 |
|
Przeróbka L4H3 na CamperVana i rozkminy prawno-techniczne |
Autor |
Wiadomość |
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2020-08-03, 21:37 Przeróbka L4H3 na CamperVana i rozkminy prawno-techniczne
|
|
|
Witam
Przymierzam się do budowy kampera na bazie Ducato L4H3.
Nie mam jeszcze auta i tutaj nurtuje mnie jaka opcja będzie najlepsza.
Wszystko przez te cudowne regulacje ze stycznia tego roku.
Nie byłoby problemem, gdyby nas dwoje było, ale potrzebuję auto którym mogę przewieźć 4 osoby, dwie dorosłe i dwoje dzieci (ale chcę, żeby było zarejestrowane na 5 osób).
Jazda na przypale (w sensie, że zamontuje sobie fotele bez zmian miejsc w dowodzie i zmiany kategorii pojazdu) nie wchodzi w grę. Pomijając już bezpieczeństwo, temat ubezpieczeń itp, to przy kontroli mandat i problem z dalszą jazdą.
1. Wymyśliłem sobie, że najlepszą opcją będzie zakup brygadówki (oczywiście idealną opcją byłoby znaleźć auto zarejestrowane na 5 osób) i zmniejszenie liczby siedzeń w dowodzie (i tutaj pojawia się pytanie nr 1 - czy to jest prostsze niż zwiększenie liczby miejsc?? niby wydawałoby się, że powinno być logiczne, że tak, ale w naszym kraju ....).
A co gdyby tak mieć w DR 7 miejsc, a w aucie tylko 4 siedzenia?
Podejrzewam, że przy pierwszym przeglądzie diagnosta będzie się rzucać o to (a dodam, że auto muszę mieć zarejestrowane jako specjalny - kempingowy).
2. Druga opcja.
Niestety brygadówek jest mało i wyboru nie ma wcale.
Więc kupuję blaszaka i dokładamy siedzenia.
Jak wiadomo, nie jest to proste.
Skontaktowałem się z firmą którą robi zabudowy busów, itp.
I to co się dowiedziałem odnośnie kosztów:
- najtańsze fotele - 1350 zł + 350 zł el. montażowy / sztuka (nie wiem czy netto, czy brutto
- 1150 zł netto - opłata do ITS
- gość powiedział, że organizacja papierów do powyższego + zmiany na kemping to u nich 5600 (nie pytałem, czy netto, czy brutto) - tutaj przyznam, że nie wiem co wchodzi w pakiet, powiedział tylko, że mają homologacje na każdy model i pomoże z każdym autem
wydaje mi się to trochę dużo, jak za samą robotę papierkową, zważywszy na fakt, że wg przepisów przerobienie na kempingowy nie jest problematyczne, a jedynie dodanie siedzeń
I tutaj pytanie do osób, które mają to już za sobą, albo ogarniają temat na dzień dzisiejszy - jak to naprawdę jest i jak sobie najtaniej z tym poradzić.
A może macie jakieś polecane firmy, które zrobią to dobrze i legalnie w małopolsce lub jakichś sensowych okolicach (od Krakowa)
pozdrawiam i z góry dziekuje za wszelkie odp.
będę tutaj pewnie kontynuowac jak się temat rozwija, a tymczasem szukam bazy, więc jakby ktoś miał coś na oku, to piszcie śmiało
Moje preferencje:
- Ducato/Jumper/Boxer L4H3 (must)
- Klima (must)
- Tempomat (nice to have)
- 3.0 (optymalnie)
- nie biały (marzenie)
- po 2010 roku (must) |
|
|
|
 |
Norbertp83
zaawansowany TAK - Towarzystwo Anonimowych Kamperoholików
Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3 3.0HDI
Nazwa załogi: Family Team
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Gru 2018 Piwa: 12/6 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2020-08-03, 22:02
|
|
|
Szukaj, bo naprawdę warto, ale przygotuj się na dłuuuugie poszukiwania, jeśli zależy Ci na prostej i bezwypadkowej budzie.
Na przebieg patrz z przymrużeniem oka, zaś przebiegi rzędu 300-400 tys. to raczej bus po dobrej rozgrzewce.
Oczywiście możesz kupić takiego z przebiegiem 200 tys., ale bierz poprawkę, że to będzie przebieg raczej na 1 koło.
Ad. 1 - tak będzie prościej (redukcja miejsc).
Ad. 2 - na forum nadal jest gównoburza o to jak podejść właściwie do tematu na chwilę obecną. Ja postaram się niebawem rejestrować na kempingowy z próbą dołożenia miejsc. Zobaczymy co z tego będzie.
Pozdrawiam,
Norbert. |
|
|
|
 |
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2020-08-04, 09:05
|
|
|
Norbertp83 napisał/a: |
Szukaj, bo naprawdę warto, ale przygotuj się na dłuuuugie poszukiwania, jeśli zależy Ci na prostej i bezwypadkowej budzie. |
na prostej tak, z wypadkowością to już różnie
auto które ma pół miliona na liczniku bez żadnej przygody to raczej rzadkość i ja mam tego świadomość
choć sam zrobiłem w swoim życiu pewnie z pół mln kilometrów i nie miałem większych przygód, poza bardzo drobnymi obcierkami
Przebiegu się jakoś nie boję, bo zdaje sobie sprawę co kupuję
poza tym przebieg to loteria
może być auto które ma 600kkm i jest po dwóch generalkach albo wymianie silnika, albo takie co ma 250kkm i jest właśnie przed remontem
co do długich poszukiwań, to wszystkie auta jak do tej pory (chyba z wyjątkiem jednego) kupiłem na pierwszy lub drugi strzał i nie miałbym nic przeciwko temu, żeby to powtórzyć
Dodam jeszcze, że mam DG i dopisanie kodu, żeby wystawić fakturę sam sobie nie stanowi problemu (to w temacie przerejestrowania na kempingowy).
Tylko właśnie chciałbym się dowiedzieć coś więcej w tematach formalnych, z życia wzięte, jak wygląda to obecnie.
Nie mam teraz czasu, ale za 2-3 tygodnie zrobie sobie tournee po OSKP i pogadam. |
|
|
|
 |
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2020-08-04, 11:52
|
|
|
Przy okazji, może ktoś podrzuci jakieś pomysły jak rozwiązać kwestię spania dla 4 osób.
Pomysł mam taki, żeby zrobić oczywiście łóżko w poprzek vana na tyle. (pewnie coś około 140 cm) i teraz pytanie co z dziećmi (obecnie 2 i 7 lat, jak skoncze budowe to bedzie juz 3 i 8).
Rozważam opcję brania dodatkowego namiotu na dłuższe wypady, ale na krótsze i ogólnie musze mieć spanie dla 4 osób.
Łóżko zamontuje najwyżej jak się da, żeby zrobić wysoki garaż.
Opcja na drugie łóżko jest przedstawiona tutaj: https://www.yolovans.com/yoloi.
Może się ktoś wypowiedzieć technicznie na ten temat?
Co ważne - zamierzam wstawić prysznic i WC z kasetą, więc organizacja spania po przeciwnej stronie drzwi nie wchodzi w grę, stąd szukam miejsca. |
|
|
|
 |
necvip
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato 2,3 campervan
Dołączył: 25 Lip 2018 Piwa: 9/2 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2020-08-04, 12:03
|
|
|
Poszukaj sobie brygadówkę tak będzie najprościej , jak mojego rejestrowałem to diagnosta mówił mi że zmniejszyć ilość w dowodzie można, ale zwiększyć to za nic w świecie. |
|
|
|
 |
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2020-08-04, 12:22
|
|
|
necvip napisał/a: | Poszukaj sobie brygadówkę tak będzie najprościej , jak mojego rejestrowałem to diagnosta mówił mi że zmniejszyć ilość w dowodzie można, ale zwiększyć to za nic w świecie. |
problem jest właśnie z zakupem brygadówki
jest ich mało, są droższe i wszystkie które oglądałem są zaciorane
jestem po rozmowie z inną firmą i pan za 8k netto zrobi mi takie rzeczy:
- wstawi 2 fotele
- obszyje przednie fotele pod kolor tylnych
- załatwi papiery do zwiększenia liczby miejsc i przerobienia na kempingowy (z rozmowy wynika, że to ITS podjeżdża do niego na "przegląd" zmian) |
|
|
|
 |
necvip
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato 2,3 campervan
Dołączył: 25 Lip 2018 Piwa: 9/2 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2020-08-04, 13:07
|
|
|
Brygadówka : kupujemy dwa fotele + rama - jakieś max 700 zł
tapicerowanie przednich + tylnych foteli - w tym samym materiale - około 1600 zł
rzeczoznawca + diagnosta - 500 zł
Mamy 2900 brutto
Ty masz do wydania 9840 brutto - oszczędzasz 7000 brutto
Nadal brygadówka wydaje się ciekawszą opcją. Jeszcze dostaniesz całkiem ładną kasę jak sprzedaż tylną ławkę z tego samochodu oraz przegrodę.
Jeszcze jedna istotna sprawa - brygadówka ma okna , blaszak trzeba sobie wstawić - kolejne oszczędności tak na oko sam materiał 800.
Ja tam widzę korzyści same [/list] |
|
|
|
|
 |
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2020-08-04, 14:06
|
|
|
necvip napisał/a: | Brygadówka : kupujemy dwa fotele + rama - jakieś max 700 zł
tapicerowanie przednich + tylnych foteli - w tym samym materiale - około 1600 zł
rzeczoznawca + diagnosta - 500 zł
Mamy 2900 brutto
Ty masz do wydania 9840 brutto - oszczędzasz 7000 brutto
Nadal brygadówka wydaje się ciekawszą opcją. Jeszcze dostaniesz całkiem ładną kasę jak sprzedaż tylną ławkę z tego samochodu oraz przegrodę.
Jeszcze jedna istotna sprawa - brygadówka ma okna , blaszak trzeba sobie wstawić - kolejne oszczędności tak na oko sam materiał 800.
Ja tam widzę korzyści same [/list] |
może się nie zrozumieliśmy
nie wzbraniam się przed brygadówką, widzę jej zalety, choć jest też kilka problemów
W ogóle to wyszedłem od brygadówki, jako, że założyłem że zwiększenie liczby miejsc będzie niewykonalne
Problem taki, że jeszcze nie widziałem brygadówki, którą bym chciał kupić, a szukam już trochę i oglądałem kilka
Co do wątpliwości:
1. samo zmniejszenie liczby miejsc OK, ale nie wiem jak podejdzie do tego diagnosta jak zobaczy nowe fotele zamontowane w innym miejscu, bo to de facto już podpada pod nowe przepisy (nie tylko zwiększenie liczby miejsc w dokumentach, a faktyczny montaż foteli)
wiem, że może tragizuję sobie tutaj, ale ja lubię być przygotowany na każdą ewentualność
2. Okna - tutaj faktycznie widzę zalety brygadówki, choć nie do konca, w tym co by mi się marzyło
Okna chciałbym mieć po lewej stronie - jakieś kamperowe (przesuwne czy uchylne), a po prawej najlepiej wcale.
Z tego co widzę to brygadówki starsze mają okna po prawej,
przykład: https://www.otomoto.pl/of...html#55d7a9ae55
a nowe mają po obu stronach, a po lewej nie jest otwierane.
przykład: https://www.otomoto.pl/of...html#4160a4d5f2
Problemem jest głównie L4H3, jest ich mało i wybór żaden.
L3H2, L4H2 można przebierać do woli w ofertach, ale te są dla mnie zdecydowanie za małe, na to co chcę do niego zmieścić |
|
|
|
 |
decumanus
weteran

Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 45/24 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2020-08-04, 14:29
|
|
|
Tomek84 napisał/a: | Przy okazji, może ktoś podrzuci jakieś pomysły jak rozwiązać kwestię spania dla 4 osób.
Pomysł mam taki, żeby zrobić oczywiście łóżko w poprzek vana na tyle. (pewnie coś około 140 cm) i teraz pytanie co z dziećmi (obecnie 2 i 7 lat, jak skoncze budowe to bedzie juz 3 i 8).
Rozważam opcję brania dodatkowego namiotu na dłuższe wypady, ale na krótsze i ogólnie musze mieć spanie dla 4 osób.
Łóżko zamontuje najwyżej jak się da, żeby zrobić wysoki garaż.
Opcja na drugie łóżko jest przedstawiona tutaj: https://www.yolovans.com/yoloi.
Może się ktoś wypowiedzieć technicznie na ten temat?
Co ważne - zamierzam wstawić prysznic i WC z kasetą, więc organizacja spania po przeciwnej stronie drzwi nie wchodzi w grę, stąd szukam miejsca. |
w H3 wchodzi łózko opuszczane, spod sufitu w przedniej części dokładnie jak z linku który zamieściłeś... dla dzieci do 150cm może być w poprzek... niestety wiąże się to z brakiem doświetlenia w przedniej części, działającego za dnia, ale coś za coś. wentylacja - myślę - będzie działać tak czy inaczej.
Ja tak bede w nastepnym robil na bank... o ile trafi mi sie L4H3 w metanie :D
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
 |
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2020-08-04, 14:45
|
|
|
Jeżeli H3 to łóżko piętrowe z tyłu. Dolne trzeba zamontować na wysokości szyb bocznych bo jest tam najszerzej, wchodzi łóżko 192-195cm. 60-70cm wyżej drugi poziom. Wchodzi łóżko 165cm długie.
 |
|
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2020-08-04, 17:13
|
|
|
andi at napisał/a: | Tu masz świetne plany co gdzie i jak
Prawdopodobnie też rusze z budową i Malibu to jest to
|
Pierwsze co się rzuca w oczy to w zasadzie brak kuchni i brak jakiegoś blatu roboczego. Dla mnie była by to dyskwalifikacja przy jeździe w głównie na dziko. |
|
|
|
 |
smok_wawelski
weteran

Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Kwi 2019 Piwa: 122/77 Skąd: Kraków-przedmieścia
|
Wysłany: 2020-08-04, 18:06
|
|
|
reaven22 napisał/a: | to w zasadzie brak kuchni i brak jakiegoś blatu roboczego. | Dodałbym że rzuca się jeszcze w oczy klaustrofobiczny trochę łazienko-kibel.
Tomek84 napisał/a: | gość powiedział, że organizacja papierów do powyższego + zmiany na kemping to u nich 5600 (nie pytałem, czy netto, czy brutto) | Hitbus Kraków ?- jeśli tak to prawda i cena netto. |
_________________ O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom. |
|
|
|
|
 |
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2020-08-05, 11:28
|
|
|
reaven22 napisał/a: | Jeżeli H3 to łóżko piętrowe z tyłu. Dolne trzeba zamontować na wysokości szyb bocznych bo jest tam najszerzej, wchodzi łóżko 192-195cm. 60-70cm wyżej drugi poziom. Wchodzi łóżko 165cm długie.
|
dzięki za fotki
bardzo fajnie rozwiązane, masz może więcej fotek tego auta?
albo jakiś link do twojego tematu, miałbym pewne pytania o konkretne użyte materiały
czemu wyżej jest tylko 165 cm? szafki?
rozważałem 2 łóżka piętrowe z tyłu, ale nie do końca mi to pasuje
raz, że chciałbym mieć jak najwiekszą przestrzeń pod łóżkiem i chować tam rowery
a dwa, że nie zawszę będę auta używał 2+2, mogą się zdarzyć wyjazdy 2+0
i takie łóżko opuszczane z przodu bardziej mi się widzi, |
|
|
|
 |
necvip
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato 2,3 campervan
Dołączył: 25 Lip 2018 Piwa: 9/2 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2020-08-05, 11:43
|
|
|
Tomek84 napisał/a: |
czemu wyżej jest tylko 165 cm? szafki? |
Auto zwyczajnie zwęża się ku górze. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|