Twój sprzęt: Ford Nobel Art Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 14/9 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2019-10-16, 08:46
Jak masz trochę zdolności manualnych, to jesteś w stanie sam zainstalować. Znajdź dawcę (najlepiej na chodzie), pobierz wszystkie organy i do roboty. Dwa popołudnia powinny wystarczyć. Skręcenie rurek klimatyzacji zostaw osobie która będzie nabijać układ, bo trzeba wszystkie uszczelniacze wymienić. Powinieneś zmieścić się w 2 tys.
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 275/77 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-10-16, 10:40
Jest to bardzo dobry silnik z większą mocą, dokładnie 146 KM. Troszkę wyższy moment obrotowy przy niższych obrotach. Czyli szybciej się zbiera.
Gratuluję.
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
Wysłany: 2019-10-16, 22:38
Mam nowe.kolo pasowe na dwa paski wielorowkowe i sprężarkę z lapa,resztę z dowolnego auta na dowolnym szrocie,parownik dołóż przed wylotem powietrza w podszybiu,nawet deski ściągać nie trza będzie,tylko że załóż zawór ciśnieniowy i lektronike wyłączająca sprężarkę powyżej 30 bar ,bo jebnac zdrowo potrafi jak przekroczy.Weze na wymiar zakujesz wszędzie tam ,gdzie hydraulikę do koparek robią.koszf nowe koło 300,sprężarka uzywka 300, resztę że szrota 250,2 godziny pracy.a i kupujesz czynnik r600a,to izopropan,zamiennik Freona,tylko dajesz połowę tego .a kosztuje 40 zł za kilogram.a nią i zmieniono automatycznie na - opowiadaj napiszą co nigdy śrubokręta nie widzieli że trzeba fabrycznym 1234h czy jakoś tak niej to głęboko,freonu nie dostaniesz a najlepiej w klimie się zwykły skroplony LPG sprawdza,kup na ali zestaw z trzema wężami do klimatyzacji z manometrem za.100,sprężarka z lodówki że złomu zrób próżnię przez żółty wąż ,do czerwonego.zakrec butle z r600 i dopuść z pół kilo ,jak zawór ciśnieniowy będzie zA często sprężarkę wylaczl to upuść trochę gazu w powietrze do momentu aż bedzie szlo płynnie.i tyle,jak kampera zbudowałeś to to ogarniesz w jednonpopoludnie
Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2008 Piwa: 12/18 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2019-10-17, 18:22
Robiłem w swoim 2000 rok, 1,9 TD silnik PSA, trochę zachodu jest, ale od fabrycznej różni się tylko włącznikiem na desce w kabinie. Cześć elementów nowych sprężarka, parownik, skraplacz, a część z różnych aut np 406, doblo, palio.
Twój sprzęt: Bavaria A-566 na Ducato 2,5 TD
Nazwa załogi: Blue Bavarka
Dołączył: 29 Lis 2012 Piwa: 10/11 Skąd: Warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2019-11-15, 13:37
Witam.
Zakładałem w tym roku w kwietniu (Ducato 2.5 TDI ) we wspomnianej wcześniej firmie "Klima Borki" i jestem zadowolony, co prawda byłem z reklamacją ale wszystko jak najbardziej pozytywnie załatwione, jest gwarancja na dwa sezony, książeczka itp. Sam nie próbowałem robić bo mam 2 lewe do mechaniki. Koszt 3400,- ale było warto.
Pozdrawiam Pitt
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 483/396 Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-11-15, 14:14
tom-cio napisał/a:
Mam nowe.kolo pasowe na dwa paski wielorowkowe i sprężarkę z lapa,resztę z dowolnego auta na dowolnym szrocie,parownik dołóż przed wylotem powietrza w podszybiu,nawet deski ściągać nie trza będzie,tylko że załóż zawór ciśnieniowy i lektronike wyłączająca sprężarkę powyżej 30 bar ,bo jebnac zdrowo potrafi jak przekroczy.Weze na wymiar zakujesz wszędzie tam ,gdzie hydraulikę do koparek robią.koszf nowe koło 300,sprężarka uzywka 300, resztę że szrota 250,2 godziny pracy.a i kupujesz czynnik r600a,to izopropan,zamiennik Freona,tylko dajesz połowę tego .a kosztuje 40 zł za kilogram.a nią i zmieniono automatycznie na - opowiadaj napiszą co nigdy śrubokręta nie widzieli że trzeba fabrycznym 1234h czy jakoś tak niej to głęboko,freonu nie dostaniesz a najlepiej w klimie się zwykły skroplony LPG sprawdza,kup na ali zestaw z trzema wężami do klimatyzacji z manometrem za.100,sprężarka z lodówki że złomu zrób próżnię przez żółty wąż ,do czerwonego.zakrec butle z r600 i dopuść z pół kilo ,jak zawór ciśnieniowy będzie zA często sprężarkę wylaczl to upuść trochę gazu w powietrze do momentu aż bedzie szlo płynnie.i tyle,jak kampera zbudowałeś to to ogarniesz w jednonpopoludnie
Tomcio,
Wszystko to możena zrobić tak jak piszesz. Ale trzeba spełnić łącznie dwa warunki:
1. Trzeba wiedzieć jak Wygląda przysłowiowy śrubokręt, oraz
2. Chcieć napełnić zwykłym LPG...
A NIE KAŻDY TAK CHCE...
Pozdrawiam
JanKowal [Usunięty]
Wysłany: 2019-11-16, 16:47
Miesiąc temu, Klima-Borki, cena nadal 3500zł. drugi serwis tu gdzieś polecany z Wrocławia cena ok. 12tys. w Borkach części częściowo używane, sprężarka regenerowana org. lub nowa chińska, samochód zastępczy do dyspozycji, robota wykonana w godzinach 8-17. Szef powiada ze rocznie zakładają klimatyzacje w ok. 200-300 samych tylko Dukato (dokładnej cyfry nie pamiętam) mała linia produkcyjna na trzy stanowiska, codziennie zajęte. Polecam.
Znajomi też w Borkach zakładali na silniku 2,8 (nie znam mocy). Gdzieś ze szrotu za nieduże pieniądze kupili używkę, nieco zdekompletowaną. To czego brakowało w Borkach dołożyli i od roku śmiga bez zarzutu.
_________________ Nasz pierwszy którym cieszy się ktoś inny i już wiem kto
Twój sprzęt: Fiat Ducato TURBO
Nazwa załogi: Katarzyna Tomasz Aleksandra Oskar
Dołączył: 08 Maj 2010 Postawił 4 piw(a) Skąd: Mrzezyno
Wysłany: 2023-06-11, 15:21 Klima 2.8 idtd Presistat Diavia
Potrzebuje opis wyprowadzenia presostatu 5 pinowego. Są tam 3 wyjścia do wentylatorów. Czy sterowane masa czy +12v. Na dole 2 piny do sterowania przekaznikiem kompresora też nie wiem czy tylko zwiera czy jest to podłączone z wyjściami wentylatora. Może któryś z kolegów wnikał jak to działa? Moze schemat ktoś ma?
Twój sprzęt: DUCATO 2.3
Dołączył: 26 Sty 2012 Skąd: Radom
Wysłany: 2023-06-24, 15:05
Czujnik ciśnienia steruje i włączeniem klimatyzacji i wentylatorów. W jednym czujniku są jakby dwa obwody. Jeden sterowany plusem idzie z termostatu i zamyka obwód w przedziale ciśnień 2-30bar. Drugi obwód sterujący wentylatorami działa na masie pierwszy bieg odpala powyżej 15bar a 2 bieg powyżej 20bar. Akurat jestem w temacie na bieżąco bo miesiąc temu zakładałem klimę w kamperze rodziców.
Czujnik ciśnienia steruje i włączeniem klimatyzacji i wentylatorów. W jednym czujniku są jakby dwa obwody. Jeden sterowany plusem idzie z termostatu i zamyka obwód w przedziale ciśnień 2-30bar. Drugi obwód sterujący wentylatorami działa na masie pierwszy bieg odpala powyżej 15bar a 2 bieg powyżej 20bar. Akurat jestem w temacie na bieżąco bo miesiąc temu zakładałem klimę w kamperze rodziców.
A gdzie jest ten czujnik? Bo miałem wyciek z chłodnicy, wymienianej 2 lata temu, bo nie działa mi 2gi bieg... to stwierdził facet który mi ta chłodnice wymieniał 2 lata temu (że nie dziala) dziś sprawdziłem MESem i oba wiatraki są sprawne, więc może jakiś przewód od tego czujnika? Albo cały czujnik. Za tydzień wyjazd a klimy brak...
Z tego co widziałem oczekiwał że oba wiatraki wlacza mu sie od razu... nie wiem jak zmienia się ciśnienie w czasie... powinien od razu?
R
Mam ducato III, 2.3
Twój sprzęt: Fiat Ducato TURBO
Nazwa załogi: Katarzyna Tomasz Aleksandra Oskar
Dołączył: 08 Maj 2010 Postawił 4 piw(a) Skąd: Mrzezyno
Wysłany: 2023-06-26, 10:08
Znalazlem od fiata Punto maly schemat i tak jak piszesz. Czujnik zalacza kompresor przy cisnieniu powyzej 2,5bara wyłacza przy 25Barach. przekazniki wentylatorów zalaczane masą. Niby proste ale jak sie nic nie wie to juz nie takie proste. Nawet Ci od klimy tego nie rozpracowuja szczegółowo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum