Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa kampera na ciężarówce Mercedes Vario
Autor Wiadomość
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 133/4
Skąd: ZDR
Wysłany: 2025-06-16, 10:35   

a myślałeś już nad kolorem i ozdobnymi naklejkami?
jeśli nie to pomyśl a w czasie myślenia nad wzorkami ozdobników zleć komuś wykonanie konstrukcji podramówki i ew (jeśli się upierasz) szkieletu kontenera uzupełnionego o tą nieszczęsną alkowę.
Te dwie rzeczy, sugerowałbym zlecić fachowcom w dziedzinie. To kwestia bezpieczeństwa po pierwsze, a po drugie jako taka gwarancja, że wszystkie włożone w ten "projekt" "piniądze" nie okażą się "piniądzmi" wyrzuconymi na złom zaraz po pierwszym wyjeździe na drogę.
A na marginesie, 7,5 tony nie daje zbyt wiele pola do manewru, a już z takimi założeniami, daje go tyle co nic.
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2025-06-16, 12:13   

bert napisał/a:
A na marginesie, 7,5 tony nie daje zbyt wiele pola do manewru, a już z takimi założeniami, daje go tyle co nic.


Słuszna uwaga.
Stalowa rama, stalowy kontener a w planach jakaś bliżej nie określona stalowa konstrukcja wzmacniająca kontener i ta alkowa , którą oczami wyobraźni widzę jako kolejne stalowe ramo pokryte blachą.
To w kwestii tonażu, natomiast ja jeszcze zwrócę uwagę na przestrzeń, która z tym tonażem jest ściśle związana.
Są dwa główne powody dla których ludzie decydują się na eksploatację kamperów o DMC powyżej 3,5t. Pierwszy to duży i bezpieczny zapas ładowności , a drugi to większa ilość przestrzeni życiowej , czyli większy komfort.
Pierwszy powód możesz sobie "zepsuć " poprzez nie przemyślaną i zrobioną na wyrost konstrukcję , a drugi przez nie przemyślany rozkład wnętrza.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jurand 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Vario 615D
Dołączył: 08 Cze 2025
Piwa: 1/1
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2025-06-16, 12:41   

Cytat:
jeśli nie to pomyśl a w czasie myślenia nad wzorkami ozdobników zleć komuś wykonanie konstrukcji podramówki i ew (jeśli się upierasz) szkieletu kontenera uzupełnionego o tą nieszczęsną alkowę.
Te dwie rzeczy, sugerowałbym zlecić fachowcom w dziedzinie.


Sarkazm nie jest potrzebny. Nie pierwszy raz będę się mierzył z dziedziną której nie znam, ale nie urodził się jeszcze taki co wszystko od początku wiedział. Za radę dziękuję.

Poszukam kogoś od szkieletu kontenera i przedyskutuję sprawę.
Czort wie kto się czymś takim zajmuje w okolicy Tarnowa, ale poszukam.

Cytat:
A na marginesie, 7,5 tony nie daje zbyt wiele pola do manewru, a już z takimi założeniami, daje go tyle co nic.
Myślałem o 12t, a ten Vario jest swoistego rodzaju kompromisem. Będzie fajnie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 133/4
Skąd: ZDR
Wysłany: 2025-06-16, 15:20   

Sarkazm jest jak najbardziej potrzebny, dzięki temu "zabiegowi" można w miarę delikatny sposób zwrócić uwagę na pewne daleko posunięte niedobory w "myśli przewodniej" tego "projektu".

Oczywiście można się powstrzymać z wszelkimi uwagami, szczególnie jeśli autor koncepcji nie oczekuje faktycznej porady wynikającej czy z wiedzy teoretycznej czy praktyki (lub ich korelacji ;) , a raczej poszukuje aplauzu dla jego własnego konceptu i bezdyskusyjnego... zapału.

Masz do wyboru, narazić się na brak aplauzu oraz na mniej lub bardziej szydercze ;) opinie odnośnie "pomysłu", albo spróbować wyłonić z owego sarkazmu ciutki rozwagi.

Na marginesie mam pytanie, czy łapiesz jaka jest różnica konstrukcyjna dla kontenera który przewozi zazwyczaj kilka palet a jaka dla kontenera z zabudową stałą która miała by się w takim kontenerze znaleźć? Co będzie za wiotkie, co będzie za sztywne. Gdzie i jak rozprowadzić naprężenia etc etc

Może gdybyś po prostu ocieplił tą budę co masz, a do środka wsadził jakieś graty niezbyt sztywno związane z podłogą, ścianami i dachem to jakoś by to do kupy spełniło funkcję parakampera i to takiego którym da się zjechać gdzieś na polną czy leśną drogę. Oczywiście jak się uprzesz to pewnie zrobisz to co tam wymyślcie, że kosztem nieadekwatnym, że możliwością praktycznego użytkowania mocno wątpliwą. A kto bogatemu zabroni ;)

Może gdybyś zwalił ten "wiotki kontener" a poszukał sobie jakiegoś kontenera np.: po karetce to adekwatnym do osiągniętego efektu kosztem coś by z tego było. Odpowiednio skonstruowany kontener, ocieplony, zaizolowany, wentylowany stosownie, z drzwiami i oknami również dachowymi. Jak trafisz na niewyszabrowany to i klimę i ogrzewanie będziesz miał, że nie wspomnę o solidnej instalacji elektrycznej. No ale alkowy tam nie dokleisz.

Aby było jasne, daleki jestem od czegoś co miało by być krytyką, tym bardziej, że co mi z krytykowania kogoś zupełni mi obcego. Po co miałbym to czynić? To tak tytułem wyjaśnienia byś do sarkazmu nie dorzucił złośliwości i krytykanctwa ;)

Tyle mojego zaangażowania w to co chcesz sobie uczynić ile tego, że publicznie poruszyłeś temat tu na tym forum. Otrzymałeś kilka w gruncie rzeczy wynikających z życzliwości rad czy raczej uwag. Zechcesz to skorzystasz, nie to brnij w co tam sobie zamierzysz.
Pozdro i powodzenia (tego drugiego dużo i zupełnie na serio).
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2025-06-16, 15:57   

Jurand napisał/a:
Nie pierwszy raz będę się mierzył z dziedziną której nie znam, ale nie urodził się jeszcze taki co wszystko od początku wiedział.


Ale Ty Jurand założyłeś ten temat po to aby się czegoś dowiedzieć od innych w dziedzinie której nie znasz , czy jedynie utwierdzić się w przekonaniu, że Twoja teoria i koncepcja jest słuszna ?

Po kolei próbujemy Ci tu dać do zrozumienia, że zabierasz się za to od :dupa strony , a Ty z uporem maniaka twierdzisz że "będzie fajnie"
Nie masz nawet zarysu koncepcji tego co chcesz zrobić , a zadajesz pytania w stylu "jakie okna" czy "jak zrobić alkowę" .
Pomyśl kto normalny odpowie Ci sensownie jak zrobić coś , czego samemu w życiu by w ten sposób nie zrobił :bajer
Pytasz jakie okna, a nie wiesz nawet ile ich potrzebujesz, jakich mają być wymiarów, ani jak będą montowane do zabudowy , bo nie wiesz nawet jaka będzie konstrukcja ścian.
Pytasz jak zrobić alkowę a nie wiesz nawet czy masz ją do czego zamontować.

Jedyną sensowną odpowiedź jaką możesz dostać od ludzi , którzy coś się na temacie znają , to jak Oni by to zrobili , gdyby to Oni robili, ale ponieważ będzie to bardzo odmienne od tego co Ty chcesz zrobić , to pewnie na niewiele Ci się to przyda.

Gdybym to ja jakimś cudem kupił starego mercedesa z blaszanym kontenerem i chciał z niego zrobić kampera z alkową , to wywalił bym tę blaszaną budkę do samej ramy i zbudował nowy kontener z ocieplanego sandwitch'a z jakiego buduje się kampery w taki sposób , aby alkowa była jego integralną częścią. W ten sposób miał bym szybciej , taniej, porządniej i za jednym zamachem ogarniętą sprawę wykończenia zewnętrznego i wewnętrznego ścian zewnetrznych , ocieplenia, oraz częściowo tematy komnstrukcyjne.
Do takiej zabudowy dobór drzwi, okien i całego osprzętu by był prostszy i bardziej oczywisty :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jurand 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Vario 615D
Dołączył: 08 Cze 2025
Piwa: 1/1
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2025-06-16, 16:05   

Wolę nie delikatny sposób.
Konkret typu:
- słuchaj, z mojego doświadczenia ten kontener się nie nadaje bo ma złą konstrukcję etc.


Cytat:
czy łapiesz jaka jest różnica konstrukcyjna dla kontenera który przewozi zazwyczaj kilka palet a jaka dla kontenera z zabudową stałą która miała by się w takim kontenerze znaleźć? Co będzie za wiotkie
Jakbym wiedział jak to dokładnie ma wyglądać, toć bym na forum nie pisał.

Teraz już mam i idąc za poprzednią radą, będę szukać kogoś kto temat ogarnia.

Cytat:
Masz do wyboru, narazić się na brak aplauzu oraz na mniej lub bardziej szydercze ;) opinie odnośnie "pomysłu", albo spróbować wyłonić z owego sarkazmu ciutki rozwagi.

Nie wiem skąd pomysł oczekiwania aplauzu. Liczyłem, że może choć w takim wąskim gronie jaki jest kamperowa społeczność można liczyć na pomoc. Jak ma być prześmiewcza, sarkastyczna etc. coby komentujący mogli się elokwencją wykazać, a ja mam się domyślać co autor takiej pomocy ma na myśli, to podziękuję. Jestem słaby w zgadywanki.

Sarkazm z definicji jest złośliwością.

Wracam do szukania kogoś do przeróbki kontenera.

Jakby ktoś jednak miał ochotę podpowiedzieć coś w temacie drzwi i okien z doświadczenia to będę wdzięczny.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2025-06-16, 16:06   

No widzisz Jurand , pisaliśmy z Bert'em w tym samym czasie i zupełnie niezależnie , a w bardzo podobnym tonie i zwracając uwagę na te same kwestie .
Przypadek ? ....... Nie sądzę :ok

Również powodzenia życzę , ale głębiej w temat nie będę wchodził :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 133/4
Skąd: ZDR
Wysłany: 2025-06-16, 16:53   

Jurand napisał/a:
Wolę nie delikatny sposób.
Konkret typu:
- słuchaj, z mojego doświadczenia ten kontener się nie nadaje bo ma złą konstrukcję etc.


Cytat:
czy łapiesz jaka jest różnica konstrukcyjna dla kontenera który przewozi zazwyczaj kilka palet a jaka dla kontenera z zabudową stałą która miała by się w takim kontenerze znaleźć? Co będzie za wiotkie
Jakbym wiedział jak to dokładnie ma wyglądać, toć bym na forum nie pisał.

Teraz już mam i idąc za poprzednią radą, będę szukać kogoś kto temat ogarnia.

Cytat:
Masz do wyboru, narazić się na brak aplauzu oraz na mniej lub bardziej szydercze ;) opinie odnośnie "pomysłu", albo spróbować wyłonić z owego sarkazmu ciutki rozwagi.

Nie wiem skąd pomysł oczekiwania aplauzu. Liczyłem, że może choć w takim wąskim gronie jaki jest kamperowa społeczność można liczyć na pomoc. Jak ma być prześmiewcza, sarkastyczna etc. coby komentujący mogli się elokwencją wykazać, a ja mam się domyślać co autor takiej pomocy ma na myśli, to podziękuję. Jestem słaby w zgadywanki.

Sarkazm z definicji jest złośliwością.

Wracam do szukania kogoś do przeróbki kontenera.

Jakby ktoś jednak miał ochotę podpowiedzieć coś w temacie drzwi i okien z doświadczenia to będę wdzięczny.


serio oczekujesz, że ktoś wyjmie zaczarowany ołówek i narysuje ci (wedle Twoich pomysłów) kampera albo co najmniej jego projekt w stanie do realizacji i to w 5 minut z uwzględnieniem nierealnych oczekiwań/pomysłów?

Takie rzeczy proszę Pana wymagają wielogodzinnej pracy i to pracy opartej o konkretna wiedzę z wielu dziedzin.

Ktoś ma zatem trafić w Twoje oczekiwania, podrzucić kilka rysunków technicznych, listę materiałów i wyposażenia? Najlepiej w kilku wersjach? ;)

Masz konkretne pytanie, możesz liczyć, że ktoś z uprzejmości ci odpowie, ale to może dotyczyć konkretów i na dodatek umocowanych w konkretnych warunkach (np.: technicznych).
Zatem zadaj konkretne pytanie, może otrzymasz konkretną odpowiedź.
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemo.d 
zaawansowany

Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2011
Piwa: 27/128
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2025-06-16, 20:21   

To widoczne problemy:
Stary kapeć co z 1mln km już pewnie zrobił, jako winda i raczej nie stał pod kocykiem w garażu, ryzyko dalszego użytkowania jest wysokie skoro masz małe pojęcie o mechanice. /wiem , że to podwozie ma fanów szczególnie na południu PL jako Bus .../ ale jakiś gruby przegląd by się przydał przed jakąkolwiek przebudową bo nic wieczne nie jest, a dziś z mechanikiem do 30 już jest spory kłopot i słowo "każdy" mocno Cię poniosło bo większość kijem od szczotki tego nie będzie chciała dotknąć.
Napisz najpierw co chcesz zrobić bo trudno wywnioskować: plastikowe okna z jakiegoś oknoplastu ? Na podłodze wylewkę betonową z ogrzewaniem i płytki :-P , dach to jest kolejny klopot bo nawet "młode" kontenery potrafią cieknąć oczywiście ogarnąć możesz to blachodachowką ;)
Same ściany to klopot a mocowanie czegokolwiek do nich to kolejny. Jedyną mocną rzeczą tego była ta podłoga którą wywaliłeś bo reszta czyli ściany i dach do chwiejna bida .
Winda niby fajna ale coroczny UDT na nią obowiązkowy będzie a i Panowie z ITD mogą Cię polubić :bajer
Taki plan/projekt / rysunek / cokolwiek by się przydał chyba jednak albo wstaw do środka narożnik, lampkę na baterie, banke z wodą -> jakoś to będzie przecież dla 2 jak znalazł :spoko
I napisz może zarys budżetu bo większość jest na pewno ciekawa czy jesteś "kosmitą" czy stąpasz po ziemi jednak :mrgreen: sam prąd będzie więcej wart niż ta baza a dużo prądu dużo więcej...
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 294/634
Skąd: Kraków
Wysłany: 2025-06-16, 22:21   

Jurand napisał/a:
Byłem na rowerku i tak myślę, będzie trzeba zrobić jakoś poziomowanie.
W końcu kiedy, jak nie teraz skoro podłogi nie ma.
Znalazłem taki zestaw. Jeszcze popatrzę za jakaś alternatywą, ale dla mojego DMC nie ma jakiegoś szaleńczego wyboru.

https://allegro.pl/oferta/poduszki-pneumatyczne-zawieszenie-iveco-daily-60-75c-2000-2025-1m-170-2-4pl-16390443433?reco_id=f0e40309-4a02-11f0-bf37-a6e1c54b3ff8&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

Inną kwestią jest to gdzie to poziomowanie powinno mieć sterowanie?
W części mieszkalnej czy w kabinie? Pewnie zrobię w części mieszkalnej. Widzę, że jest moda na "centra dowodzenia wszechświatem", to i ja swoje zrobię :)

Ja to na przykład z poziomowaniem mam tak że staje przeciągam się i już, wogóle zastanawiam się czy wozić kliny :roll:
Zresztą poł rzeczy bym teraz wy... tak mi są potrzebne :haha:
Rób rób bo się przydo :haha:
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
Kombatant


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 357/142
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2025-06-16, 22:48   

Poziomowanie to też moim zdaniem zbędny gadżet i można je zamontować na dowolnym etapie budowy kampera. Poduchy to niee ale tak https://camprest.com/pl/blog/porady/jak-wypoziomowac-kampera-lub-przyczepe oczywiście dopasowane do ciężaru samochodu.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 133/4
Skąd: ZDR
Wysłany: 2025-06-16, 23:07   

przemo.d napisał/a:

.
Winda niby fajna ale coroczny UDT na nią obowiązkowy będzie a i Panowie z ITD mogą Cię polubić :bajer


jeżeli będzie miała blokadę/zamknięcie unieruchamiające po podniesieniu to nie podlega pod UTD (przynajmniej do niedawna tak było, obecnie nie sprawdzałem)
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2025-06-17, 02:24   

Jurand, takiego sobie zrób :bigok

Będzie fajnie :szeroki_usmiech :spoko

Jurand_CAMPER_motorhome_V1.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 467,36 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2025-06-17, 09:04   

A może wywal ten cały blaszany kontener i zbuduj takie coś bardziej nowoczesnego :bukiet:

Jurand_CAMPER_Future_V2.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 52,08 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2025-06-17, 09:17   

Ale zacznij od projektu i wizualizacji . Żona na pewno będzie zachwycona :bigok :spoko

Jurand_Carton_CAMPER_Future_V3.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 54,58 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***