:21   

EwaMarek napisał/a:
Odpowiedź na to pytanie zależy od Ciebie. Opisałem wcześniej - kabina jest zimna więc czym lepsza dodatkowa izolacja tym lepiej. Ale trzeba sobie policzyć kg i miejsce w kamperze - czy warto...
Dla porównania - zobacz jak zwykłe auto szybko sie wychładza po nagrzaniu. Kamper trzyma nagromadzone ciepło dłużej. Niestety sporo zimna wlatuje czy ucieka przez szyby i blachę kabiny.
Pamiętam że w starych moich kamperach była gruba zasłona która super izolowała kabinę od reszty. Tylko że układ był inny i nie było odwracanych foteli. Teraz muszę używać kabinę kierowcy jako cześć mieszkalną więc czym większa izolacja tym lepiej.

Maty wewnętrzne przyklejane na przyssawki nie używam od prawie 18 lat :-) to jest po prostu porażka.


Rozumiem. Kilka razy użyłem tych zewnętrznych osłon na szyby. Efekt był wyczuwalny. Czy dużo lepiej jest z pełną osłoną względem tej na okna? Nie chciałbym wyrzucać 2.000 zł i później i tak z tego nie korzystać.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2024-10-25, 07:31   

Pomiarów nie robiłem. Na pewno jest cieplej. Z tym że nadal cześć blaszana ma kontakt z dworem. Głównie podłoga, nadkola i cześć od strony silnika.
Dobrze jest nawiew przełączyć na obieg wewnętrzny. Tylko nie wiem jak to teraz w nowych autach. Czy nie jest sterowane elektrycznie i po wyłączeniu samo sie otwiera.
W warunkach zimowych też dobrze jest po uszczelniać okna dachowe z mikrowentylacji. Dużo to daje . Oczywiście łazienkę zostawiamy, no bo jakiś obieg powietrza musi być. Na forum było pisane, że wilgoć się będzie osadzać itd. Owszem, przy kilku centymetrach ocieplenia i tak się będzie osadzać. Dlatego podczas przebywania w kamperze robimy komfort cieplny. Po podróży wiadomo rozszczelniamy okna i pełna wentylacja kampera. Ja od zawsze kampera trzymam w garażu to i z tym nie ma problemu.
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2024-10-25, 07:34   

Poczytaj jeszcze co ja i inni koledzy pisali w temacie wcześniej. Foto kampera w termowizji mówi wszystko :-)
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 62/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2024-10-25, 14:36   

Nikt nie zrobi Ci pomiarów czy z pełną osłoną jest cieplej i o ile. To niemożliwe bo trzeba by było ustawić dwa takie same kampery i sprawdzać to termometrem. Inaczej będzie to subiektywne odczucie zależne od temp, wiatru itd.
Zawsze używam zewnętrznej osłony zimą lato. Zimą nie ma parowania szyb. Czy warto kupować pełną osłonę. Zależy jak jeździsz ? Ja stoję max dwa dni więc nie chce mi się zakładać wielkiej osłony. Zimą przy śniegu czy deszczu będzie mokra. I taka ociekająca wodą wrzucasz do bagażnika . Inna sprawa na ile taka osłona będzie barierą temperaturową. Moim zdaniem temperaturowo niewiele zmienia. Przy 5 cm ściany kampera, pół centymetra izolacji z maty - to niewiele . Szoferka to słaby punkt bo zero izolacji podłogi i silnika. Minimalna izolacja okna i drzwi niewiele tu zmieni.
Ja na zimę odcinam szoferkę zasłoną i kocami od reszty samochodu i tu jest znaczna różnica .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
PLopaPL 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2024-10-28, 09:16   

orkaaa napisał/a:
Nikt nie zrobi Ci pomiarów czy z pełną osłoną jest cieplej i o ile. To niemożliwe bo trzeba by było ustawić dwa takie same kampery i sprawdzać to termometrem. Inaczej będzie to subiektywne odczucie zależne od temp, wiatru itd.
Zawsze używam zewnętrznej osłony zimą lato. Zimą nie ma parowania szyb. Czy warto kupować pełną osłonę. Zależy jak jeździsz ? Ja stoję max dwa dni więc nie chce mi się zakładać wielkiej osłony. Zimą przy śniegu czy deszczu będzie mokra. I taka ociekająca wodą wrzucasz do bagażnika . Inna sprawa na ile taka osłona będzie barierą temperaturową. Moim zdaniem temperaturowo niewiele zmienia. Przy 5 cm ściany kampera, pół centymetra izolacji z maty - to niewiele . Szoferka to słaby punkt bo zero izolacji podłogi i silnika. Minimalna izolacja okna i drzwi niewiele tu zmieni.
Ja na zimę odcinam szoferkę zasłoną i kocami od reszty samochodu i tu jest znaczna różnica .


W moim przypadku odczuwam różnicę temperatury między brakiem osłony a osłonięciem matą termiczną szyb szoferki. Zastanawiam się, czy warto kupować matę na cały przód i czy będzie mi się chciało zakładać ją np na dwie noce :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***