Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
FORD TRANSIT - awaria silnika
Autor Wiadomość
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2013-04-29, 18:59   

OMEGA napisał/a:
sillnik stracił moc zredukowałem do 5 biegu i raptem mogłem jechć 70 km/h i to był max , po wyłączeniu i ponownym odpaleniu było już OK.

Rozpracowywałem to bo nigdzie w internecie nie znalazłem wyjaśnienia. Sprawdzane były wtryskiwacze i cały układ wtryskowy. Na początku zdarzało się raz na kilkaset kilometrów, później codziennie. Ostatnio wracając ze zlotu w Uniejowie auto nie chciało jechać szybciej niż 20 km/h. Nawet Tadeusz musiał hamować. :haha:
W planach była Afryka i coś z autem trzeba było zrobić. Zawór kosztuje około 400 zł. Da się wymienić bez specjalnych przyrządów. Kupiłem na Allegro na opakowaniu napisane było Fiat.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
biloowa 
trochę już popisał

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2011
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Czw
Wysłany: 2013-04-29, 19:39   

Nam sie zapalil 3 razy check, winny byl Egr. Samochod czasami szarpal. Po wymianie zaworu Egr samochod chodzi jak zloto.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2013-05-02, 19:35   

znowu jestem na wyjezdzie - o dziwo narazie jest ok - nie ma problemu z silnikiem

widać wystarczyło czyszczenie i tankowanie lepszego paliwa
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
emicargo 
doświadczony pisarz


Dołączył: 13 Maj 2012
Piwa: 4/2
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2013-05-07, 11:25   

Witam! Wczytałem się w temat i obstawiam dwie możliwości:
1. Zawór EGR który zakleja się sadzą ze spalin,
2. Wakum regulujące przepływ powietrza przez turbinę.

W obydwóch przypadkach wystarczy czyszczenie (EGR myje się w specjalnym roztworze).
Wakum zacina się najczęście z powodu korozji.

Na całe nieszczęście obydwa te urządzenia nie lubią spokojnej jazdy. Usterki występują rzadziej w samochodach które eksploatowane są dynamicznie.

Mając powyższe na uwadze, nie dajcie się "ograbić" w serwisie.

Pozdr.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-05-07, 12:23   

To wczytaj się jeszcze raz i pkt 2 wykluczysz ze względu na elektroniczne sterowanie turbiną :bajer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
emicargo 
doświadczony pisarz


Dołączył: 13 Maj 2012
Piwa: 4/2
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2013-05-08, 20:15   

No name napisał/a:
To wczytaj się jeszcze raz


Wczytałem się jeszcze raz. Drugi punkt wykluczam - fordowski moduł sterowania nie rdzewieje. Raczej pękają w nim plastikowe elementy.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2013-07-16, 22:23   

witam ponownie

jakiś czas temu byłem u mechanika
- przeprogramował kompa
- stwierdził że jakiś element zacina się i zakłóca prace turbiny

trzeba rozebrać i przeczyścić

ale po przeprogramowaniu narazie nic sie nie dzieje :-)

JEST TO TYPOWA WADA gdy samochód mało jeździ :evil:
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OMEGA 
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Piwa: 40/52
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2013-09-04, 23:57   

Jak już we wcześniejszych postach pisałem miałem kłopot ze silnikiem " spadek mocy w czasie jazdy "i to co raz częściej nawet po kilka razy w ciągu dnia .

W końcu pojechałem do serwisu Forda na ustalenie co jest przyczyną , po teście komputerowym wyszło że to turbina , w powrotnej drodze wstąpiłem do warsztatu samochodowego znanego w okolicy ze swojej fachowości , potwierdził to samo nie znając poprzedniej diagnozy.

Koszt wymiany był znaczny więc udałem się do następnego serwisu Forda z pytaniem co jest przyczyną nagłej utraty mocy w czasie jazdy , po zaglądnięciu w dane komputera auta pada odpowiedz turboładowarka , istnieje możliwość wymiany na nową lub moją oddać do regeneracji.

Po przeanalizowaniu za i przeciw oddałem moją do regeneracji ze względu na znaczną różnicę ceny.
Kamperek postał w warsztacie 2 dni by go wyleczyli z choroby.

Obecnie przejechałem prawie 2000 km autko jest szybkie,zrywne , zużycie paliwa spadło
o ok. 0,5l./100km.

Reasumując , najtrafniejszą podpowiedz dał mi „ martini 44”


a ja stawiam na problem z doładowaniem ...... łopatki zmiennej geometrii przytarte, zawór sterowania ciśnieniem itp i w pewnym momencie przeładowywuje turbina co z kolei komputer odbiera jako błąd i wprowadza silnik w tryb awaryjny aby nie "przekręcić" silnika....... po zgaszeniu silnika i zapalniu ponownym (reset) jest wszystko ok do póki znów nie przeładuje turbo......
_________________
Marian

za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotr1 
Kombatant


Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010
Piwa: 17/18
Skąd: gdańsk i okolice
Wysłany: 2013-09-05, 00:22   

Dobrze że tak się skończyło :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2013-09-05, 08:46   

OMEGA, więc 200 zł się należy za diagnozę na odległość :haha: :haha: :haha:
żartuje oczywiście i cieszę się że jeździsz spokojniejszy :spoko :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OMEGA 
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Piwa: 40/52
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2013-09-05, 10:05   

Marcin , oj to ty jesteś droższy niż serwis Ford , :-P

na pewno jeżdżę spokojniej auto śmiga , w kieszeni jest mniej kasy do wydania na wyjazdy :gwm
ale tak czasami to jest z naszym hobby . :spoko
_________________
Marian

za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***