Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy ktoś coś wie, prośba o pomoc i informacje
Autor Wiadomość
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2012-07-14, 05:43   

GregSad napisał/a:
dość duży przebieg

czemu boisz się takiego przebiegu?
podwozia kamperów to typowe dostawczaki, woły robocze
fiat jest trwały.
Silnik 2,8 to jeden z najlepszych silników jakie montowano we fiacie i iveco
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
fest2 
zaawansowany


Nazwa załogi: fest2
Dołączył: 11 Cze 2008
Piwa: 2/5
Skąd: Stargard
Wysłany: 2012-07-14, 06:54   

Witam - nie zawsze " to co lepiej wygląda" jest "lepsze" .Przede wszystkim zanim podejmnie się decyzję o kupnie trzeba na żywo zobaczyć -zapraszam.
_________________
Pozdrawiam - Niech Żyje Z W I P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DAKOTA 
stary wyga

Twój sprzęt: CARTHAGO chic T 4.9 nastepny tez T 4.9
Nazwa załogi: DAGOCIK
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Piwa: 12/20
Skąd: Wieden, Tarifa
Wysłany: 2012-07-14, 08:24   

witam
Napisze tak ::

kazdy ceni swoje autko jak chce , a co kupiec zaplaci to juz co innego .
Podalem Ci stronke tam sprzedaja prywatni i firmy , sparawa wyglada nastepujaco ludzie dopasowywuja cene to tego co im firma powiedziala ,sa to samochody wieszac z pierwszej reki ,cena sa do negocjacji .W tej chwili polowa wakacji u pensionistow koniec sierpnia wychodza nowe modele wielu ludzi mysli ze cos wiecej uskrobie .Jak handlarz daje 30 tys to ja moge napisac 40 bo on/handlarz) za ta cene bedzie sprzedawal
W kazdy razie tu nie masz problemu z cofanymi kilometrami tak jak w niemczech poprostu handlarz jest bialy a za to sa w austrii duze kary .Poza tym posredniczylem juz w kilku transakcjach ,ja sie znasz na papierach i przegladach to nie ma mozliwosci cofniecia kilometrow , pierwsza reka tez jest bardzo wazna , no i MARKA.

Koledzy kupili nowe samochody ,ale po roku je sprzedali bo umeblowanie skrzypialo ,i latalo po kamperku w czasie jazdy .

Tak ,ze niewiele czasu zostalo ,ale zrob to z glowa , bo bedziesz nastepnym co po pierwszym wyjezdzie zabiera sie za szukanie zapachow rozkrecanie i skladanie,na nowo Campera.
pozdrawiam
DAKOTA



ps. Ja widzisz oglaszam ale nie natarczywie,mam swoja cene juz w fabryce( dla mnie zadawalajaca) i nowe auto zamowione(bedzie 2.09 do odbioru) ,ale szkoda mi go oddawac w rece handlarza ,(FABRYKA ODDAJE AUTO Do handlarza.) bo faktycznie dopieszczalem i servisowalem w fabryce .Zycze Ci abys kupil dla sie w takim stanie ,ale naturalnie w zadawlalajacej Cie cenie










GregSad napisał/a:
Witaj Dakota,

Dzięki za pomoc, auta na tym serwisie są super, szczególnie niektóre - mające przebiegi po15-25 tys km przy 6-8 letnim aucie. Ceny od tych w Polsce, może 15-20% wyższe. Ale trzeba dodać jeszcze 18% akcyzy i tu już robi się niewesoło. Za auto które w Polsce kosztuje 30 tys Eur (z przebiegiem ok 100tys) tu muszę zapłacić 45 - 50 tys Eur uwzględniając akcyzę (z przebiegiem doskonałym ok 20 tys.). Tak że wybór dość trudny. Problemem dla mnie jest również to że nie znam niemieckiego.

Za to wpełni się z Tobą zgadzam z tezą:
DAKOTA napisał/a:
ja napisalem tylko ze wzgledu na Twoje cisnienie, do tej pory ze znajopmych kto kupowal tanio , to kupowal z 2 x.


Ale będę się przyglądał

Jeszce raz dzięki za pomoc

Oczywiście polecam się Twojej pamięci jak byś natknął się na coś ciekawego :szeroki_usmiech

Pozdrawiam

Grzegorz
609380601
_________________
http//kamper-meine-freiheit.blogspot.co.at/

Zaden Penis nie jest tak twardy jak zycie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szymek1967 
Kombatant


Twój sprzęt: VW colorado KARMANN
Nazwa załogi: rodzinka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2011
Otrzymał 37 piw(a)
Skąd: zielona gora
Wysłany: 2012-07-14, 09:04   

hej,hej !

aby zaoszczędzić na akcyzie szukajcie autek z pojemnością 2 l. a za zaoszczędzone pieniądze zwiedzajcie świat :ok

ps. ja tak właśnie zrobiłem ,o ! przy nowym kamperku średniej klasy jest to nawet kilkadziesiąt tysięcy zł więc jest o co grać :spoko
_________________
szymek1967
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Yekater 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Home made
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2011
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: EU
Wysłany: 2012-07-14, 09:37   

Kamper podobny jest do samochodu ale nie jest pojazdem zarobkowym, wręcz przeciwnie sprzętem do wydawania pieniędzy. O tym trzeba pamiętać. Auto z silnikiem 2 litrów to kompletne nieporozumienie, dobre aby wzbudzić zawiść u niekumatego sąsiada.
Finansowo lepiej mają ci spod namiotów a gorzej ci co wypoczywają w przyczepach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szymek1967 
Kombatant


Twój sprzęt: VW colorado KARMANN
Nazwa załogi: rodzinka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2011
Otrzymał 37 piw(a)
Skąd: zielona gora
Wysłany: 2012-07-14, 10:19   

oświeć mnie kolego bo nie kumam bazy :shock:
dlaczego kamper z 2 litrowym sercem to nieporozumienie ,e ?
w przypadku fiata ma on 115 kucyków więc jest zdrowszy niż wiele 2i pół litrowych wolnossących tutaj które rozwijają moce rzędu 75 KM 8-)

ps. w przypadku volkswagena jest to 140 KM a z turbinkami aż 180 KM i 400 Nm !

więc nie pitol mnie tu proszę że jest to kompletne nieporozumienie ,zwłaszcza w urzędzie celnym gdy miast płacić 40 czy 50 tys złotych polskich akcyzy za nowego kamperka płacisz jakieś 7-8 tysi a za zaoszczędzoną kasiorę lejesz do baku całą dekadę ,o ! :mrgreen:
_________________
szymek1967
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 342/86
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-07-14, 10:32   

szymek1967 napisał/a:
w przypadku volkswagena jest to 140 KM a z turbinkami aż 180 KM i 400 Nm !


Z tą różnicą , że przy małej pojemności silnika i dużej mocy , żywotność jego skraca się o połowę.
Ja ze swojej strony wolę mieć silnik większej pojemności.
:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2012-07-14, 10:49   

Andrzej 73 napisał/a:
szymek1967 napisał/a:
w przypadku volkswagena jest to 140 KM a z turbinkami aż 180 KM i 400 Nm !


Z tą różnicą , że przy małej pojemności silnika i dużej mocy , żywotność jego skraca się o połowę.
Ja ze swojej strony wolę mieć silnik większej pojemności.
:spoko

Prędzej ty doczekasz końca żywota. 500 tys km. przy regularnej obsłudze to norma.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 342/86
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-07-14, 11:19   

Trochę pojazdów miałem , więc mam wyrobioną opinię na ten temat. Pięćset tysięcy kilometrów jak na dwa litry motor to bardzo dużo zważywszy , że pojazdy kempingowe są cały czas pod pełnym obciążeniem.
Moje pojazdy w firmie z ładunkiem mają mniejszą wagę całkowitą niż mój kamper podczas wyprawy.
:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2012-07-14, 11:40   

Silnik kampera jest mniej odciążony dynamicznie, niż silnik dostawczaka czy osobowego. Sa inne przełożenia napędu, sterowanie silnka jest inne, a co najważniesze jazda jest łagodna nie szarpana i przebiegi między postojami większe. silniki euro 4 i 5 są bardzo wytrzymałe ze względu na ograniczenia w czystości spalin, a co za tym idzie max moment obrotowy zaczyna się już przy niskich obrotach co wpływa na trwałość. Silnik multijet, tak się ma do jtd jak concord do tutki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szymek1967 
Kombatant


Twój sprzęt: VW colorado KARMANN
Nazwa załogi: rodzinka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2011
Otrzymał 37 piw(a)
Skąd: zielona gora
Wysłany: 2012-07-14, 12:22   

co do kwestii techn. nie wypowiadam się gdyż kompletnie się na tym nie znam , są inni spece ,znawcy tematu :mrgreen:
natomiast wydaje mnie się iż silnik ,nawet dwulitrowy przy dziesiejszej technologii produkcji powinien wy3mać przynajmniej do czasu wymiany kamperka na nowszy model :-P
ps. zawiódł bym się srogo gdyby serce mojego karmanna wysiadło przed upływem co najmniej 300 tys km , a to jest czas ok. 10 lat przy częstotliwości moich podróży ,o !

ps2. jest jeszcze inny atut o którym nie wspomniałem - otóż spalanie na poziomie 8-9 l przy spokojnej,podróżniczej jeżdzie można uznać chyba za wynik zadowalający :spoko
_________________
szymek1967
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2012-07-14, 15:14   

szymek1967 napisał/a:
co do kwestii techn. nie wypowiadam się gdyż kompletnie się na tym nie znam , są inni spece ,znawcy tematu :mrgreen:
natomiast wydaje mnie się iż silnik ,nawet dwulitrowy przy dziesiejszej technologii produkcji powinien wy3mać przynajmniej do czasu wymiany kamperka na nowszy model :-P
ps. zawiódł bym się srogo gdyby serce mojego karmanna wysiadło przed upływem co najmniej 300 tys km , a to jest czas ok. 10 lat przy częstotliwości moich podróży ,o !

ps2. jest jeszcze inny atut o którym nie wspomniałem - otóż spalanie na poziomie 8-9 l przy spokojnej,podróżniczej jeżdzie można uznać chyba za wynik zadowalający :spoko

szymek- może tłoki i cylindry sie nie popsują ale pompowtryski i elektronika nowych silników pozostawia wiele do życzenia.
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2012-07-14, 15:45   

mobili napisał/a:
szymek- może tłoki i cylindry sie nie popsują ale pompowtryski i elektronika nowych silników pozostawia wiele do życzenia.

Szczególnie zaraz po zakończeniu gwarancji. :haha: :haha: :haha:
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2012-07-14, 17:27   

mobili napisał/a:
może tłoki i cylindry sie nie popsują ale pompowtryski i elektronika nowych silników pozostawia wiele do życzenia.

czyżby?
z autopsji :
4 kampery, łaczny przebieg 300.000km- odpukać zadnej awarii,
w jednym profilaktycznie wymieniłem kompletne sprzęgło

to teraz przyłóż te przebiegi (70,75,100,50 tys to do swojego auta)
wytrzymało tyle bez napraw ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szymek1967 
Kombatant


Twój sprzęt: VW colorado KARMANN
Nazwa załogi: rodzinka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2011
Otrzymał 37 piw(a)
Skąd: zielona gora
Wysłany: 2012-07-14, 18:51   

janusz napisał/a:
mobili napisał/a:
szymek- może tłoki i cylindry sie nie popsują ale pompowtryski i elektronika nowych silników pozostawia wiele do życzenia.

Szczególnie zaraz po zakończeniu gwarancji. :haha: :haha: :haha:


to się może zdarzyć nawet w silnikach 6 litrowych :-P

ps. pompowtryskiwacze ? eee... chiba już nikt nie robi tą technologią silników 8-)
nawet VW zakończył tę przygodę jakieś 2-3 lata temu, teraz bazą jest common rail :szeroki_usmiech
_________________
szymek1967
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***