Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o pomoc
Autor Wiadomość
spanian 
stary wyga
Carpe diem


Twój sprzęt: Fiat Ducato Benimar 2.8 JTD rok 2002
Nazwa załogi: Transformers
Dołączył: 20 Mar 2017
Piwa: 112/7
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-04-09, 09:22   

Dziękuję Kubansky. Napisz co sądzisz o następującej koncepcji. Podłączam elektryke do urządzeń w kamperze (lodówka, bojler, ogrzewanie, które dokupiłem E2400 montując je w miejscu docelowym) a potem szukam zakładu gdzie montują instalacje LPG do samochodów osobowych i zlecam zamontowanie zbiornika z zewnętrznym przyłączem uniezależniającym mnie od wymiany butli gazowych 11kg. Zyskuję niezależność i miejsce z dodatkowym schowkiem z dostępem od zewnątrz w miejscu gdzie miały być butle. Przykładowo na narzędzia i części zamienne pierwszej potrzeby. Albo inne. Będzie to zlecenie jak każde inne, które realizują pprzy standartowym montażu układu tylko bez kosztownych części jakie montują przy silnikach, bo mi będzie zbędne. Dodatkowo poproszę o kilka metrów przewodów więcej aby na giętarce ukształtowali pod moje potrzeby i podłączyli pod butle pozostałe urządzenia. W ten sposób upiekę kilka pieczeni na jednym ogniu. Nie wiem ile teraz kosztuje podłączenie samej butli z przewodami ale jak pamiętam to zwykła instalacja niesekwencyjna to koszt około 1200 pln. Wydaje mi się, że to rewelacyjna alternatywa, ale czekam na twoją i innych opinię. Montaż układu solarnego będzie odrębną inicjatywą. Podobnie jak układ wodny (zlew w aneksie kuchennym i prysznic z umywalką) a z tym znajomy hydraulik pewnie bez problemu sobie poradzi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
spanian 
stary wyga
Carpe diem


Twój sprzęt: Fiat Ducato Benimar 2.8 JTD rok 2002
Nazwa załogi: Transformers
Dołączył: 20 Mar 2017
Piwa: 112/7
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-04-09, 09:32   

Bronku, tobie też dziękuję za głos w dyskusji. Jak ze wszystkim. Początki najtrudniejsze. Potem zazwyczaj równia pochyła.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2017-04-09, 10:37   

spanian napisał/a:
...
zlecam zamontowanie zbiornika z zewnętrznym przyłączem
...
układ wodny (zlew w aneksie kuchennym i prysznic z umywalką) a z tym znajomy hydraulik pewnie bez problemu sobie poradzi.

Miałem Burstnera na D2, jest tam pod podłogą miejsce na butlę idealne.
Czynności nie są skomplikowane, jak masz możliwość wjazdu na kanał kamperem, to sam dasz radę.

Kopiuj jak chcesz, wszak to dla każdego:

http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=24244

Z hydrauliką i gazem pisałem wcześniej, dasz sobie radę sam.
Kubanski cwaniaczy i ja też, bo dla kogoś kto się zna to jest bułka z masłem. On jednak nie rozumie tego, że ktoś czegoś może nie ogarniać i najmniejsza pierdoła może stanowić barierę.
Autorytety nie za bardzo chcą się wypowiadać w tematach w których On bierze udział ze swoimi "średnio" uznawanymi postami.

Dobrze że się nie zniechęcasz, sukcesywnie. Na początek wygodne spanie w ciepełku - podstawa.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
spanian 
stary wyga
Carpe diem


Twój sprzęt: Fiat Ducato Benimar 2.8 JTD rok 2002
Nazwa załogi: Transformers
Dołączył: 20 Mar 2017
Piwa: 112/7
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-04-09, 11:10   

Bezpośrednie linki z foto czy videorelacją są bardzo pomocne. Jak większość populacji jestem wzrokowcem. Wyklucza pan całkowicie montaż butli w kole zapasowym? Wiem wiem... a gdzie koło zapasowe? Pomijając ten aspekt. Czy w kole zapasowym będzie łatwiej? Wyczuwam retoryczne pytanie. Może ktoś tak zrobił?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2017-04-09, 11:46   

Spanian, nie "panujemy" tutaj, nie ma takiej potrzeby.
Pisz Wojtek/Socale ect.
.
U mnie koło zapasowe było podwieszone z tyłu, zaraz za zderzakiem.
Założyłem jednak butlę walcową w miejscu idealnie do tego pasującym, między osiami i dzięki temu nie musiałem nic kombinować z kołem zapasowym.
łatwość montażu między poprzeczkami, natomiast z toroidalną musiałbym kombinować w uchwytami z przewiercaniem przez podłogę włącznie. Za dużo kombinacji a przecież smak gazu się nie zmienia :)
W obecnym kamperze też jest takie miejsce i zrealizuję kopię ale muszę zaczekać do końca gwarancji. Schowki na graty na pewno Ci się przydadzą i to bardzo się opłaci.
Mnie butla wyniosła 170zł, nowa z homologacją, akcesoria, rurki, zawory całość 300zł , to było bardzo po koleżeńsku ale wszystko robiłem sam gdyż kamper na warsztat był za wysoki. Nawet sprawdzian w sprayu dostałem od kolegi i poprawiałem połączenia.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Ostatnio zmieniony przez Socale 2017-04-09, 11:51, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 261/71
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-04-09, 11:49   

I woziłeś ten ciężar cały czas?
A w zimie gdzie dostaniesz na stacji LPG propan?

:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2017-04-09, 11:55   

Jaki ciężar masz na myśli Andrzej?
Butla była lżejsza niż przewidziane 2szt butli 11kG których zawartość latem czy zimą jest taka sama.
To naprawdę nie miało znaczenia.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 261/71
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-04-09, 12:14   

Załóżmy że porównamy butle stalowe , choć już takie nie spełniają moich oczekiwań.
Ale co w zimie z propanem?
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2017-04-09, 12:50   

Andrzej 73 napisał/a:
...
Ale co w zimie z propanem?

Zbędny jest. Auta na LPG jakoś jeżdżą zimą a zapotrzebowanie jednostkowe jest znacznie większe. Sztuczny problem.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
spanian 
stary wyga
Carpe diem


Twój sprzęt: Fiat Ducato Benimar 2.8 JTD rok 2002
Nazwa załogi: Transformers
Dołączył: 20 Mar 2017
Piwa: 112/7
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-04-09, 13:20   

Czy po zainstalowaniu ogrzewania trumy E-2400 obok bojlera pod siedzeniem obok ogrzewania wodnego nadmuchowego mogę wylot spalin z niego wpuścić w podłogę i czy wentylacja będzie wystarczająca do zasysania świeżego powietrza w tym urządzeniu po zamknięciu pomieszczenia i zamontowaniu siedzeń czy będzie niewystarczająca? Jest tam idealne miejsce na to urządzenie i będzie można bojler i ogrzewanie w jednym miejscu łapać przewodami gazowymi. Wylot ciepłego powietrza byłby na tej samej ściance co ogrzewania wodnego. W podłodze w tym miejscu nie ma pod spodem kolizji?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2017-04-09, 16:14   

Zakładając, że się nie wybierasz (lub nie będziesz tam używał) do takich krajów jak DK, FIN, F, N, S, A, gdzie montaż wewnętrzny trumy z kominem podłogowym jest zabroniony to pewnie by i dało radę, tylko trzeba uważać aby wylot gorących spalin nie ogrzewał np gumowych przewodów ogrzewania wodnego lub innych przewodów (hamulcowych, elektrycznych, gazowych) które mogą się znajdować pod wylotem.
Powietrze do spalanie nie jest zasysane z wewnątrz, lecz z zewnątrz (komin to rura w rurze)
Musisz zapewnić wlot powietrza obiegowego, jeśli skrzynia pod siedzeniem jest szczelna trzeba w niej wywiercić otwór, aby zassać powietrze, które ma być ogrzane (i najlepiej połączyć ten otwór rurą z wlotem powietrza do ogrzania w trumie)

instrukcja z (prawdopodobnie) czasów Twojej Trumy (w nowszych już nawet nie wspominają o kominie podłogowym). Jest tam ładnie rozrysowany obieg powietrza i wymagania techniczne odnośnie pojazdu przy montażu komina podłogowego.
https://www.google.pl/url...J8bMgCA&cad=rja
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
spanian 
stary wyga
Carpe diem


Twój sprzęt: Fiat Ducato Benimar 2.8 JTD rok 2002
Nazwa załogi: Transformers
Dołączył: 20 Mar 2017
Piwa: 112/7
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-04-09, 16:22   

A puszczenie wylotu spalin w ścianę boczną też jest zabronione?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2017-04-09, 18:17   

spanian napisał/a:
A puszczenie wylotu spalin w ścianę boczną też jest zabronione?

Nie.
I obecnie masowo stosuje się wlot/wylot na ścianie.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
spanian 
stary wyga
Carpe diem


Twój sprzęt: Fiat Ducato Benimar 2.8 JTD rok 2002
Nazwa załogi: Transformers
Dołączył: 20 Mar 2017
Piwa: 112/7
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-04-09, 18:40   

Uffff... A już myślałem, że następne schody. To jakoś z tego wybrnę. Czy wystarczy zwykła kratka wentylacyjna na ścianie, czy są jakieś dedykowane jak np. do łodzi zaburtowe trumy ze specyficznym wygięciem tego kapelusza końcowego po zewnętrznej stronie ściany? I jeszcze szanowne grono, konia dla tego kto pomoże mi ten podwójny stopień elektryczny poskładać. Żona się już potyka o niego i chyba tylko z życzliwości nie nazywa mnie nieudacznikiem. Jakieś zdjęcia, schemat etc. W sieci są ale inne. Nijak mają się do mojego gdzie żadnych znaków modelowych nie ma.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2017-04-09, 18:46   

spanian napisał/a:
Czy wystarczy zwykła kratka wentylacyjna na ścianie, czy są jakieś dedykowane

Tylko dedykowana
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***