Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: gino
2015-01-19, 13:38
9 osobowy Transit przerobka na kamperka
Autor Wiadomość
artex1 
trochę już popisał

Dołączył: 27 Wrz 2013
Otrzymał 7 piw(a)
Wysłany: 2014-02-27, 20:14   przerobka foteli

przerabianie foteli

resized_20140227_130056.jpg
stare fotele
Plik ściągnięto 143 raz(y) 95,22 KB

resized_20140227_140101.jpg
stary stelaz pod fotele
Plik ściągnięto 137 raz(y) 208,54 KB

resized_20140227_164757.jpg
stary stelaz obnizony i przyspawane szyny do nowych foteli ( fotele od forda galaxy)
Plik ściągnięto 151 raz(y) 126,57 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yogi-27 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Renault Trafic L2H1 1.9 dCi 2006r.
Nazwa załogi: Jamnikomaniacy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Piwa: 1/4
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-02-27, 20:33   

Witam. Bardzo dobra robota, tak trzymaj, największą radość daje pierwszy wyjazd nowozbudowanym kamperkiem - wiem z autopsji. Niezapomniane przeżycie. Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
artex1 
trochę już popisał

Dołączył: 27 Wrz 2013
Otrzymał 7 piw(a)
Wysłany: 2014-02-28, 22:11   

no i fotele zamontowane. przetestowane przez pierwszego pasazera- bardzo dobry feedback:)

resized_20140228_153257.jpg
Plik ściągnięto 144 raz(y) 116,29 KB

resized_20140228_153710.jpg
Plik ściągnięto 140 raz(y) 79,98 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yogi-27 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Renault Trafic L2H1 1.9 dCi 2006r.
Nazwa załogi: Jamnikomaniacy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Piwa: 1/4
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-02-28, 23:09   

Nieźle już zaczyna wyglądać. Kibicuję i myślę, że spotkamy się w wakacje gdzieś na trasie. Pozdrawiam :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
artex1 
trochę już popisał

Dołączył: 27 Wrz 2013
Otrzymał 7 piw(a)
Wysłany: 2014-03-02, 14:31   

Dzieki, ale do Twojego Renaulta jeszcze daleko, a takiej jakosci jak w Twojej przerobce nigdy nie osiagne..choc bede sie staral :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2014-03-03, 09:21   

Również kibicuję i trzymam kciuki.
Jakie wymiary "paki" masz w tym aucie?
Będziesz robił jakąś izolację?

Super te foteliki z tyłu będziesz miał.
Identyczne fotele z sharana miałem zastosować na 2gi rząd, ale jako, że ich konstrukcja - to mocowanie "zżera" dużo miejsca pod spodem, planowałem zostawić tylko górną część z szynami przykręcaną na stałe. Pod spodem zbiorniki itd.
Teraz fotele leżą, a ja zrezygnowałem z 2go rzędu na konto komfortu i przestrzeni.
No chyba, że jeszcze mi się odmieni w planach :-P

:spoko
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
artex1 
trochę już popisał

Dołączył: 27 Wrz 2013
Otrzymał 7 piw(a)
Wysłany: 2014-03-03, 16:01   

Czesc Toscaner. Moj transit jest w sredniej budzie, Szczerze mowiac jeszcze nie mierzylem budy, mam troche innych rzeczy na glowie, ale za dwa tygodnie wracam z kanarow i zabieram sie porzadnie za robote. zaczynam oczywiscie od obowiazkowego ocieplenia :) bedzie to:
we wszystkie wglebienia w scianach styrodur a na to folia dociepleniowa (taka jak Ty uzyles zdaje sie). Na podlogi i sufit dam chyba plyty z pianki poliurytanowej kingspana lub Xtratherm (szczerze mowiac to musze sprawdzic czy w Polsce tez sie tego urzywa bo mieszkalem za granica przez 10 lat). no i na sufit dodatkowo srebrna folia dociepleniowa. nad kabina wypatrzylem tutaj na forum dosc ciekawa pianke kauczukowa, ktora ma rowniez dobre wlasciwosci tlumiace halas, a na to znowu folia dociepleniowa.
Co do foteli z galaxy/sharan to masz racje budowa zajmuje duzo miejsca, ale wiekszosc czasu fotele bede mial wyciagniete. Potrzebuje jednak 9 miejsc do przewozenia ludzi bo otwieramy wlasnie z przyjaciolmi hostel na kanarach i bedziemy potrzebowali do przewozu osob. Poza tym czesto jezdze ze znajomymi na rozne wypady, a znajomych mam wielu :)

Bede sie dzielil zdjeciami z postepu prac ;)

pozdrawiam

Artur
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
artex1 
trochę już popisał

Dołączył: 27 Wrz 2013
Otrzymał 7 piw(a)
Wysłany: 2014-03-21, 00:28   

ciag dalszy projektu. Rozebrany i przygotowany do ocieplenia

resized_20140320_132840.jpg
ogolocony gotowy do ocieplenia
Plik ściągnięto 104 raz(y) 90,22 KB

resized_20140320_163815.jpg
pierwsza czesc docieplenia- pianka
Plik ściągnięto 106 raz(y) 55,83 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
artex1 
trochę już popisał

Dołączył: 27 Wrz 2013
Otrzymał 7 piw(a)
Wysłany: 2014-03-21, 00:36   

mam pytanie do kolegow elektrykow.
W starym busie mam cos takiego:
jak na zdjeciu z akumulatora ida przewody do malego urzadzenia ktore po angielsku nazywa sie relay, a z niego natomiast do akumulatora turystycznego. rozumiem, ze relay odcina napiecie kiedy wylaczam silnik i przestaje ladowac drugi akumulator. jest rowniez mala skrzyneczka z kilkoma bezpiecznikami do ktorych mam podpiete swiatlo i dodatkowe gniazdo zapalniczki .

a teraz pytanie:
poniewaz bede to chcial przelozyc do nowego busa zeby zaoszczedzic kilka groszy czy do tej i stalacji moge rowniez podpiac lodowke 12 v, a w bliskiej przyszlosci rozbudowac i dodac panel sloneczny.
Bede wdzieczny za pomoc bo z elektryki nie mam prawie zadnej wiedzy

resized_20140303_122654.jpg
Plik ściągnięto 120 raz(y) 86 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-03-21, 09:36   

Masz tam "Voltage Sensitive Relay", czyli przekaźnik z miernikiem napięcia. Jeśli dobrze czytam to 12V/140A, włączający się przy 13.3V, wyłączający przy 12.8V. To urządzenie zapewnia połączenie akumulatora pokładowego z rozruchowym w momencie, gdy napięcie na rozruchowym przekroczy 13.3V - czyli efektywnie faktycznie przy odpalonym silniku lub innym źródle ładowania podłączonym do akumulatora.

Do sterowania lodówką na 12V i jednocześnie ładowaniem akumulatora się nie nada - potrzebny by był drugi taki, lub inny przekaźnik sterowany pracą alternatora. Jeśli podłączysz lodówkę 12V bezpośrednio do tego, będzie ci rozładywała "do cna" akumulator postojowy.

Przy podłączeniu panela słonecznego tak czy siak potrzebujesz regulator ładowania. Z tym przekaźnikiem możesz zastosować regulator na jeden akumulator i podłączyć do do akumulatora rozruchowego. On zwykle będzie naładowany niemal do pełna, więc przekaźnik szybko przełączy ładowanie na "dwa akumulatory na raz".

Ze względu na możliwość płynięcia dość dużych prądów między akumulatorami proponowałbym zainstalowanie ogranicznika prądowego na tym połączeniu w postaci opornicy halogenowej. Pamiętaj też, że używając przekaźnika jako systemu ładowania akumulatorów, raczej powinny być tego samego typu (czyli - kwasowe ołowiowe). Jeśli podłączysz w ten sposób np. akumulator żelowy, alternator może Ci go przeładować i uszkodzić.
_________________
Ostatnio zmieniony przez koder 2014-03-21, 21:43, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
artex1 
trochę już popisał

Dołączył: 27 Wrz 2013
Otrzymał 7 piw(a)
Wysłany: 2014-03-21, 19:37   

dziekuje Koder za odpowiedz

Czy moglbym Cie prosic o porade co kupic na allegro zeby zaczac powoli robic elektryke?

bede chcial w kamperze miec mala lodowke 12v/gaz
kilka lampek led
kilka gniazdek na 220v
podlaczenie do zewnetrznego zrodla 220v

mam w tej chwili juz duza przetwornice 12v- 220v
akumulator turystyczny

bede chcial na pewno dokupic jeszcze jeden akumulator
panel sloneczny

Chcialbym rowniez zamontowac urzadzenie ktore wskazywaloby stan naladowania akumulatorow

z gory dziekuje
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-03-21, 21:30   

Artex1 - zajrzyj do Wątku Kodiego
Tam jest wykład "Energoblok dla opornych czyli jak Kodi budował rozdzielnię" prowadzony przez Świstaka - chyba koło 65 strony się zaczął. Naprawdę radzę przeczytać - Pytań będzie mniej będziesz też znacznie więcej wiedział i sam zorientujesz się co ci potrzeba.
Wykład ma niewątpliwą zaletę że to nie czysta teoria tylko zajęcia warsztatowe :) - przetestowane, działa, bryki nie sfajczyło.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-03-21, 21:48   

Maszakow dobrze piszesz, to jest temat warty prześledzenia. Ale zwróć jeszcze uwagę, jakim sprzętem kolega Artex1 już dysponuje - przekaźnik z czujnikiem załatwia już sporo rzeczy, które "energoblok" ma obsługiwać i nie ma sensu ich dublować.

Na przykład - po podpięciu do akumulatora rozruchowego na stałe prostownika będzie obsługiwał ładowanie obu akumulatorów. Tak samo z regulatorem ładowania od solarów. Lodówka jest małym problemem, bo jeśli w czasie jazdy ma pracować na 12v to trzeba jej zapewnić osobny przekaźnik. A może ten ma jakieś dodatkowe wyjście, do którego można by się bez problemu podłączyć?
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/48
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2014-03-21, 22:19   

toscaner napisał/a:
Jakie wymiary "paki" masz w tym aucie?


Kolega artex1 ma Transita LWB (Long Wheel Base - długi rozstaw osi) oraz najwyższy dach. Te budy mają 3,2m długośi i 1,98m wysokości przy przednim napędzie oraz 1,88m przy tylnym. Jest jeszcze wersja Jumbo, która jest dłuższa - ma chyba 3,6m. Rzadko występuje na pojedynczych kołach z tyłu. Najczęściej bliźniaki.

To sa dane z katalogu. :wyszczerzony:

Natomiast jak szukałem vana dla siebie, to zmierzyliśmy z kolegą jego Transita - LWB ze średnim dachem. Od przegrody do tylnych drzwi 3,2m, natomiast wysokości nie mierzyłem - przy moim wzroście (1,91m) chodziłem ze zgiętym karkiem i schylony.
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
artex1 
trochę już popisał

Dołączył: 27 Wrz 2013
Otrzymał 7 piw(a)
Wysłany: 2014-03-22, 23:06   docieplenie dachu pierwszy etap

pierwszy etap docieplenia dachu zakonczony

pianka przyklejona na klej tapicerski.
kolejne bedzie 20mm styropianu XPS

20140322_202552.jpg
Plik ściągnięto 95 raz(y) 149,33 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***