 |
|
Klimatyzacja silnikowa w 2,8 145km |
Autor |
Wiadomość |
matheoo
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: DUCATO 2.3
Dołączył: 26 Sty 2012 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2023-07-01, 16:38
|
|
|
decumanus napisał/a: | matheoo napisał/a: | Czujnik ciśnienia steruje i włączeniem klimatyzacji i wentylatorów. W jednym czujniku są jakby dwa obwody. Jeden sterowany plusem idzie z termostatu i zamyka obwód w przedziale ciśnień 2-30bar. Drugi obwód sterujący wentylatorami działa na masie pierwszy bieg odpala powyżej 15bar a 2 bieg powyżej 20bar. Akurat jestem w temacie na bieżąco bo miesiąc temu zakładałem klimę w kamperze rodziców. |
A gdzie jest ten czujnik? Bo miałem wyciek z chłodnicy, wymienianej 2 lata temu, bo nie działa mi 2gi bieg... to stwierdził facet który mi ta chłodnice wymieniał 2 lata temu (że nie dziala) dziś sprawdziłem MESem i oba wiatraki są sprawne, więc może jakiś przewód od tego czujnika? Albo cały czujnik. Za tydzień wyjazd a klimy brak...
Z tego co widziałem oczekiwał że oba wiatraki wlacza mu sie od razu... nie wiem jak zmienia się ciśnienie w czasie... powinien od razu?
R
Mam ducato III, 2.3 |
To jak masz Ducato x250 to u ciebie jest całkiem inne sterowanie klimatyzacją bo u ciebie jest czujnik 3 pin ze sterowaniem liniowym. Czujnik przesyła konkretną wartość do sterownika silnika. Sterownik analizuje ciśnienie i decyduje czy włączyć sprężarkę czy nie oraz kiedy włączyć wentylatory. Czujnika ciśnienia szukaj na przewodzie łączącym skraplacz z parownikiem.
Borys1003 napisał/a: | Znalazlem od fiata Punto maly schemat i tak jak piszesz. Czujnik zalacza kompresor przy cisnieniu powyzej 2,5bara wyłacza przy 25Barach. przekazniki wentylatorów zalaczane masą. Niby proste ale jak sie nic nie wie to juz nie takie proste. Nawet Ci od klimy tego nie rozpracowuja szczegółowo. |
Dokładnie ten sam czujnik szedł w innych włoskich autach z przełomu lat 90/2000. Ja od dzieciaka siedzę w tematach motoryzacyjnych więc dla mnie założenie takiej klimy od podstaw to nie był jakiś mega trudny temat. Najwięcej problemów było z montażem sprężarki bo jest sporo zmian no i sterownik silnika. Oryginalny soft nie chciał obsłużyć klimatyzacji i trzeba było szukać softu z zaprogramowaną klimą i robić z dwóch softów jeden. |
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|