Światła mijania - regulacja |
Autor |
Wiadomość |
maro88pl
zaawansowany
Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lis 2023 Piwa: 18/42 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2025-03-31, 09:53 Światła mijania - regulacja
|
|
|
Koledzy pomocy.
Ma ktoś z Was jakiś skuteczny patent jak prawidłowo i NA STAŁE ustawić wysokość świecenia świateł mijania w Ducato II ?
Z tego co doczytałem większość (wszystkie?) te pojazdy mają wysokość świateł regulowaną hydraulicznie. Poprzedni właściciel naszego Kaczorka w jakiś druciarski sposób przerobił to na regulacje elektryczną - nie widzę nigdzie elementów regulacji hydraulicznej, a pod pokrętłem regulacji wysokości w kabinie jest domowej roboty płytka elektryczna.
Obecnie światła zaczęły mi skakać jak oczy u pijanego zająca, dlatego chciałem ustawić je "na sztywno" w jednej, prawidłowej wysokości.
P.S. - kamper w pełnej integrze, więc i miejsca dookoła lamp dużo mniej niż pod normalną maską. |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2025-03-31, 15:28
|
|
|
Jak u mnie w firmowym Citroenie światła zwariowały i silniczki pracowały ciągle góra-dół , odciąłem zasilanie silniczków i na OSKP chłopak ustawił światła na przyrządzie |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 194/150 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2025-03-31, 19:19 Re: Światła mijania - regulacja
|
|
|
maro88pl napisał/a: |
Ma ktoś z Was jakiś skuteczny patent jak prawidłowo i NA STAŁE ustawić wysokość świecenia świateł mijania w Ducato II ?......... |
Jak na stałe to zastanów się czy na pełno czy pusto ?
Bo mój wielbłąd jak ma tylny garaż pusty to dupa mu w niebo patrzy |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 353/133 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2025-03-31, 20:15
|
|
|
To chyba nie jest problemem wymienić lampy z mechanizmem na nowe lub inne sprawne. Nie warto jednego druciarstwa zastąpić innym druciarstwem i mieć źle oświetloną drogę lub układać ładunek "pod światła" |
_________________
 |
|
|
|
 |
maro88pl
zaawansowany
Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lis 2023 Piwa: 18/42 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2025-04-01, 10:39
|
|
|
Tam już nie ma oryginalnego mechanizmu (hydrauliczny został zdemontowany przez poprzedniego właściciela), więc teraz oprócz lamp musiałbym cały (włącznie z pokrętłem w kabinie) założyć nowy. Z tego co znalazłem to sam zestaw wężyków i osprzętu to koszt 250 Euro
Do tego pokrętło, w cholerę dłubaniny, a i nie wiadomo jeszcze czy przy samych lampach nie jest coś nagrzebane jak poprzedni właściciel montował samodzielnie elektryczną regulacje i czy ich nie będzie trzeba wymienić.
Dlatego bardziej skłaniam się do ustawienia ich "na sztywno" |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 62/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2025-04-01, 11:09
|
|
|
Co to jest 250 E ??? Przecież to Twoje bezpieczeństwo. Wydajemy kupę kasy na duperele i gadżety a szkoda nam na podstawowe, fundamentalne rzeczy? Rozumiem że chcesz to zrobić taniej ale czy warto ? W starym osobowym Peugeocie 107 kupowałem całe reflektory bo przez stare nic nie było nocą widać. Z każdym rokiem nasze tzw widzenie zmierzchowe będzie gorsze więc …. Robimy to dla siebie. |
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 85/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2025-04-01, 11:39
|
|
|
Może zamiast wydawać 250 euro na nowy układ regulacji i bawić się z wymianą lepiej wydać więcej i założyć sobie poduszki powietrzne na tył. Ustawić na stałe lampy w położeniu neutralnym a potem przy większym obciążeniu korygować poduszkami.
orkaaa napisał/a: | Co to jest 250 E ??? Przecież to Twoje bezpieczeństwo. Wydajemy kupę kasy na duperele i gadżety a szkoda nam na podstawowe, fundamentalne rzeczy? |
Ale jeśli mamy cały czas podobne obciążenie to ustawienie na stałe lamp raczej rozwiązuje problem i nie ma co histeryzować. |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 62/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2025-04-01, 12:57
|
|
|
Mam poduszki , korekta poduszkami jest bez sensu bo one służą do czego innego i raczej jeżdżę przy jednakowym ciśnieniu 3 atmosfery. Używam poduszek przy ustawianiu samochodu ale zwykle spuszczam z nich powietrze.
Co do świateł - mam regulację mechaniczną z kabiny ale nigdy jej nie używałem -/ korekcji / i zawsze na przeglądach jest ok. Nie wiem jak w innych autach u mnie woda nie robi różnicy bo zbiornik w środku. Tył czasami obciążony bardziej ale nie zauważyłem na drodze aby z tego powodu światła szły do góry. Co to jest dodatkowe 100 kg przy masie 3,5 tony. Ale rozumiem że światła trzeba ustawić i już. Może zrezygnować z tej korekcji i ustawić porządnie w serwisie / z częściowo załadowanym samochodem / |
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 85/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2025-04-01, 13:16
|
|
|
orkaaa napisał/a: | Co to jest dodatkowe 100 kg przy masie 3,5 tony. Ale rozumiem że światła trzeba ustawić i już. Może zrezygnować z tej korekcji i ustawić porządnie w serwisie / z częściowo załadowanym samochodem / |
Też tak uważam, ale Miluś chyba wozi w garażu worki z cementem na budowę i jak zrzuci
MILUŚ napisał/a: | to dupa mu w niebo patrzy | |
|
|
|
 |
maro88pl
zaawansowany
Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lis 2023 Piwa: 18/42 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2025-04-01, 14:01
|
|
|
Dlatego chciałem na ustawić raz a porządnie, na stałe, i wywalić tą drutowaną regulacje która jest obecnie.
U mnie również zbiornik wody czystej po środku, butle po środku, i jakieś cięższe rzeczy w trakcie jazdy są w środkowej części auta. Z tyłu w bakiście jest zawsze mniej więcej to samo (stoły, krzesła, zapas wody butelkowanej na bieżąco uzupełniany, grill, podstawowe narzędzia). Jedyna zmienna pomiędzy przejazdami to praktycznie tylko szara woda (ale to do max 100 kg więc tak jak piszecie, przy całej wadze auta +/- 3500kg to pikuś). |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2025-04-01, 19:45
|
|
|
maro88pl napisał/a: |
Dlatego chciałem na ustawić raz a porządnie, na stałe, i wywalić tą drutowaną regulacje która jest obecnie. |
Patrz drugi post od góry |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 194/150 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2025-04-01, 22:39
|
|
|
Kazik II napisał/a: | .........
Też tak uważam, ale Miluś chyba wozi w garażu worki z cementem na budowę i jak zrzuci
MILUŚ napisał/a: | to dupa mu w niebo patrzy | |
Może nie cement ( choć jego ostatnimi czasy też woziłem )ale w zależności od potrzeb to rowery ; kajak ; sup ; raz nawet skutasa dla przyjaciół do Apulii wiozłem |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
|