 |
|
Ford Hymermobil 522 |
Autor |
Wiadomość |
ARCADARKA
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Piwa: 85/99 Skąd: STOLYCA
|
Wysłany: 2009-07-30, 22:44 ARCADARKA
|
|
|
mariuszhymer napisał/a: | czy 3 pióra miełeś fabrycznie czy wstawiłeś oryginalne 3-piórowe resory od innego transita. A co masz w przednim zawieszeniu? Mechanik , u którego serwisuję auto proponuje dołożyć po piórze, ale czy nie będzie to kosztem komfortu?
Mariusz |
na moim przykładzie , tylne zawieszenie trzy pióra fabrycznie założone,już tak było, z przodu zawieszenie sztywne , nie do zdarcia z jednym piórem nic nie przerabiałem 100% oryginał |
_________________ Darek |
|
|
|
 |
mariuszhymer
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: hymermobil 522 ford
Nazwa załogi: Witosławscy
Dołączył: 29 Lip 2009
|
Wysłany: 2009-07-31, 07:11
|
|
|
Ja mam w przednim zawieszeniu też jedno pióro ale w zeszłym sezonie pękł mi rasor.
60 km do serwisu jechałem ok 4 godzin !
A twoje amortyzatory są standartowe czy dwustronnego działania?
Zadaje Tobie takie "mądre" pytania bo jestem po rozmowie " z fachowcem " od zawieszenia. Ale mam poczucie , że chce mnie trochę naciągnąć na koszty.
pozdrawiam
Mariusz |
|
|
|
 |
ARCADARKA
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Piwa: 85/99 Skąd: STOLYCA
|
Wysłany: 2009-07-31, 09:17 ARCADARKA
|
|
|
mariuszhymer napisał/a: | Ja mam w przednim zawieszeniu też jedno pióro ale w zeszłym sezonie pękł mi rasor.
60 km do serwisu jechałem ok 4 godzin !
A twoje amortyzatory są standartowe czy dwustronnego działania?
Zadaje Tobie takie "mądre" pytania bo jestem po rozmowie " z fachowcem " od zawieszenia. Ale mam poczucie , że chce mnie trochę naciągnąć na koszty.
pozdrawiam
Mariusz |
witaj
nie wiem jakie mam amortyzatory przedniego zawieszenia, nie podpowiem |
_________________ Darek |
|
|
|
 |
kubak
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Gaz 51
Nazwa załogi: The GAZ Team
Dołączył: 10 Cze 2008 Postawił 1 piw(a)
|
Wysłany: 2009-07-31, 10:30
|
|
|
Mariusz, na Twoim miejscu nic bym nie kombinował.
Moim zdaniem to co może Ci pomóc, to powrót do orginalnych rozwiązań i zaleceń producenta (rozmiar opon, wymiany podzespołów eksploatacyjnych itp.)
Uważaj też na fachowców bez doświadczenia w dziedzinie camperów. "Stuningują" Ci połowę zawieszenia, słono za to zapłacisz, a co do efektów ... może być łagodnie mówiąc różnie.
Pozdrawiam i do zobaczenia na szlaku ;D
/kk |
_________________ www.GAZ51.pl
------------------------------------
------- GAZ do dechy -----------
------------------------------------
 |
|
|
|
 |
mariuszhymer
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: hymermobil 522 ford
Nazwa załogi: Witosławscy
Dołączył: 29 Lip 2009
|
Wysłany: 2009-07-31, 22:28
|
|
|
Serdeczne dzięki za wszystkie porady. Mam dużo do myślenia .Jak coś wymyślę i przetestuję to natychmiast podzielę się moimi wrażeniami, obiecuję!
pozdrawiam
Mariusz |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2009-08-01, 15:30
|
|
|
Sprawdż geometrię przedniego zawieszenia |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
marius
zaawansowany

Twój sprzęt: HYMER Camp Swing 544
Dołączył: 07 Maj 2008 Piwa: 106/24 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2009-08-30, 00:16 Re: Ford Hymermobil 522
|
|
|
mariuszhymer napisał/a: | Dzień dobry!
Jestem właścicielem Hymermobil'a 522 Ford z 1983r. Auto po gruntownym remoncie. Nowe zewnętrzne poszycia, okna boczne i dachowe, nawa łazienka.
Mam jednak trakcyjne problemy. Podczas wietrznej pogody lub podczas jazdy na krętych drogach camper bardzo myszkuje po drodze. Amortyzatory są po przebiegu ok 10000 km.
Czy winne są zamontowane amortyzatory od standardowego Transita czy dość wąski roztaw kół ? Proszę o podpowiedź doświadczonych camperowiczów.
pozdrawiam
Mariusz z Obry |
Witam,
Posiadam identyczny model i miałem ten sam problem. Przyczyną takiego stanu rzeczy były dwie sprawy. Pierwszą był brak drążka stabilizatora w przednim zawieszeniu. Drążka tego raczej nie było oryginalnie (?), ponieważ nie stwierdziłem żadnych śladów wcześniejszego montażu. Drążek zamontowałem samodzielnie przy stosunkowo niedużym koszcie zaakupu całego kompletu (300-400 zł). Drugą rzeczą będzie raczej na pewno luz w tulejach resorów. Innych powodów raczej nie widzę. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|