 |
|
Rozklejone szyba |
Autor |
Wiadomość |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 230/191 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2023-07-30, 22:55 Rozklejone szyba
|
|
|
Hej.
Puścił mi klej łączący szybę zewnętrzną z wewnętrzną, do której zamocowane są klameczki i te teleskopowe podpórki.
Dobrze że nie stało się to w czasie jazdy, bo by mogła odfrunąć 😮
Mam Mamuta, ale wydaje mi się że jest za gęsty i nie dam rady dobrze docisnąć obu pleks.
Poza tym jest biały.
Czy ktoś kleił te szyby ? Jakiego kleju użyć ?
SuperGlue odpada, bo za szybko łapie i nie zdążę nastawić w odpowiednie miejsce.
Najlepiej jakiś przezroczysty, rzadki, wolno wiążący. |
_________________ "Nie szukaj przeszkód, szukaj możliwości"
Darson ® |
|
|
|
 |
zbyszekwoj
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/226 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2023-07-31, 12:08
|
|
|
Darson napisał/a: | Czy ktoś kleił te szyby ? Jakiego kleju użyć ? |
To jest poliweglan . Do tego musi być odpowiedni klej np Acryfix. |
|
|
|
 |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 230/191 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2023-07-31, 13:04
|
|
|
Kupiłem Pattex. "Klei, uszczelnia, wszystkie materiały"
Bo szyba jako taka nie jest pęknięta. Chcę skleić dwie powierzchnie razem. I żeby pomiędzy nie dostawał się kurz. Będzie ok, jak sądzisz ?
16908014661761591720334428594937.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 6 raz(y) 408,95 KB |
|
_________________ "Nie szukaj przeszkód, szukaj możliwości"
Darson ® |
|
|
|
|
 |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 230/191 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2023-07-31, 13:10
|
|
|
Z tyłu , malutkimi literkami jest napisane: nie stosować do PE, PP, PTFE, szkła akrylowego
Poliwęglan ma symbol PC.
16908018613846452924353299791792.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 6 raz(y) 749,68 KB |
|
_________________ "Nie szukaj przeszkód, szukaj możliwości"
Darson ® |
|
|
|
 |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 230/191 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2025-10-05, 19:12
|
|
|
Dopisuje, to co napisałem w innym wątku.
Tubka z resztką kleju w środku, wciąż jest miękka , pomimo uplywa ponad dwóch lat.
Klej w środku zachował elastyczność. |
_________________ "Nie szukaj przeszkód, szukaj możliwości"
Darson ® |
|
|
|
 |
majsterus
zaawansowany

Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2025-10-08, 08:07
|
|
|
Kleiłem szybę kiedyś dużą, chyba miała 150cmx 60cm klejem Acryfix.
Klej jest lejący, ale nie rzadki.
Bardzo ważne przy klejeniu takiej szyby, aby zrobić ramę w której umieszczamy szybę po obwodzie, a jeszcze ważniejsze aby była idealnie płaska, aby się nie zrobiło "śmigło".
Chyba jeszcze była druga ramka i dociśnięte ściskami stolarskimi- nie mocno! już dokładnie nie pamiętam, bo to było 10 lat temu.
U mnie po sklejeniu pojawiły się prostopadłe ryski do spoiny, takie pęknięcia na głębokość może połowę grubości szyby a długości od 5mm do 30mm. Możliwe że uwidoczniły się jak klej związał i powstały naprężenia, które wcześniej nie były widoczne gdy szyby związane były na połowie obwodu starej spoiny. Taki to urok klejenia.
Ale lepiej mieć to niż zgubić szybę w czasie jazdy.
Spoina czysta przeźroczysta, twarda, tak więc do tego typu szyb sprawdza się idealnie. |
|
|
|
 |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 230/191 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2025-10-09, 07:00
|
|
|
majsterus napisał/a: | Spoina czysta przeźroczysta, twarda |
Można by dyskutować o tym, czy spoina po wyschnięciu powinna być twarda 🤔
Sklejone "szyby" to dosyć duże, płaskie, mające różniące się od siebie wytloczenia, powierzchnie.
W czasie jazdy, pracują od wstrząsów, w różny sposób.
Wg mnie, klej powinien zachować elastyczność, a nie stwardnieć "na kość", bo może to spowodować pęknięcie szyb.
Jak silikon, który zachowuje elastyczność, ale trudno go oderwać.
Te mikropęknięcia, o których piszesz, powstały być może właśnie z powodu tego, że klej zbyt mocno "ściągnął", jak się potocznie mówi. |
_________________ "Nie szukaj przeszkód, szukaj możliwości"
Darson ® |
|
|
|
|
 |
AndyS
doświadczony pisarz Andrzej
Twój sprzęt: Ducato II Granduca
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2011 Piwa: 11/1 Skąd: SOPOT
|
Wysłany: 2025-10-10, 00:18
|
|
|
majsterus napisał/a: | U mnie po sklejeniu pojawiły się prostopadłe ryski do spoiny, takie pęknięcia na głębokość może połowę grubości szyby a długości od 5mm do 30mm. Możliwe że uwidoczniły się jak klej związał i powstały naprężenia.... | Sam zrobiłeś te naprężenia - według opisu: majsterus napisał/a: | Chyba jeszcze była druga ramka i dociśnięte ściskami stolarskimi- nie mocno! już dokładnie nie pamiętam, bo to było 10 lat temu. | Mnie 3 lata temu poryw wiatru w Uniejowie złamał i urwał jedno z okien wzdłuż górnego mocowania (zawiasu) bo było opuszczone ale nie zamknięte. Sklejone ACRYFIXem na styk bez kombinacji trzyma jak spawane. Bo ten klej ma cechy "spawania". To najczęściej otwierane okno w moim kamperze. Już dawno zapomniałem że było klejone. Darson napisał/a: | Można by dyskutować o tym, czy spoina po wyschnięciu powinna być twarda | Jak najbardziej twarda. Ten ACRYFIX jakby zastępuje spawanie (choćby plastiku). Była jednolita powierzchnia przed pęknięciem czy jak u mnie złamaniem i tak ma być z powrotem. Jak pisałem u mnie złamana krawędziowo "szyba" jest teraz 100% sprawna i wytrzymuje podmuchy wiatru bez problemu. Darson napisał/a: | Te mikropęknięcia, o których piszesz, powstały być może właśnie z powodu tego, że klej zbyt mocno "ściągnął", jak się potocznie mówi. | Ten klej nie "ściąga" bo służy także do uzupełniania ubytków - można zalać nim szczelinę i powstanie nowy kawałek "szyby". |
|
|
|
|
 |
Darson
Kombatant

Twój sprzęt: MCLOUIS MC4-32
Nazwa załogi: Załoga G.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Paź 2021 Piwa: 230/191 Skąd: Jaworzno/Oslo
|
Wysłany: 2025-10-10, 05:21
|
|
|
Cytat: | Sklejone "szyby" to dosyć duże, płaskie, mające różniące się od siebie wytłoczenia, powierzchnie.
W czasie jazdy, pracują od wstrząsów, w różny sposób |
Odnieś się jeszcze do tego 😉
W przypadku pękniętej szyby, albo doklejaniu kawałka urwanej, klej o którym piszesz, jest jak najbardziej odpowiedni 👍
Ma być sztywno i twardo 😁
Ja mówię o sklejaniu dwóch różnych szyb razem.
Jedna - wytłoczona na zewnątrz, a druga - do wewnątrz albo płaska.
Siłą rzeczy, podczas wstrząsów pracują/wyginają się w różny sposób.
Do tego dochodzą jeszcze kwestie związane z temperaturą.
Wewnątrz ciepło, a na zewnątrz zimno i znowu zupełnie różne naprężenia.
Pozwól, że zacytuję klasyczkę obciachu:
"Gdyby natura chciała, żeby tam był przekop ..." to by zrobiła podwójne szyby fabrycznie, połączone" na amen", tak sądzę ? 🤔
Nie jestem specjalistą od klejów, ale logicznie rozumując, tak powinno być - trwale, ale elastycznie
Nie reklamuję też Pattexu. Po prostu taki kupiłem i działa.
Fota z mojego klejenia ...
IMG-20230804-WA0000.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 5 raz(y) 105,18 KB |
|
_________________ "Nie szukaj przeszkód, szukaj możliwości"
Darson ® |
|
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 95/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2025-10-10, 12:49
|
|
|
Tak przy okazji podzielę się moimi doświadczeniami, że pęknięcia okien często zdarzają się z powodu niesymetrycznego działania teleskopów - czyli jedna strona łapie wcześniej niż druga. Teraz zwracam na to szczególną uwagę i jak tylko coś takiego zauważę natychmiast naprawiam albo wymieniam teleskopy. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|