Przekaźnik świec. |
Autor |
Wiadomość |
mirekg9
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato z zabudową Hymera 2,8 idtd z 2001
Dołączył: 12 Maj 2018 Piwa: 2/7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-20, 20:20 Przekaźnik świec.
|
|
|
Witam.
Pacjent Fiat Ducato z 2001r 2,8 tdid.
Na desce nie podświetla mi się kontrolka świec żarowych, lecz silnik odpala.
-Gdzie w tym modelu znajduje się przekaźnik świec?
-Może ktoś ma "sam naprawiam" w j. polskim?
-wiem, że może być rada, aby sprawdzić żaróweczkę, lecz szybciej pewnie będzie dostać się i sprawdzić przekaźnik. Zegary już kiedyś próbowałem wyjąć-lecz poległem i może wtedy coś uszkodziłem lub np. naderwałem jakiś przewód (dlatego pytam o naprawę lub schemat elektryczny). W tamtych latach to pisano co to, oraz i kolory przewodów i nazwy styków. |
|
|
|
 |
janus
weteran

Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010 Piwa: 42/47 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2018-11-20, 20:26
|
|
|
Przede wszystkim w tym silniku nie świec żarowych tylko jest świeca płomieniowa.
Jej pracę da się słyszeć, więc może zacznij od tego |
_________________ Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy! |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2018-11-20, 20:30
|
|
|
janus napisał/a: | jest świeca płomieniowa.
Jej pracę da się słyszeć, więc może zacznij od tego |
No świecy nie słychać tylko wtryskiwacz paliwa do tej świecy.
W razie draki sterownik taki mam zbyteczny |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-11-20, 20:57
|
|
|
Ja z tym własnie walczę, nie chce się bydle załączyć poniżej +5C i grzać, już sprawdziłem prawie wszystko, zostało mi wykręcenie świecy bo jak ja podłączyłem bezpośrednio do akumulatora to spaliła przewód i nawet się nie zaparzyła a oporność ma ok 2 omów - jakby byłą zwarta.
Pojazd spokojnie mi odpala do -5C więc puki co spoko |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
robba
weteran

Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 94/193 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2018-11-20, 21:27
|
|
|
dziwaczek napisał/a: | Ja z tym własnie walczę, nie chce się bydle załączyć poniżej +5C i grzać, już sprawdziłem prawie wszystko, zostało mi wykręcenie świecy bo jak ja podłączyłem bezpośrednio do akumulatora to spaliła przewód i nawet się nie zaparzyła a oporność ma ok 2 omów - jakby byłą zwarta.
Pojazd spokojnie mi odpala do -5C więc puki co spoko |
2 ohm to daleko do zwarcia... to przy włączonym silniku ponad 7A.
Czyli 105 Watt, tzn mniej niż światła na długich.
Nie dałeś aby za cienkiego przewodu? Min. 2,5 a najlepiej 4 (zalezy od długości kabla) |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
 |
mirekg9
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato z zabudową Hymera 2,8 idtd z 2001
Dołączył: 12 Maj 2018 Piwa: 2/7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-20, 21:53
|
|
|
janus napisał/a: | Przede wszystkim w tym silniku nie świec żarowych tylko jest świeca płomieniowa.
Jej pracę da się słyszeć, więc może zacznij od tego |
Dzięki. Do tej pory miałem diezelki z CR, więc pojęcie świeca płomienna - jest mi obca.
Po przekręceniu kluczyka nic nie słyszę. Wcześniej kontrolka się świeciła.
Ale jak już o tym wspomniałeś-to idźmy za ciosem-gdzie jest i jak do niej dojść. I czy taka świeca nie ma przekaźnika? |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-11-20, 21:54
|
|
|
dałem taki z 2.5mm2 i przerobił się na lampkę.
Podłączyłem takim do rozruchu iskrzył i się nie rozżarzyło jedynie zaczęło się dymić a przewód zaczął się mocno grzać - jak dla mnie to coś za mocno, ten co idzie fabrycznie do świecy jest zdecydowanie cieńszy. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
robba
weteran

Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 94/193 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2018-11-20, 23:16
|
|
|
dziwaczek napisał/a: | dałem taki z 2.5mm2 i przerobił się na lampkę.
Podłączyłem takim do rozruchu iskrzył i się nie rozżarzyło jedynie zaczęło się dymić a przewód zaczął się mocno grzać - jak dla mnie to coś za mocno, ten co idzie fabrycznie do świecy jest zdecydowanie cieńszy. |
to chyba miernik masz zważony, albo zwarcie się robi po nagrzaniu, np.
w świecy drucik po nagrzaniu dotyka masy...
bo dwa ohmy to nie jest jakoś extremalnie mało |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-11-21, 12:23
|
|
|
Miernik mam raczej dobry, dwoma sprawdzałem.
Myślę, że świeca robi zwarcie. Wykręcę przy okazji i sprawdzę.
A niewie ktoś czasem jaka powinna być jej oporność jak jest zimna, albo by zmierzył może? |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-11-21, 13:47
|
|
|
dziwaczek napisał/a: | być jej oporność jak jest zimna, | ,
W granicach 1-2 oma , dokładnie ciężko zmierzyć zwykłym multimetrem . |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-11-21, 14:32
|
|
|
amples napisał/a: | dziwaczek napisał/a: | być jej oporność jak jest zimna, | ,
W granicach 1-2 oma , dokładnie ciężko zmierzyć zwykłym multimetrem . |
To moja tyle ma, wykręcę i sprawdzę bo jak jest wkręcona to robi zwarcie - chyba??? |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-11-21, 16:38
|
|
|
mirekg9 napisał/a: | Ale jak już o tym wspomniałeś-to idźmy za ciosem-gdzie jest i jak do niej dojść. I czy taka świeca nie ma przekaźnika? | Swiecę masz wkręconą w kolektor ssący (podłączony przewód paliwowy od elektrozaworu i przewód elektryczny). Przekaźnik od niej to taka prostokątna puszka nad akumulatorem rozrychowym (okrągła wtyczka i zacisk skręcany).
świeca płomieniowa.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 3130 raz(y) 7,46 KB |
sterownik świecy.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 3130 raz(y) 7,89 KB |
|
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-11-21, 17:28
|
|
|
Świeca płomieniowa w tym aucie, działa dopiero poniżej 4 stopni, a czasem nawet mniej. Jeśli auto nie pali bez niej powyżej 4 stopni, to silnik jest śmietnik.
Proces grzania wygląda tak, że najpierw świeci się kontrolka(w tym czasie rozgrzewa się świeca. czas potrzebny, to nawet 1 minuta), a następnie zaczyna pulsować(dopiero teraz otwiera się zawór paliwa i wtedy zaczynamy odpalać silnik). W pewnych warunkach, świeca może się załączyć nawet w odpalonym silniku. Jest to normalne.
Sterownik jest nad akumulatorem, bezpiecznik również w tym rejonie. Jak nie działa, to w pierwszej kolejności, trzeba sprawdzić czy jest napięcie 12V na najgrubszym przewodzie w sterowniku i czy sama świeca jest ok. Często gniją przewody zasilające sterownik i śniedzieją bezpieczniki. |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-11-21, 19:30
|
|
|
Gewehr - wszystko to sprawdziłem (tylko mi świeca do wyjęcia postała) napięcie do puszki dochodzi. W puszce są dwa przekaźniki jak jeden docisnąłem to pojawiło się napięcie na świecy, ale chyba prąd jest coś za duży, bo mi palec przypaliło którym dociskałem zworę przekaźnika - coś mi pachnie zwarciem świecy???
Kontrolka się nie zapala i tyle.
Silnik odpalałem przy prawie -10C pokręcił, pokręcił i w końcu załapał ale mnie to drażni, bo czasem jeżdżę na narty i wolałbym mieć to ustrojstwo sprawne. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-11-21, 19:33
|
|
|
Może być na zwarciu, ale i pobór prądu jest bardzo duży. Ori przewody robią się miękkie. |
|
|
|
 |
|