Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator, rozrusznik czy coś innego
Autor Wiadomość
jolka.g 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączyła: 23 Sty 2019
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Gilowice (Żywiec)
Wysłany: 2022-06-05, 20:20   Alternator, rozrusznik czy coś innego

Witam, jesteśmy w drodze do Norwegii i mamy problem elektryczny. Najpierw rozładował się nam akumulator pokładowy. Po pobycie na kempingu (podpięci do prądu) wszystko jakby wróciło do normy. Dziś próbuję odpalić kampera i nic. Napięcie na obu akumulatorach 11.9V. Pomogły - ale też z oporem- kable rozruchowe. Zatrzymaliśmy się na kempingu aby podładować za pomocą 230V i widzę, że pokładowy się ładuje, samochodowy nie bardzo. Próbowałem uruchomić auto - słyszę ciche wrrr i nic. W czym może być problem i jak to sprawdzić? Pomocy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BikerB 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021
Piwa: 6/1
Skąd: UK
Wysłany: 2022-06-05, 20:44   

Be more specific
Rocznik I jaki samochod bazowy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jolka.g 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączyła: 23 Sty 2019
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Gilowice (Żywiec)
Wysłany: 2022-06-05, 21:06   

Ducato 2,8 idtd, rok modelowy 1999
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2022-06-05, 21:15   Re: Alternator, rozrusznik czy coś innego

jolka.g napisał/a:
...
słyszę ciche wrrr
...

Czy masz możliwość nagrać film lub dźwięk tego wrrrr i zapodać do odsłuchu?
Dużo nam to powie. Podczas nagrania wycisz TV , żonę i wszystko ze zbędnych dźwięków.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jolka.g 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączyła: 23 Sty 2019
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Gilowice (Żywiec)
Wysłany: 2022-06-05, 21:49   

Nie przechodzi… komunikat nie określono typu postu…
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jolka.g 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączyła: 23 Sty 2019
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Gilowice (Żywiec)
Wysłany: 2022-06-05, 21:50   

W tej chwili. I dalej nie mogę uruchomić auta…

9231D223-BBFE-4BFB-98CE-9D2B21811F69.jpeg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 135,09 KB

D02E7493-A65C-4760-B8E8-56CDBC892452.jpeg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 119,85 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2022-06-05, 21:57   

jolka.g napisał/a:
Nie przechodzi… komunikat nie określono typu postu…

Wrzuć na YT i zapodaj link.
.
Edit:
Domyślam się, że te 2 wskazania na foto to napięcia akumulatorów, jednego i drugiego.
Wkładasz kluczyk w stacyjkę, wciskasz sprzęgło, próbujesz uruchomić silnik i...
Tu właśnie jest klucz usterki, dlatego chciałbym to usłyszeć.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jolka.g 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączyła: 23 Sty 2019
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Gilowice (Żywiec)
Wysłany: 2022-06-05, 22:07   

https://youtu.be/NBbZhL95Ymg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BikerB 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021
Piwa: 6/1
Skąd: UK
Wysłany: 2022-06-05, 22:09   

masz za slabe ladownie z alternatora
jesli kontrolka ladowania normalnie gasnie (tzn.gasla) i samochod jest z 99
to zasadniczo 3 podstawowe mozliwosci
1.naciag paska klinowego (z reguly piszczy ale nie zawsze)
2.szczotkotrzymacz (Socale napisz jak sie to po polsku nazywa)
3.diody w prostowniku (brakuje jednej albo dwoch faz)
o ile pamietam top sczotkotrzymacz bedzie razem z diodami prostownika
A.sprawdz naciag paska
B.zalatw multimetr
C.naladuj pokladowy ze slupka zamien baterie i odpal samochod
D.mierzysz napiecie ladowania -przy wylaczonych wszystkich odbiornikach -powinno byc minimum 13 (raczej -moze byc minimum 13) jesli mniej to szcztkotrzymacz i prostownik
E.wlaczas swiatla i dmuchawe i mierzysz ponownie jesli jest 13 to problem jest gdzie indziej jesli napiecie jest ponizej to ewidentnie szczotkotrzymacz z prostownikiem
wyjasnienie przy 13 nie naladuje akumulatora zabudowy ale samochod bedzie jechal i da rade ladowac akumulator silnika np.po to zeby dojechac do sklepu, mechanika itp.
nie napisalas/napisales gdzie jestes a to w sumie wazne
hint #1 bez alternatora na naladowanej baterii bez swiatel itp zrobisz ok 80 -100km
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2022-06-05, 22:22   

Obejrzałem.
Zachowanie wygląda jakby rozładowany akumulator rozruchowy. Napięcie wskazywane jest potencjalne/jałowe, podczas próby uruchomienia silnika pobór prądu z tego akumulatora powoduje spadek napięcia poniżej możliwości wykonania czynności przez rozrusznik.
Dopuszczam jeszcze możliwość słabego kontaktu klem na biegunach w akumulatorze rozruchowym, sprawdzić i ew. grube połączenia wyczyścić do połysku.
Jak jest czysto i dobry kontakt, to doraźnie:
Jeśli jesteś podpięty pod słupek 230V i normalnie ładujesz akumulator pokładowy, to znajdź kawałek kabla i jedną żyłą prowizorycznie, zewnętrznie połącz ze sobą plusy obydwu akumulatorów na noc, niech dzieki temu zabiegowi ładuje się też aku rozruchowy. Jeśli ten zabieg pomoże odpalić rano silnik to w kolejną noc śpijcie spokojnie. Będziemy działać.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2022-06-05, 22:58   

BikerB napisał/a:
masz za slabe ladownie z alternatora
jesli kontrolka ladowania normalnie gasnie (tzn.gasla) i samochod jest z 99
to zasadniczo 3 podstawowe mozliwosci
1.naciag paska klinowego (z reguly piszczy ale nie zawsze)
2.szczotkotrzymacz (Socale napisz jak sie to po polsku nazywa)
3.diody w prostowniku (brakuje jednej albo dwoch faz)
o ile pamietam top sczotkotrzymacz bedzie razem z diodami prostownika
A.sprawdz naciag paska
B.zalatw multimetr
C.naladuj pokladowy ze slupka zamien baterie i odpal samochod
D.mierzysz napiecie ladowania -przy wylaczonych wszystkich odbiornikach -powinno byc minimum 13 (raczej -moze byc minimum 13) jesli mniej to szcztkotrzymacz i prostownik
E.wlaczas swiatla i dmuchawe i mierzysz ponownie jesli jest 13 to problem jest gdzie indziej jesli napiecie jest ponizej to ewidentnie szczotkotrzymacz z prostownikiem
wyjasnienie przy 13 nie naladuje akumulatora zabudowy ale samochod bedzie jechal i da rade ladowac akumulator silnika np.po to zeby dojechac do sklepu, mechanika itp.
nie napisalas/napisales gdzie jestes a to w sumie wazne
hint #1 bez alternatora na naladowanej baterii bez swiatel itp zrobisz ok 80 -100km

Twoje rady są słuszne ale nie w tym tkwi problem. Jest rozładowany akumulator rozruchowy (na to wygląda) lub inna usterka generująca podobne objawy widoczne na filmie. Obecnie działamy w celu jego naładowania by uruchomić silnik. Jak akumulator zostanie naładowany i silnik odpali, to będziemy walczyć o przyczyny braku energii akumulatora rozruchowego ładowanego głównie z alternatora i tu Twoje punkty przydadzą się do zweryfikowania lecz każdy po kolei.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Yans 
weteran
wielbiciel pieczonych pyrek, grilla i wędzenia


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Piwa: 106/1695
Skąd: Pobiedziska
Wysłany: 2022-06-05, 23:30   

Może na próbę zamienić aku.Do odpalenia. Może tylko padł startowy...Potem można naładować startowy jako pokładowy i znowu zamienić celem sprawdzenia czy trzyma. Lub nie. Jeżeli jest jakaś zwara lub brak ładowania na startowym , to może rozwalić też drugi. Dlatego trzeba to zrobić rozważnie i kontrolować . Może tylko padł startowy, to dacie radę, bo po zamianie będzie tylko gorzej w środku, ale można jechać...Kiedyś miałem podobnie. Zamieniłem i dalej jechałem , tylko spłuczka kibelka była oporna ... :mrgreen:
_________________
Praca jest najgorszą formą spędzania wolnego czasu....

A każdy dzień jest raz w życiu...


Tomek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 71/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2022-06-06, 08:10   

A MOŻE SŁABA LUB BRAK MASY CZYLI (-)
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jolka.g 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączyła: 23 Sty 2019
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Gilowice (Żywiec)
Wysłany: 2022-06-06, 08:45   

Po nocy na kempingu (prąd) akumulator pokładowy powyżej 14V, rozruchowy 13V. Silnik wystartował bez problemu. Zamiana akumulatorów nie bardzo mnie podnieca bo mam
Itowo-jonowy i dojścia do obu są karkołomne. Mam zamiar wejść pod auto i sprawdzić naciąg paska oraz porównać prądy na baterii i alternatorze. Co jeszcze mogę zrobić ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jolka.g 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączyła: 23 Sty 2019
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Gilowice (Żywiec)
Wysłany: 2022-06-06, 08:48   

koko napisał/a:
A MOŻE SŁABA LUB BRAK MASY CZYLI (-)

O co chodzi z tą masą? Jak pomierzyć?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***