Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż elementów resorujacych w Ducato 2 (244) 2.8jtd.
Autor Wiadomość
Marcepan 
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2025
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Tamtam
Wysłany: 2025-03-20, 06:43   Montaż elementów resorujacych w Ducato 2 (244) 2.8jtd.

Dzień dobry. Pozdrowiłam wszystkich kamperowiczów!

To mój pierwszy wpis i od razu prosiłbym o pomoc w kwestii doboru elementów zawieszenia w Ducato 2 (244) 2.8jtd. 2005 r.

Pękła mi sprężyna w przednim amortyzatorze i z tej okazji, z racji jego wieku, postanowiłem wymienić całą amortyzację kampera. Wybrałem amortyzatory firmy Monroe. Monroe zaleca do mojego kampera dwa rodzaje amorków V4410 (1800KG.) i V4501 (1400KG.). Kamper jest duży i zazwyczaj lekko przeładowany (3.5t.). Skłaniałbym się ku temu mocniejszemu, tylko czy nie powstanie z kampera "wóz drabiniasty"? Sprzedawcy i wyszukiwarki wskazują najczęściej ten mocniejszy V4410, lecz oni nie uwzględniają (jak mi się wydaje) wszystkich niuansów związanych z zastosowaniem ich w kamperze.
Ten mocniejszy ma wymiary 430-607mm. czyli skok 177mm. a ten słabszy 498-698mm. skok 197mm. Ten słabszy, tak mi się wydaje, jest bardziej komfortowy (chyba). Z reguły wszystkie te wyszukiwarki nie uwzględniają kampera, a amortyzatory są kierowane do platformy Ducato. Jedynie co jest uwzględniane "kamperowe" to sprężyny i w tym wypadku w Monroe są oferowane SP2362 (1400KG.).
Sprężyn innych firm dedykowanych do 1800kg. nie znalazłem dedykowanych do kampera. Od Monroe jest tylko sprężyna 1400kg. dedykowana do kampera. Może ktoś ma doświadczenia z montażem tych elementów. Wszelkie podpowiedzi mile widziane. Pozdrawiam.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2025-03-20, 16:19   

Jeżeli aż tak różnią się wymiarami proponuję wymontować stary i go pomierzyć.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marcepan 
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2025
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Tamtam
Wysłany: 2025-03-20, 18:32   

W tej chwil nie mam dostępu do kampera, a decyzje zakupu muszę pojąć. Te obecnie zamontowane niekoniecznie muszą być takie, jakie mi potrzeba. Zasadniczo w moim kamperze rufa była zawsze za nisko, a przód wysoko. Kamper swoje już przejechał razem ze mną. Stopniowa degradacja nie jest tak odczuwalna na przestrzeni lat, dopóki coś nie trzaśnie. Czy to były dobre amortyzatory do kampera? Jak kupowałem, wydawało się, że tak. Czy to są oryginalne amortyzatory, tego nie wiem, mogło być tu już wszystko wymieniane.

Bardziej chodzi mi o informację od ludzi doświadczonych wymianą amortyzatorów, czy te miękkie, nie będą za miękkie, lub te twarde za twarde.
Obydwa warianty są dedykowane do tego podwozia, więc wydaje mi się, że z montażem nie powinno być problemów.

W innych markach podział tych wartości w kilogramach jest podobny 1400kg. i 1800kg. Wiadomo, że waga większości kamperów dobija do maksimum, lub je osiąga. Więc prawie wszystkie zachowują się podobnie.
Ciekawi mnie czy ktoś ma doświadczenia np. z zamianą jednych na drugie i jakie to przyniosło efekty? Albo wie, że ma któryś z tych wariantów i je sobie chwali, lub nie.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2025-03-22, 09:53   

Dajesz amorki i sprężyny od Q18, a na tył poduszki. Kamper prowadzi się wtedy dobrze i masz wypoziomowaną podłogę;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marcepan 
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2025
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Tamtam
Wysłany: 2025-03-22, 12:56   

Czyli w Monroe to będzie przód V4410 i tył 2509 (1800kg.). Poduszki już są. To już coś. Dziękuję, za podpowiedz.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2025-03-22, 13:02   

Monroe to przereklamowany syf. Ja bym dał co innego. Najlepiej OE.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marcepan 
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2025
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Tamtam
Wysłany: 2025-03-22, 13:28   

Nie za bardzo wiem, jak to sprawdzić... a to, co jest na samochodzie, prawdopodobnie nie jest od nowości. W filmikach na YouTube demontują Monroe i montują Monroe w kamperach na Ducato 244.
Przymierzałem się do SACHS, ale poczytałem na niemieckich forach, że to... syf i że to już od wielu lat jest produkowane w Chinach. Jaka firmę wobec tego polecasz trzymającą jakość? Wiedze masz, bo prowadzisz, z tego co widzę, warsztat specjalizujący się w "trojaczkach".
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2025-03-22, 13:37   

Są kiepskie, więc muszą się reklamować. Dużo lepsze bedą SACHSy, lub kayaba. Jak chcesz Monroe, to daj najtańsze, np. Fast. Będzie to samo, a sporo w kieszeni zostanie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marcepan 
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2025
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Tamtam
Wysłany: 2025-03-22, 14:00   

Tanich nie szukam, szukam dobre za rozsądne pieniądze. Monroe wybrałem, bo po prostu mają dość przejrzystą dokumentację dotyczącą doboru amorków. Popatrzę teraz na Sachs.

a to co wyżej pisałem o opinii Niemców na temat Sachs'a, to chyba dotyczyło jednak Bilstein'a.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
Kombatant


Twój sprzęt: MCLOUIS 252, MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 196/101
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2025-03-23, 09:12   

Jakich ciekawych rzeczy się można dowiedzieć ... od niechcenia, czytając forum 😁
Powodzenia z tą wymianą 👍
_________________
Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.

Darson ®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marcepan 
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2025
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Tamtam
Wysłany: 2025-03-23, 19:23   

Czym się różni zawieszenie "standardowe", od "wzmacnianego"? Czy to wzmacniane, to właśnie 18Q?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2025-03-24, 15:20   

Marcepan napisał/a:
Czym się różni zawieszenie "standardowe", od "wzmacnianego"?

Możliwością ładowności :bigok
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marcepan 
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2025
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Tamtam
Wysłany: 2025-05-04, 16:28   

Zawieszenie wybrane. Z Monroe zrezygnowałem, poszedłem w Kayabe. Resory Lesjöforsa. Zawszenie wzmocnione. Pożyjemy zobaczymy.

Kayaba.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 167,78 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***