Kamper na podwoziu Forda - uciąg haka |
Autor |
Wiadomość |
PLopaPL
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2022-01-18, 09:26
|
|
|
orkaaa napisał/a: | Już chyba Ci odpowiedzieli na pytanie. Spójrz pod podwozie. Z belki masz wyprowadzone dwa wsporniki na których wisi cały tył. Ja się zastanawiałem czy 60 kg na rowery to wytrzyma a Ty chcesz setki kilogramów na tym wozić i to na przyczepie która wpada w drgania ???? Nie trzeba być mechanikiem tylko w podstawówce na fizykę chodzić. Taki hak i jego przedłużenie to dźwignia. Czym dłuższe ramie tym większa siła działa. Kamper to nie traktor. Nikt przy zdrowym umyśle i minimalnej odpowiedzialności nic Ci takiego nie założy. Nie ma przy tej konstrukcji opcji na hak. To wymaga wspawania się w tylną belkę i założenia profesjonalnych wsporników. Rozbierałem cały tył kampera. Bo mi gość wjechał pod kampera. Zniszczył na szczęście tylko te plastikowe pseudo zderzaki. One są jak wydmuszki jajek. Potem masz już tylną ścianę. Żadnej belki zgniotu czy czegokolwiek !!! Kamper ma tylko przód i zero tyłu więc nie ma do czego dokręcić. Ja bym nie ryzykował ale może ktoś to testował. |
Dlatego pytam się, czy jest jakiś producent co montuje za dopłatą stosowne wzmocnienia dostosowane do takiego obciążenia. Ponieważ nie każdy produceny podaje te dane bezpośrednio w swoich katalogach. Niestety żyjemy w Polsce i jak człowiek tylko o coś zapyta, od razu zarzuca mu się brak szkoły . Tak się składa drogi kolego, że skończyłem kilka dobrych szkół . Nie ma co jednak kontynuować tego wątku, nie ten dział i temat.
Kaimar dziękuję za konkretne sprecyzowanie tematu. Czyli, jeżeli na tabliczce będę mieć dwie różne masy, to oznacza że producent zabudowy dopuszcza możliwość ciągnięcia przyczepy o masie wynikającej z różnicy tych dwóch wartości; czy zatem można taki hak zamontować w profesjonalnym serwisie, oczywiście ze wszystkimi wymaganymi wzmocnieniami itp? Zapewne grozi to utratą gwarancji.... Czy ktoś zna taki profesjonalny serwis?? |
|
|
|
|
 |
Comsio
Kombatant weteran cepek
Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2013 Piwa: 85/419 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 2022-01-18, 16:24
|
|
|
Jest w Wawie i koło Łodzi montują haki .
Jak ci pasują miejscówki , to wieczorem podeślę namiary. |
_________________ Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
 |
|
|
|
 |
PLopaPL
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2022-01-18, 17:55
|
|
|
Comsio napisał/a: | Jest w Wawie i koło Łodzi montują haki .
Jak ci pasują miejscówki , to wieczorem podeślę namiary. |
Najważniejsze, aby była to sprawdzona firma, która zrobi to rzetelnie i zgodnie ze sztuką. Miejscowość nie ma znaczenia. |
|
|
|
 |
Comsio
Kombatant weteran cepek
Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2013 Piwa: 85/419 Skąd: Ząbki
|
|
|
|
 |
suzu4x4
stary wyga

Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 14/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2022-01-23, 16:38
|
|
|
PLopaPL napisał/a: |
Najważniejsze, aby była to sprawdzona firma, która zrobi to rzetelnie i zgodnie ze sztuką. Miejscowość nie ma znaczenia. |
Cześć, czyżbyś się też przesiadał na kampera ?
Mój kolega u którego zostawiłeś kiedyś przyczepę pod domem będzie właśnie montował hak do swojej integry, firma z okolic Poznania mają też w ofercie hak do kampera na Transicie :
https://www.masterhak.pl/...ilter_Price=705
i jak rozważasz zakup Chausson to mogę potwierdzić że jak będzie z automatyczną skrzynią biegów to będzie miał 750 kg na haku, jak manual to 1500kg .
U mnie w Benimarze też jest tylko 750 kg ze względy na automatyczną skrzynię |
|
|
|
|
 |
PLopaPL
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2022-02-08, 18:43
|
|
|
suzu4x4 napisał/a: | PLopaPL napisał/a: |
Najważniejsze, aby była to sprawdzona firma, która zrobi to rzetelnie i zgodnie ze sztuką. Miejscowość nie ma znaczenia. |
Cześć, czyżbyś się też przesiadał na kampera ?
Mój kolega u którego zostawiłeś kiedyś przyczepę pod domem będzie właśnie montował hak do swojej integry, firma z okolic Poznania mają też w ofercie hak do kampera na Transicie :
https://www.masterhak.pl/...ilter_Price=705
i jak rozważasz zakup Chausson to mogę potwierdzić że jak będzie z automatyczną skrzynią biegów to będzie miał 750 kg na haku, jak manual to 1500kg .
U mnie w Benimarze też jest tylko 750 kg ze względy na automatyczną skrzynię |
Przyczepę zostawiamy, co więcej będziemy wymieniać na jakąś większą, np. Tabbert 700 KD.
Te 750 kg w zupełności mi wystarczy. Jakieś dwa mniejsze motory lub quad na lekką przyczepę i wystarczy. Nie chciałbym tylko utraty 5 pasażera....
Rozumiem, że masz hak w swoim kamperze? Przeglądam hak, który podlinkowałeś. Jak zamawialiśmy Benimara w Kędzierzynie, pamiętam że Pan Jacek mówił: tylko dwóch producentów ma homologację na haki do kampera.
Jak jest w tym przypadku? |
|
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2022-02-08, 21:38
|
|
|
PLopaPL napisał/a: | ...
Przyczepę zostawiamy, co więcej będziemy wymieniać na jakąś większą, np. Tabbert 700 KD.
... |
W Gubinie podjedź na Sikorskiego, od niedawna stoi już bez tablic ładna duża niunia Fendt na 4 kółkach, do Ef1 T-0-P w sam raz.
Podjedź, zapytaj i kup teraz jeśli jest na sprzedaż, wiosną będzie za późno a wiem z autopsji że takie lochy sprzedają się szybciej niż się wydaje.
Ach jak ona mi grała |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
|
 |
PLopaPL
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2022-02-14, 22:10
|
|
|
Socale napisał/a: | PLopaPL napisał/a: | ...
Przyczepę zostawiamy, co więcej będziemy wymieniać na jakąś większą, np. Tabbert 700 KD.
... |
W Gubinie podjedź na Sikorskiego, od niedawna stoi już bez tablic ładna duża niunia Fendt na 4 kółkach, do Ef1 T-0-P w sam raz.
Podjedź, zapytaj i kup teraz jeśli jest na sprzedaż, wiosną będzie za późno a wiem z autopsji że takie lochy sprzedają się szybciej niż się wydaje.
Ach jak ona mi grała |
W którym miejscu szukać? Takiej tablicy nie mam już od kilku msc. Auto pojechało do Poznania 😉 |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2022-02-15, 19:00
|
|
|
Tutaj: https://www.google.pl/map...m/data=!3m1!1e3
Nawet na tym zdjęciu centralnie stoi jakaś mała budka, przy samym skrzyżowaniu. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
PLopaPL
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2024-12-16, 08:55
|
|
|
Dzień dobry. Odświeżam temat. Ostatnio, gdzieś na FB, trafiłem na firmę, która rzekomo może zmienić parametry dotyczące haka w kamperze na fordzie.
Czy zmiana homologacji i wpisanie "O" powyżej wartości od producenta jest w ogóle możliwe?
Oczywiście osoba ta deklarowała, że temat jest do przejścia bez najmniejszych problemów.... Wolałbym się upewnić u kogoś, kto zna procedurę.
Co do samego haka firma Masterhak posiada w ofercie haki do camperów, które zawierają od razu kompletną ramę mocowaną do podwozia. Z kolei, jeżeli producent przewiduje inny uciąg dla manualnej skrzyni biegów, a inny dla automatycznej, to problemem nie jest zabudowa a rodzaj skrzyni. Hak chciałbym mieć na wszelki wypadek. Zapewne użyję go raz lub dwa w roku. Poniżej link do haka
https://www.masterhak.com...mper-od-03-2014 |
|
|
|
|
 |
Voku
zaawansowany
Twój sprzęt: Dethleffs
Nazwa załogi: Nasz Karawaniang
Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 16/8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-12-16, 15:32
|
|
|
W nowym Fordzie możesz już ciągnąc 2 tony skrzynia automat |
|
|
|
|
 |
PLopaPL
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2024-12-16, 15:52
|
|
|
Voku napisał/a: | W nowym Fordzie możesz już ciągnąc 2 tony skrzynia automat |
Na YT przewinęło mi się, że odebraliście nowego campera.
Wydaje się, że właśnie przez skrzynię biegów ford ograniczył albo inaczej w jakiś sposób uwarunkował uciąg haka dla producentów camperów....
Szkoda byłoby mi zmieniać dwuletniego campera ze względu na ograniczenia w uciągu haka... |
|
|
|
|
 |
peja76
stary wyga

Twój sprzęt: Roller team
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2023 Piwa: 49/51 Skąd: Oborniki Wlkp
|
Wysłany: 2024-12-16, 19:26
|
|
|
PLopaPL napisał/a: |
Co do samego haka firma Masterhak |
Firmę polecam, w wrześniu zakładali Mi hak do Forda, Rimor 2021r montaż trwał 1,5h
Ja mam w dowodzie 2.5t manual. Ponoć taki uciąg to rzadko spotykany egzemplarz
|
|
|
|
|
 |
PLopaPL
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2024-12-23, 09:34
|
|
|
peja76 napisał/a: | PLopaPL napisał/a: |
Co do samego haka firma Masterhak |
Firmę polecam, w wrześniu zakładali Mi hak do Forda, Rimor 2021r montaż trwał 1,5h
Ja mam w dowodzie 2.5t manual. Ponoć taki uciąg to rzadko spotykany egzemplarz
|
Wiem, że można zamontować ten hak. Pytanie zasadnicze, czy można w jakiś sposób zmienić homologację campera? Reklamujący się na fb czy innych portalach piszą, że to nie problem.... |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2024-12-23, 10:23
|
|
|
[quote="PLopaPL"] peja76 napisał/a: | Reklamujący się na fb czy innych portalach piszą, że to nie problem.... |
Skoro tak twierdzą to ustalcie cenę, zleć zmianę i ustal zapłatę po skutecznej i prawidłowej zmisnie |
|
|
|
 |
|