FORD TRANSIT - awaria silnika |
Autor |
Wiadomość |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2013-04-29, 18:59
|
|
|
OMEGA napisał/a: | sillnik stracił moc zredukowałem do 5 biegu i raptem mogłem jechć 70 km/h i to był max , po wyłączeniu i ponownym odpaleniu było już OK. |
Rozpracowywałem to bo nigdzie w internecie nie znalazłem wyjaśnienia. Sprawdzane były wtryskiwacze i cały układ wtryskowy. Na początku zdarzało się raz na kilkaset kilometrów, później codziennie. Ostatnio wracając ze zlotu w Uniejowie auto nie chciało jechać szybciej niż 20 km/h. Nawet Tadeusz musiał hamować.
W planach była Afryka i coś z autem trzeba było zrobić. Zawór kosztuje około 400 zł. Da się wymienić bez specjalnych przyrządów. Kupiłem na Allegro na opakowaniu napisane było Fiat. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
biloowa
trochę już popisał
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Maj 2011 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Czw
|
Wysłany: 2013-04-29, 19:39
|
|
|
Nam sie zapalil 3 razy check, winny byl Egr. Samochod czasami szarpal. Po wymianie zaworu Egr samochod chodzi jak zloto. |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2013-05-02, 19:35
|
|
|
znowu jestem na wyjezdzie - o dziwo narazie jest ok - nie ma problemu z silnikiem
widać wystarczyło czyszczenie i tankowanie lepszego paliwa |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
emicargo
doświadczony pisarz

Dołączył: 13 Maj 2012 Piwa: 4/2 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2013-05-07, 11:25
|
|
|
Witam! Wczytałem się w temat i obstawiam dwie możliwości:
1. Zawór EGR który zakleja się sadzą ze spalin,
2. Wakum regulujące przepływ powietrza przez turbinę.
W obydwóch przypadkach wystarczy czyszczenie (EGR myje się w specjalnym roztworze).
Wakum zacina się najczęście z powodu korozji.
Na całe nieszczęście obydwa te urządzenia nie lubią spokojnej jazdy. Usterki występują rzadziej w samochodach które eksploatowane są dynamicznie.
Mając powyższe na uwadze, nie dajcie się "ograbić" w serwisie.
Pozdr. |
_________________
|
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-05-07, 12:23
|
|
|
To wczytaj się jeszcze raz i pkt 2 wykluczysz ze względu na elektroniczne sterowanie turbiną |
|
|
|
 |
emicargo
doświadczony pisarz

Dołączył: 13 Maj 2012 Piwa: 4/2 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2013-05-08, 20:15
|
|
|
No name napisał/a: | To wczytaj się jeszcze raz |
Wczytałem się jeszcze raz. Drugi punkt wykluczam - fordowski moduł sterowania nie rdzewieje. Raczej pękają w nim plastikowe elementy. |
_________________
|
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2013-07-16, 22:23
|
|
|
witam ponownie
jakiś czas temu byłem u mechanika
- przeprogramował kompa
- stwierdził że jakiś element zacina się i zakłóca prace turbiny
trzeba rozebrać i przeczyścić
ale po przeprogramowaniu narazie nic sie nie dzieje :-)
JEST TO TYPOWA WADA gdy samochód mało jeździ |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2013-09-04, 23:57
|
|
|
Jak już we wcześniejszych postach pisałem miałem kłopot ze silnikiem " spadek mocy w czasie jazdy "i to co raz częściej nawet po kilka razy w ciągu dnia .
W końcu pojechałem do serwisu Forda na ustalenie co jest przyczyną , po teście komputerowym wyszło że to turbina , w powrotnej drodze wstąpiłem do warsztatu samochodowego znanego w okolicy ze swojej fachowości , potwierdził to samo nie znając poprzedniej diagnozy.
Koszt wymiany był znaczny więc udałem się do następnego serwisu Forda z pytaniem co jest przyczyną nagłej utraty mocy w czasie jazdy , po zaglądnięciu w dane komputera auta pada odpowiedz turboładowarka , istnieje możliwość wymiany na nową lub moją oddać do regeneracji.
Po przeanalizowaniu za i przeciw oddałem moją do regeneracji ze względu na znaczną różnicę ceny.
Kamperek postał w warsztacie 2 dni by go wyleczyli z choroby.
Obecnie przejechałem prawie 2000 km autko jest szybkie,zrywne , zużycie paliwa spadło
o ok. 0,5l./100km.
Reasumując , najtrafniejszą podpowiedz dał mi „ martini 44”
a ja stawiam na problem z doładowaniem ...... łopatki zmiennej geometrii przytarte, zawór sterowania ciśnieniem itp i w pewnym momencie przeładowywuje turbina co z kolei komputer odbiera jako błąd i wprowadza silnik w tryb awaryjny aby nie "przekręcić" silnika....... po zgaszeniu silnika i zapalniu ponownym (reset) jest wszystko ok do póki znów nie przeładuje turbo...... |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
 |
piotr1
Kombatant

Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010 Piwa: 17/18 Skąd: gdańsk i okolice
|
Wysłany: 2013-09-05, 00:22
|
|
|
Dobrze że tak się skończyło |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2013-09-05, 08:46
|
|
|
OMEGA, więc 200 zł się należy za diagnozę na odległość
żartuje oczywiście i cieszę się że jeździsz spokojniejszy |
|
|
|
 |
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2013-09-05, 10:05
|
|
|
Marcin , oj to ty jesteś droższy niż serwis Ford ,
na pewno jeżdżę spokojniej auto śmiga , w kieszeni jest mniej kasy do wydania na wyjazdy
ale tak czasami to jest z naszym hobby . |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
 |
|