 |
|
Truma combi C6 KOD 517 |
Autor |
Wiadomość |
Flag
weteran

Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2024-12-30, 15:39 Truma combi C6 KOD 517
|
|
|
Od roku zdarzalo sie ze w przypadkowym momencie piec sie wylaczal (raz w miesiacu) bo mowił ze nie ma gazu, za akzdym razem gaz byl, wystarczylo wlaczyc na nowo lub czasem jak znowu nie ruszal to trzeba bylo odciac zasilanie na 10 sekund i znowu na miesiac byl spokoj.
Teraz KOD 517 caly czas i nic sie nie da zrobic, kupilem nowy reduktor (bez zmian), wymienilem butle na nowa z samym propanem ( tez bez zmian). W 99% to wina samego pieca, sprawdzilem elektrozawor, 1 kanal ma duzy przeplyw a drugi ma troche mniejszy przeplyw. ( tak chyba powinno byc)
Plytka sterujaca wyglada na "oko" dobrze, brak przebarwien, brak zimnych lutow.
Co moge jeszcze sprawdzic ? |
|
|
|
 |
AndyS
doświadczony pisarz Andrzej
Twój sprzęt: Ducato II Granduca
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2011 Piwa: 11/1 Skąd: SOPOT
|
Wysłany: 2024-12-30, 22:06 Re: Truma combi C6 KOD 517
|
|
|
Flag napisał/a: | Co moge jeszcze sprawdzic ? | No cóż - wiem że szukanie w internecie to bardzo upierdliwa (i potrafi być czasochłonna) rzecz. Poświęciłem trochę mojego czasu i znalazłem (tak myślę) odpowiednią instrukcję - powiedzmy - w ramach noworocznego prezentu.
Wszystko jest opisane TUTAJ
Mam nadzieję że rozwiąże to problem. |
|
|
|
 |
Flag
weteran

Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2024-12-30, 22:17 Re: Truma combi C6 KOD 517
|
|
|
AndyS napisał/a: | Flag napisał/a: | Co moge jeszcze sprawdzic ? | No cóż - wiem że szukanie w internecie to bardzo upierdliwa (i potrafi być czasochłonna) rzecz. Poświęciłem trochę mojego czasu i znalazłem (tak myślę) odpowiednią instrukcję - powiedzmy - w ramach noworocznego prezentu.
Wszystko jest opisane TUTAJ
Mam nadzieję że rozwiąże to problem. |
Przeczytaj prosze jeszcze raz moj post, ja nigdzie nie pytalem jak skasowac bledy bo to podstawa, ja pytam o mozliwa przyczyna POWSTAWANIA BLEDU i co za tym idzie nie dzialania urzadzenia. Ale dzieki tak czy tak |
|
|
|
 |
AndyS
doświadczony pisarz Andrzej
Twój sprzęt: Ducato II Granduca
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2011 Piwa: 11/1 Skąd: SOPOT
|
Wysłany: 2024-12-31, 01:04 Re: Truma combi C6 KOD 517
|
|
|
Flag napisał/a: | Przeczytaj prosze jeszcze raz moj post .... ja pytam o mozliwa przyczyna POWSTAWANIA BLEDU i co za tym idzie nie dzialania urzadzenia... | To była odpowiedź na to stwierdzenie: Flag napisał/a: | Teraz KOD 517 caly czas i nic sie nie da zrobic.... | Trudno jest wskazać przyczynę powstawania błędu bo możliwości jest dużo a ja niestety szklanej kuli nie posiadam a i urządzenia nie widzę. Niemniej tamten post już coś jednak wyjaśnia.
OK. Postaram się dodatkowo sprawę naświetlić.
Jeżeli nie widać (nie ma) wyraźnej, widocznej przyczyny to jako amator-elektronik z doświadczenia mogę powiedzieć że czasem (albo nawet często) w takich urządzeniach w których wyświetlane są błędy - powstają one na skutek krótkotrwałych zakłóceń funkcjonowania bo:
1. Człowiek napisał program opisujący błędy i niemożliwością jest przewidzenie wszystkich opcji i warunków - stąd wyskakuje błąd.
2. Napisany program ma określone zakresy od - do a życie potrafi to zweryfikować - stąd wyskakuje błąd.
3. Sygnały z czujników ulegają krótkim zakłóceniom i wychodzą poza w/w zakresy - stąd wyskakuje błąd.
4. W zasilaniu powstają zakłócenia ("piki" albo spadki napięcia a tego nie lubi elektro-logika) - stąd wyskakuje błąd.
5. Jednak coś na płytce drukowanej jest nie tak - stąd wyskakuje błąd.
Przyczyn takiego zachowania Trumy w Kolegi przypadku trzeba szukać eliminując po kolei możliwe nieprawidłowości. Skłaniam się do opcji numer 4 i 3 a więc złych (brudnych, utlenionych) połączeń kablowych do elektrozaworu (może też być na samym bezpieczniku zasilania +12V elektrozaworu - w skrzynce bezpieczników) ewentualnie może to być ten sam problem z -12V czyli tzw. masą. Zła masa jest bardzo częstą przyczyną złego funkcjonowania urządzenia. Trzeba sprawdzić przewody czy nie są przyciśnięte, przetarte i przeczyścić wszystkie połączenia a potem obserwować zachowanie. Czasami przyczyną są kondensatory na płytce elektroniki - wysychają. Łatwiej jest naprawić trwałą awarię urządzenia bo łatwiej znaleźć przyczynę. |
|
|
|
|
 |
Flag
weteran

Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2025-01-01, 13:35 Re: Truma combi C6 KOD 517
|
|
|
AndyS napisał/a: | Flag napisał/a: | Przeczytaj prosze jeszcze raz moj post .... ja pytam o mozliwa przyczyna POWSTAWANIA BLEDU i co za tym idzie nie dzialania urzadzenia... | To była odpowiedź na to stwierdzenie: Flag napisał/a: | Teraz KOD 517 caly czas i nic sie nie da zrobic.... | Trudno jest wskazać przyczynę powstawania błędu bo możliwości jest dużo a ja niestety szklanej kuli nie posiadam a i urządzenia nie widzę. Niemniej tamten post już coś jednak wyjaśnia.
OK. Postaram się dodatkowo sprawę naświetlić.
Jeżeli nie widać (nie ma) wyraźnej, widocznej przyczyny to jako amator-elektronik z doświadczenia mogę powiedzieć że czasem (albo nawet często) w takich urządzeniach w których wyświetlane są błędy - powstają one na skutek krótkotrwałych zakłóceń funkcjonowania bo:
1. Człowiek napisał program opisujący błędy i niemożliwością jest przewidzenie wszystkich opcji i warunków - stąd wyskakuje błąd.
2. Napisany program ma określone zakresy od - do a życie potrafi to zweryfikować - stąd wyskakuje błąd.
3. Sygnały z czujników ulegają krótkim zakłóceniom i wychodzą poza w/w zakresy - stąd wyskakuje błąd.
4. W zasilaniu powstają zakłócenia ("piki" albo spadki napięcia a tego nie lubi elektro-logika) - stąd wyskakuje błąd.
5. Jednak coś na płytce drukowanej jest nie tak - stąd wyskakuje błąd.
Przyczyn takiego zachowania Trumy w Kolegi przypadku trzeba szukać eliminując po kolei możliwe nieprawidłowości. Skłaniam się do opcji numer 4 i 3 a więc złych (brudnych, utlenionych) połączeń kablowych do elektrozaworu (może też być na samym bezpieczniku zasilania +12V elektrozaworu - w skrzynce bezpieczników) ewentualnie może to być ten sam problem z -12V czyli tzw. masą. Zła masa jest bardzo częstą przyczyną złego funkcjonowania urządzenia. Trzeba sprawdzić przewody czy nie są przyciśnięte, przetarte i przeczyścić wszystkie połączenia a potem obserwować zachowanie. Czasami przyczyną są kondensatory na płytce elektroniki - wysychają. Łatwiej jest naprawić trwałą awarię urządzenia bo łatwiej znaleźć przyczynę. |
Zasilanie jest dobre i pewne, przewody 2,5mm z akumulatora LiFePO, napiecie zawsze ponad 13V, Do tego sprawdzone na stole w domu z innego akumulatora oraz innego zasilacza, cewki elektorzaworu sprawdozne - o czym pisalem wyzej, dostaja napiecie, i otwieraja elektrozawor. |
|
|
|
 |
Flag
weteran

Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2025-01-10, 13:58
|
|
|
No więc okazuje się że po wyeliminowaniu wszystkich zewnętrznych czynników, po podmianie płytki sterujacej i zaworu gazu nic nie pomogło. Został moduł palnika, i to byl strzał w 10, całkowicie zużyty, wymiana przywróciła piec do życia. |
|
|
|
 |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS 252, MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 198/108 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2025-01-10, 16:55
|
|
|
Tak z ciekawości, dla potomnych i dociekliwych, ile lat ma piec ?
To istotna nformacja, po jakim czasie można się z grubsza spodziewać takich problemów |
_________________ Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.
Darson ®
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|