Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zastosowanie LiFePO4 w zabudowie.
Autor Wiadomość
grzegunio 
początkujący forumowicz

Nazwa załogi: Szaraki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2010
Piwa: 4/1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-06-24, 15:53   

krzlac napisał/a:
A ta 30-stka lub 50-tka ma swój wentylator?

Ładowarki DC/DC Victron nie mają wentylatorów. Są wyposażone w radiatory.
_________________
Pozdrawiam,
grzegunio
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
Kombatant


Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 211/135
Skąd: Jaworzno/Oslo

Wysłany: 2025-06-24, 19:40   

orkaaa napisał/a:
Bierz 50 A - ja kupiłem 30 A i trochę żałuję bo się grzeje mimo że zawieszony na szafce gdzie jest obieg powietrza ...

Ale podobno 50A z kolei potrafi przygrzać baterię. :haha:
Bo szybko i dużym prądem ładuje.
_________________
Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.

Darson ®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tomiy
doświadczony pisarz

Dołączył: 04 Sie 2008
Piwa: 3/11
Wysłany: 2025-06-24, 21:59   

Darson napisał/a:
orkaaa napisał/a:
Bierz 50 A - ja kupiłem 30 A i trochę żałuję bo się grzeje mimo że zawieszony na szafce gdzie jest obieg powietrza ...

Ale podobno 50A z kolei potrafi przygrzać baterię. :haha:
Bo szybko i dużym prądem ładuje.


Ładuje takim jaki ustawisz, chyba ze apka kłamie :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2025-06-24, 22:13   

Cytat:
podobno 50A z kolei potrafi przygrzać baterię.

Podobno, podobno :?:
Jak kupisz gów… aku to może tak być
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemo.d 
zaawansowany

Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2011
Piwa: 27/128
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2025-06-24, 22:38   

Darson napisał/a:
orkaaa napisał/a:
Bierz 50 A - ja kupiłem 30 A i trochę żałuję bo się grzeje mimo że zawieszony na szafce gdzie jest obieg powietrza ...

Ale podobno 50A z kolei potrafi przygrzać baterię. :haha:
Bo szybko i dużym prądem ładuje.


Dla 300Ah baterii LIFEPO4 normalny prąd ładowania to 0.5C -> ułatwie liczenie 300x0.5= sam odpowiedź sobie czy 50A to dużo dla takiej baterii.... :mrgreen:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
Kombatant


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 357/142
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2025-06-24, 22:58   

tomiy napisał/a:
Ładuje takim jaki ustawisz, chyba ze apka kłamie


Apką a więc BMSem prądu ładowania nie zredukujesz, BMS wyłączy się po przekroczeniu ustawionego prądu ładowania i po chwili włączy sprawdzając i znów wyłączy, taka czkawka.

Ważne by mieć kable odpowiednie do 50A, przeważnie trzeba wymienić na grubsze. Nie chciałem tego robić więc założyłem 30 tkę.
Victron 30 A wcale tak się nie grzeje. Mam taki i przestraszyli mnie tym grzaniem więc zrobiłem wentylator załączający się przy 45C i dla 30A bardzo rzadko się włącza i tylko w upalne dni.

t_dcdc2_155.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 79,5 KB

_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
Kombatant


Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 211/135
Skąd: Jaworzno/Oslo

Wysłany: 2025-06-25, 07:56   

Skwarek,
Cytat:
Ważne by mieć kable odpowiednie do 50A

masz na myśli kable od alternatora ?
Czy jakieś inne ?
Uściślij proszę.
_________________
Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.

Darson ®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
Kombatant


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 357/142
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2025-06-25, 09:54   

Mam na myśli przewody którymi płynie prąd ładowania.

U mnie jest to (+) akumulatora samochodowego i (+) BMSa a po drodze energoblok w nim jakieś przekaźniki i jakaś tam automatyka.

Dla wygody chciałem wykorzystać istniejące już przewody do ładownia bo nie byłoby łatwo je wymienić czy zdublować. Są bardzo zabudowane.
Jednak istniejący obwód ładowania 10mm2 był zabezpieczony bezpiecznikiem 50A co stanowi mniej więcej kres jego możliwości.
Ciągła praca obwodu przy ładowarce 50A nie byłaby zbyt bezpieczna zwłaszcza, że byłaby konieczność zmiany bezpiecznika na większy.

Dla zaoszczędzenia sobie roboty zdecydowałem się na ładowarkę 30A.
Przy moim sposobie podróżowania nie narzekałem nigdy na brak prądu pomimo słabszej ładowarki.
Zawsze zdąży naładować ;)

:spoko
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tomiy
doświadczony pisarz

Dołączył: 04 Sie 2008
Piwa: 3/11
Wysłany: 2025-06-25, 21:51   

Skwarek napisał/a:
tomiy napisał/a:
Ładuje takim jaki ustawisz, chyba ze apka kłamie


Apką a więc BMSem prądu ładowania nie zredukujesz, BMS wyłączy się po przekroczeniu ustawionego prądu ładowania i po chwili włączy sprawdzając i znów wyłączy, taka czkawka.

.

Mam na myśli apke Victrona. W demo dla Oriona XS można ustawić dowolny prąd ładowania aku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darson 
Kombatant


Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2021
Piwa: 211/135
Skąd: Jaworzno/Oslo

Wysłany: 2025-07-08, 09:56   

Skwarek napisał/a:
przewody którymi płynie prąd ładowania.

U mnie jest to (+) akumulatora samochodowego i (+) BMSa a po drodze energoblok w nim jakieś przekaźniki i jakaś tam automatyka....

istniejący obwód ładowania 10mm2 był zabezpieczony bezpiecznikiem 50A co stanowi mniej więcej kres jego możliwości.
Ciągła praca obwodu przy ładowarce 50A nie byłaby zbyt bezpieczna zwłaszcza, że byłaby konieczność zmiany bezpiecznika na większy.

Dla zaoszczędzenia sobie roboty zdecydowałem się na ładowarkę 30A.

I dla bezpieczeństwa.
Szkoda, że takie wyjaśnienie nie znalazło się wczesniej , w poradach dla chcących wymienić baterię .
Śmiem twierdzić, że również nie dam rady wymienić czy zdublować przewodów w energobloku. Chciałbym to zrobić jak najmniej inwazyjnie.
_________________
Staram się, jak mogę.
Gdy nie mogę, to przestaję się starać.

Darson ®
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***