Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2013-11-07, 22:22
EV Kamper
Autor Wiadomość
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2017-12-20, 18:22   

WINNICZKI napisał/a:
Super tylko po co mu są potrzebne wycieraczki na przedniej i tylnej szybie.???

Żeby kamery dobrze widziały.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/74
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2017-12-22, 20:42   

koder napisał/a:

e-NV200 ma na miesiącach wyjść w wersji 40kWh, która zaczyna wyglądać już bardzo rozsądnie. Zasięg na jednym ładowaniu powinien wynieść 272km NEDC, więc prawdziwa trasa bez specjalnego oszczędzania się to jakieś 200. Szybkie ładowanie na następne 160km zajmuje 30min, w sam raz na obiad.

Realny dzienny zasięg 360km już mnie urządza.


Mam Leafa 24kW - tak realnie to 100/120km zasięgu (zima/lato) przy prędkościach do 100km/h, żeby z małym zapasem do ładowarki dojechać (irlandzką zimą wychodzi około 18kW/100km bez oszczędzania energii typu grzanie foteli czy kierownicy, i dynamicznej jeździe). Ten e-NV200 pewnie trochę cięższy i opory powietrza większe ma. Ciekawe ile faktycznie będzie tego zasięgu.

koder napisał/a:

Podpięcie na campingu do gniazdka 10A pozwala naładować go do pełna w 20 godzin i w tym czasie oferuje ogrzewanie i klimatyzację postojową.


Ileż problemów nam odpada! Nie trzeba kombinować z bateriami do obsługi zabudowy, mamy postojową klimatyzację i ogrzewanie, energoblok...
I tak jak mówisz - ładowanie na kempingu niejako przy okazji, a w trasie na publicznych szybkich ładowarkach (pomijając Polskę - są wszędzie co max 100km).

e-NV200 na kampera się średnio nadaje, ale żonie już zapowiedziałem, że jak wejdzie na rynek van wielkości Opla Vivaro z zasięgiem praktycznym min 300km to biorę się znowu za budowę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2017-12-22, 21:22   

No, tu jest na przykład Iveco Daily, doka.

_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2018-01-03, 17:21   

O, a tutaj robią wersję maxi e-NV200.



_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/74
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2018-01-03, 20:12   

Z 60kW baterią ... albo robimy po 250-300km od kempingu do kempingu, co wychodzi taniej niż paliwo, albo szukamy darmowych słupków i niespiesznie przemieszczamy się do przodu. ZACZYNA się coś dziać w temacie :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2018-01-03, 21:57   

RadekNet napisał/a:
Z 60kW baterią .

Na razie zapowiadają 40kWh, wątpię, żeby już w 2019 dali 60kWh. Choć baterie są, leafy je mają mieć. W wersji 40kWh on już powinien mieć te 200km realnego zasięgu (pewnie ze 300 jak się postarać), co by mnie nawet już urządzało.

Albo 200km między kempingami, albo można by nawet gdzieś niedaleko słupka na zwiedzanie stanąć.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-01-03, 22:10   

Jak marzyć to marzyć.
Policz, boś w tym dobry, z 800wat solara i 210 Ah /24h Efoya.
Niewiele ale ale zawsze pozwala mieć nadzieję. W końcu to kamper i można się nie śpieszyć do następnej stacji ładowania.
Ciekawe czy starczy jedzenia :mrgreen: na taki postój?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2018-01-21, 11:43   

Bronek napisał/a:
Policz, boś w tym dobry, z 800wat solara i 210 Ah /24h Efoya.

Raczej za mało. Na początek, to 800W solara to też już będzie wymagało pewnych kombinacji, Efoy ładnie podaje Ah/dobę, bo jakby podawał naprawdę 105W to by się ludzie śmiali.

Realny jest agregat.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-01-21, 12:12   

:mrgreen: Do najbiższego gniazdka powiedzmy 10 km Przy zużyciu ok 12-14 kwh /100km przez auto

Trochę trzeba postać.... w słońcu.

np 150 Ah * 12V = 1500 Wh = 1,5 kWh

Efoy nadyma empirycznie takinakumulator przez parę godzin, ale auto jest na 36v...
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2018-01-21, 19:36   

Bronek napisał/a:
Do najbiższego gniazdka powiedzmy 10 km Przy zużyciu ok 12-14 kwh /100km przez auto

Mało. Dla kampera czy minikampera należy raczej liczyć 20-25kWh/100km.

Bronek napisał/a:
Efoy nadyma empirycznie takinakumulator przez parę godzin, ale auto jest na 36v...

Akumulator trakcyjny to jednak zwykle 400V.

Po pierwsze, system ładowania samochodu, jak już się odpali, bierze 200 do 500W na samą obsługę ładowania. W ramach tego jest elektronika (komputer pokładowy), kontrola termiczna baterii i pewnie inne pierdoły. Ładowanie ze źródeł poniżej 1500W ma sens tylko buforowo - ładujemy sobie jakieś LiFePO4 przez całą dobę, a potem bierzemy z niego 3 albo 6kW do trakcyjnego. W ten sposób można naładować te 20-25km w dobę - ale czy to ma faktycznie sens? Walizkowa honda zrobi to samo w godzinę, a to jest do stosowania w przypadkach awaryjnych, nie w normalnej eksploatacji.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-01-21, 19:53   

Sensu nie ma. Ale nie o to chodzi.

Zero uciekło 360v

np. Liczba ogniw: 192 (po 4 na moduł)
Napięcie nominalne pakietu: 360 V Tak było w Nissanie kiedyś, ile teraz nie wiem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2018-01-21, 21:18   

Bronek napisał/a:
Sensu nie ma.

Wybacz, ale umknął mi sens posta. Można prosić prozą?
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-01-21, 21:28   

Sensu nie ma (zabrakło słowa"fakt"). To miało być potwierdzenie że , masz rację .

Ale jako kamper tylko elektryczny, agregat jak "ekstender" np. w BMW i3 powinien być wykluczony.
Jak zielono to zielono. :spoko

Czysta teoria :wyszczerzony:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rambler 
zaawansowany
związek energetyczno-motoryczny


Twój sprzęt: Vehicle Raptor [Westfalia James Cook]
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lis 2012
Piwa: 10/14
Skąd: Kraków-Rząska
Wysłany: 2019-02-10, 21:00   

odgrzebię nieco temat :spoko

_________________
Nikt nie wie dokąd p­ro­wadzi dro­ga, póki nie sta­nie u celu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 94/193
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2019-02-11, 10:15   

Rambler napisał/a:
odgrzebię nieco temat :spoko


chwała że im się chciało. Jak na "naukowca" przystało poskładał wszystko
z klocków. trochę kasy zainwestowali...
te wysuwane ogniwa niegłupi pomysł, choć wygląda okropnie,
ale może to w przyszłości kampery bedą rozkładać ogniwa podobnie jak dzieje się to w satelitach... ;)
Czy gdzieś mówili jakie mają baterię, bo tak momentami nie uważałem a nie słyszałem.
No i też nie znalazłem na filmie żeby tym się przemieszczali.
Zastanawiam się, dlaczego, pomimo że mają pojazd elektryczny,
którego silnik na pewno 24V nie jest zasilany to np. lodówka chodzi na 24V
a nie na 230V, a przy takim pojeździe byłoby łatwiejsze w realizacji wszystko na 230V.
I tańsze...
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***