Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zastosowanie LiFePO4 w zabudowie.
Autor Wiadomość
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 132/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2025-03-25, 14:43   

280 Ah to aż nadto, a dwie śruby to nie jedna
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 61/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2025-03-25, 14:52   

Testowałem teraz najnowsze 280 Ah od Holendra . Wiecie ile dały pojemności po zbalansowanie i naładowaniu na full - dały 312 Ah i ….. wyłączyłem urządzenie do mierzenia pojemności. Widząc napięcie i pobór mocy 12 A sądzę że jeszcze kilkanaście Ah by wyszło. Czyli 280 Ah mają pojemność grubo ponad 310 Ah. To faktyczne testy!!!!
zaletą rok produkcji końcówka 2024 . Dwie śruby to zaleta bo powierzchnia styku większa czyli lepsze przewodzenie. Ważne są też inne parametry - ilość cyklów oraz prądy ładowania i rozładowania dla baterii.
Te drugie mają prąd rozładowania o połowę mniejszy !!!!! Zależy więc jak będą używane.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Darson 
Kombatant


Twój sprzęt: MCLOUIS 252, MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 196/101
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2025-03-25, 15:25   

krzlac napisał/a:
280 Ah to aż nadto

Na tyle, by poszła na tym lodówka z przetwornicy?
_________________
Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.

Darson ®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/74
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2025-03-25, 15:59   

orkaaa napisał/a:
Ważne są też inne parametry - ilość cyklów oraz prądy ładowania i rozładowania dla baterii.
Te drugie mają prąd rozładowania o połowę mniejszy !!!!! Zależy więc jak będą używane.


Dobrze, że zapytalem :) 280A vs 157A to kolosalna rożnica do zastosowań kamperowych. Dzieki.

Czyli te https://www.nkon.nl/en/ev...0a-lifepo4.html i BMS j.w. tylko z Ali.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 132/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2025-03-25, 16:06   

Darson napisał/a:
...Na tyle, by poszła na tym lodówka z przetwornicy?


Spróbuj określić dobowe zużycie w Ah, albo chociaż chwilowy pobór prądu w A.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 22/12
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2025-03-25, 21:20   

krzlac napisał/a:
Artur.Dell napisał/a:
... Dziś za to przy nędznym słońcu napięcie przychodzące z paneli wynosiło 13,5V...


Z paneli czy z regulatora?


Mówiąc z paneli miałem na myśli wyjście z regulatora.
_________________
Artur
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rigg 
stary wyga


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lis 2014
Piwa: 26/14
Skąd: Kaszubowo
Wysłany: 2025-03-26, 11:05   

orkaaa napisał/a:
Testowałem teraz najnowsze 280 Ah od Holendra . Wiecie ile dały pojemności po zbalansowanie i naładowaniu na full - dały 312 Ah i ….. wyłączyłem urządzenie do mierzenia pojemności. Widząc napięcie i pobór mocy 12 A sądzę że jeszcze kilkanaście Ah by wyszło. Czyli 280 Ah mają pojemność grubo ponad 310 Ah. To faktyczne testy!!!!
zaletą rok produkcji końcówka 2024 . Dwie śruby to zaleta bo powierzchnia styku większa czyli lepsze przewodzenie. Ważne są też inne parametry - ilość cyklów oraz prądy ładowania i rozładowania dla baterii.
Te drugie mają prąd rozładowania o połowę mniejszy !!!!! Zależy więc jak będą używane.

Do mnie wczoraj wjechały baterie od Holendra. Jutro będę ładował. Jakim urządzeniem robiłeś pomiar pojemności? Czy aplikacja od BMSa JK to pokaże? Chciałbym wiedzieć ile faktycznie będą miały, żeby do TK poprawne wartości wprowadzić.

aku.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 86,95 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 61/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2025-03-26, 12:47   

Można na dwa sposoby albo założyć bocznik np TK 15 albo / tym mierzyłem /
https://a.aliexpress.com/_Ez9yoAM

Tester pojemności jest dedykowany do mierzenia , bocznikiem też można ale trzeba założyć że pojemność baterii jest większa / i to wpisać do bocznika / i albo ładować albo rozładowywać a potem odjąć pomiary od deklarowanej w boczniku wielkości.
Czy da się aplikacją ??? Nigdy nie próbowałem bo trochę inna jest zasada działania aplikacji i urządzeń pomiarowych które mierzą pracę pod wpływem obciążenia.
Ostatnio zmieniony przez orkaaa 2025-03-26, 23:19, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2025-03-26, 14:55   

orkaaa napisał/a:
ttps://a.aliexpress.com/_EHxIDxi.

strona nie istnieje?
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
Kombatant


Twój sprzęt: MCLOUIS 252, MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 196/101
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2025-04-07, 16:00   

Mam prośbę, żebyście zerkneli na te ogłoszenia o BMS.
Ciężko znaleźć coś w okolicy 60 $, a gdy już się trafi, to trzeba sprawdzać szczegóły, czy sprzedawcy nie kombinują i np. sprzedaj bez kabelków.

Symbol HC to podłączenie do maty grzewczej zdaje się ?
I jest mi niepotrzebne ?
Bo tylko 2 $ różnicy w cenie.
https://a.aliexpress.com/_Ew2cMk8

https://a.aliexpress.com/_EwRW8o4

https://a.aliexpress.com/_EGlmGR2
I jeszcze chciałem dopytać o oznaczenie PR, bo ten ze strony NKON ma takie , a Chinczyki nie mają.

Thx z góry.

Screenshot_2025-04-07-15-38-03-827_com.alibaba.aliexpresshd-edit.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 301,95 KB

Screenshot_2025-04-07-15-37-09-282_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 418,35 KB

Screenshot_2025-04-07-15-58-56-372_com.android.chrome-edit.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 470,77 KB

_________________
Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.

Darson ®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rigg 
stary wyga


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lis 2014
Piwa: 26/14
Skąd: Kaszubowo
Wysłany: 2025-04-07, 21:10   

Mam i ja :wyszczerzony: Trochę rezania było, żeby to upchnąć pod fotel, wyłączniki i heble zamontować, ale się udało. Chciałbym przy okazji podziękować Darkowi z Nasz karawaning za film instruktażowy i Orkaaa za pomoc na priv. Eve 280 ah i green cell 2000/4000.

IMG_20250407_201157301_HDR.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 198,97 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rjas 
stary wyga


Twój sprzęt: Chausson 720 Titanium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Piwa: 23/13
Skąd: Przybysławice/Kraków
Wysłany: 2025-04-08, 09:28   

Cholera, ale fajnie upakowane. Nie sądziłem, że się taki zestaw może zmieścić pod fotelem. Przetwornica widzę, że ma fajne wymiary - mojej 2500/5000 na pewno bym nie upchnął. :ok
_________________
Nasz pierwszy którym cieszy się ktoś inny i już wiem kto :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 61/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2025-04-08, 11:55   

Prawie jak u mnie tzn ten sam sprzęt ale ja wsadziłem przetwornice w szafkę pod siedziskiem zaraz za fotelem pasażera. Krótkie kable i dużo miejsca a wyprowadzenie przetwornicy przy wejściu do kampera. Super że się udało !!! Kolejna fajna konstrukcja. Drugi tydzień testuję po kolejnej przebudowie LTO - zamiast kwasa na rozruchu. Na razie badam spadki napięcia. Za dwa tygodnie wsadzę do samochodu i sprawdzę w samochodzie. Czyli jak będzie reagował alternator i komputer. Jak będzie ok - to opiszę. Od pół roku testuję superkondensatory - na razie super kręcą .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rigg 
stary wyga


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lis 2014
Piwa: 26/14
Skąd: Kaszubowo
Wysłany: 2025-04-08, 14:20   

Ja mam włącznik BMS i przetwornicy przy samch drzwiach wejściowych, dodatkowo dioda sygnalizująca włączenie przetwornicy. Kabel 220v póki co w szafce przy drzwiach wejściowych, z czasem może wepnę się w instalację kampera.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
Kombatant


Twój sprzęt: MCLOUIS 252, MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 196/101
Skąd: Jaworzno/Oslo
Wysłany: 2025-04-10, 21:15   

Przyszły ogniwa z Holandii.
W dwa dni :shock:
Muszę zamówić jeszcze BMS.
_________________
Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.

Darson ®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***