|
Cyrix separator / przełącznik akumulatorów |
| Autor |
Wiadomość |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 23/13 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2021-01-12, 13:37
|
|
|
| Świstak napisał/a: | 2. Cyrix serii Li przeznaczony do współpracy z akumulatorami litowymi i LiFePO4 oznaczanymi czasmi jako LFP
...Aby mieć i jedno i drugie warto zaopatrzyć się w rezystor ok. 200...500 R którym połączymy piny 30 i 85 ... |
Jakiej mocy powinien być ten rezystor?[/size]
I jeszcze jedna kwestia, czy w przypadku Cyrixa Li CT warto dołożyć kondensator proponowany przez kolegę Reaven22 ?[/size]
| Świstak napisał/a: | | Niekoniecznie. Spotkałem się już z takim przypadkiem - przy braku zasilania z jednej ze stron układ się wyłącza, natomiast po krótkotrwałym (kilkunastosekundowym) podaniu napięcia na obie strony wraca do normalnego funkcjonowania. Co ciekawe nie wszystkie egzemplarze zachowywały się w ten sposób i nie umiem jednoznacznie odpowiedzieć czy wynika to to z różnych wersji zainstalowanego oprogramowania czy z różnic w instalacji samochodu (szczątkowe napięcia z regulatora solarów, pojemności w układzie). Nie mam żadnych informacji aby wersje Li CT zachowywały się podobnie. |
Trochę się pochorowałem, więc dopiero dziś sprawdziłem tego mojego cyrixa.
Świstak, miałeś rację, jednak nie doszło do uszkodzenia, cyrix ruszył i pracuje poprawnie. Nie mniej przypadłość jest dość irytująca.
Łamię się zatem, czy inwestować kolejne 400 zł. w cyrixa Li CT, czy już pozostać przy tym CT i podrasować go diodą prostowniczą.
No i starać się w przyszłości nie dopuszczać do granicznego napięcia, przy którym BMS odcina akumulator od odbiorników.[/size]
EDIT by Świstak - zmieniłem rozmiar czcionek na mniej krzykliwe. |
_________________ Artur |
| Ostatnio zmieniony przez Świstak 2021-01-13, 17:36, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 484/100 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2021-01-13, 17:31
|
|
|
| Artur.Dell napisał/a: |
1. Jakiej mocy powinien być ten rezystor?[/size]
2. I jeszcze jedna kwestia, czy w przypadku Cyrixa Li CT warto dołożyć kondensator proponowany przez kolegę Reaven22 ?[/size]
3. Łamię się zatem, czy inwestować kolejne 400 zł. w cyrixa Li CT, czy już pozostać przy tym CT i podrasować go diodą prostowniczą.
No i starać się w przyszłości nie dopuszczać do granicznego napięcia, przy którym BMS odcina akumulator od odbiorników.[/size] |
1. Zgodnie ze wzorem na moc P=U²/R czyli gdy dasz 12x12/200 = ok. 1W nic się nie stanie nawet w przypadku zwarcia w cyrixie. Jako że jest to wejście kontrolne - prąd płynący będzie bliski zeru, więc i moc rezystora w tym przypadku będzie przewymiarowana tysiące razy, ale dla bezpieczeństwa....
2. Z pewnością nie zaszkodzi.
3. Najpierw spróbuj z diodą - jeśli z jakiegoś powodu nie będzie satysfakcjonujące - można wymienić na Li |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
| |
|
|
|
 |
| Wyświetl szczegóły |
 |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 23/13 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2021-02-07, 15:26
|
|
|
| Świstak napisał/a: | | Artur.Dell napisał/a: |
3. Łamię się zatem, czy inwestować kolejne 400 zł. w cyrixa Li CT, czy już pozostać przy tym CT i podrasować go diodą prostowniczą. |
3. Najpierw spróbuj z diodą - jeśli z jakiegoś powodu nie będzie satysfakcjonujące - można wymienić na Li |
Dodałem diodę i tu niespodzianka zamiast spodziewanego podbicia napięcia ono jeszcze spadło o 0,3V.
Na wejściu do Cyrixa było 14,35V a na wyjściu 13,47V. Po usunięciu diody z obwodu napięcie na wyjściu wzrosło do 13,77V
_______ |
_________________ Artur |
| |
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 484/100 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2021-02-11, 21:00
|
|
|
| Gdzie wpiąłeś tą diodę?????? |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
|
|
|
 |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 23/13 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2021-02-11, 21:05
|
|
|
| Na przewodzie masowym cyrixa. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2021-03-04, 18:52
|
|
|
Czy stosowanie Cyrixa CT z bateriami LiFePo4 niesie ze sobą jakieś zagrożenia dla samych baterii, czy to chodzi tylko o ryzyko drenowania baterii hotelowych przez aku rozruchowe.
| Świstak napisał/a: | | Bardziej istotne jest tu zapotrzebowanie na energię czyli prąd jałowy lub spoczynkowy ponieważ urządzenie to będzie zasilane przez cały czas. Musimy wybrać urządzenie jak najoszczędniejsze więc już w przedbiegach odpadają rozwiązania z kolorowymi wyświetlaczami... |
a jakby zasilać to urządzenie (ten komparator) po zapłonie, to będzie działać tylko jak auto na chodzie?! |
| |
|
|
|
 |
MaxL
zaawansowany

Twój sprzęt: Rapido 983F
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2020 Piwa: 9/59 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2021-03-04, 20:58
|
|
|
Czy ktoś używał takiego separatora - CARGO
https://allegro.pl/oferta/izolator-akumulatorow-maszyny-rolnicze-12v-9697026555?
Chyba ktoś przetłumaczył maszynowo opis:
Obciążenie maksymalne: 140 amp
Przekaźnik sterowany mikroprocesorem. Otwiera się do ładowania akumulatora dodatkowego, gdy napięcie ładowarki osiąga 13,3 V i zamyka się przy 12,8 V.
Chyba powinno być na odwrót - zgodnie z logiką i z tym co na zdjęciu - Cut-IN zwarcie Cut-Out - rozwarcie.
Pytanie jak zareaguje ten separator jak akumulator rozruchowy dostanie mały prąd ładowania z regulatora solarnego bo akurat mój ma dodatkowe wyjście 1A na aku rozruchowy...
CARGO.JPG
|
 |
| Plik ściągnięto 5772 raz(y) 22,77 KB |
|
|
|
|
 |
Monter
stary wyga www.dem.yt

Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2020 Piwa: 31/26 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-05-09, 11:26
|
|
|
Informacje na stronie producenta są równie skąpe co opis oferty w różnych sklepach. PDF ze szczegółowym opisem nie znalazłem nawet na stronie producenta... Nie wiadomo czy to działa w jedną stronę, czy w dwie, czy są jakieś zwłoki czasowe, itp.
Chcąc zastosować jakikolwiek separator ładowanie z solara musi być raczej podpięte tylko po stronie akumulatora hotelowego, wtedy ma to sens - gdy napięcie wzrośnie przekaźnik załączy się i solar będzie ładował oba. Swój dodatkowy kabelek musiałbyś po prostu odłączyć. |
_________________ Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)
 |
|
|
|
 |
MaxL
zaawansowany

Twój sprzęt: Rapido 983F
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2020 Piwa: 9/59 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2021-05-09, 15:29
|
|
|
| Zostałem przy oryginalnym rozwiązaniu - przekaźnik łączy oba akumulatory tylko jak pracuje alternator i w zasadzie to wystarcza. |
|
|
|
 |
Zbynek
zaawansowany

Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2017 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-08-08, 08:31 Re: Cyrix separator / przełącznik akumulatorów
|
|
|
Informacja/pytanie głównie do posiadaczy akumulatorów LiFePO4.
Zauważyłem u siebie (instalacja aku silnikowy->Cyrix->rozdzielnia 12V->aku zabudowy LiFePO4), że podczas odłączenia akumulatora zabudowy (jeśli BMS rozłączy lub odłączymy bo jest mróz i nie można go ładować), Cyrix się rozłącza i nie podaje napięcia na stronę "hotelową". Ma to ten minus że wtedy nie mamy w ogóle zasilania części mieszkalnej z alternatora podczas jazdy. W takim przypadku zwykły "hebel" zamiast Cyrixa nie stwarzałby tego problemu. Jak macie to rozwiązane u siebie? |
|
|
|
 |
LukF
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 551/435 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2021-08-08, 13:43 Re: Cyrix separator / przełącznik akumulatorów
|
|
|
| Zbynek napisał/a: | Informacja/pytanie głównie do posiadaczy akumulatorów LiFePO4.
Zauważyłem u siebie (instalacja aku silnikowy->Cyrix->rozdzielnia 12V->aku zabudowy LiFePO4), że podczas odłączenia akumulatora zabudowy (jeśli BMS rozłączy lub odłączymy bo jest mróz i nie można go ładować), Cyrix się rozłącza i nie podaje napięcia na stronę "hotelową". Ma to ten minus że wtedy nie mamy w ogóle zasilania części mieszkalnej z alternatora podczas jazdy. W takim przypadku zwykły "hebel" zamiast Cyrixa nie stwarzałby tego problemu. Jak macie to rozwiązane u siebie? |
Mam zwykły "hebel" którym odłączam LiFePO4 od elektrobloku kiedy parkuję na dłużej pod wiatą koło domu. Ale ładowanie z solara idzie na LiFePO4 cały czas i tego "hebel" nie rozłącza. Więc nie wiem do czego miałbym używać Cyrixa. Inaczej mówiąc moja instalacja jest możliwie prosta Opisałem ją w moim wątku o Malibu a kolega Joko i inni doradzali. |
|
|
|
 |
Zbynek
zaawansowany

Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2017 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-08-08, 14:09 Re: Cyrix separator / przełącznik akumulatorów
|
|
|
| LukF napisał/a: | | Zbynek napisał/a: | Informacja/pytanie głównie do posiadaczy akumulatorów LiFePO4.
Zauważyłem u siebie (instalacja aku silnikowy->Cyrix->rozdzielnia 12V->aku zabudowy LiFePO4), że podczas odłączenia akumulatora zabudowy (jeśli BMS rozłączy lub odłączymy bo jest mróz i nie można go ładować), Cyrix się rozłącza i nie podaje napięcia na stronę "hotelową". Ma to ten minus że wtedy nie mamy w ogóle zasilania części mieszkalnej z alternatora podczas jazdy. W takim przypadku zwykły "hebel" zamiast Cyrixa nie stwarzałby tego problemu. Jak macie to rozwiązane u siebie? |
Mam zwykły "hebel" którym odłączam LiFePO4 od elektrobloku kiedy parkuję na dłużej pod wiatą koło domu. Ale ładowanie z solara idzie na LiFePO4 cały czas i tego "hebel" nie rozłącza. Więc nie wiem do czego miałbym używać Cyrixa. Inaczej mówiąc moja instalacja jest możliwie prosta Opisałem ją w moim wątku o Malibu a kolega Joko i inni doradzali. |
A jak odłączasz elektroblok od aku silnikowego? |
|
|
|
 |
LukF
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 551/435 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2021-08-08, 20:05
|
|
|
| Wcale nie odłączam od silnikowego. Aku silnikowy nic nie zasila w elektrobloku. Więc to połączenie nie jest rozłączne. |
|
|
|
 |
Zbynek
zaawansowany

Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2017 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2021-08-31, 21:44 Re: Cyrix separator / przełącznik akumulatorów
|
|
|
| Świstak napisał/a: | | W odpowiedzi na wielokrotnie pojawiające się pytania o separatory postanowiłem zebrać informacje w jednym, łatwo dostępnym miejscu. Zacznę od popularnych CYRIX i z czasem postara się uzupełnić o inne dostępne rozwiązania. |
W jaki sposób mogę sprawdzić stan Cyrix`a CT 120? Chodzi o to, czy jest rozłączony czy nie. |
|
|
|
 |
Pieredyszka
stary wyga
Dołączył: 03 Lip 2021 Piwa: 67/54 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2021-09-01, 05:25
|
|
|
Wpis dla kontroli tematu.
Szukałem tematu Cyrix w szukajce forumowej, ale nic nie wyskoczyło |
_________________ Byle dalej, byle w przód, absolutnie, absolutnie.
Fa fa fa fa fa fa fa fa fa ra fa fa
Fa fa fa fa fa fa fa fa fa ra fa fa
Byle dalej, byle w przód, absolutnie. |
|
|
|
 |
|
|