Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Basetovan czyli Peugeot Boxer Max 3.0
Autor Wiadomość
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 124/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2023-01-04, 14:05   

Baset napisał/a:
Jedna jest "isolated" druga "non isolated" Czym to sie różni??


Jeden ma wspólną masę dla obu akumulatorów, drugi ma osobne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Baset 
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Lip 2020
Piwa: 1/1
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2023-01-04, 15:18   

reaven22 napisał/a:
Baset napisał/a:
Jedna jest "isolated" druga "non isolated" Czym to sie różni??


Jeden ma wspólną masę dla obu akumulatorów, drugi ma osobne.


Qrcze jestes wielki

a aktóry jest który ???
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 45/24
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2023-01-05, 21:46   

Tanszy - not-isolated ma wspolny minus, widac po 3 przylaczach kabli. Ten z osobnymi minusami jest uzywany w camperach z wlokna szklanego... Tobie pewnie wystarczy nieizolowany. Nie zeby jakas wielka różnica w cenie byla.
If your English is sufficient, U can watch this guy. https://youtu.be/dtUtyYMSkXY
R
Ten lepszy https://youtu.be/GP3nn_fM7o4
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Baset 
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Lip 2020
Piwa: 1/1
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2023-01-06, 10:05   

bardzo dziękuję za pomoc
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Baset 
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Lip 2020
Piwa: 1/1
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2023-01-16, 18:34   

No i nowa zagwozdka

Wymiana aku kwas na lifepo spowodowała przeprojktowanie instalacji i sporo nowych przemyslen.
Do tej pory nie miałem głownego "Hebla" na wyjsciu z aku kwasowych hotelowych , teraz chce go zainstalować. Instrukcja montażu regulatora ładowania Victrona nakazuje najpierw podłączyć do niego skumulatory, potem dopiero solary, I teraz - jeżeli z jakiegoś powody wyłączę główny hebel od aku hotelowego to istnieje ryzyko spalenia regulatora.
Regulator victrona posiada w opcjach mozliwośc wyłaczenia ładowania, czyli np przed zimą wystarczy to kliknąć i nie ma obaw że uszkodzę aku ładując go w temperaturach minusowych. Czy ta sama opcja zabezpieczy regulator w przypadku załączenia hebla czyli fizycznego odcięcia aku od regulatora ??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 68/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2023-01-16, 21:20   

Pierwsza sprawa to ładowanie lifepo4. Nie mogą być ładowane poniżej zera. Dobry bms z czujnikami temperatury odcina gdy temp w którymś miejscu spada poniżej zera. Ale warto z wielu powodów wsadzić do instalacji dwa porządne heble.

U mnie jeden z nich jest na plusie łączącym ładowarkę victrona smart Orion 30 dc dc z plusem lifepo4. To odcięcie mechaniczne. Można to zrobić aplikacją victrona, ale mechaniczny wyłącznik to pewność. Drugi hebel mam na plusie lifepo4 zabudowy. Odcina ładowanie / wszystkie źródła / i odbiorniki / wszystkie /. Ten drugi stosuje jak kamper dłużej stoi albo przerabiam instalację. To absolutne minimum bezpieczeństwa bo gdyby coś, to czym wyłączysz zasilanie ????

Inna sprawa to regulator ładowania solarów. U mnie jest połączony tylko do lifepo4 i nigdy nie było żadnych problemów przy używaniu hebla. Po prostu dostaje napięcie z akumulatora i tyle. Mam Mppt Tracera.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Baset 
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Lip 2020
Piwa: 1/1
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2023-01-17, 21:24   

Orkaa podziekował serdecznie.

Jeszcze takie pytanko:
jeżeli instalacje mam ze wspólna masą to kupując Oriona "isolated" wejście i wyjście (-) łączę z masą samochodu ??
Pytam bo znalazłem promkę na Isolated ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 68/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2023-01-17, 21:54   

Izolowany ma dwa wejścia i dwa wyjścia. Minus i plus ciągniesz osobnymi przewodami z alternatora/ akumulatora samochodu / do ładowarki a z niej osobnymi do lifepo4.

Przy nie izolowanym minus wchodzi i wychodzi masą. Szczegółowe instrukcje montażowe i z grubościami kabli na stronie victrona.

I jeszcze jedno ważne. Te ładowarki się grzeją więc nie mogą być montowane w ciasnych zamkniętych szufladkach w pobliżu np ogrzewania. Muszą mieć dostęp powietrza do chłodzenia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Baset 
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Lip 2020
Piwa: 1/1
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2023-01-18, 17:53   

orkaaa napisał/a:
Izolowany ma dwa wejścia i dwa wyjścia. Minus i plus ciągniesz osobnymi przewodami z alternatora/ akumulatora samochodu / do ładowarki a z niej osobnymi do lifepo4.


No ok ale przecież (-) aku samochodowego i (-) aku zabudowy i tak są podłączonew do masy samochodu, wiec pytanie czy zamiast ciagnąć dodatkowe kable przez długośc auta mozna podłączyc oba te gniazda bezposrednio do masy ??

Ok nie ma tematu, błąd na stronie, non isolated jednak jest tańszy i taki zamówię :mrgreen:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 45/24
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2023-01-18, 18:57   

No, ale czy zakup ładowarki B2B zamiast cyrixa li-ct jest w ogole uzasadniony? Oglądałem filmy gdzie tłumaczą że tam może duży prąd płynąć z alternatora i ten sie grzeje, że kable się mogą grzać.. (to chyba fałszywe założenie że instalacja na małych przekrojach). Rozumiem że alternator może szlag trafić, ale jak się o tym pamięta (żeby nie ładować aku na postoju) to ile jest w tym marketingu? bo coś podejrzanie dużo YTberów się nad tym rozwodzi zawsze proponując victrona.
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Baset 
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Lip 2020
Piwa: 1/1
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2023-01-18, 20:45   

hm tez wolałbym zakupić cyrixa ale - aku ma max prąd ładowania 50A, a alternator moze dac wiele więcej - więc chyba ładowarka DC-Dc to jedyne wyjście...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 68/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2023-01-19, 17:06   

Hm Alternator daje więcej niż 50 A. Więc dla Ciebie dc dc ma obniżyć prąd do 30 A. Pierwszy chyba taki przypadek bo zwykle walczy się o to aby ładowanie było możliwie jak największym prądem. No cóż jest jeszcze jedno rozwiązanie ale wymagałoby przerobienia akumulatora. Wsadzasz większy bms. Swoją drogą ciekawe jaki ma prad rozładowania ten bms.
Ostatnio zmieniony przez orkaaa 2023-01-19, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 45/24
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2023-01-19, 19:38   

Baset napisał/a:
hm tez wolałbym zakupić cyrixa ale - aku ma max prąd ładowania 50A, a alternator może dać wiele więcej - więc chyba ładowarka DC-Dc to jedyne wyjście...

ROZUMIEM, bms wyłączy ładowanie jak prąd przekroczy 50A. mam baterie od Świstaka, ale nie potrafię znaleźć info jaki prąd łyknie może trzeba by się przejść do samochodu. Ale zaś ten śnieg.
R
edit:Swistak odpisał, ze max 40 a najlepiej 30...wiec orion victrona podszedł jak ulał, już zamówiony nawet była promocja, pewnie będzie odświeżony model, bo widziałem na necie ze wersje bez bluetooth maja nieco inne obudowy.
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Ostatnio zmieniony przez decumanus 2023-01-21, 09:23, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Baset 
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Lip 2020
Piwa: 1/1
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2023-01-19, 22:01   

orkaaa napisał/a:
Hm czegoś tu nie rozumiem. Alternator daje więcej niż 50 A. Ty chcesz więcej dlatego zamierzasz założyć victrona dc dc, który ładuje do 30 A. Gdzie sens?


Mój aku hotelowy mozna ładować prądem DO 50A, stad potrzeba ograniczenia prądu wytwarzanego przez alternator. Idealnie byłoby zakupić jakieś urządzenie ograniczjace prąd ładowania do stabilnych 45A, niestety nic takiego nie znalazłem, a poniewaz aku tani nie był nie chce go zabezpieczać jakąś tanią ładowarką DC-DC z Chin.
Victron robi najmocniejszą 30 A , drogo, ale chyba jedyna w tej chwili opcja..
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 68/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2023-01-19, 22:09   

Jasne. Jest jeszcze możliwość rozebrania akumulatora i wstawienia lepszego bms. Ale to inna bajka.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***