Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Jerzy
2007-12-18, 09:26
Brak prądu 12V w lodówce
Autor Wiadomość
ankul 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato 1998
Dołączył: 17 Paź 2007
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-10-18, 07:48   Brak prądu 12V w lodówce

Lodówka na 12V przestała pracować,a właściwie pracuje kilka godzin a następnie zamilka na kilka dni.Jak się okazało nie dochodzi do niej prąd.W okolicy Lublina jest tylko serwis przyczep,który nie może sobie z tym poradzić bo jak twierdzi nie ma schematu do kempera i nie wie z którego miejsca jest pobierany prąd "po kluczyku" do lodówki. W związku z tym chciałbym wiedziec z którego miejsca w kamperze pobierany jest prąd do lodówki i czy po drodze są np.styczniki.Kamper to Dukato-Fendt 1998r.Za pomoc dziękuje
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-10-18, 08:25   

Lodówka jest przeważnie zasilana z bloku zasilającego kampera, często bywa tak że zasilanie lodówki na 12V możliwe jest dopiero po uruchomieniu silnika. Trzeba by było odczytać producenta bloku i jego typ. następnie znaleźć schemat tego ustrojstwa.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sasquatch 
weteran
CamperPark.pl


Twój sprzęt: Riva Mobil City540 Ducato 1,9td
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2007
Piwa: 5/1
Skąd: Przedzeń
Wysłany: 2007-10-18, 09:44   

U mnie natomiast sterowanie jest z bloku elektrycznego ale sama lodówka jest podłączona do akumulatora startowego poprzez stycznik - jak jest już ładowanie z alternatora to wtedy załącza się kontrolka na lodówce, że działa na 12V.

Przy akumulatorze startowym jest bezpiecznik 30A dla lodówki.

I w poprzednim kamperze tez miałem lodówkę na startowym - ja nie przerabiałem tak było. Tylko tam nie było stycznika (lub został wymontowany) i jak dziecko włączyło mi przycisk 12V to rano nie odpaliłem :-(

Oba kampery na fordzie transicie - 93 i 98.
_________________
"Jeśli chcesz - szukasz sposobów. Jeśli nie chcesz - szukasz powodów"
www.CamperPark.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ankul 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato 1998
Dołączył: 17 Paź 2007
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-10-18, 12:57   

Dizękuję za odpowiedzi
sasquatch, w którym miejscu jest ten stycznik?
Czy pod maską samochodu czy w srodku kampera?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sasquatch 
weteran
CamperPark.pl


Twój sprzęt: Riva Mobil City540 Ducato 1,9td
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2007
Piwa: 5/1
Skąd: Przedzeń
Wysłany: 2007-10-18, 16:40   

u mnie jest tuż nad akumulatorem rozruchowym - ale nie dam głowy że to jest oryginalne rozwiązanie
_________________
"Jeśli chcesz - szukasz sposobów. Jeśli nie chcesz - szukasz powodów"
www.CamperPark.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jaco 
początkujący forumowicz

Dołączył: 06 Mar 2008
Wysłany: 2008-06-20, 21:45   

U mnie również nie działa na 12V. Potrzebuję schemat sieci. Czy może ktoś takowy posiada lub wie, gdzie można znaleźć?

Pozdrawiam,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
f68 
weteran


Twój sprzęt: Dethleffs Globethrotter A520
Nazwa załogi: f68
Dołączył: 08 Paź 2007
Piwa: 5/6
Skąd: 3city
Wysłany: 2008-06-20, 21:56   

no właśnie jak jest z ta lodówka u mnie działa na 12v jak jest odpalony silnik
mam 2 solary duże więc z prądem nie mam problemu czy lepiej przerobić żeby było na 12v zastanawiałem się i tu pytanie ile prądu konsumuje taka lodówka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2008-06-20, 22:25   

fasol68 napisał/a:
ile prądu konsumuje taka lodówka
dużo więcej niż dają solary w czyli 200Ah może rozłożyć w 8 godzić :gwm
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
medard 
weteran
Saint Medard


Dołączył: 08 Kwi 2008
Otrzymał 7 piw(a)
Wysłany: 2008-06-20, 22:26   

ladowka w kamperze zawsze dziala tylko jak jest wlaczony silnik a ma to zwiazek z tym by nie wyczerpac akumulatora jesli nie dziala to przyczyn moze byc wiele czesto tylko bezpiecznik sie przepalill ale i sa powazniejsze usterki jesli uszkodzi sie sterowanie przetwornicy co do naprawy to okazuje sie ze unas poki co to trudno znalezc fachowca by to naprawil chyba ze tylko do kasowania to jest taki w sopocie /i to slono karze sobie zaplacic a skute zaden :( /
_________________
http://picasaweb.google.com/1medard1
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
f68 
weteran


Twój sprzęt: Dethleffs Globethrotter A520
Nazwa załogi: f68
Dołączył: 08 Paź 2007
Piwa: 5/6
Skąd: 3city
Wysłany: 2008-06-20, 23:41   

jest niezły elektryk-elektronik od nietypowych rzeczy w gdańsku i pewnie sobie poradzi lubi takie wyzwania
mieści się na ul świetokrzyskiej po prawej stronie jak się jedzie w stronę obwodnicy chyba za skrzyzowaniem z unruga
zdecydowanie polecam bo w innych sprawach elektrycznych juz 2 razy mi manprawiał i to skutecznie co prawda nie kampera a osobowe ale widać że się zna
drugi niezły elektryk jest w warsztacie na stacji rafinerii lotosu w pruszczu gdańskim
ale nie wiem czy jeszcze tam pracuje wiem że naprawiał dosłownie wszystko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-06-20, 23:42   

medard napisał/a:
ladowka w kamperze zawsze dziala tylko jak jest wlaczony silnik a ma to zwiazek z tym by nie wyczerpac akumulatora

Niestety, nie zawsze. W naszym staruszku działa NIEZALEŻNIE od silnika. Jeden akumulator już załatwiła... :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
jaco 
początkujący forumowicz

Dołączył: 06 Mar 2008
Wysłany: 2008-06-21, 10:55   

Z tego co wiem, to taka lodówka pobiera ok 100 W. Jeżeli mamy akumulator 150 Ah, to teoretycznie powinna pociągnąć ok 18 godzin....ale tylko teoretycznie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
medard 
weteran
Saint Medard


Dołączył: 08 Kwi 2008
Otrzymał 7 piw(a)
Wysłany: 2008-06-21, 14:44   

zalezy to od sprawnosci akumulatora ktora pezwaznie wynosi okolo 50% markowe maja okolo 60%
_________________
http://picasaweb.google.com/1medard1
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1595/2326
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-06-21, 14:53   

Nawet teoretycznie nie ma prawa tak długo pracować. Moc 100 W oznacza pobór prądu o wartości ok. 8,5 A, co oznacza po 18 godzinach obciążenia - 153 Ah. Akumulatory kwasowe nie znoszą nawet połowicznego rozładowania, a cóż dopiero mówić o tak krańcowym.
Po takim rozładowaniu akumulator można wyrzucić. Nie należy dopuszczać do rozładowania większego niż dającego spadek napięcia bez obciążenia 1.8 V na celę, czyli ok. 10,8 - 11,0 V akumulatora. Wtedy zaczyna się proces zasiarczania płyt.

Problem zasilania lodówki w kamperze napięciem 12 V jest w gruncie rzeczy mało istotny, gdyż grzałki o tak małej mocy są z natury nieskuteczne, toteż zasilanie 12 woltowe ma za zadanie tylko podtrzymywanie w czasie podróży uzyskanej wcześniej w lodówce temperatury z zasilania 230 V lub palnika gazowego. Prawdę mówiąc to nawet tę funkcję spełni niedostatecznie.
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mirekmat
doświadczony pisarz

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Piwa: 11/2
Wysłany: 2008-06-21, 20:43   

Witam.
Co do 12v przy lodówkach.Niezależnie czy jest to nowy czy też stary model pojazdu powinny pracować tylko przy odpalonym silniku.W nowszych modelach jest sterowane to przez 'monoblok" umiejscowiony pod siedzeniami/najczęściej/ natomiast przy starszych modelach te monobloki,czy też raczej coś podobnego,umiejscowione są pod schowkami na rękawiczki i z nich przechodzi prąd na tablicę rozdzielczą auta .Na płytce gdzie się włącza napięcie 12v do części mieszkalnej są cztery bezpieczniki termiczne w tym jeden oznaczony piktogramem śnieżynki i jest to bezpiecznik od lodówki.Równie dobrze może być spalona grzałka 12V.Jak wielka jest moc grzałki to można odczytać na tabliczce znamionowej przyklejonej wewnątrz lodówki,jeżeli nie została zdrapana,na niej jest określona moc grzałek np 230V---------135W 12V------120W zużycie gazu 14,5g/h.Pzekażniki przy akumulatorach startowych nie zawsze służą do obsługi lodówek bardzo często po odpaleniu silnika uruchamiają ładowanie innych akumulatorów,czasami przekażniki są zastępowane bezpiecznikami jednokierunkowymi i nieznajomość tematu powoduje że są zastępowane bezpiecznikiem zwykłym a to pomaga rozładować akumulator startowy.Wybaczcie mądrzenie Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***