Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:42
Skrzynia biegów
Autor Wiadomość
Krzysztof5
początkujący forumowicz

Dołączył: 23 Lut 2007
Wysłany: 2007-02-28, 20:01   

W swoim osobowym Fiacie Stilo zrobiłem po 80 tys rozrząd w ASO, zęby w pasku i cały silnik pozypał się po przejechaniu kolejnych 20 tys. Lepszy jest dobry "Pan Gieniu".
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-02-28, 20:39   

Tak wyglądają tryby skrzyni biegów od Zafiry, której pod Stuttgartem wysypało się łożysko w skrzyni, zostało zmielone a samochód i tak dojechał do Pajęczna, co prawda tylko z 4-tym biegiem. Było to podczas wyjazdu po przyczepę która aktualnie jest częścią mojego kampera.
Samochód miał wtedy jakieś 60 tyś przebiegu i miał dwa lata. Nie ma reguły,. czy naprawiane, czy fabryczne, usterki się zdarzają :diabelski_usmiech .

Obraz 090.jpg
Plik ściągnięto 1959 raz(y) 53,56 KB

_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Paweł P. 
Kombatant


Twój sprzęt: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 1/2
Skąd: Mała Karawana
Wysłany: 2007-02-28, 21:38   

janusz, ale jak Lesiu jeździł po wielkiej wodzie do sie nie dziw, że łożyska sie sypia :mrgreen: :hello
_________________
Piszę poprawnie po polsku. Jak mi się uda :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2007-03-03, 23:29   

Skrzynia wyjęta z samochodu. W kole zębatym V biegu wyłamane zęby współpracujące z tuleją przesuwną. Tuleja przesuwna ze śladami walki na zębach. Jako części zamienne występują:
a. koła zębate V biegu (duże i małe)
b. zespół synchronizatora (w komplecie: tuleja przesuwna, piasta i synchronizator)
Każda z tych części kosztuje ponad 600 złotych, więc koszt naprawy bez robocizny to już ponad 1200 złotych.
Oglądając dzisiaj tuleję przesuwną zauważyłem ,że jest symetryczna. Wygląda na to , że można ją założyć obróconą o 180 stopni - wtedy z kołem zębatym wspólpracować będą dziewicze zęby. Wystarczyłoby może wymienić wtedy tylko synchronizator. Ale czy pomysł jest dobry , tego nie wiem. Może ktoś coś podpowie.

foto 015m.jpg
Duże koło V biegu
Plik ściągnięto 1921 raz(y) 107,59 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***