alternator ducato ładowanie akumulatorów |
Autor |
Wiadomość |
marcin19r
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D GREZLAND
Nazwa załogi: Marcin
Dołączył: 08 Lip 2009 Postawił 5 piw(a) Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-01-27, 18:38 alternator ducato ładowanie akumulatorów
|
|
|
Witam
Zrobiłem w Swoim camperku mały zabiego. Zmieniłem alternator 55 A na alternator 65A. Dotychczas miałem ładowanie na dwoch akumulatorach 13,8 v na właczonych światełkach,radio cd cb. Po wymianie alternatorka napiecie na obydwu akumulatorach przy pełnym obciazeniu mam po 14,3 v. Zachecam wszystkich do zmiany alternatorków( lub ich regeneracji) aby Nasze akumulatorki były dobrze naładowały i nie psuły nam wypoczynku:) Dodam jeszcze ze nowy alternator jest juz w nowej technologi nie tak jak te montowane fabrycznie, w moim przypadku w 1985 roku:) Pozdrawiam... |
|
|
|
 |
maniek68
trochę już popisał

Twój sprzęt: PEUGEOT J5 90r 2.5D
Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 2/1 Skąd: Włocławek&Ateny
|
Wysłany: 2011-01-27, 20:33
|
|
|
Jakie są koszty nowego alternatora??i czy zmienia się rozmiar paska |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2011-01-27, 20:47
|
|
|
To zależy od alternatora jaki chcesz włożyć.
Wczoraj na warsztacie widziałem potwora 155A który chłodzony był wodą z układu chłodzenia auta.
Fabrycznie dukato miało 55A x 13V=715W tak licząc na skróty a to monstrum które oglądałem 155x13=2015W Drobiazg. Potem trzeba wymienić kable na większy przekrój, potem okaże sie że nowy alternator jest ciut inaczej zamontowany i pasek jest ciut przekoszony i trzeba go wymieniać 3razy w sezonie bo ciut ciut sie scina i pęka. Potem okaże się że akumulatory co jakiś czas są zagotowywane itd itd. Fabryka juz nad tym popracowała.
Prąd ładowania zależy generalnie od stanu alternatora. A 10A więcej to 130W więcej prądu.
Mnie by się nie chciało kombinować za tyle watów. |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
maniek68
trochę już popisał

Twój sprzęt: PEUGEOT J5 90r 2.5D
Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 2/1 Skąd: Włocławek&Ateny
|
Wysłany: 2011-01-27, 21:11
|
|
|
Śliczne dzięki za wyczerpująca odpowiedż.Znowu czegos się nauczyłem |
|
|
|
 |
marcin19r
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D GREZLAND
Nazwa załogi: Marcin
Dołączył: 08 Lip 2009 Postawił 5 piw(a) Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-01-28, 11:03
|
|
|
witam, ja za nowy alternator 65 A dałem 390 zł. Nic nie trzeba zmieniac, rozstaw śrub jest taki sam. Tak jak pisałem 65A daje sobie dobrze rade nawet z właczona lodówka. |
|
|
|
 |
marcin19r
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D GREZLAND
Nazwa załogi: Marcin
Dołączył: 08 Lip 2009 Postawił 5 piw(a) Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-01-28, 11:06
|
|
|
airgaston napisał/a: | To zależy od alternatora jaki chcesz włożyć.
Wczoraj na warsztacie widziałem potwora 155A który chłodzony był wodą z układu chłodzenia auta.
Fabrycznie dukato miało 55A x 13V=715W tak licząc na skróty a to monstrum które oglądałem 155x13=2015W Drobiazg. Potem trzeba wymienić kable na większy przekrój, potem okaże sie że nowy alternator jest ciut inaczej zamontowany i pasek jest ciut przekoszony i trzeba go wymieniać 3razy w sezonie bo ciut ciut sie scina i pęka. Potem okaże się że akumulatory co jakiś czas są zagotowywane itd itd. Fabryka juz nad tym popracowała.
Prąd ładowania zależy generalnie od stanu alternatora. A 10A więcej to 130W więcej prądu.
Mnie by się nie chciało kombinować za tyle watów. |
kolego... fabryka montowała alternatory 55 A i 65 A. Nic nie trzeba kombinowac, a 130 W w kamperku to zawsze cos:) |
|
|
|
 |
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/53 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2011-01-28, 19:27
|
|
|
airgaston napisał/a: | Wczoraj na warsztacie widziałem potwora 155A który chłodzony był wodą z układu chłodzenia auta. |
W mercedesie E 270 CDI (okular) miałem takiego 160A, chłodzonego cieczą i dodatkowo miał sprzęgięłko w kółku pasowym by nie szarpać paska przy gwałtownych zmianach obciążenia. |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2011-01-28, 21:37
|
|
|
Wiem że były dwa rodzaje Bosch i Magneti M (55 I 65A). Miałem na myśli wymianę na porządną elektrownię. Ja poszedłem inną droga. Ograniczyłem zużycie prądu różnymi zabiegami. |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
marcin19r
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D GREZLAND
Nazwa załogi: Marcin
Dołączył: 08 Lip 2009 Postawił 5 piw(a) Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-01-28, 22:56
|
|
|
airgaston napisał/a: | Wiem że były dwa rodzaje Bosch i Magneti M (55 I 65A). Miałem na myśli wymianę na porządną elektrownię. Ja poszedłem inną droga. Ograniczyłem zużycie prądu różnymi zabiegami. |
były jeszcze firmy valeo. Ja tez zrobiłem zabiegi w postaci całe oswietlenie led (oprocz reflektorów przednich). A alternatorek wymieniłem profilaktycznie bo dawał juz dziwne objawy:) Wymiana bardzo prosta:) pozdrawiam |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2011-01-29, 12:41
|
|
|
Ja u siebie w Ducato nakląłem się na konstruktorów że xxxxx. U mnie nie da się wyjąć alternatora bez odkręcenia rury wydechowej od kolektora , bo brakuje 0,5cm luzu i w żaden inny sposób. Zresztą jest na forum relacja wraz ze zdjęciami. |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2011-01-29, 16:01
|
|
|
W moim poprzednim był już 65A ale nie wiem czy fabrycznie. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
marcin19r
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D GREZLAND
Nazwa załogi: Marcin
Dołączył: 08 Lip 2009 Postawił 5 piw(a) Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-01-29, 22:52
|
|
|
airgaston napisał/a: | Ja u siebie w Ducato nakląłem się na konstruktorów że xxxxx. U mnie nie da się wyjąć alternatora bez odkręcenia rury wydechowej od kolektora , bo brakuje 0,5cm luzu i w żaden inny sposób. Zresztą jest na forum relacja wraz ze zdjęciami. |
ze starym nie miałem problemu wyjecia, z nowym troche musiałem pokombinowac:) |
|
|
|
 |
jedrek49
weteran badz zawsze usmiechniety
Twój sprzęt: sprinter CDI 2,7 316
Nazwa załogi: jedrek49
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2009 Piwa: 52/3 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2011-03-15, 12:34
|
|
|
marcin19r
witam ja mam fiata ducato z 94 roku ale buda jest ducato I .silnik 2,5TD
chce zmienic tez alternator ,Jezeli mozesz podaj model alternatora oraz cene za jaka kupiles
Pozdrawiam jedrek49 |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2011-03-15, 23:06
|
|
|
Ja kupiłem alternator Boscha na allegro i dałem do regeneracji. W 200 się zamknąlem. |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
Hercer
stary wyga Adam

Twój sprzęt: .
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Mar 2009 Piwa: 32/9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-03-16, 20:15
|
|
|
u mnie podczas jazdy mam wskazania przy obciążeniu na obu aku 14,6 |
_________________ nieznajomość terminu śmierci umożliwia życie |
|
|
|
 |
|