Przesunięty przez: gino 2015-01-19, 13:38 |
9 osobowy Transit przerobka na kamperka |
Autor |
Wiadomość |
artex1
trochę już popisał
Dołączył: 27 Wrz 2013 Otrzymał 7 piw(a)
|
Wysłany: 2014-02-27, 20:14 przerobka foteli
|
|
|
przerabianie foteli
resized_20140227_130056.jpg stare fotele |
|
Plik ściągnięto 143 raz(y) 95,22 KB |
resized_20140227_140101.jpg stary stelaz pod fotele |
|
Plik ściągnięto 137 raz(y) 208,54 KB |
resized_20140227_164757.jpg stary stelaz obnizony i przyspawane szyny do nowych foteli ( fotele od forda galaxy) |
|
Plik ściągnięto 151 raz(y) 126,57 KB |
|
|
|
|
|
yogi-27
trochę już popisał
Twój sprzęt: Renault Trafic L2H1 1.9 dCi 2006r.
Nazwa załogi: Jamnikomaniacy
Dołączył: 14 Kwi 2013 Piwa: 1/4 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-02-27, 20:33
|
|
|
Witam. Bardzo dobra robota, tak trzymaj, największą radość daje pierwszy wyjazd nowozbudowanym kamperkiem - wiem z autopsji. Niezapomniane przeżycie. Pozdrawiam |
|
|
|
|
artex1
trochę już popisał
Dołączył: 27 Wrz 2013 Otrzymał 7 piw(a)
|
Wysłany: 2014-02-28, 22:11
|
|
|
no i fotele zamontowane. przetestowane przez pierwszego pasazera- bardzo dobry feedback:)
resized_20140228_153257.jpg
|
|
Plik ściągnięto 144 raz(y) 116,29 KB |
resized_20140228_153710.jpg
|
|
Plik ściągnięto 140 raz(y) 79,98 KB |
|
|
|
|
|
yogi-27
trochę już popisał
Twój sprzęt: Renault Trafic L2H1 1.9 dCi 2006r.
Nazwa załogi: Jamnikomaniacy
Dołączył: 14 Kwi 2013 Piwa: 1/4 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-02-28, 23:09
|
|
|
Nieźle już zaczyna wyglądać. Kibicuję i myślę, że spotkamy się w wakacje gdzieś na trasie. Pozdrawiam |
|
|
|
|
artex1
trochę już popisał
Dołączył: 27 Wrz 2013 Otrzymał 7 piw(a)
|
Wysłany: 2014-03-02, 14:31
|
|
|
Dzieki, ale do Twojego Renaulta jeszcze daleko, a takiej jakosci jak w Twojej przerobce nigdy nie osiagne..choc bede sie staral |
|
|
|
|
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 238/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2014-03-03, 09:21
|
|
|
Również kibicuję i trzymam kciuki.
Jakie wymiary "paki" masz w tym aucie?
Będziesz robił jakąś izolację?
Super te foteliki z tyłu będziesz miał.
Identyczne fotele z sharana miałem zastosować na 2gi rząd, ale jako, że ich konstrukcja - to mocowanie "zżera" dużo miejsca pod spodem, planowałem zostawić tylko górną część z szynami przykręcaną na stałe. Pod spodem zbiorniki itd.
Teraz fotele leżą, a ja zrezygnowałem z 2go rzędu na konto komfortu i przestrzeni.
No chyba, że jeszcze mi się odmieni w planach
|
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
|
|
|
|
|
artex1
trochę już popisał
Dołączył: 27 Wrz 2013 Otrzymał 7 piw(a)
|
Wysłany: 2014-03-03, 16:01
|
|
|
Czesc Toscaner. Moj transit jest w sredniej budzie, Szczerze mowiac jeszcze nie mierzylem budy, mam troche innych rzeczy na glowie, ale za dwa tygodnie wracam z kanarow i zabieram sie porzadnie za robote. zaczynam oczywiscie od obowiazkowego ocieplenia bedzie to:
we wszystkie wglebienia w scianach styrodur a na to folia dociepleniowa (taka jak Ty uzyles zdaje sie). Na podlogi i sufit dam chyba plyty z pianki poliurytanowej kingspana lub Xtratherm (szczerze mowiac to musze sprawdzic czy w Polsce tez sie tego urzywa bo mieszkalem za granica przez 10 lat). no i na sufit dodatkowo srebrna folia dociepleniowa. nad kabina wypatrzylem tutaj na forum dosc ciekawa pianke kauczukowa, ktora ma rowniez dobre wlasciwosci tlumiace halas, a na to znowu folia dociepleniowa.
Co do foteli z galaxy/sharan to masz racje budowa zajmuje duzo miejsca, ale wiekszosc czasu fotele bede mial wyciagniete. Potrzebuje jednak 9 miejsc do przewozenia ludzi bo otwieramy wlasnie z przyjaciolmi hostel na kanarach i bedziemy potrzebowali do przewozu osob. Poza tym czesto jezdze ze znajomymi na rozne wypady, a znajomych mam wielu
Bede sie dzielil zdjeciami z postepu prac
pozdrawiam
Artur |
|
|
|
|
artex1
trochę już popisał
Dołączył: 27 Wrz 2013 Otrzymał 7 piw(a)
|
Wysłany: 2014-03-21, 00:28
|
|
|
ciag dalszy projektu. Rozebrany i przygotowany do ocieplenia
resized_20140320_132840.jpg ogolocony gotowy do ocieplenia |
|
Plik ściągnięto 104 raz(y) 90,22 KB |
resized_20140320_163815.jpg pierwsza czesc docieplenia- pianka |
|
Plik ściągnięto 106 raz(y) 55,83 KB |
|
|
|
|
|
artex1
trochę już popisał
Dołączył: 27 Wrz 2013 Otrzymał 7 piw(a)
|
Wysłany: 2014-03-21, 00:36
|
|
|
mam pytanie do kolegow elektrykow.
W starym busie mam cos takiego:
jak na zdjeciu z akumulatora ida przewody do malego urzadzenia ktore po angielsku nazywa sie relay, a z niego natomiast do akumulatora turystycznego. rozumiem, ze relay odcina napiecie kiedy wylaczam silnik i przestaje ladowac drugi akumulator. jest rowniez mala skrzyneczka z kilkoma bezpiecznikami do ktorych mam podpiete swiatlo i dodatkowe gniazdo zapalniczki .
a teraz pytanie:
poniewaz bede to chcial przelozyc do nowego busa zeby zaoszczedzic kilka groszy czy do tej i stalacji moge rowniez podpiac lodowke 12 v, a w bliskiej przyszlosci rozbudowac i dodac panel sloneczny.
Bede wdzieczny za pomoc bo z elektryki nie mam prawie zadnej wiedzy
resized_20140303_122654.jpg
|
|
Plik ściągnięto 120 raz(y) 86 KB |
|
|
|
|
|
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2014-03-21, 09:36
|
|
|
Masz tam "Voltage Sensitive Relay", czyli przekaźnik z miernikiem napięcia. Jeśli dobrze czytam to 12V/140A, włączający się przy 13.3V, wyłączający przy 12.8V. To urządzenie zapewnia połączenie akumulatora pokładowego z rozruchowym w momencie, gdy napięcie na rozruchowym przekroczy 13.3V - czyli efektywnie faktycznie przy odpalonym silniku lub innym źródle ładowania podłączonym do akumulatora.
Do sterowania lodówką na 12V i jednocześnie ładowaniem akumulatora się nie nada - potrzebny by był drugi taki, lub inny przekaźnik sterowany pracą alternatora. Jeśli podłączysz lodówkę 12V bezpośrednio do tego, będzie ci rozładywała "do cna" akumulator postojowy.
Przy podłączeniu panela słonecznego tak czy siak potrzebujesz regulator ładowania. Z tym przekaźnikiem możesz zastosować regulator na jeden akumulator i podłączyć do do akumulatora rozruchowego. On zwykle będzie naładowany niemal do pełna, więc przekaźnik szybko przełączy ładowanie na "dwa akumulatory na raz".
Ze względu na możliwość płynięcia dość dużych prądów między akumulatorami proponowałbym zainstalowanie ogranicznika prądowego na tym połączeniu w postaci opornicy halogenowej. Pamiętaj też, że używając przekaźnika jako systemu ładowania akumulatorów, raczej powinny być tego samego typu (czyli - kwasowe ołowiowe). Jeśli podłączysz w ten sposób np. akumulator żelowy, alternator może Ci go przeładować i uszkodzić. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez koder 2014-03-21, 21:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
artex1
trochę już popisał
Dołączył: 27 Wrz 2013 Otrzymał 7 piw(a)
|
Wysłany: 2014-03-21, 19:37
|
|
|
dziekuje Koder za odpowiedz
Czy moglbym Cie prosic o porade co kupic na allegro zeby zaczac powoli robic elektryke?
bede chcial w kamperze miec mala lodowke 12v/gaz
kilka lampek led
kilka gniazdek na 220v
podlaczenie do zewnetrznego zrodla 220v
mam w tej chwili juz duza przetwornice 12v- 220v
akumulator turystyczny
bede chcial na pewno dokupic jeszcze jeden akumulator
panel sloneczny
Chcialbym rowniez zamontowac urzadzenie ktore wskazywaloby stan naladowania akumulatorow
z gory dziekuje |
|
|
|
|
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-03-21, 21:30
|
|
|
Artex1 - zajrzyj do Wątku Kodiego
Tam jest wykład "Energoblok dla opornych czyli jak Kodi budował rozdzielnię" prowadzony przez Świstaka - chyba koło 65 strony się zaczął. Naprawdę radzę przeczytać - Pytań będzie mniej będziesz też znacznie więcej wiedział i sam zorientujesz się co ci potrzeba.
Wykład ma niewątpliwą zaletę że to nie czysta teoria tylko zajęcia warsztatowe - przetestowane, działa, bryki nie sfajczyło. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2014-03-21, 21:48
|
|
|
Maszakow dobrze piszesz, to jest temat warty prześledzenia. Ale zwróć jeszcze uwagę, jakim sprzętem kolega Artex1 już dysponuje - przekaźnik z czujnikiem załatwia już sporo rzeczy, które "energoblok" ma obsługiwać i nie ma sensu ich dublować.
Na przykład - po podpięciu do akumulatora rozruchowego na stałe prostownika będzie obsługiwał ładowanie obu akumulatorów. Tak samo z regulatorem ładowania od solarów. Lodówka jest małym problemem, bo jeśli w czasie jazdy ma pracować na 12v to trzeba jej zapewnić osobny przekaźnik. A może ten ma jakieś dodatkowe wyjście, do którego można by się bez problemu podłączyć? |
_________________
|
|
|
|
|
Mavv
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/48 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2014-03-21, 22:19
|
|
|
toscaner napisał/a: | Jakie wymiary "paki" masz w tym aucie? |
Kolega artex1 ma Transita LWB (Long Wheel Base - długi rozstaw osi) oraz najwyższy dach. Te budy mają 3,2m długośi i 1,98m wysokości przy przednim napędzie oraz 1,88m przy tylnym. Jest jeszcze wersja Jumbo, która jest dłuższa - ma chyba 3,6m. Rzadko występuje na pojedynczych kołach z tyłu. Najczęściej bliźniaki.
To sa dane z katalogu.
Natomiast jak szukałem vana dla siebie, to zmierzyliśmy z kolegą jego Transita - LWB ze średnim dachem. Od przegrody do tylnych drzwi 3,2m, natomiast wysokości nie mierzyłem - przy moim wzroście (1,91m) chodziłem ze zgiętym karkiem i schylony. |
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
|
|
|
|
|
artex1
trochę już popisał
Dołączył: 27 Wrz 2013 Otrzymał 7 piw(a)
|
Wysłany: 2014-03-22, 23:06 docieplenie dachu pierwszy etap
|
|
|
pierwszy etap docieplenia dachu zakonczony
pianka przyklejona na klej tapicerski.
kolejne bedzie 20mm styropianu XPS
20140322_202552.jpg
|
|
Plik ściągnięto 95 raz(y) 149,33 KB |
|
|
|
|
|
|