| 
            
               |  | 
 |  
 
	
			| Przeróbka L4H3 na CamperVana i rozkminy prawno-techniczne |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Tomek84   zaawansowany
 
 Twój sprzęt: brak
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 03 Sie 2020
 Piwa: 5/5
 Skąd: małopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-08-03, 20:37   Przeróbka L4H3 na CamperVana i rozkminy prawno-techniczne |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Przymierzam się do budowy kampera na bazie Ducato L4H3.
 Nie mam jeszcze auta i tutaj nurtuje mnie jaka opcja będzie najlepsza.
 
 Wszystko przez te cudowne regulacje ze stycznia tego roku.
 Nie byłoby problemem, gdyby nas dwoje było, ale potrzebuję auto którym mogę przewieźć 4 osoby, dwie dorosłe i dwoje dzieci (ale chcę, żeby było zarejestrowane na 5 osób).
 
 Jazda na przypale (w sensie, że zamontuje sobie fotele bez zmian miejsc w dowodzie i zmiany kategorii pojazdu) nie wchodzi w grę. Pomijając już bezpieczeństwo, temat ubezpieczeń itp, to przy kontroli mandat i problem z dalszą jazdą.
 
 1. Wymyśliłem sobie, że najlepszą opcją będzie zakup brygadówki (oczywiście idealną opcją byłoby znaleźć auto zarejestrowane na 5 osób) i zmniejszenie liczby siedzeń w dowodzie (i tutaj pojawia się pytanie nr 1 - czy to jest prostsze niż zwiększenie liczby miejsc?? niby wydawałoby się, że powinno być logiczne, że tak, ale w naszym kraju ....).
 
 A co gdyby tak mieć w DR 7 miejsc, a w aucie tylko 4 siedzenia?
 Podejrzewam, że przy pierwszym przeglądzie diagnosta będzie się rzucać o to (a dodam, że auto muszę mieć zarejestrowane jako specjalny - kempingowy).
 
 2. Druga opcja.
 Niestety brygadówek jest mało i wyboru nie ma wcale.
 Więc kupuję blaszaka i dokładamy siedzenia.
 Jak wiadomo, nie jest to proste.
 Skontaktowałem się z firmą którą robi zabudowy busów, itp.
 I to co się dowiedziałem odnośnie kosztów:
 - najtańsze fotele - 1350 zł + 350 zł el. montażowy / sztuka (nie wiem czy netto, czy brutto
 - 1150 zł netto - opłata do ITS
 - gość powiedział, że organizacja papierów do powyższego + zmiany na kemping to u nich 5600 (nie pytałem, czy netto, czy brutto) - tutaj przyznam, że nie wiem co wchodzi w pakiet, powiedział tylko, że mają homologacje na każdy model i pomoże z każdym autem
 wydaje mi się to trochę dużo, jak za samą robotę papierkową, zważywszy na fakt, że wg przepisów przerobienie na kempingowy nie jest problematyczne, a jedynie dodanie siedzeń
 
 I tutaj pytanie do osób, które mają to już za sobą, albo ogarniają temat na dzień dzisiejszy - jak to naprawdę jest i jak sobie najtaniej z tym poradzić.
 A może macie jakieś polecane firmy, które zrobią to dobrze i legalnie w małopolsce lub jakichś sensowych okolicach (od Krakowa)
 
 pozdrawiam i z góry dziekuje za wszelkie odp.
 będę tutaj pewnie kontynuowac jak się temat rozwija, a tymczasem szukam bazy, więc jakby ktoś miał coś na oku, to piszcie śmiało
 
 Moje preferencje:
 - Ducato/Jumper/Boxer L4H3 (must)
 - Klima (must)
 - Tempomat (nice to have)
 - 3.0 (optymalnie)
 - nie biały (marzenie)
 - po 2010 roku (must)
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Norbertp83   zaawansowany
 TAK - Towarzystwo Anonimowych Kamperoholików
 
 Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3 3.0HDI
 Nazwa załogi: Family Team
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 10 Gru 2018
 Piwa: 12/6
 Skąd: Żyrardów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-08-03, 21:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Szukaj, bo naprawdę warto, ale przygotuj się na dłuuuugie poszukiwania, jeśli zależy Ci na prostej i bezwypadkowej budzie. Na przebieg patrz z przymrużeniem oka, zaś przebiegi rzędu 300-400 tys. to raczej bus po dobrej rozgrzewce.
 Oczywiście możesz kupić takiego z przebiegiem 200 tys., ale bierz poprawkę, że to będzie przebieg raczej na 1 koło.
 
 Ad. 1 - tak będzie prościej (redukcja miejsc).
 Ad. 2 - na forum nadal jest gównoburza o to jak podejść właściwie do tematu na chwilę obecną. Ja postaram się niebawem rejestrować na kempingowy z próbą dołożenia miejsc. Zobaczymy co z tego będzie.
 
 Pozdrawiam,
 Norbert.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Tomek84   zaawansowany
 
 Twój sprzęt: brak
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 03 Sie 2020
 Piwa: 5/5
 Skąd: małopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-08-04, 08:05 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Norbertp83 napisał/a: |  	  | Szukaj, bo naprawdę warto, ale przygotuj się na dłuuuugie poszukiwania, jeśli zależy Ci na prostej i bezwypadkowej budzie.
 | 
 
 na prostej tak, z wypadkowością to już różnie
 auto które ma pół miliona na liczniku bez żadnej przygody to raczej rzadkość i ja mam tego świadomość
 choć sam zrobiłem w swoim życiu pewnie z pół mln kilometrów i nie miałem większych przygód, poza bardzo drobnymi obcierkami
 
 Przebiegu się jakoś nie boję, bo zdaje sobie sprawę co kupuję
 poza tym przebieg to loteria
 może być auto które ma 600kkm i jest po dwóch generalkach albo wymianie silnika, albo takie co ma 250kkm i jest właśnie przed remontem
 
 co do długich poszukiwań, to wszystkie auta jak do tej pory (chyba z wyjątkiem jednego) kupiłem na pierwszy lub drugi strzał i nie miałbym nic przeciwko temu, żeby to powtórzyć
 
 
 Dodam jeszcze, że mam DG i dopisanie kodu, żeby wystawić fakturę sam sobie nie stanowi problemu (to w temacie przerejestrowania na kempingowy).
 
 Tylko właśnie chciałbym się dowiedzieć coś więcej w tematach formalnych, z życia wzięte, jak wygląda to obecnie.
 Nie mam teraz czasu, ale za 2-3 tygodnie zrobie sobie tournee po OSKP i pogadam.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Tomek84   zaawansowany
 
 Twój sprzęt: brak
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 03 Sie 2020
 Piwa: 5/5
 Skąd: małopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-08-04, 10:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przy okazji, może ktoś podrzuci jakieś pomysły jak rozwiązać kwestię spania dla 4 osób. 
 Pomysł mam taki, żeby zrobić oczywiście łóżko w poprzek vana na tyle. (pewnie coś około 140 cm) i teraz pytanie co z dziećmi (obecnie 2 i 7 lat, jak skoncze budowe to bedzie juz 3 i 8).
 Rozważam opcję brania dodatkowego namiotu na dłuższe wypady, ale na krótsze i ogólnie musze mieć spanie dla 4 osób.
 
 Łóżko zamontuje najwyżej jak się da, żeby zrobić wysoki garaż.
 
 Opcja na drugie łóżko jest przedstawiona tutaj: https://www.yolovans.com/yoloi.
 Może się ktoś wypowiedzieć technicznie na ten temat?
 
 Co ważne - zamierzam wstawić prysznic i WC z kasetą, więc organizacja spania po przeciwnej stronie drzwi nie wchodzi w grę, stąd szukam miejsca.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | necvip   doświadczony pisarz
 
  
 Twój sprzęt: Ducato 2,3 campervan
 Dołączył: 25 Lip 2018
 Piwa: 9/2
 Skąd: Starogard Gdański
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-08-04, 11:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Poszukaj sobie brygadówkę tak będzie najprościej , jak mojego rejestrowałem to diagnosta mówił mi że zmniejszyć ilość w dowodzie można, ale zwiększyć to za nic w świecie. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Tomek84   zaawansowany
 
 Twój sprzęt: brak
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 03 Sie 2020
 Piwa: 5/5
 Skąd: małopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-08-04, 11:22 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | necvip napisał/a: |  	  | Poszukaj sobie brygadówkę tak będzie najprościej , jak mojego rejestrowałem to diagnosta mówił mi że zmniejszyć ilość w dowodzie można, ale zwiększyć to za nic w świecie. | 
 
 problem jest właśnie z zakupem brygadówki
 jest ich mało, są droższe i wszystkie które oglądałem są zaciorane
 
 
 jestem po rozmowie z inną firmą i pan za 8k netto zrobi mi takie rzeczy:
 - wstawi 2 fotele
 - obszyje przednie fotele pod kolor tylnych
 - załatwi papiery do zwiększenia liczby miejsc i przerobienia na kempingowy (z rozmowy wynika, że to ITS podjeżdża do niego na "przegląd" zmian)
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | necvip   doświadczony pisarz
 
  
 Twój sprzęt: Ducato 2,3 campervan
 Dołączył: 25 Lip 2018
 Piwa: 9/2
 Skąd: Starogard Gdański
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-08-04, 12:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Brygadówka : kupujemy dwa fotele + rama - jakieś max 700 zł tapicerowanie przednich + tylnych foteli - w tym samym materiale - około 1600 zł
 rzeczoznawca + diagnosta - 500 zł
 Mamy 2900 brutto
 
 Ty masz do wydania 9840 brutto -  oszczędzasz 7000 brutto
 
 Nadal  brygadówka wydaje się ciekawszą opcją. Jeszcze dostaniesz całkiem ładną kasę jak sprzedaż tylną ławkę z tego samochodu oraz przegrodę.
 
 Jeszcze jedna istotna sprawa - brygadówka ma okna , blaszak trzeba sobie wstawić - kolejne oszczędności tak na oko sam materiał 800.
 
 Ja tam widzę korzyści same
  [/list] |  
				|  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Tomek84   zaawansowany
 
 Twój sprzęt: brak
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 03 Sie 2020
 Piwa: 5/5
 Skąd: małopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-08-04, 13:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | necvip napisał/a: |  	  | Brygadówka : kupujemy dwa fotele + rama - jakieś max 700 zł tapicerowanie przednich + tylnych foteli - w tym samym materiale - około 1600 zł
 rzeczoznawca + diagnosta - 500 zł
 Mamy 2900 brutto
 
 Ty masz do wydania 9840 brutto -  oszczędzasz 7000 brutto
 
 Nadal  brygadówka wydaje się ciekawszą opcją. Jeszcze dostaniesz całkiem ładną kasę jak sprzedaż tylną ławkę z tego samochodu oraz przegrodę.
 
 Jeszcze jedna istotna sprawa - brygadówka ma okna , blaszak trzeba sobie wstawić - kolejne oszczędności tak na oko sam materiał 800.
 
 Ja tam widzę korzyści same
  [/list] | 
 
 może się nie zrozumieliśmy
 nie wzbraniam się przed brygadówką, widzę jej zalety, choć jest też kilka problemów
 
 W ogóle to wyszedłem od brygadówki, jako, że założyłem że zwiększenie liczby miejsc będzie niewykonalne
 Problem taki, że jeszcze nie widziałem brygadówki, którą bym chciał kupić, a szukam już trochę i oglądałem kilka
 
 Co do wątpliwości:
 
 1. samo zmniejszenie liczby miejsc OK, ale nie wiem jak podejdzie do tego diagnosta jak zobaczy nowe fotele zamontowane w innym miejscu, bo to de facto już podpada pod nowe przepisy (nie tylko zwiększenie liczby miejsc w dokumentach, a faktyczny montaż foteli)
 wiem, że może tragizuję sobie tutaj, ale ja lubię być przygotowany na każdą ewentualność
 
 2. Okna - tutaj faktycznie widzę zalety brygadówki, choć nie do konca, w tym co by mi się marzyło
 Okna chciałbym mieć po lewej stronie - jakieś kamperowe (przesuwne czy uchylne), a po prawej najlepiej wcale.
 Z tego co widzę to brygadówki starsze mają okna po prawej,
 przykład: https://www.otomoto.pl/of...html#55d7a9ae55
 a nowe mają po obu stronach, a po lewej nie jest otwierane.
 przykład: https://www.otomoto.pl/of...html#4160a4d5f2
 
 
 Problemem jest głównie L4H3, jest ich mało i wybór żaden.
 L3H2, L4H2 można przebierać do woli w ofertach, ale te są dla mnie zdecydowanie za małe, na to co chcę do niego zmieścić
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | decumanus   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Ducato 2007
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 10 Kwi 2017
 Piwa: 45/24
 Skąd: Bielsko Biała :D
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-08-04, 13:29 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Tomek84 napisał/a: |  	  | Przy okazji, może ktoś podrzuci jakieś pomysły jak rozwiązać kwestię spania dla 4 osób. 
 Pomysł mam taki, żeby zrobić oczywiście łóżko w poprzek vana na tyle. (pewnie coś około 140 cm) i teraz pytanie co z dziećmi (obecnie 2 i 7 lat, jak skoncze budowe to bedzie juz 3 i 8).
 Rozważam opcję brania dodatkowego namiotu na dłuższe wypady, ale na krótsze i ogólnie musze mieć spanie dla 4 osób.
 
 Łóżko zamontuje najwyżej jak się da, żeby zrobić wysoki garaż.
 
 Opcja na drugie łóżko jest przedstawiona tutaj: https://www.yolovans.com/yoloi.
 Może się ktoś wypowiedzieć technicznie na ten temat?
 
 Co ważne - zamierzam wstawić prysznic i WC z kasetą, więc organizacja spania po przeciwnej stronie drzwi nie wchodzi w grę, stąd szukam miejsca.
 | 
 
 
 w H3 wchodzi łózko opuszczane, spod sufitu w przedniej części dokładnie jak z linku który zamieściłeś... dla dzieci do 150cm może być w poprzek... niestety wiąże się to z brakiem doświetlenia w przedniej części, działającego za dnia, ale coś za coś. wentylacja - myślę - będzie działać tak czy inaczej.
 Ja tak bede w nastepnym robil na bank... o ile trafi mi sie L4H3 w metanie :D
 R
 |  
				| _________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
 
 opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
 "immposible" is not a fact - it is an opinion
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | reaven22   weteran
 
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 19 Mar 2018
 Piwa: 121/14
 Skąd: WGM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-08-04, 13:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli H3 to łóżko piętrowe z tyłu. Dolne trzeba zamontować na wysokości szyb bocznych bo jest tam najszerzej, wchodzi łóżko 192-195cm.  60-70cm wyżej drugi poziom. Wchodzi łóżko 165cm długie. 
 
 
     
 
    |  
				|  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
	| Wyświetl szczegóły |  
	|  |  
      | andi at   Kombatant
 
 Twój sprzęt: szukam H1L2
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 20 Lis 2008
 Piwa: 80/38
 Skąd: wieden
 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | reaven22   weteran
 
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 19 Mar 2018
 Piwa: 121/14
 Skąd: WGM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-08-04, 16:13 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | andi at napisał/a: |  	  | Tu masz świetne plany co gdzie i jak Prawdopodobnie też rusze z budową i Malibu to jest to
   
 
 | 
 
 Pierwsze co się rzuca w oczy to w zasadzie brak kuchni i brak jakiegoś blatu roboczego. Dla mnie była by to dyskwalifikacja przy jeździe w głównie na dziko.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | smok_wawelski   weteran
 
  
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 24 Kwi 2019
 Piwa: 122/77
 Skąd: Kraków-przedmieścia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-08-04, 17:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dodałbym że rzuca się jeszcze w oczy klaustrofobiczny trochę łazienko-kibel. 	  | reaven22 napisał/a: |  	  | to w zasadzie brak kuchni i brak jakiegoś blatu roboczego. | 
 
 
 Hitbus Kraków ?- jeśli tak to prawda i cena netto. 	  | Tomek84 napisał/a: |  	  | gość powiedział, że organizacja papierów do powyższego + zmiany na kemping to u nich 5600 (nie pytałem, czy netto, czy brutto) | 
 |  
				| _________________ O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
 Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.
 |  
				|  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Tomek84   zaawansowany
 
 Twój sprzęt: brak
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 03 Sie 2020
 Piwa: 5/5
 Skąd: małopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-08-05, 10:28 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | reaven22 napisał/a: |  	  | Jeżeli H3 to łóżko piętrowe z tyłu. Dolne trzeba zamontować na wysokości szyb bocznych bo jest tam najszerzej, wchodzi łóżko 192-195cm.  60-70cm wyżej drugi poziom. Wchodzi łóżko 165cm długie. 
 
 | 
 
 dzięki za fotki
 bardzo fajnie rozwiązane, masz może więcej fotek tego auta?
 albo jakiś link do twojego tematu, miałbym pewne pytania o konkretne użyte materiały
 
 czemu wyżej jest tylko 165 cm? szafki?
 
 rozważałem 2 łóżka piętrowe z tyłu, ale nie do końca mi to pasuje
 raz, że chciałbym mieć jak najwiekszą przestrzeń pod łóżkiem i chować tam rowery
 a dwa, że nie zawszę będę auta używał 2+2, mogą się zdarzyć wyjazdy 2+0
 i takie łóżko opuszczane z przodu bardziej mi się widzi,
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | necvip   doświadczony pisarz
 
  
 Twój sprzęt: Ducato 2,3 campervan
 Dołączył: 25 Lip 2018
 Piwa: 9/2
 Skąd: Starogard Gdański
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2020-08-05, 10:43 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Tomek84 napisał/a: |  	  | 
 czemu wyżej jest tylko 165 cm? szafki?
 | 
 
 Auto zwyczajnie zwęża się ku górze.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
    
      | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 Nie możesz załączać plików na tym forum
 Możesz ściągać załączniki na tym forum
 
 | Dodaj temat do ulubionych
 Wersja do druku
 
 
 |  |