Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zastosowanie LiFePO4 w zabudowie.
Autor Wiadomość
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 538/45
Skąd: Małopolska
Wysłany: Wczoraj 22:11   

prusiak napisał/a:
joko napisał/a:
A jaki masz ten elektroblok , może typ, model coś nam więcej powie ?


No właśnie taki jak na podanym przeze mnie schemacie. Cała nazwa to "Nordelettronica NE237"


Z tego co widzę to w tym elektrobloku obwód ładowania z alternatora wygląda tak jak w większości elektrobloków z Nordelettronica czyli sam przekaźnik sprzęgający, a to ograniczenie prądowe 18A o którym piszesz dotyczy zapewne ładowarki z 230V ;)

W instrukcji w sekcji dotyczącej ładowarki AC pisze " Maximum current output (IB): 18A continuous" :spoko

Prąd ładowania z altka ograniczają Ci dwie rzeczy :

1. rezystancja przewodów i złącz,

2. różnica napięć między akumulatorami po spięciu B1 z B2

, ale jaki ten prąd jest faktycznie to trzeba by zmierzyć ...... chyba że już mierzyłeś i faktycznie to też te 18A ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prusiak 
zaawansowany


Twój sprzęt: Adria Sport A 660 SP
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2020
Piwa: 62/26
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: Wczoraj 22:17   

joko napisał/a:
Z tego co widzę to w tym elektrobloku obwód ładowania z alternatora wygląda tak jak w większości elektrobloków z Nordelettronica czyli sam przekaźnik sprzęgający, a to ograniczenie prądowe 18A o którym piszesz dotyczy zapewne ładowarki z 230V


Także....

joko napisał/a:
chyba że już mierzyłeś i faktycznie to też te 18A ?


Wyniki obserwowałem w trakcie jazdy na aplikacji z BMSa Redodo :ok Prąd łądowania można powiedzieć że był stały, wahał się między 7-9A w trakcie jazdy jak była załączona lodówka i 17-18 przy przełączeniu zasilania lodówki na gaz.

P.S.
Ale jak czytam dyskusję to te 18 A powinno mi wystarczyć nie przeciążając instalacji elektrycznej. A o sprawniejszym ładowaniu pomyślałem sobie, że jak zimą gdzieś mi kiedyś zabraknie prądu w aku to sobie odpalę autko na godzinkę i te np. 30A podładuje mi go na tyle, że wystarczy na 2 dni z hakiem ;)
_________________
---> :D <---
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***