Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
VW LT 28 2.0 B+G regulacja gaźnika
Autor Wiadomość
rasoir 
trochę już popisał

Dołączył: 14 Sty 2015
Piwa: 1/30
Skąd: Kasina Wielka
Wysłany: 2015-01-14, 19:11   VW LT 28 2.0 B+G regulacja gaźnika

Witajcie,

jest to mój pierwszy post na tym forum, widzę że jest tutaj dużo osób posiadających LT'ki z lat 80-tych, dlatego postanowiłem zapytać czy ktoś orientuje się jak w tym silniku reguluje się gaźnik?

Objawy są takie:

na benzynie silnik się krztusi, przerywa, nie pracuje równo, a z wydechu wydobywają się kłęby czarnego dymu o zapachu nafty, po ściągnięciu odmy filtr - gaźnik widać wyraźnie jak na przepustnicę z komory pływakowej wręcz wlewa się paliwo, kiedy jest go już sporo to silnik po prostu się "utapia" i gaśnie, a z gardzieli gaźnika chlupnie trochę benzyny w górę

Na gazie silnik pracuje jak zegarek.

Pływak jest szczelny, więc chyba pracuje poprawnie, na gaźniku widać kilka śrubek regulacyjnych (dokładnie to chyba są 3 które zauważyłem) ale nie mam pojęcia czym i jak kręcić żeby doprowadzić go do ładu.

Jeżeli ktoś mógłby mi pomóc jakąś instrukcją po polsku, angielsku lub niemiecku albo wie z doświadczenia jak to zrobić to będę bardzo wdzięczny!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-01-14, 19:15   

Masz problem z pływakiem lub zaworkiem pływakowym.
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
rasoir 
trochę już popisał

Dołączył: 14 Sty 2015
Piwa: 1/30
Skąd: Kasina Wielka
Wysłany: 2015-01-14, 19:24   

Czyli mówisz że to przez to tak się dzieje? Masz jakąś propozycję jakby można było sprawdzić czy to rzeczywiście przez pływak/zawór bez szukania nowej sztuki?

Czy np. gdybym wyciągnął pływak a paliwa wlał strzykawką do komory pływakowej to dałoby to jakąś diagnozę?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rasoir 
trochę już popisał

Dołączył: 14 Sty 2015
Piwa: 1/30
Skąd: Kasina Wielka
Wysłany: 2015-01-14, 19:37   

Warto dodać że przez 2 minuty pracy na benzynie spalił ok. 2l.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mirekl61 
stary wyga


Twój sprzęt: Pilote
Nazwa załogi: 3M
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Gru 2014
Piwa: 54/38
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2015-01-14, 19:42   

Wyjmij pływak z pełnej paliwa komory i sprawdź czy chlupie w nim paliwo.
Z reguły na dole się przeciera gdyż pracuje na sucho.
_________________
https://www.youtube.com/c...xihGpxH8adyX-RQ
https://www.facebook.com/...100009089293943
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
rasoir 
trochę już popisał

Dołączył: 14 Sty 2015
Piwa: 1/30
Skąd: Kasina Wielka
Wysłany: 2015-01-14, 19:45   

No właśnie nic nie słychać, dodatkowo go obejrzałem ale nic nie widać niepokojącego na pływaku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mirekl61 
stary wyga


Twój sprzęt: Pilote
Nazwa załogi: 3M
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Gru 2014
Piwa: 54/38
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2015-01-14, 19:51   

No to zawór iglicowy zacięty lub gniazdo w nim rozbite.
Dociśnij go lekko palcem i pompuj paliwo.
_________________
https://www.youtube.com/c...xihGpxH8adyX-RQ
https://www.facebook.com/...100009089293943
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
rasoir 
trochę już popisał

Dołączył: 14 Sty 2015
Piwa: 1/30
Skąd: Kasina Wielka
Wysłany: 2015-01-14, 19:55   

Mówimy o tym zaworze który zamyka pływak pod wpływem podnoszenia się poziomu benzyny tak?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-01-14, 19:57   

Na start musisz się dostać do pływaka. Reguluje on zawór odcinający paliwo. Nie wiem jak ten gaźnik wygląda. Zdejmij pokrywę komory pływakowej i zrób foto. Napiszę Ci jak sprawdzić zawór i jak to wyregulować.
Musisz działać sam, bo w dzisiejszych czasach, gaźnikowca nie znajdziesz. Ci co mówią że zrobią, to w 90% to partacze :mrgreen: Niestety, gaźnik odszedł do lamusa, ale nie jest spisany całkowicie na straty :chytry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Mirekl61 
stary wyga


Twój sprzęt: Pilote
Nazwa załogi: 3M
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Gru 2014
Piwa: 54/38
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2015-01-14, 20:03   

rasoir napisał/a:
Mówimy o tym zaworze który zamyka pływak pod wpływem podnoszenia się poziomu benzyny tak?

Tak
_________________
https://www.youtube.com/c...xihGpxH8adyX-RQ
https://www.facebook.com/...100009089293943
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
rasoir 
trochę już popisał

Dołączył: 14 Sty 2015
Piwa: 1/30
Skąd: Kasina Wielka
Wysłany: 2015-01-14, 20:05   

Do tego o czym piszesz już się dostałem, pływak wyciągnięty i sprawdzony bo pierwsze co mi się skojarzyło jak zobaczyłem tą benzynową powódź w gaźniku, to mój ŚW.P. Romet Komar który też topił się od benzyny bo przycinał się pływak, ileż miałem z tym zachodu zanim doszedłem o co chodzi, ale miałem wtedy 8 lat :)

Jutro postaram się zrobić obszerną fotorelację i mam nadzieję na Waszą pomoc. Z tym że nie ma już dobrych gaźnikowców to masz rację, powiem więcej, dobry mechanik to już wymarły temat, dlatego kupuję auta które naprawiam sam... albo przynajmniej próbuję.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2015-01-14, 20:15   

Zrób te fotki to doradzę. Bez nich nie mogę pomóc, bo mogę wprowadzić w błąd.
Raz byłem w swoim życiu u mechanika, zabrałem samochód i nie dałem mu skończyć. Pojechałem na ustawienie zbieżności. Dobrze nie zszedł pod samochód i oznajmił mi że mam do wymiany końcówkę kierowniczą. By nie było w tym nic dziwnego, tyle że ja godzinę wcześniej zmieniłem WSZYSTKIE jakie były;)
PS: Sam jestem mechanikiem :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
rasoir 
trochę już popisał

Dołączył: 14 Sty 2015
Piwa: 1/30
Skąd: Kasina Wielka
Wysłany: 2015-01-14, 20:25   

Miałem bardzo podobną sytuację na diagnostyce :) Zrobione całe zawiasy, a on do mnie z tekstem że na lewym wahaczu tuleje do wymiany :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rasoir 
trochę już popisał

Dołączył: 14 Sty 2015
Piwa: 1/30
Skąd: Kasina Wielka
Wysłany: 2015-01-14, 21:06   

Nie wytrzymałem i zrobiłem zdjęcia, mam nadzieję że to wystarczy do pomocy, jeżeli nie to napisz czego jeszcze mam zrobić:



To co trzymam na dłoni wchodzi grubszą stroną w dziurę widoczną na wcześniejszym zdjęciu (tą za zaworem - w tle)

Dodam jeszcze, że po zgaszeniu silnika na benzynie, jeszcze przez chwilę paliwo wlewa się do gardzieli, prawdopodobnie wyrównując poziom między dyszą, a komorą pływakową.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Donat 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Piwa: 71/57
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-01-14, 21:32   

Sądząc po zdjęciach musisz kolego w pierwszej kolejności odkręcić ten gaźnik od kolektora i go dokładnie umyć. Patrząc na syf w środku to nie bardzo widzę możliwość jego działania.
_________________
Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***